oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25noortje

25noortje Lid

19 sep 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooischemama gefeliciteerd!!

Voor de echo dames deze week, wat spannend en leuk tegelijk! Ik moet zelf nog een klein maandje wachten...

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @gooische mama feli en welkom. jij ook s6 met solliciteren.

@ sweetamber hoe bedoel je oude???? hahahahaha ik besefte me wel gister dat tegen de tijd dat dit kind 15 is mijn oudste waarschijnlijk al kids heeft en ik al oma ben. erg hoor.

vandaag mijn eerste dag dat ik heel de dag misselijk was. blegh zo totaal niet leuk he. wou ook niks eten. ben nu op het werk nachtdienst en voel me prima . heb vandaag wel gemeld dat ik zwanger ben omdat ik een hoop dingen niet meer mag doen. dus 12 april stopt het voor mij hier. na mijn zwangerschap mag ik wel terug maar heb dan weer keus genoeg.
    dus hopelijk vind ik snel wat anders maakt niet uit wat .

3. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @ chocoholic ik heb het 9maanden boek van anne geddes. de grote. ik had bij mijn zoon ook 1 van haar die verkopen ze nog steeds maar nu hadden ze ook twee andere versies. vind haar werk zo mooi he en er staat in deze op bijna elke bladzijde een spreuk van een grote filosoof ofzo. hihi

4. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Goedemorgen meiden

Hier ook een oktober mama. Weet nog niet precies hoe lang ik zwanger ben maar ws uitgerekend eind oktober. Ik heb al twee meisjes de oudste uit 2008 en de jongste uit 2010 . Hopelijk gaat alles goed heb 15 maart de eerste echo. Spannend.

Liefs rosa

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ouch, hahaha.... ach zover is het nog lang niet joh.... En weet je dat heeft ook wel weer wat. Mijn jongste neefje is maar 9 maand ouder dan mijn zoontje, zo grappig. En het heeft ook wel wat om met je tante ervaringen uit te wisselen, maakt je familie een stuk closer vind ik...
    Maar vervelend dat je misselijk was gisteren, hoop voor je dat het bij die ene dag blijft.

@Gooische mama welkom bij de club en gefeliciteerd!!!

Ik mag vandaag weer werken, maar ik merk dat ik echt wel moe ben steeds. Gisteren heb ik een uurtje zwaar liggen pitten op de bank...

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Gooischemama & rosa08: Gefeliciteerd en welkom!

@Cook: Het werk van Anne Geddes is inderdaad leuk! Er zijn fotografen waarbij je dat kunt laten doen met je eigen kind he! Super schattig! Had haar boek niet gezien. Sowieso had de boekhandel hier niet zo heel veel. Was al blij dat deze er lag haha!

7. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Welkom nieuwe dames!!!

Wat grappig, ook ik hou het dagboek bij van Pauline Oud. Leuk is ie, he?! Mijn moeder kwam een dag na het grote nieuwe met het dagboek én de zwangerschapsbijbel aanzetten. Lief.

Ik kreeg vannacht opeens heel erge pijn in mijn buik. Ik vermoed mijn darmen...een beetje een warm en kramperig gevoel. Ze werken niet meer zo lekker, sinds een paar dagen. Bah. Verder voel ik me prima, wel wat moe. Gisteren weer gesport, dat is ook niet meer wat het geweest is. Ik doe aan volleybal en dat duiken en stuiteren op de grond laat ik lekker voor wat het is :)

8. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Goedemiddag dames en welkom nieuwe meiden,

Wordt al een aardig clubje zo :)...

Heb de laatste tijd niet veel geschreven maar ik heb een beste buikgriep gehad. Omdat ik daar wat onzeker van werd heb ik contact gehad met de verlos om wat vragen te stellen. Vraagt ze of ik niet wil komen voor een echo zodat we even kunnen kijken. Daar zeg ik geen nee tegen :)!! Dus we zijn net geweest voor onze 1e echo, uitwendig en het hartje klopt :D!!! Wat zijn we blij... De 19e mogen we weer :).

Hoe gaat het met jullie??

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @inafwachting: ooh wat leuk dat je nu al mocht. En fijn dat het hartje klopt! Zeker wel een opluchting?

