Vaak hoor je juist dat het aan de vrouw ligt. Begrijp je frustratie. Hier is het niet echt het geval. Tis een beetje minder geworden, maar dat komt meer omdat ik me niet lekker voel of veels te moe ben. Maar aandacht kom ik zeker niet te kort. Als ik me niet goed voel komt ie nog gewoon tegen me aan liggen, zoals ie altijd heeft gedaan eigenlijk. Maar is dat bij jouw vorige zwangerschappen ook zo gegaan dan? Misschien heeft hij het niet eens door..? Ik zou gewoon aan hem vragen of er iets is waardoor ie zo doet. Misschien denkt ie wel dat jij juist geen zin hebt?
Oef @Kell84, het spijt me verschrikkelijk voor je, je kindje verliezen doet altijd pijn. Of het nu 6 weken, 12 weken of nog later is.. Helaas is mij dit in december ook overkomen, dus ik begrijp misschien een beetje hoe je je voelt. Ik had je berichtje nog niet gelezen, dus het voelt voor mij naar jou toe een beetje vervelend omdat ik een behoorlijk positief verhaal schrijf..... Daarnaast zal ik me ook nog even kort voorstellen: Mijn naam is Joyce, ik ben 30 jaar, ik ben getrouwd met Roy, hij is 34 en wij hebben samen 1 zoon, Daan van 4 jaar. Ik werk 2 dagen in een soort Plaza, waar ik maaltijden/vlees/groente/belegde broodjes en salades bereid en verkoop (= tevens het bedrijf van mijn ouders). Daarnaast ben ik Zelfstandig JEMAKO distributiepartner en dat vergt de rest van de (vrije)tijd die ik heb. Wij hebben nu 2 jaar in het Deventer Ziekenhuis gelopen en gedokter(d? /t?) en bij de eerste IUI was het raak, helaas liep dat mis bij 5+5weken. Ook de 2e IUI was weer raak en daar bereiden we ons nu dus op voor.... Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een meisje (maar dat komt eigenlijk meer omdat de naald dat al lang geleden heeft voorspeld. Wij zullen als 1e kind een zoon krijgen (die hebben we dus al), als 2e een meisje en de 3e wordt weer een jongen... Voor mij staat de naam al wel vast, maar dat weet mijn man nog niet, whahahaha.. Met betrekking tot de sex .... ook hier op een vrij laag pitje. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar ook niet altijd evenveel zin in heb.. Ik ben gewoon vreselijk moe 's avonds, en 's morgens is mijn vent om 6u al weg.. NO WAY dat ik voor die tijd al wil hoor!
Vanmiddag om 15:30 echo, ben zo benieuwd!!! Veel mensen vragen op de één of andere manier of we zeker weten of het er maar eentje is, daar ook eindelijk antwoord op!!! Even nog vraagje: zijn jullie in jullie droom ook zwanger? Droom je dan duidelijk over ééen jongen of meisje? Dit schijnt zo te zijn? Ik droom alleen maar constant dat het er 2 of 3 zijn... Geen geslacht.
@kell, ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn, wil je wel heel veel sterkte wensen. Positief zijn is heel knap en heel goed, je bent een kanjer... @tijgertje, wat fijn en wat een heerlijk verhaal... @lillipower, spannend!!! @cook, bij ons ben ik juist degene die geen zin heeft, veel te moe. mijn man kan echter niet van mijn borsten afblijven, die zijn al aardig gegroeid. vind ik echter niet zo fijn aangezien ze nogal gevoelig zijn, hahaha.... ze zeggen toch dat de zin in het tweede trimester wel weer komt, samen met de energie??? ik hoop het, bij Lars was dat niet zo, maar we zullen zien...
