Oktober 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mila1988, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Oh hier waren we trouwens voordat hij ziek was ook gestart met groentehapjes. Door het hele ziek zijn gebeuren gestopt. Kijk nog even aan hoe het deze week met hem gaat. En dan pak ik dat weer op. Zijn jullie daar al mee begonnen?
    Las ook ergens dat tot 6 maanden geen bijvoeding werd geadviseerd (werd door een van jullie benoemd). Wie adviseert dat?
    Want het CB hier en wat ik een beetje op internet kan vinden kan je daar vanaf 4 maanden mee beginnen.
    Ik weet alleen niet meer wanneer je met pindakaas en ei moet beginnen, maar dat ga ik nog even uitzoeken.
     
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Mmv

    Haha, dat is een goede.. onder werktijd! Dan was je vast even bezig met alles bij te lezen haha. :D

    He joh, wat vervelend dat je oudste waterpokken had! En dan je kleine, jee wat heftig, die is goed ziek geweest zo te horen. Weet je hoe hij aan dat buikvirus gekomen is? Hoe oud is hij nu ?

    Heel begrijpelijk dat je bent overgestapt op de fles. Je hebt er niks aan als je totaal geen energie meer hebt. Ik wist trouwens helemaal niet dat dat zon groot effect kant hebben als je fles/borst om en om geeft.

    Dat lijkt me flink schrikken, als je hem ineens aantreft op zijn buikje! Volgens mij slapen veel babys liever op de buik? Wel ontzettend fijn dat hij zo goed doorgeslapen heeft.

    Hier gaat het afvallen ook echt heel traag nu. Ik zit nog op volledig borst en zelfs s nachts voed ik me suf.. ok.. helemaal niet meer nodig maar ik ben TE moe om op de klok te kijken of het tijd is. Dus als ik hem hoor dan schuif ik m gewoon meteen aan en val gelijk weer in slaap.
    Maar wat je daar zegt.... pas afvallen NA de borstvoeding. Laten we het hopen. :D

    Hier verder niks bijzonders.. behalve dat de oudste plots hele heftige hooikoorts lijkt te hebben. Iemand ervaring hiermee toevallig?

    En ohja, morgen weer naar cb.
     
  3. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Hierzo! Dat was ik.

    Ik had toen t volgende gelezen;

    Als een baby geboren wordt, zijn zijn darmen ‘lek’. Nee, er zitten geen gaten in – maar toch laat de darm nog teveel door. Tussen de cellen van de darmwand zitten kleine verbindingen (tight junctions). Die verbindingen zorgen ervoor dat er niet al te grote brokken voedingsstoffen doorgelaten worden en dat alle voedingsstoffen eerst netjes verteerd worden voordat ze worden opgenomen. Zo zorgt je lichaam ervoor dat er bijvoorbeeld alleen losse aminozuren worden opgenomen, maar geen hele eiwitten.

    Iedere baby wordt geboren met onrijpe tight junctions. Dat moet ook, want in de moedermelk zitten stoffen (zoals immuunglobulinen) die onveranderd moeten worden doorgelaten zodat de baby ze kan opnemen en gebruiken. De moedermelk is hier ook helemaal op afgestemd: het bevat verder namelijk alleen goed voorverteerde voedingsstoffen die zó door mogen naar de bloedbaan van de baby. Bovendien legt moedermelk een beschermend laagje over de darmwand van de baby, waaronder de tight junctions veilig verder kunnen rijpen. Perfect geregeld!

    ONTSTEKINGEN
    Maar aan dit systeem zit ook een kwetsbare kant. Als je te vroeg vaste voeding introduceert, zijn de tight junctions nog niet uitgerijpt en houden ze de voedingsstoffen niet goed tegen. Er komen dan heus geen hele stronken broccoli in het bloed van je baby – maar misschien wel hele eiwitten in plaats van netjes afgebroken aminozuren. Hele eiwitten geven direct een alarmbel voor het immuunsysteem. Virussen en bacteriën bestaan immers ook uit eiwitten!