@fvk; die pijn heb ik vorige week ook gehad! Sinds doen lichtbruine afscheiding bij het afvegen, en zojuist was het lichtrose.. Hopelijk is er niks aan de hand. Heb wel gelezen dat het normaal kan zijn, dus maak me nog geen zorgen. Gelukkig morgen naar de vk en echo, dan weten we het zeker!

10. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    @chocoholic gatsie wat naar! Hier geen afscheiding te bekennen...ik dacht dat het misschien aan het sporten kon liggen. Ik was opeens heel actief na een aantal slome dagen met veel rusten. Nu met vlagen die buikpijn. Ik heb niet het idee dat het baarmoederpijn is. Eerder darmpijn. Maar dat is een gokje natuurlijk...

@inafwachting wat leuk van die vk! En wat lijkt me dat heerlijk...een hartslag! Als mijn buikpijn aanhoudt, ga ik ook maar bellen :)

11. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    We zijn zeker opgelucht, ook omdat we niet hadden verwacht om nu al uitwendig een hartje te kunnen zien ;)... Maar ze begon en eigenlijk meteen zegt ze; we hebben hartslag!! En ja hoor, heel duidelijk een knipperlichtje :D...

@FvK: Ben ook heel blij dat de verlos vroeg of we vandaag wouden komen want door mijn buikgriep was ik best onzeker geworden of alles wel goed zou zijn. Als je steeds buikpijn hebt zou ik zeker bellen en kijken of je eerder mag komen. Die stress is ook niet goed voor de kleine...

12. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Welkom nieuwe dames! En gefeliciteerd met jullie zwangerschap

@IN AFwachting fijn dat je mocht komen zeg! Relaxte verloskundige heb jij! En heerlijk om te zien dat het hartje in ieder geval klopt.

@Chocoholic wat vervelend die bruine en licht roze afscheiding. Gelukkig mag je morgen voor een echo!

Hier ook af en toe buikpijn maar lijkt meer mijn darmen. Volgende week dinsdag mag ik voor een intake bij de vk. Ik moet me ook bij het ziekenhuis aanmelden vanwege onze voorgeschiedenis maar ik begin bij de vk. Heb sinds de geboorte van onze dochter goed contact met haar en daarom vind ik het wel fijn om ook bij haar te blijven/komen. En sinds kort heeft ze een echo apparaat dus als we het wilde kon ze kijken met de echo! Ik wil op zich wel een echo maar mijn man twijfelt heel erg. Bij onze laatste miskraam was het hartje gestopt rond de 9 weken (denken ze) en volgende week ben ik 8 wk 2 dagen dus hij twijfelt erg of we dan niet blij zijn met een dooie mus zeg maar. Lastig dus......

13. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Tnx.
    Lijkt me ook heel lastig om de keuze wel of geen echo te nemen met jullie 'geschiedenis'. Eigenlijk is het toch weer een nieuw leventje en wil het wat er met jullie * is gebeurd niks zeggen.
    Ik durf niet te zeggen wat ik zou doen in jouw plaats...
    Wel heel erg fijn dat je zo goed contact hebt met je vk. Misschien dat zij jullie als je daar bent kan helpen met de keuze?

14. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hai dames,
    nou het word er niet beter op hoor wat betrefd de misselijkheid, ben gewoon alweer heel de dag misselijk. is gewoon niet leuk meer. hoe nog net niet over te geven.
    vannacht was ik aan het werk wou ik een pizza eten nou bij de eerste hap dacht ik dat ik over mijn nek zou gaan.
    dus geen pizza's meer voor mij.
    @ mamaleintje. ik moet me ook aanmelden bij het ziekenhuis, mijn zonen zijn beide met een medische indicatie geboren dus krijg ik automatisch bij deze ook een medische indicatie.
    mijn enigste probleem is dat we verhuisd zijn en het ziekenhuis waar ik vorige keren ben bevallen niet meer het dichtsbijzijnde ziekenhuis is. en het ziekenhuis hier in de buurt ken ik helemaal niet. ga al heel me leven naar het zelfde ziekenhuis en mijn kleine loopt ook al vanf de geboorte daar wegens slechte longen. dus dat is iets waar ik wel echt over moet gaan nadenken.

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Goedemorgen dames,

ik vind het altijd zo moeilijk om op iedereen persoonlijk te reageren. Ga het toch proberen,hahaha..

