Allemaal gefeliciteerd en welkom! Wanneer hebben jullie de eerste echo? Wij over2 weken en het kan me niet snel genoeg gaan! Ben nu al zenuwachtig :+ .
Hier ook een oktober mama! Als ik het goed heb uitgerekend rond 19 oktober (4w6d) Nog héél pril dus en vind het vreselijk spannend allemaal.
Leuk, nog meer meiden die het net weten... Ik heb net even gekeken en ik ben (volgens de internetberekening) vandaag 4weken en 5 dagen... Uitgerekend op de 21ste oktober.... Ik heb het aan 1 collega verteld, moest het aan iemand kwijt. Dan beter aan een collega, aangezien ik ook niet alles meer mag doen (ben apothekersassistente). Wanneer we het aan de ouders gaan vertellen weet ik nog niet, ben nog op zoek naar een leuke manier... Misschien morgen maar even naar Prenatal voor een truitje voor zoonlief, met iets erop van "ik ben stoer, ik wordt grote broer" ofzo... Hoeveelste kindje is het voor jullie??? Hebben jullie al ergens last van??? Ik merk nog helemaal niets namelijk.... En hoe zit het ook alweer, wat mag je wel en wat mag je niet (qua eten enzo). En hoe zat dat ook alweer met tillen??? En wanneer bellen jullie de verloskundige, voor een eerste afspraak???
Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee op deze site en ik wil nu echt gezellig gaan meekletsen! Ik ben, volgens eigen berekening uitgerekend op 19 oktober. Ik zie overal lijstjes, maar weet nog niet goed hoe alles werkt. Komt vanzelf! Het is ons eerste kindje en ik kan het nog niet allemaal geloven, we krijgen gewoon een kindje! Ik ga vandaag de verloskundigenpraktijk maar eens bellen. Ik voel trouwens niets. af en toe beetje beurse borsten, maar verder niets.. Nou gefeliciteerd allemaal! En ik ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat!
Ik wil me hier ook graag aansluiten! Allereerst iedereen gefeliciteerd! Ik ben volgens mijn eigen berekeningen 24 oktober uitgerekend. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet, want heb een maand geleden een miskraam gehad. Nu dus meteen weer zwanger! De vorige keer is het vrij snel misgegaan, dus ik merk wel dat het nu heel spannend vind. Daarom vind ik het wel fijn om hier ook alle blije en positieve verhalen te lezen .
dag dames, @ de dames die erbij zijn gekomen gezellig en vooral gefeliciteerd. @ rinnie, zo snel heb je een echo. ik weetdat het bij mijn jongens pas met twaalf weken was. maar hoor van veel mensen dat het vervroegd is tegenwoordig naar 7 a 9 weken. dus moet op zoek naar een verloskundige in de buurt. bij mijn boys had ik de zelfde in het begin en in het derde semester liep ik bij het ziekenhuis. deze x moet ik op zoek naar een vlk in de buurt aangezien we verhuist zijn drie jaar terug. en zal het derde semester waarschijnlijk weer het ziekenhuis worden. dit omdat je als je vorige x beviel op medische indicatie de volgende automatisch in het ziekenhuis geboren word en je daar op controle gaat lopen. is dan geen medische indicatie maar meer uit voorzorg. maar mijn beide boys zijn met een medische indicatie geboren dus wordt deze wel automatisch medische indicatie. dus nu moet ik gaan zoeken naar een vlk in de buurt. maar weten jullie dat, moet je je eerst bij de huisarts melden dat je zwanger bent tegenwoordig of kan je gewoon op zoek naar een vlk. vorige x hoefde ik niet langs de ha. maar weet niet of het verandert is. mijn boys zijn al 15 en 6 en er vanrandert zoveel tegenwoordig, vandaag een beetje last van vlagen van misselijkheid. pff . ik was een ei aan het bakken nou vloog xzowat naar de wc omdat ik dacht dat ik over mijn nek zou gaan. alleen maar kokhalsen maar maag was leeg dus kwam niks uit. heb ook al heel de dag een nare smaak in mijn mond. loop alsmaar tictacs te eten. groetjes
Idd een echo bij 6+6 ongeveer ivm IVF. Alleen vandaag bloedverlies :\ . Hoop echt zo dat er niks aan de hand is! Wel voor de zekerheid even met het ziekenhuis gebeld, maar zo lang ik geen krampen krijg is het niet erg, ze zien het best vaak. Moeders voor Moeders is net geweest en mijn HCG is heel mooi hoog, dus daar kan ik iig aan mee gaan doen . Dat is toch fijn dat ik kan helpen. Doen jullie ook aan Moeders voor Moeders mee?
Meiden, wat goed van jullie zeg! Nu al MvM ingeschakeld.. Ik durf nog niet........ De email staat klaar in de concepten van mijn email, maar in december had ik op de dag af bij 5 weken de hele dag MEGA krampen die niet weggingen, en met 5+5 had ik de miskraam.... Ook heb ik het ziekenhuis nog niet gebeld voor de eerste echo. Pfffff, spanning is dat helaas. Als die dagen maar voorbij zijn durf ik hopelijk iets meer te genieten.
