Oktober 21 babys kraambezoek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mum1921, 3 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Vraagje aan de vrouwen die sept tm dec 21 zijn bevallen.

    Kraamvisite komt zo laat op gang.
    Herkenbaar ? En gaat lang door.

    Naaste familie wel geweest maar nu is onze jongste 8 mnd en nog zeker een hoop dat wil komen.
    Er zijn ongeveer 4 stellen meer dan 3x verzet. Sommige 4x door corona en nu lijkt corona weg en gaan feesten natuurlijk voor.
    Erg jammer want wij zijn zowat de laatste in vriendengroep en is ook met een lang traject maar goed dat laatste is natuurlijk niet van belang. Bij de oudste kregen we met 8 maanden t laatste bezoek toen kwam corona was het meteen klaar....

    Komen er bij jullie nog steeds mensen ?
    Ik heb wel zoiets... niet op kraambezoek geweest ook niet op onze 12.5 jarige bruiloft in september ! Mijn man vind dat ik dat apart moet zien. Maar ik ben vrij hard. Geen interesse in mijn kind dan ook niet op mijn kosten drinken. Whaha tja....
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ivm Corona hebben wij het kraambezoek wat rustiger gehouden. We hebben iedereen die we graag wilden hebben de eerste 3 maanden uitgenodigd. Vrienden/familie die wat verder van ons staan hebben we de afgelopen tijd vaak zo nog gezien (gewoon bezoek of verjaardagen oid). Ik zie dat niet meer als kraambezoek en vind dat ook niet meer nodig na 8 maanden. Het zijn ook niet echt baby’s meer nu.

    Wij hebben ook lang op onze dochter moeten wachten. Ik vond het ook jammer dat niet iedereen aanbood/interesse had om langs te komen, je wacht er al zo lang op en dan wil je je kind ook aan de hele wereld laten zien! Het ging vooral om mensen die we al niet zo vaak zagen. (Bv nichtje die ik al niet vaak zie, vrienden van vroeger die we af en toe nog spreken etc). Als ik er nog over nadenk missen we er niet zoveel aan.. dus ik vind het nu wel prima. We hebben zelf ook minder tijd (en energie) om veel contacten aan te houden. Dus ik ben er zelf ook niet achteraan gegaan. Als het zo komt dat we deze mensen weer eens vaker zien/spreken helemaal leuk en prima natuurlijk.

    Als onze beste vrienden en naaste familie (die we normaal ook regelmatig zien) nooit waren geweest dan was ik daar ook overstuur van geweest en had er wat van gezegd.. Maar ik weet niet hoe dicht diegene die niet zijn geweest bij jullie staan? Sommige contacten verwateren nou eenmaal.. en zeker alle Corona maatregelen hebben het niet makkelijker gemaakt contact te houden.
     
  3. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Tja hoe dicht staan ze bij ons. Onze neefjes nichtjes. (Die oom tante zeggen) inmiddels met doop geweest dus meteen afgewerkt en verder vrienden.
    Maar inderdaad hij is zeker geen baby meer.

     
  4. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Ik lees wel teleurstelling in je berichtje en ik snap dat ook. Maar teleurstelling komt door een bepaalde verwachting richting een ander. De vraag is of die ander zich daar wel bewust van is. Het lijkt nu alsof ze geen interesse hebben maar wie weet beseffen ze zich niet meer dat ze niet geweest zijn, wachten ze tot een vrij weekend maar worden ze steeds volgepland met feestjes of nog erger, durven ze er niet meer om te vragen omdat het al lang geleden is. Ik zou je adviseren om de mensen waarvan je graag wil dat ze komen nog eens specifiek te vragen ('ik snap dat het door alle beperkingen er niet van gekomen maar ik zou het toch leuk vinden als jullie nog op kraamvisite willen komen'). Wie weet zit er helemaal geen kwaadwillendheid in en heb je alsnog gezellige bezoekjes. Als mensen het dan echt weigeren of iets dergelijks, is het vroeg genoeg om teleurgesteld te zijn.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nou, het is onze derde dus ik heb sowieso ten opzichte van de 1e 70% minder kraambezoek gehad. En dit keer ook geen kraamborrel gehad (dat heb ik eerste twee keer gedaan voor bijv neefjes en nichtjes en ooms en tantes van me) omdat het midden in Corona was: in november hadden we steeds quarantaine, in december hadden we 3 weken Corona, in januari ging ik weer werken en daardoor zelf ook geen zin en tijd en puf meer om dan kraamvisite te krijgen. Ik heb ook een vriendin en wat vrienden van mijn man die niet zijn geweest. Even goede vrienden, ik snap best dat het niet altijd lukt om dan weer bij ons te komen kijken naar de (weliswaar prachtige) baby die we hebben gekregen. En ik vind het helemaal prima eigenlijk en ontvang echt al sinds januari geen kraamvisite meer. Je mag prima op bezoek komen, leuk maar ze is 8 maanden dat is geen kraamvisite meer. (De mijne is toch wel echt nog een baby hoor :roflmao:) Mensen die echt dichtbij ons staan zijn geweest. Maar buren, bepaalde collega’s, ooms en tantes en neefjes en nichtjes..nee dat doe ik niet meer. Maar ik ga daar zelf ook niet meer heen.