    Komt er een eiwit in de bloedbaan terecht, dan trekt het immuunsysteem er met gillende sirenes op uit om de ‘indringer’ een kopje kleiner te maken. Dat doet het onder andere met ontstekingen. Niet zoals een keelontsteking of een puist op je neus, maar heel ongemerkt. We noemen dit ook wel laaggradige of micro-ontstekingen. Ze zijn een normaal en gezond proces en onderdeel van je afweer. Maar: als er teveel ontstekingsactiviteit is, kunnen ze beschadigingen toebrengen aan weefsels.

    En dat is precies wat we zien gebeuren: bij onderzoek onder baby’s die met drie à vier maanden al bijvoeding kregen, bleek een hogere kans te bestaan op de ontwikkeling van ademhalingsproblemen en darmontstekingen [1,2], eczeem en andere huidaandoeningen [3], en overgewicht [4]. De ontstekingen, veroorzaakt door het ten strijde trekkende immuunsysteem, brengen schade toe aan de weefsels. Gebeurt dat op grote schaal, dan kunnen daar dus daadwerkelijk klachten door ontstaan.
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: leuk weer van je te horen! Wat jammer dat je borstvoedingsavontuur voorbij is, maar het is belangrijker dat iedereen lekker in zijn vel zit.
    Vind het wel tenenkrommend om te lezen dat je van een arts zo'n slecht advies krijgt. Het geven van borstvoeding kan namelijk prima gecombineerd worden met kunstvoeding! Ook in afzonderlijke voedingen (dus ene keer borst of moedermelk uit een flesje, andere keer kunst). Wel is moedermelk veel lichter verteerbaar dan standaard kunstvoeding, dus je kindje kan veel sneller weer honger hebben gehad daarna. En zoals je wel gemerkt hebt trekt de productie van een moeder het in de eerste 10/11 maanden vaak niet omdat er dan te weinig vraag is om het in stand te houden. Maar fijn om te lezen dat het beter met hem gaat. Pittig om allebei je kinderen ziek te hebben en zeker zo'n heel kleintje.

    Snap dat je schrikt als ze opeens anders liggen dan je gewend bent. Maar in principe mag je het gewoon toelaten volgens mij als ze goed hun koppie kunnen ophouden en kunnen rollen. Zeker als ze kunnen rollen doe je er niks tegen dat ze in een positie gaan liggen die voor hun fijn is. Onze jongste slaapt al zo'n 2 maanden op zijn buik en onze middelste deed het al vanaf 1 maand oud. Maar dat bij beide vanwege ademhalingsproblemen.

    En hij rolt al net als de kleine van @Mila1988, wat knap! Mijn oudste 2 waren ook zo snel, deze kleine doet het wat rustiger aan. Van buik naar rug kan hij, maar hij vindt de wereld veel te leuk als ie op zijn buik ligt, dus doet geen moeite om te rollen :roflmao:. Van rug naar buik kan hij nog niet. Wel van zij naar buik.

    Bij mij gaat het afvallen deze keer ook heel traag. Moet nog 8 kg voordat ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap zit. Maar was ook 22 kg aangekomen, dus moet ook bedenken dat ik al 14 kg ben afgevallen ;). Maar die laatste kilo's gaan wel heel traag. Nou ja, komt vanzelf.

    Groente en fruit etc zijn we nog niet mee begonnen. Wacht idd tot 6 maanden want dat is het advies van de WHO. Pinda en ei moet je ergens tussen 4 en 11 maanden introduceren. Als je de WHO dus aanhoudt en pas vanaf 6 maanden vaste voeding geeft dan is het tussen 6 en 11 maanden.

    @Wasabi: het douchepetje is binnen. Was niet direct een succes, maar uiteindelijk ontdekt dat het lukt als hij met zijn rug naar me toe zit met zijn kin omhoog en het petje op. Maar leuk vindt ie het nog steeds niet en ik vind het best een gedoe om het goed op te doen. Zakt tijdens het douchen ook weer af, dus liep er een beetje mee te klooien. Dit weekend maar weer oefenen :). En ja, ik doe conditioner in hun haren, want daarmee kan je het het beste uitborstelen. Ik was het eerst met shampoo. Na uitspoelen doe ik er conditioner in en dan borstel ik het uit met een tangle teezer. Even in laten trekken en dan uitspoelen. Na het afdrogen gaat er nog crème of leave-in conditioner in en borstel ik het nog een keer door. Droog kun je de krullen niet borstelen.
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    geen idee hoe het precies werkt, maar zal ook iets te maken hebben met de grootte van de pupil, waardoor je meer of minder kleur ziet. Mijn ogen worden grijzer als ik moe of verdrietig ben en juist heel helder blauw als ik blij ben.