@Kell 'fijn' dat het toch op de natuurlijk manier heeft doorgezet. Krijg je nog een echo om te kijken of je 'schoon' bent? Heel veels sterkte in ieder geval een dikke knuffel @Tijgertje Wat een goed nieuws heerlijk. Leuke dingen had je ook gemaakt crea hoor @FvK fijn zo'n intake met de vk. 2 april duurt dan nog eeuwen maar het gaat nu echt opschieten. @Choc balen dat je de echo moest verzetten kan het me helemaal voorstellen. @Cook lastig van je man, helpt erover praten misschien. Vind hij het 'eng' misschien? Hier is de sex ook wel minder maar dat komt meer door mij ben ik bang haha. Maar wel intimiteit/knuffelen gelukkig @Lilipower succes vanmiddag spannend!!! Jullie gisteren ook zo genoten van het lenteweer! Mmm krijg er helemaal zin in. Vandaag hier alleen geen zon te zien en zwaar bewolkt
@ lillipower hoe was je echo ? wat de sex betrefd. bij mijn vorige zwangerschappen had hij er totaal geen moeite mee. toen wou hij maar al te graag vooral omdat ik toen niet zoveel eisend was en minder hard hoefde te werken zo gevoelig was alles. maar deze x geeft hij allemaal excuses waarom niet te sexen. zoals je bent toch misslijk, je borsten doen toch zeer. je hebt toch last van je rug. je bent al zo moe. enz... ik heb hem gevraagd of hij er moeite mee heeft dat we zwanger zijn. hij gaf aan van dat hij juist superblij is. maar dat hij gewoon rekening houd met mij. dus in feite schuift hij het gewoon op mij af. terwijl ik wel wil. ik kan er gewoon niet door slapen zo erg wil ik hem. maar hij is zo afstandelijk dat ik het niet eens meer probeer. heb dat in het begin wel gedaan maar dan kwamen de excuses. of uiteindelijk een soort van ok kom dan zonder veel overtuiging nou dan hoeft het voor mij ook niet. ik hoor wel vaker dat mannen niet meer willen tijdens de zwangerschap maar waarom dan deze x niet en vorige keren wel. dat het minder is ok maar helemaal niet....pffff
Gefeliciteerd Lillipower, wat een mooie echo!! Was dit in- of uitwendig?? Ik mag maandag weer, begin best een beetje nerveus te worden . Zo bang dat het niet meer goed is... Wie mochten er nog meer maandag voor een echo?? Hoe gaat het met jullie, zenuwen nog een beetje in bedwang ?? Hoe is het met de rest?? Zijn jullie al begonnen om het aan de buitenwereld te vertellen (van een paar meiden heb ik het al gelezen). Wij willen maandag na de echo onze ouders en zussen met partners het heugelijke nieuws gaan brengen . Ben zo benieuwd naar de reacties, vooral aan mijn kant want mijn zus is hoogzwanger, ook van de 1e. Dus mijn ouders worden dit jaar 2 keer opa en oma !!
@lillipower: WOW, NICE!! Fijn is dat he, om dat hummeltje alive and kicking te zien. @In Afwachting: Ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt, hihi.. Die echte moedergevoelens he....... Die had vorige week ook, vlak voor de 1e echo.. Ook wij zijn vandaag voor de 1e keer bij de verloskundige geweest.. Maar oh oh oh... Alleen het verhaal eraan vooraf al............. Roy heeft de hele week gevraagt, hoe laat moeten we en nu zijn dan... Dus elke keer dit antwoord: 11:20u.. Pfff, onthou dat nu eens! Ik ben toch degene die zwanger is.. Officieel zit hij nu in de WW, maar toevallig kon hij vandaag wel aan het werk en as maandag ook.. Lekker geregeld Dus vanmorgen was hij lekker op tijd vertrokken en Daan was vandaag vrij van school, dus wij konden lekker "uitslapen".. Dus om 08:45u ging ik naar beneden om even lekker een broodje te maken, die fijn opgepeuzelt, en vervolgens nog 1 gegeten en op de één of andere manier werd mij aandacht getrokken naar de kalender... WHAHAAHHAAHAHA, we moeten niet om 11:20u bij de vk zijn maar al om 10:20u.... Ik moest Roy 3x bellen voordat hij opnam... Ik zo: Je moet nu naar huis komen want ik zie net dat we een uur eerder bij de VK moeten zijn..... Nou, daar ben ik dan lekker mee, zegt hij..... Ben amper begonnen hier.. Ik zo: Ja... sorry... Echt zwanger. Dus hij zijn spullen bij elkaar gezocht en ik, ik moest me nog douchen, scheren, make-up, haren stylen en Daan aankleden, binnen 3 kwartier............................... Gelukkig was ik binnen de tijd klaar, en ook Roy heeft het gered, maar was nog even in de garage bezig met kleine dingen voor zijn werk, dus om 10:10u zaten we EINDELIJK in de auto, nadat Daan meerdere malen had geroepen: PAP, ga je nou mee naar de BABY kijkennnnn! Dus als onze buurt het nu nog niet weet, dan hebben ze onder een steen gelegen . Eenmaal bij de vk was het enorm gemoedelijk. Ik had niet beter kunnen kiezen geloof ik. We hebben een usb-stick gekregen met 6 echo-foto's. Ik zal wel extra in de gaten gehouden worden omdat ik tijdens Daan zijn zwangerschap uiteindelijk ben opgenomen (41+2) met pre-eclamsie, EN omdat het een letterlijk en figuurlijk zware bevalling was. Daan woog bij geboorte 4390gr en was 53cm. Dus blijkbaar hebben kindjes het goed bij mij en ze willen er nu in ieder geval voor zorgen dat ik een niet té zwaar kind hoef te baren. Dus buiten de normale termijnecho van 30 weken krijg ik er ook één met 34 en 38 weken. Mocht onze frummel het te goed hebben kan worden besloten om in te gaan leiden. De uitgerekende datum is overigens 1 dag vervroegd, naar 20 oktober 2012.
