oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @iedereen....
    Wat herken ik alle klachten van iedereen toch, haha... En ach, zijn het "klachten".......

Vanmorgen ben ook ik voor de 2e keer naar de vk geweest.. Helaas verliep dat iets anders dan gepland.... (mijn planning dan he)
    Ik had om 8:50u de afspraak staan, zowel op mijn telefoonagenda, de huiskalender EN in mijn zwangerschapsboekje, dus ja... Geloof dat IK dan wel gelijk heb. Helaas stond er NIETS in hun agenda. Omdat ik min of meer wel verwachte dat ik een 12 weken echo zou krijgen begon ik een beetje te balen. Gelukkig mocht en kon ik rustig tussendoor even bij de vk op gesprek en helaas mag/kan zij geen echo's maken. Zij is de tijdelijke vervangster van één van de verloskundigen (er is er daar ook 1 zwanger). Alleen dus het hartje van onze beeb gehoord, en die was zeer krachtig, JEEEEEEJJJJJJJJHHH!
    Ook mijn bloedwaardes hadden ze ondertussen ontvangen en dat is ook allemaal prima, pfieew..
    En toch heb ik dat balende gevoel................

Oja, hebben jullie de 20-weken echo al vastgelegd??? Voor ons staat deze gepland op 5 juni om 14:20u.

Daarintegen mag ik (misschien een geluk bij een ongeluk), morgen voor de laatste keer naar het ziekenhuis en daar krijg ik dan ook nog een "afsluitingsecho".

Volgende afspraak staat gepland op 16 mei bij de vk... Helaas nog zo lang wachten.

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @ ingearts jouw band is echt grappig. je buikje is wel al echt duidelijk hoor. zo leuk.

ook ik herken de klachten. vooral als ik een beetje haastig of snel de trap op loop naar boven. pff nou dan moet ik gewoon ff op adem komen want kom gewoon niet uit mijn woorden dan. denk dan elke x zo moet echt gaan trainen maar zo te lezen hoort het erbij.

ik heb mijn kinderwagen ook al hoor. heb hem gekocht bij een winkel die gaat verhuizen. want echt hoor die prijzen zijn echt belachelijk wat ze voor een kinderwagen vragen. ken voor die prijzen de hele kinderkamer doen plus de uitzet kopen.

nog eventjes en dan mogen wij eindelijk voor de 12 weken echo. kan niet wachten tot het maandag is . eindelijk die kleine zien bewegen en het hartje horen. zo spannend.

groetjes

3. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @tijgertje, wat balen zeg dat je nu geen echo hebt gehad zeg wat zul jij teleurgesteld zijn geweest.
    maar wees in ieder geval blij dat je het hartje hebt gehoord dat lijkt me ook zo speciaal ( ik heb het nog steeds niet gehoord) en baal daar wel heel erg van, volgens mij krijg je daardoor nog meer het besef.
    Ik heb dan wel 2 echo's gehad maar toch heb ik nog steeds niet helemaal het besef dat ik echt zwanger ben.
    ben benieuwd wanneer ik dat eindelijk ga beseffen.

wat betreft de wagen heb ik waarschijnlijk gewoon mazzel gehad ik heb van mijn vriendin de hele babykamer met wagen en alles erop en eraan gekocht voor 300 euro.

even wat anders vanmorgen is de zus van mijn vriendin bevallen van een meisje ze was 24,5 weken kindje weegt 700 gram en maakt het na omstandigeheden goed.
    ben echt zo verbaasd en natuurlijk heel blij voor haar maar zou dat goed komen.

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    #464 Chocoholic, 11 apr 2012
    Laatst bewerkt: 11 apr 2012
    @tijgertje: balen dat je geen echo hebt gehad :( Al is het horen van het hartje ook altijd leuk! 20 weken echo hebben we nog niet geplant. Eerst maar eens de 12 weken echo ;)

Wij hebben zelf nog niets van de 'uitzet' gekocht. Zou ook niet weten waar te beginnen met het zoeken naar een goede kinderwagen. Er zijn er zo veel! Denk dat we gewoon maar een keertje naar zo'n mega store gaan waar we vanalles inslaan. Of moet een leuke actie tegenkomen. Voorlopig zijn we er nog niet mee bezig. Denk over een paar weken dat we eens rustig rond gaan kijken wat we willen hebben.
    Heb alleen voor mn mannetje een slab en speen gekocht met iets over de allerliefste papa erop. Zo schattig.. kon ik niet laten liggen haha!

O ja, en hier mijn buikje.. nog niet veel meer te zien dan het randje dat ik al had. :) Tis al wel iets voller, dat wel:
    Bekijk bijlage 237384

5. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @Ingearts; Oef vond je dat niet enorm schikken van je vriendin??? Wat zal dat (voor de ouders) veel spanning/angst geven zeg. Helaas heb ik iets vergelijkends meegemaakt afgelopen zomer. Mijn vriendin beviel met 32 weken van haar dochter.. Het meisje is net zo lief als elk ander kind hoor, maar je merkt aan alles bepaalde achterstanden. En ik geloof dat je als ouders zijnde veel "banger" blijft, of je eigen meer zorgen blijft maken..