    @Wasabi: wat grappig dat jij het zo herkent met die ster! Ik hoor die beschrijving ook niet van anderen over hun ogen, maar kan het ook echt niet anders omschrijven. Er zitten gewoon echt meerdere kleuren in onze ogen. Terwijl die van mijn man en middelste echt prachtig egaal bruin zijn.
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    ja mijn man en 2 oudste 2 hebben daar last van. Mijn man is nu alweer hevig aan het niezen. Oudste leek er vorig jaar overheen gegroeid te zijn, dus duimen dat hij dit jaar weer geen last krijgt. Middelste heeft nog geen last, maar bij hem begint het meestal in april, dus hij zal net op andere pollen reageren. Waar heeft je oudste last van?

    Succes bij het consultatiebureau. Krijgt hij vandaag zijn eerste vaccinatie?
     
  7. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera

    Al heel goed op weg dus 14 kilo eraf! Dan ben je het meeste toch al mooi kwijt.

    Wat jammer dat hij t nog steeds niet prettig vindt. Het is soms ook een heel gedoe vooral als ze niet willen. En krullen eenmaal droog inderdaad echt niet kammen! :D

    Wanneer was jouw kindje ook alweer geboren ? De hoeveelste

    Bijzonder van je ogen, dat kan dus duidelijk verschillen. Lijkt me ook zo speciaal als je een zoontje hebt met bruine en met blauwe ogen!

    Oh wow jij bent dus wel bekend met hooikoorts en de symptomen! Wat heftig. Hebben je man en oudste het in erge mate ? Ik duim mee dat hij erover heen is gegroeid of groeit. Geërfd van papa?

    Ik heb er totaal geen ervaring mee, weet alleen dat ex ook flink hooikoorts had. Mijn oudste had dus vooral mega dikke ogen/gezicht en zijn ogen waren vuurrood en waterig. Verder niet niezen ofzo, wel steeds neus ophalen. Vandaag was t al minder. Zie net dat t regent yes!

    Cb was goed. Ruim 7 kilo. Ik had voornamelijk een gesprek, was dit keer bij een ander cb als normaal. Dus niet echt officiële afspraak. Nog geen vaccinaties gehad. Ik ben er nog niet helemaal uit en krijg geen ( voor mij) duidelijke antwoorden te vinden. Ik denk dat ik wel ga enten, maar dan bij 1 of 2 jaar en niet eerder. Dwz dat ik daar ook naar ga leven, geen drukke plaatsen etc bezoeken. Maar goed dat is nu sowieso geen probleem met de huidige situatie. :roflmao:

    Eigenlijk komt t heel goed uit zo!

    Hoe veel weegt jouw mannetje nu ? En wat heb jij gedaan of ga je doen qua vaccinaties?
     
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Hebben jullie vandaag keuringsdienst van waarde gezien? Ging over flesvoeding toevallig.
     
  9. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Pfff ik had echt een hele uitgebreide reactie naar jullie getypt is alles in ene weg..
    Daar baal ik van zeg. half uur aan het typen geweest voor niets haha..

    Zal de spannende high lights nog even uittypen

    Hooikoorts tip: ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor van vele dat de tabletten van de lidl goed werken.

    Douchetip: hier werkt een leuke badeend, eigen washand, wasmand om in te zitten /badderen en dan de douchekop van onderaf langzaam op zijn hoofd doen (waarbij hij dan naar mij kijkt zodat het niet in zijn ogen komt).

    Voeding:
    De huisarts zei niet zozeer dat de voedingen niet samen konden, maar wel dat het nu veel te onrustig was voor zijn buik. Ik baalde ook wel echt dat het borstvoedingsavontuur op die manier moest stoppen. Ik heb er echt nog een week lang (misschien zelfs iets langer) een dubbel gevoel aan overgehouden.
    @Yesera denk jij dat het ondanks dat buikvirus niet te onrustig was geweest voor zijn buik? Zijn maag was nu heel gevoelig waardoor hij niets meer dan ook niets binnen hield. Ze hebben zelfs over maagbeschermers gesproken maar daar vind ik hem te jong voor.
    Ik ben vooral nu wel blij dat de rust is wedergekeerd. Helaas drinkt hi jde laatste tijd zijn flessen slechter en komt hij vooral snachts om een voeding vragen. We hebben besloten om iets meer op een schema te gaan voeden. Hij leek ook al meer toe aan vaste voedingen. Dus we geven nu een fruithapje en een groentehapje. En we maken hem niet meer wakker om 11 uur. We kijken zelf hoe laat hij komt.