@Cook Je hoeft niet je huisarts in te schakelen, hoor. Een vriendin is doktersassistente en die vindt het grappig als mensen daarover bellen. Heb ik ook niet gedaan. Je kunt direct de verloskundige bellen. Vandaag heb ik dit gedaan en in mijn 10e week kan ik terecht! dus niet zo vroeg, maar ook niet pas in de 12e week. Is het raar dat ik nog niet denk aan MvM? Het is de 1e en ik doe nog een master naast mijn werk (die trouwens in juni klaar is). Ik heb voor mezelf zo iets van'eerst maar zelf alles even ervaren en ontdekken' Kusz
Voor mij het ook de eerste, volgens mij heeft dat er niks mee te maken . Voor mij heeft het er wél mee te maken dat ik er meer dan 4 jaar over heb gedaan en dat ik zonder de medicatie die ze uit urine halen níet zwanger had kunnen worden. Ik ben dus alle vrouwen die eraan meedoen heeeeeel erg dankbaar, en wil graag iets terug doen .
@ Senne, thx. Tgenwoordig weet je maar nooit met hoe de zorg steeds verandert. Ik zelf heb me wel aangemeld bij mvm. Ze komen donderdag langs. Bij mijn vorige kids heb ik het niet gedaan gewoon omdat ik het niet wist. Nu heb ik de afgelopen jaren gezien hoe ik een nichtje en een neefje erbij heb gekregen met dank aan mvm vind ik dat ze echt belangrijk werk doen. En je urine spoel je anders toch maar weg. Nu heeft het een doel. Is toch prachtig al die babies die geboren worden door een klein beetje hulp van anderen. Dat gun je toch iedereen. Maja zo denk ik er over.
hallo dames, Allereerst allemaal gefeliciteerd! Ook ik mag mij hier melden! datum staat nu op 19 okt ... Ik moet zeggen bij ons kwam erg onverwacht... na miskraam en wat kleine problemen zouden we deze week naar het ziekenhuis gaan om de mmm in te stappen, gelukki nu dus niet nodig! Vorige week gelijk een dikke streep (foto's in mijn album) Gisteren MvM op bezoek gehad en ze schrok van de dikke streep welke k kreeg op hun test, ze zei dat je die vrijwel nooit ziet ! Alleen wanneer het tweeling is... dat hoop ik niet! ben zelf één van tweeling en weet dat er ook nadelen aan zitten!
Hallo Dames, Ik ben ook in oktober uitgerekend(19 okt)heb dinsdag een test gedaan 2 dagen voor nod en hij was gelijk dik positief.
JEEEEJ ik mag mij eindelijk ook hier melden! Na 3 jaar en MMM eindelijk een positieve zwtest in handen! Als het goed is ben ik 17 Oktober uitgerekend. Vandaag de schrik wel even goed te pakken! Bij het afvegen 2x (vrij kort na elkaar) een soort stempeltje roze/bloed, heel licht en niet echt helderrood. Ik schrok er wel van. De rest van de dag gelukkig niets meer gezien, dus ik hoop maar dat het om een bloedvaatje gaat. Sinds vandaag voel ik mij wel echt beroerd! Het begon vanochtend al met moeheid. Ik werd er gewoon strontchagerijnig van! Daarbij ook een weeiig gevoel, niet echt misselijk.. en wat meer kramp in mijn buik..... Hoe voelen jullie je? Ik hoop op een super plak beeb
Zijn alweer redelijk wat nieuwe dames bijgekomen. Gezellig!! Wou heel graag mijn test nog even laten zien die ik op valentijnsdag heb gedaan ... Bekijk bijlage 224555
@ de dames die er bij zijnn gekomen gefeliciteerd en welkom bij de club. @ lillipower, ik snap precies wat je bedoelt ik ben er ook 1 van een eeneiige tweeling en dat was meer haat dan liefde altijd. begrijp me niet verkeerd ik hou van mijn zus maar eeuwig strijd. dus nee ik sta ook niet te wachten op een tweeling. gelukkig is de kans klein als je zelf een tweeling bent. ookal ken ik mensen die wel een tweeling kregen terwijl ze een tweeling waren. zo het is half tien op een vrijdag avond en ga gewoon al mijn bed in. zo moe voel ik me. ik hoop morgen ook wat verhalen van jullie te lezen over van alles. truste iedereen.
Goedemorgen, allemaal lekker geslapen??? Ik wel redelijk, ben al 3 weken lichtelijk verkouden, enorme zere keel en hoesten. 't Wordt maar niet beter, maar ja, mijn lichaam is nu druk met andere dingen... Verder nog steeds geen klachten, behalve dat ik zo duizelig ben iedere keer... Alle nieuwe dames, welkom en GEFELICITEERD!!!!
ik meld me hier toch ook maar denk ik ! aan de ene kant ben ik voorzichtig omdat het nog zo pril is, aan de andere kant roep ik het het liefst van de daken!!!!! Wordt mn tweede kindje, eerste is nu 3. hij is geboren met syndroom v down, dus deze zwangerschap is best spannend. het zou evengoed welkom zijn mocht het weer zo zijn, maar deze keer ga ik dus wel extra testen doen gewoon om voorbereid te zijn.. ik heb mn eerste test gedaan in de nacht van vrijdag op zaterdag, vorige week, een 2v5 van de kruidvat, en was gelijk positief, terwijl ik de 13e ongesteld zou moeten worden. die maandag een clearblue gehaald met indicator en die zei zwanger 1-2. ik ben dan uitgerekend volgens eigen rekenen rond 19 oktober.