Wat een mooie echo foto's !! @lillipower je ziet echt al duidelijk de vormen, zo leuk.lijkt echt al op een baby. @ tijgertje wat vond je zoon van de foto. Die van mij zei waar is de baby dan ik zie niks.
Dit is een uitwendige echo, alles zag er heel goed uit! Nu is kindje 2,6 cm dat kan je je echt niet voorstellen gewoon Gisteren toen we thuis kwamen van mijn ouders kreeg ik echt de schrik van mijn leven... Een inbreker betrapt in de tuin, Jeetje dan schrik je echt! En dat om 20 uur s avonds! Vandaag eerst extra maatregelen nemen tegen inbraak... We wonen vrijstaand dus daar wat aan doen!
@Lillipower, jemig!! Zou me ook kapot geschrokken zijn . Ineens zo'n vreemde vent in je tuin. Hopelijk hebben wij maandag ook zo'n mooie echo . Deze zal ook uitwendig zijn. Zal vast al meer op te zien zijn dan op mijn eerste echo . Fijn weekend allemaal!! Nog leuke plannen gemaakt?? Wij gaan vandaag wat nieuwe plantjes halen voor in de potten buiten. Morgenmiddag/avond op verjaardag bij schoonzus (nog even proberen om mondje dicht te houden over de baby ). Willen het maandag na de echo gaan vertellen...
@Cook: Daan vond het helemaal geweldig en zag ook goed waar de baby lag en wat het aan het doen was. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat de VK het heel erg leuk met hem deed.. Hij werd eigenlijk in alles heel erg goed betrokken, en kreeg ook genoeg aandacht tussendoor. @ Lilipower: Wij hadden ook in eerste instantie een inwendige echo, maar daar lag onze frummel niet helemaal goed voor, dus uiteindelijk toch nog een paar hele mooie echo's gemaakt via mn buik. Maar euh, die inbreker he..... Ielllgggg! Is ie ook binnen geweest of waren jullie precies op tijd zeg maar...... @In Afwachting: Ik wens jou uiteraard ook een super mooie echo, maar dat kan vast niet missen! En ik kan me heel goed voorstellen dat jullie wachten met het blijde nieuws vertellen tot je met eigen ogen hebt gezien hoe de beeb t doet in je buik! Nog 2 dagen geduld............ Succes op de verjaardag van je schoonzus ! En ik wacht met veel smart op jou echo foto! Hier waren de plannen voor vandaag: Nix doen, haha.. Met uitzondering van vanochtend, want Daan ging voor de eerste keer naar de voetbal.... In eerste instantie (thuis) vond hij het HELEMAAL geweldig, maar eenmaal daar aangekomen en staande op het veld, was hij ineens het kleine jongentje dat verlegen was. En zo kennen we hem eigenlijk helemaal niet. Hahahaha.. Om warm te lopen gingen die kleintjes tikkertje spelen. Nou, daar was Daan ECHT NIET van gecharmeerd.. "Ik wil dat niet! Ik wil alleen maar voetballen!" Dusssssss... Maar goed, toen hij eenmaal aan het "voetballen" waren (lees: met zn allen op een kluitje achter de bal aanrennen), was het ijs redelijk gebroken.. Totdat er een jongetje per ongeluk met een arm Daan zn gezicht raakte.... Schreeuwen dat ie deed! Niet normaal. Dus toen hebben we de spullen maar ingepakt en naar huis gegaan. Volgende week nog maar een keertje proberen. Overigens was het op een paar minuten na ook afgelopen, dus eigenlijk heeft ie niet eens zo slecht gedaan. Verder is t vandaag wasdag, vouwdag, strijkdag.. Tis niet echt heel erg mooi weer hier (bewolkt), dus ik maak alvast een verse tomaten-groentesoep voor morgen, en dan vind ik het mooi geweest voor vandaag. Morgen is voor ons altijd "Lamme Zondag". Wat net zoveel betekend als, lekker in ons house-pak op de bank filmpjes scoren, hapjes d'r bij en genieten van elkaar. Hopelijk ga ik nog heel veel verhalen lezen van jullie, is altijd zooooo leuk en gezellig.. En kletst ook zo makkelijk als je elkaar eigenlijk helemaal niet kent .