    Ik schrik wel echt van het stuk wat Mila stuurt. Best wel heavy. Voor ons dus al te laat. Eigenlijk is het vreemd dat de WHO zegt vanaf 6 maanden terwijl ergens anders andere adviezen zijn. Denk je een advies goed op te volgen... blijkt dat niet helemaal het geval te zijn.

    Afvallen:
    Jammer dat jullie ook wat minder afvallen. Hier nog steeds niet afgevallen (helaas haha, had echt lichte hoop). Gezond blijven eten en blijven sporten is denk ik het enige wat ik kan doen. Yesera gewoon wel al 14 kilo. Die ben je inderdaad maar mooi kwijt. daar kan ik nu alleen nog maar van dromen! Ik moet er ook nog meer dan 8 kwijt hoor.
    Al ben ik met 5 om te beginnen al heel erg blij.

    Keuringsdienst van waarde:
    Ja gezien! Ik schrok weer opnieuw van dat er vanaf voeding 4 zoveel suiker toegevoegd zit. En dat je uberhaaupt echt t/, 6 of 7 hebt. Ik wist gelukkig wel veel al dingen en geef voeding 1 gewoon weer langer door.
    Ik ben ook wel benieuwd hoe het precies zit met al die potjes e.d.
    Qua koeken weet ik al dat het slecht is. Dan kan je beter volkorensoepstengels geven. Ik heb de voedingswaarden is een keertje vergeleken in de supermarkt. Veel toegevoegde suikers.

    Dit is het voor nu even! Vriendlief die kijkt me al aan van "kom je nog". haha oeps!
     
  10. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Oh en @Mila1988 vroeg nog hoe oud. Hij is nu 5 maanden. Hij is van de 7e
     
  11. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Mmv
    Oh dat is zo vervelend he! Kun je weer opnieuw beginnen met typen.

    Voeding
    Hoe lang heb je nu voeding gegeven? Sorry als je het ergens al getypt had. Maar je doet het echt niet verkeerd hoor, weet je.. dingen veranderen constant. Dan weer dekentje dan weer dekbed. Dan met 4 maanden vast eten en dan weer met 6 maanden. Het is ook verwarrend zo.

    Maagbeschermers voor een baby... Jouw moeder gevoel zit in ieder geval goed! Absurd om een kleine baby al medicijnen te gaan geven, voor de farmaceutische industrie kunnen de klantjes niet jong genoeg zijn.

    Wat je daar typt over voeding, zeker waar! Zelfs die baby koekjes ja.... wat erg he. Dan denk je dat je het goed doet.. kun je bij wijze van net ze goed of misschien nog beter gewoon een maria koekje geven aan je kindje/baby.

    Zelf ben ik bij de homeopaat geweest. Ik voel mij helemaal niet lekker, opgebrand overprikkelt etc etc. Dit heeft absoluut niks met de kleine te maken, juist hij zorgt ervoor dat ik wel kan genieten ondanks de trubbel. Mijn oudste heeft nu 2 "kuurtjes" oa om de inenting te ontstoren. Ik zelf neem iets omdat ik ingeleid was. Ik ben echt niet zweverig ofzo en ik heb geen idee of het iets doet maar ik wou het eens proberen. De zalf die ik mee kreeg voor mijn jongste werkt in ieder geval geweldig voor zijn huid.

    Ik was van de week zo aan t piekeren dat ik de homeopaat belde en we hebben gewoon een half uur gebeld en ze heeft me zo gerust gesteld en dat ook nog gewoon in de avond. Welke huisarts kun je na 17.00 nog spreken?

    Ps. Met kleine gaat alles dus top hier, ondanks de berg stress die ik geleden heb gaat de voeding nog steeds top.