@InAfwachting, wat fijn zeg een kloppend hartje!!! Tof van de vk dat je gelijk mocht komen, toch een geruststelling...

@mamaleintje, kan me wel voorstellen dat het moeilijk is of je zo vroeg al een echo wil, moeilijke keuze hoor... dan sta je er toch minder onbevangen in denk ik. hoop voor jullie dat het deze keer goed gaat...

@chocoholic, vandaag is het zover, een echo voor jullie. Spannend hoor!!! Ik hoop voor jullie op een mooi kloppend hartje...

@cook, gatver wat vervelend zeg. Wat mij nu goed helpt is, als ik wakker ben 2 crackers (droog) eten en dan nog iig een kwartiertje blijven liggen. En verder over de dag iedere keer kleine beetjes eten. Dat betekend dat ik bijna ieder uur wel wat naar binnen werk, maar wel echt hele kleine beetjes (denk aan bv een paar druiven). Ik heb ook gembercapsules gehaald, maar daar ben ik mee gestopt. Daar had ik alleen maar last van, het brak me op zeg maar... En vet eten kan ik nu ook niet zo goed tegen. Veel succes en sterkte!!!

Ik kijk nu iedere week een keer op internet hoe ver de baby nu is qua groei, doen jullie dat ook wel?
    Verder heb ik weinig nieuws te melden, straks maar weer werken. Ben echt helemaal kapot na een dag werken, jullie ook???

16. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    @chocoholic, succes vandaag maar vooral heel veel plezier met het bewonderen van de kleine :)!!

17. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Succes vandaag chocoholic! Hopelijk kom je met goede verhalen vertellen over de eerste echo!
    Hier een onrustige nacht gehad. Dat lag vooral aan mijn zieke poesje...met spoed naar de dierenarts gerend, flinke koorts en twee dikke spuiten in het kleine beestje :( gelukkig is ze wel opgeknapt, maar ze was behoorlijk aan het spoken!
    Verder voel ik me wederom prima. Vanochtend wel weer moeten rennen naar de wc, flinke kramp. Ik moet zeggen: dat lucht wel op! :) ik weet het nu zeker, die darmen saboteren de boel. Pffff.
    Fijne dag allemaal, ik ga racen!

18. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Bedankt voor het warme welkom dames en ook jullie allemaal gefeliciteerd:D

@choco heel veel plezier vandaag met de echo :D:D

Hier ga ik niet tot weinig klagen over kwaaltjes hahahaa heb er lang op gewacht dus ik ben blij met elk kwaaltje (beetje dan he)

De 22ste van maart de eerste echo bij de gyn en dan de 27ste een echo bij de vk
    Merk nu al dat ik helemaal naar de 22ste toe leef

Hoe doen jullie dat met oudere kids nemen jullie die mee naar de eerste echo??
    Heb me dochter bij de laatste mk niet meegenomen maar denk dat ik dat nu wel van plan ben

19. BellaMama

BellaMama Lid

7 mrt 2012
    15
    0
    0
    Werkt in de horeca
    Zuid-Holland
    Goededag alle aanstaande mama's van oktober baby's,
    Ik wil me ook toevoegen aan dit forum, want mijn bevaldatum is 3 oktober 2012 (Ben dus nu 10 weken). Dit is mijn tweede zwangerschap. Helaas tijdens de eerste zwangerschap een miskraam bij 12 weken gehad. Ben 2 keer gecurreteerd & deze zwangerschap kwam geheel onverwachts. Ben er overigens wel heel blij mee. Hopen maar dat alles dit keer goed blijft gaan :D
    Iedereen een fijne zwangerschap!
    Groetjes BellaMama

20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Heej dames! Bedankt!
    Zijn net terug.. Bij de vk was het goed. Erg aardige vrouw dus een goed gevoel.
    Echo was minder leuk.. Moest inwendig en ze kreeg m niet goed in beeld. Was nog te klein om wat te zien dus over 2 weken terug.. :(
    Baal wel. Dacht al verder te zijn. Nu dus niks wijzer geworden. Hopelijk over 2 weken beter nieuws.. Ben waarschijnlijk nu iets van 5 weken.
    We gaan dit weekend dus ook nog niks zeggen. Kan nog alle kanten op dus ja.. Hopelijk zien we over 2 weken het hartje. Nu maar wachten...

Deel Deze Pagina