@Lilipower: Wat een mooie echo! Super leuk! Die inbreker is dan weer wat minder. Jeej, wat moet dat schrikken zijn geweest!! Let maar goed op de komende tijd! @InAfwachting: Morgen mag je al! Leuk!! Hopelijk is alles goed en kunnen jullie je ouders erg blij maken! Wij hebben vrijdagmiddag de echo. Zaterdag willen we het dan aan onze ouders en broers/zussen vertellen. Vrienden en werk zal afhangen van hoever we al zijn. @Tijgertje: haha wat een verhaal! Maar uiteindelijk wel een mooie foto!! Ook heel leuk hoe de eerste voetbaldag van Daan ging. Haha, dat zie je altijd bij die kleintjes. Mijn neefjes waren exact hetzelfde In het begin ff wennen, maar daarna gaat het prima! Succes ermee! Hier een lekker relax weekend. Vrijdag ff bij mn zus geweest, gister samen naar de bios geweest en vanmiddag met nichtje, tantes, mijn moeder en zus lekker High Tea-en Zin in! Lekker ongegeneerd vol schranzen haha! Aankomende week kan niet snel genoeg gaan voor mij! Hopelijk is het snel vrijdag.. Ook wel erg leuk om de echofoto's van jullie allemaal te zien! Hier schijnt de zon lekker, dus ik ga maar eens wat doen. Wassen, strijken, ramen zemen.. pff!
@lillipower, zo dat moest echt schrikken zijn geweest zeg die inbreker. gelukkig is alles goed afgelopen. heb een beetje een rotweekend voel me gewoon niet happy. heb ook nergens zin in. voel me echt een beetje blegh. hoe is het met jullie? groeit het buikje al een beetje. die van mij wel kan mijn muts al niet meer zien als ik omlaag kijk. en word echt moe van de pijn in mijn boobs. hebben jullie al wat babyspullentjes aangeschaft? zit mezelf constant af te vragen van waneer je daar mee gaat beginnen. kan me niet meer herrinneren wanneer ik was begonnen ermee de vorige keren. zag zo'n mooie kinderwagen en hij was in de aanbieding van 499 voor 199. dacht damn is echt een groot verschil. maar heb hem niet gekocht omdat we nog zo vroeg in de zwangerschap zitten. nu heb ik zoiets van dalijk als ik verder ben ga ik geen leuke betaalbare wagen vinden. echt twijfel bij alles. nou groetjes
@inafwachting: veel plezier morgen en geniet ervan! @choco: lekker high tea... Ik heb echt een taartjes gekte sinds ik zwanger ben @cook: er is denk ik geen termijn wanneer je mag gaan kopen, gewoon je eigen gevoel volgen! Ok wilde heel graag de bloom kinderstoel en die kon ik goedkoop krijgen dus die staat al gezellig aan onze eettafel Wat buikje betreft begin je het bij mij echt te zien... Een bekende die het nog niet wist vroeg het vrijdag gelijk. Morgen gs ik het trouwens op mijn werk vertellen... Heb tijdelijk contract dus ben wel behoorlijk bang. Mijn contract loopt af op de dag precies dat ook me verlof verloopt, hoe het er nu naar uit ziet.
over een uurtje de eerste echo!!! van mezelf mag ik pas na de echo beginnen met inslaan van babyspul !! ik ga nog niet beginnen aan de stoeltjes, duowagens etc, want we gaan over een maand verhuizen en heb geen zin nog meer spul te verhuizen haha.. maar ik ga van de week wel met mn zus even naar de stad wat comfortabelere kleding kopen, broeken zitten echt strak..! en ik lijk in veel dingen gewoon dik, niet zwanger, dus wat charmantere kleding lijkt me ook wel prettig. ik kan het vast niet laten om straks meteen even de stad in te duiken voor het eerste pakje !
Goedemorgen dames, @maartjev, je hebt (als het goed is) je echo gehad nu. Hoe was het, alles goed?? Hoever ben je nu?? Ik moet nog 2 uurtjes wachten maar meiden wat ben ik nerveus !! Voor mijn 1e echo wel een beetje kriebels in mijn buik maar nu... Begrijp er niets van, op de 1e echo hartje al zien kloppen enzo. Nou, ga maar even een lekker broodje voor mezelf maken . Jullie horen van me straks (hopelijk met nog steeds goed nieuws)....