    En @Mmv oh van 7 oktober dus? Ruim 5 maanden wat vliegt het he? Ik tel nu ook in maanden en niet meer in weken. :)
     
  12. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Mila1988 4,5 maand heeft hij borstvoeding gehad. Daarna dus eigenlijk nog alle melk die ik in de vriezer had gecombineerd met flesvoeding. 80 procent borst 20 procent fles en dat eigenlijk steeds afgebouwd tot het bijna op was. Van de laatste voedingen die ik had maar een melkbadje gemaakt. Had het tenminste nog een goed doel ;).
    Ik zag laatst dat ik toch nog 1 voeding in de vriezer had liggen. Weet niet zo goed wat ik daar mee ga doen. Nog even bewaren of nog een melkbadje.

    Wat voor kuurtje is het precies als ik vragen mag en wat is dan daarmee het doel. Of staat het er en lees ik er nu meerdere keren overheen. Sorry in dat geval.

    Ik ben overigens wat meer vitamine gaan slikken. Mama fit heet het van Davitamon. Ik was de badkamer aan het opruimen en blijkbaar had ik dat gekocht na de geboorte van de oudste. Nog 2 strips (30 pillen). en nog goed tot 2022. Dus dat was mooi. Hopelijk krijg ik daardoor iets meer energie.
    Afgelopen week meerdere slechte nachten gehad. Vannacht was hij ook vanaf half 5 wakker. Echt dood-op haha. Merk ook dat ik mijn gezonde voedingspatroon dan soms wat laat varen, met name omdat ik toch nog steeds niet afval. "Het heeft geen zin". Zo'n gevoel. Terwijl je verstand ook wel weet dat de aanhouder wint.
    Dusja ik moet me weer heel even herpakken wat dat betreft.

    Gister heeft hij inentingen gehad. Hij was er ook echt heel lang overstuur van. Hij is alweer 7.5 kilo en 69 cm. Groeit hard! (Al was zijn groei lijn wel iets gedaald t.o.v. de vorige keer. Maar dat was voor nu geen probleem. Ik moet volgende maand terug komen, dan kijken we hoe zijn groei dan is.
     
  13. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Mmv

    Oh maar dat is toch al een flinke goede start met je borstvoeding! Wat slim dat je daar een badje mee maakt, helpt het ook echt? Heb t eerder eens voorbij zien komen ergens.. Ben heel benieuwd. Gezien ik 3 vakken van de vriezer helemaal vol heb liggen met grote flessen (240cc) die waarschijnlijk niet op tijd gebruikt kunnen gaan worden. Dan wil ik er ook badjes van maken.

    De kuur is homeopathie, hij moet 2 keer per week 2 "korreltjes" nemen. En ik doe nu dus de oxytocine kuur en geef dat door via de bv. Qua slapen is hij nog steeds niet makkelijk, maar zijn huid is echt aan het genezen. Hij had open plekken op zijn wang door de eczeem.

    Ah niet opgeven hoor, het is juist beter om langzamer af te vallen, hoe frusterend het ook is. Goed en gezond blijven eten en je rust nemen.

    Welke enting heeft hij gehad ? Wat zielig dat hij zo lang overstuur was. Is hij er nog ziek van geweest ? Beterschap!!

    Ik kreeg vandaag bericht dat de juf positief getest is. Dus joepieeeee kind tot eind v.d maand thuis. Terwijl we het eea op de planning hadden staan mbt ons huis. Zucht .... Ben benieuwd hoe lang dit gedonder gaat duren
     
  14. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    482
    197
    43
    Vrouw
    Gouda
    Mag het ook aansluiten van oktober 2015 of is dat te lang.
     