    Als je het echt vervelend vindt zou ik het toch bespreekbaar maken. Het is zonde als het zo tussen je in blijft staan. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat mensen het slecht bedoelen. Zeker niet als alles vaker is verzet door ziekte.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ben het met je eens. Iemand die geen interesse heeft in je kindje hoeft ook echt niet te komen opdraven wanneer je een feestje geeft. Wij zitten helaas met zo’n zelfde situatie. Mensen die tijdens het traject al geen interesse toonden en nu ze er is pas na maanden een keer wat van zich lieten horen. En nu komt haar eerste verjaardag om de hoek en willen ze ineens leuk en gezellig komen doen. Ja dikke doei!

    ik heb zoiets van: als je echt had willen komen, had je echt wel tijd gemaakt voor onze kleine. We dwingen niemand, maar je komt er zo wel achter wie er echt voor je zijn en wie niet.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  7. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Onze dochter is van september en in januari is het laatste kraambezoek geweest.
    Er zijn dit keer wel minder mensen geweest als bij de eerste. Deels denk ik door corona, maar misschien ook wel omdat het de tweede is. De mensen die nu nog niet zijn geweest maak ik me nu druk om, degene die belangrijk voor me zijn, zijn geweest en daar gaat het om.

    Ik heb overigens ook wel zoiets van als je in de eerste maanden niet geweest bent hoef je nu niet alsnog op kraambezoek te komen. Prima om af te spreken, maar laat het woordje ‘kraam’ maar weg en verwacht dus ook geen beschuit met muisjes.

    Zou het kunnen dat dit voor de mensen die niet geweest zijn ook geldt, dat ze toen niet geweest zijn door corona en nu zoiets hebben van het kind is al 8 maanden, nu nog op kraambezoek gaan is wel een beetje gek, we zien hem/haar wel een keer als we gewoon afspreken of op een andere gelegenheid.
     
  8. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Ja precies vrienden van ons hadden dit precies zo en ik deel zijn mening daarin ook.
    Waarom zoveel mensen op je feest en krijg je een kind hoor je niks.

    Nou bij ons is t niet zo erg als bij hun En het is nu eenmaal de 2e voor ons.
    Ik lig er niet wakker van maar heb dan gewoon zoiets van moet je die nog op je feest doen. Maar goed misschien weten ze dit inderdaad niet. Hoe het is een traject en kind krijgen. Kan ook.



    QUOTE="Lisa280887, post: 24211247, member: 113823"]Ik ben het met je eens. Iemand die geen interesse heeft in je kindje hoeft ook echt niet te komen opdraven wanneer je een feestje geeft. Wij zitten helaas met zo’n zelfde situatie. Mensen die tijdens het traject al geen interesse toonden en nu ze er is pas na maanden een keer wat van zich lieten horen. En nu komt haar eerste verjaardag om de hoek en willen ze ineens leuk en gezellig komen doen. Ja dikke doei!

    ik heb zoiets van: als je echt had willen komen, had je echt wel tijd gemaakt voor onze kleine. We dwingen niemand, maar je komt er zo wel achter wie er echt voor je zijn en wie niet.[/QUOTE]
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Nou een deel van deze personen wouden bij andere vrienden op kraamvisite toen het kind ruim 1 was. Die vriend zei dus laat maar want kraam is er nu wel af maar je bent toch welkom maar niet meer op kraambezoek.


     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Mijn jongste is van november, wij hebben geen kraamvisite gehad en geregeld tot half februari en toen kregen we allemaal corona waar we tot in april zoet mee waren. We hebben in mei een kraamborrel georganiseerd toen hij 6 maanden was en daar kwam iedereen. Was echt heel erg gezellig. En voor een derde, nog steeds heel erg druk. Ongeveer evenveel mensen als de andere 2. En daarnaast is mijn werk nog gekomen toen we weer beter waren en komen er af en toe nog mensen langs die op de borrel niet konden.

    Denk dat het in deze tijden gewoon lastig is, in het begin kon het allemaal niet vanwege de maatregelen en dan nu is het lastig om te plannen.

    Ik zou het de mensen nog even specifiek vragen. De drempel wordt ook steeds groter en door corona zijn veel sociale gebruiken ook wel anders vind ik.

    Maar herken de gevoelens ook wel, dat men helemaal geen interesse in je kindje toont. Dan is het voor mij toch ook wel snel klaar met vriendschappen. Als je mensen echt regelmatig spreekt en ze blijven uitnodigingen maar omzeilen en afkappen, zou ik ze ook niet uitnodigen voor een ander feest. Mensen die je normaal al weinig spreekt, die dan weer wel.
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Oei, ik ben iemand die het heel spannend vond om in de Corona periode op kraamvisite te gaan. Mijn 2 eerste kinderen zijn op de NICU overleden en ik was bang ongemerkt het virus naar een kleine baby mee te nemen met de gevolgen van dien (vooral toen er nog weinig bekend was).
    Dus als daar mijn vriendschap op zou zijn afgestraft, dan zou ik weinig vrienden overhouden, terwijl ik het beste met hun voor had. Interesse in de baby is er zeker, maar ik vond het echt heel spannend.

    Ik zou het zelf ook niet erg vinden als vrienden/ familie niet komen (behalve opa’s/ opa’s/ broers/ zussen, dus daar zit misschien wel het verschil. Ze zien hem/ haar vanzelf wel als we op pad gaan.
     

Deel Deze Pagina