@iedereen mbt de babyspullen: Wij gebruiken alles van de eerste gewoon, dus wij hebben geen enorme aankopen te doen. Het enige dat ik dan weer wel wil ik een super mooie babykamer maken...... Ik heb een heeeeeellll sterk voorgevoel dat we een meisje krijgen en door die bril kijk ik eigenlijk ook al naar baby-kamerinrichting :)->)..

Op dit moment zit ik te wachten totdat het half 11 wordt want dan kan ik vertrekken richting het ziekenhuis, 11:20uur hebben we dan de afsluiting daar.. Tijd kruipttttt. Manlief gaat gelukkig wel mee, al vertrekt hij vanuit zijn werk. Ben ik stiekem toch wel blij mee, hahaha..

Oja, voordat ik het weer vergeet... Ik heb ff een zeer recente buikfoto gemaakt (zojuist) dus hierbij..........:

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    #466 cook, 12 apr 2012
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
    @ingearts
    wat moeilijk zeg als een kleintje zo vroeg geboren word. gelukkig zijn de kansen voor zo'n prematuurtje steeds beter maar 24 weken is wel heel erg vroeg . dan zit ze echt op de grens. lijkt me dat je dan toch rekening met houden dat het twee kanten op kan gaan.
    toen ik beviel van mijn oudste was er een vriendin van mij die dezelfde dag haar zoontje mee naar huis kreeg. haar zoontje was toen 9 maanden maar zag er uit of hij net geboren was. alleen zijn ogen veraden dat hij ouder was. hij was met 26 weken geboren. hij was even groot als mijn baby die toen net geboren was. die jongen is een pracht gozer geworden maar je ziet aan alles aan hem dat er iets mis met hem is. heel veel gezondheisdproblemen. en zijn uiterlijk klopt gewoon niet helemaal. maar verder is hij zo lief he.

wens haar maar veel sterkte hoe het ook gaat lopen want ze zal het nodig hebben.

@ choc jij hebt echt pas een randje. zo schattig. ga je denk ik een kleine buik krijgen. ach je weet maar nooit misschien gaat hij deze maand opeens keihard groeien.

@ tijgertje jij hebt ook al zo'n schattig buikje . wel al wat duidelijker dan choc. maar ook klein.

bij de eerste duurt het vaak ff voor je buik gaat groeien zeggen ze . daarna word het makkelijker voor je buik om tev rekken.
    zaterdag plaats ik ook een foto van mijn buikje.

groetjes

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mbt mn bloedwaarden. Ik ga waarschijnlijk de 24e nogmaals bloedprikken, hopenlijk hebben ze dan de 27e ook de uitslagen. Zodat we dat kunnen bespreken. Eerder lukt me bijna niet, plus dat ik zeker een half uur enkele reis heb om "eventjes" bloed te pakken. Dus ik combineer het het liefst met een werkdag, dan ben ik wel later op kantoor, maar anders ben ik ook halve dag van huis ;)
    Enja as dinsdag hebben we om 18 uur de nekplooi meting... dus moet al eerder naar huis. Dus om dan ook al later op kantoor te komen is ook zo wat :)

Ik ga maar uit van t ergste.... insuline spuiten, dan valt alles mee :$

Buikjes: heb ook al een buikje hoor, mag ook wel met nummer 3 op komst. Maar er zat sowieso al een dikke ribbel :) Zal één dezer dagen ook eens een foto maken.

8. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Oke dan, ik stuur ook een buikfoto. Er valt niet zoveel te zien, vrees ik. Deze is genomen met 11 weken precies.

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Wat leuk al die buikenfoto's....
    Die van mij is ook steeds moeilijker in te houden en mijn schoonmoeder kan er alweer niet meer vanaf blijven (grrrr)....
    Als het lukt plaats ik binnenkort ook even een fotootje, van als ik 14 weken ben (da's zondag)...

@hopmarjanneke, pfff insuline, ik hoop het niet voor je, had je dat bij de vorige ook??? Mijn suiker wordt ook in de gaten gehouden, had bij Lars ook 1x een verhoogde waarde (en moest toen gelijk door naar de gyn), ik had gewoon een appeltje gegeten vlak voor het prikken (dom, maar niet over nagedacht).

@cook, spannend hoor, 't komt nu voor jou ook steeds dichterbij voor je eerste echte echo!!!

10. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    whoohoo moet het ff kwijt . ben zojuist geslaagd voor mijn examen beveiliger. en wel als enige. en ik was de enige vrouw tussen al die mannen die examern gingen doen. hahahaha ja sorry moet er gewoon om lachen al die geknakte ego's.
    ok sommige gunde ik het wel maar voor sommige van die macho's eat this. hahahahaha

heb hier echt hard voor gewerkt want het is gewoon een mannenwereld. en dan ook nog eens zwanger waar natuurlijk wat over gezegds moest worden. dus ja ik loop gewoon ff naast mijn schoenen nu. hihihi

11. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    "Vind ik leuk" @Cook... Gefeliciteerd meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek

gefeliciteerd wat cool en wat zal het een kik geven zeg hahahahah geniet er lekker van meid

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @cook, van harte gefeliciteerd en geniet maar van deze victory!!! 't is je van harte gegund!!!

14. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Hallo allemaal,

Een hoop geschreven weer door iedereen!
    @Cook geniet ervan je hebt het verdiend, super hoor!

@alle buikfoto's ziet er goed uit meiden. Leuk hoor. Ik heb met name 's avonds ook al een flinke buik, ik dij sowieso sneller uit heb ik het idee

Wat betref de babyuitzet gebruiken wij ook alles van de 1e. Wij hebben een bugaboo wandelwagen en ik ben er erg tevreden over. Superwendbaar en kan heel klein opgevouwen worden. @Choc je moet gewoon maar naar zo'n megastore gaan is heel leuk en laat je gewoon voorlichten. Dan kom je er wel uit hoor!

Wij hebben vandaag de combinatietest gehad en de uitslag was goed. kans op trisomie 21 was 1 op 13.000, trisomie 18 in op 3100 en trisomie 13 in op 79.000. Die trisomie 18 is in verhouding wat 'lager' omdat Timo* dit had. Maar goed het omslagpunt zit bij 1 op 200 en daar zitten we ruim boven en het blijft een kansberekening. Maar het geeft wel een gerustgesteld gevoel. Nu doen we voorlopig geen vwpunctie en wachten we de 20 weken echo af. Maar het zag er allemaal goed uit gelukkig. Erg beweegelijk zo grappig.

Nou het is weer een heel verhaal geworden.

Liefs Marjolein

15. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Ik bedoel natuurlijk 1 op zoveel ipv in op 3100 haha te snel getypt

16. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Hebben jullie nog een leuk 1e verjaardagskado voor een jongetje?? Hij is het 2e kindje in het gezin, boven hem zit ook een jongen, en ik wil eigenlijk liever niet met speelgoed aankomen want ze hebben al ZZZOOOOOOOOVEEEEEEELLLLLL...
    Ben een beetje Toos Inspiratieloos...

Oja, onze eindafsluiting in t ziekenhuis was TOP! Een paar echo's meegekregen maar deze zijn niet echt duidelijk. Al kwam dat meer omdat die kleine uk geen moment stil bleef liggen.. Een echte druktemaker dus.....
    Foto's moet ik eerst nog ff inscannen dus die volgen nog...

Voor nu, welterusten allemaal ik taai af..........

17. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    dames thx allemaal.
    @mamaleintje wat fijn voor je dat alles goed is. moet echt een opluchting voor jullie zijn.
    @tijgertje ik vind mooie sneakers voor een jongen altijd een leuk kado.

groetjes

18. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ik vind kado's kopen voor kinderen verschrikkelijk ik vraag meestal aan de ouders wat ze het liefst willen dat er gekocht wordt, of ik geef geld voor in de spaarpot of voor een groter kado

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Zo ik heb gisteren mijn 35ste verjaardag niet gevierd:D
    Ik heb meer visite gehad dan als ik het wel gevierd had, wel heel leuk...

Heb van mijn man mooie schermen voor de fotografie gekregen om licht te weerkaatsen en/of op te vangen (moet er nog mee oefenen)...
    Een lekker luchtje (van DKNY) en een luiertas (een hele mooie ook nog, hoe doet 'ie het) van de hema (donkerblauw met witte stippen en roze hengsels)...
    Verder geld, kaartjes, bloemen en berichtjes.
    Heb me in jaren niet zo jarig gevoeld:D

Sorry, moest het gewoon even kwijt...

20. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Oneeeeee, @sweetamber HELEMAAL VERGETEN je te feliciteren!!!!!! Sorrrrrryyyyyyyyyyy, maar alsnog: Van harte gefeliciteerd met je 35e verjaardag, en zo te lezen heb je een hele fijne en geslaagde dag gehad! Tof!

Hier vandaag een heerlijke High Tea gehad met een vriendin. Nog even lekker geshopt en over de markt geslenterd, maaaaaarrrr ohhh wat heb ik nu een pijnlijke rug.. Ook mede dankzij alle baby-spullen waar mn mannetje mee thuis kwam. Mijn schoonzus had héél veel spullen van ons te leen gehad en daar kwam hij dus nu weer mee aanzetten. Alles schoongemaakt en naar boven gesjouwd, bah, daar houd mijn lichaam toch niet meer zo van. Hartkloppingen in mn keel, NIET NORMAAL! Dus nu maar even rustig op de bank bijkomen..

Ik wens jullie allemaal een heel goed weekend, en miss kom ik nog wel weer ff spieken de komende dagen (kan ik toch niet laten, haha)...

XXX

Deel Deze Pagina