  15. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Iedereen is welkom!
    Dus bij deze.. welkom:)
     
  16. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    482
    197
    43
    Vrouw
    Gouda
    Gezellig
     
  17. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Mila1988

    Zeker een goede start. Is in ieder geval iets.
    Ik gebruikte het in combinatie met vette creme voor de huid van de baby. Het heeft wel gewerkt die combi. Maar of het los werkt geen idee. Ik heb er ook een keer moedermelk zalf mee gemaakt. Maar dit is maar kort houdbaar. Gemaakt toen de kids beiden waterpokken hadden. Ik had alleen blijkbaar iets fouts gedaan want het was echt totaal niet smeerbaar als ik het in de koelkast bewaarde. En als ik het buiten de koelkast bewaarde was het ook niet smeerbaar omdat het bijna vloeibaar was haha. Ik heb uiteindelijk de creme weggegooid. Best zonde, maar het was zo hectisch en er stond max 2 weken bewaren. Ik vergaat iedere keer om het dan maar vlak voor het smeren er uit te halen (hoewel het een kleine moeite is natuurlijk, maar goed). Het was 'over datum' dus ik heb het weggegooid.
    In de badjes had ik in ieder geval het gevoel dat het nog een doel had. Weggooien ofzo is zonde. Je hebt er toch hard voor gekolfd. Wat sneu van die eczeem plekken. Hopelijk werkt de kuur. Je kan ook eens Oridza zalf proberen. Dat is echt super spul!

    Wat een voorraad heb jij zeg! Ben je een superkolver haha.

    Vervelend dat hij qua salpen nog steeds niet makkelijk is. Hier gaat het dus ook slecht sinds het ziek zijn. Vanavond ga ik een nieuwe tip van het CB proberen, we verzanden er namelijk in om maar iedere keer de fles te geven omdat hij niet stil werd.
    CB gaf de tip om hem wel te troosten, maar niet aan te kijken (het moet niet te gezellig worden) en anders naast zijn bed te gaan zitten zodat hij voelt dat we er zijn.
    Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in, maar laten we het maar proberen he.. hij moet toch leren om beter te slapen.

    Ze zijn gewoon allemaal alweer ongeveer 6 maanden.

    Nee ik wil ook niet opgeven, maar er gebeurd nu echt helemaal niets. Dat rust nemen gaat wat lastiger met baby, peuter en slapeloze nachten en fulltime job. Maar ik pak soms maar de middagdutjes mee op de dag dat ik alleen met ze ben.

    Ehm ik weet even niet meer uit mijn hoofd welke enting pneu geloof ik. Hij heeft er iets verhoging van gehad meer niet.
    .
    Blijft vervelend he die Corona. Hier peuter thuis omdat hij aan het kuchen was... Heb je nog wel een beetje je planning kunnen doen m.b.t. jullie huis? Of heb je veel dingen vooruit moeten schuiven?
     
  18. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Mmv

    Wat leuk om te lezen over de crème! Wist dat helemaal niet. Jammer dat je er niet echt gebruik van hebt gemaakt. Thanks voor de tip! Die ga ik eens op zoeken de zalf die je noemt.

    Ik heb denk ik ook iets fouts gedaan. Ik had dus een heel flesje in bad gegooid. Nou, dat was echt smerig die geur in dat water. Ging echt over m'n nek bleh.

    Agossie... waarvan was hij ziek of wat heeft hij precies? Maar wat bedoelen ze met het moet niet te gezellig worden? Klinkt naar mijn idee alsof ze willen zeggen : je mag hem niet "verwennen" dat lijkt me onzin het is toch juist goed als je er voor hem bent als hij ziek is. Of begrijp ik het verkeerd ?

    Heeft hij dan 2 spuiten gehad? Ik dacht dat pneu samen gaat met dktp.

    Ja echt heel vervelend zo pff. Langzaamaan komt ons huis weer een beetje af (nieuwe inrichting)

    Hoe is het met jou? Pittig hoor baby en peuter. Rust nemen waar kan is heel fijn. Wanneer heb jij weer een afspraak bij het cb? Nou inderdaad bijna allen 6 maanden ongeveer! Het "kleine" is er al helemaal af.

    Ik kwam er laatst dus achter dat het cb helemaal niet verplicht is.... maar zo brengen ze het wel. Dat irriteert me best wel. Ik ga nog wel, maar echt wijzer word ik daar nooit. T zal wel aan de hormonen liggen. Maar niemand kent zn kind beter als de eigen moeder.
     
  19. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    482
    197
    43
    Vrouw
    Gouda
    Hoe gaat het hier met iedereen het is zo stil hier.
     
  20. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Volgens mij zijn de meeste niet meer (vaak) online.

    Hier gaat t goed. Alleen wil hij s avonds met naar bed gaan nog wel eens blijven huilen. En hoe gaat t met/bij jou ?
     

Deel Deze Pagina