oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hallo allemaal,
    lekker weertje is het he of heeft iemand er erg last van want dan is het wat minder?
    mooie buik hoor
    Ik vind het weertje wel weer lekker alleen snachts slaap ik dan weer wat minder, zon schijnt tot ondergang op de slaapkamer en blijft dus lang warm. verder moet ik er ook regelmatig weer uit om te plassen

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb het sinds een paar dagen erg benauwd, zal ook wel deels aan het weer liggen. Maar ik heb er nog geen last van, met Fleur had ik erg veel last van de zomer dus hoop niet adt het weer zo erg zal worden

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Jeej wat is er weer veel gebeurd hier..
    @inge: hier ook continu mensen die aan mn buik willen zitten. Vet irritant!! Dan is die buikband toch ZEKER een top idee!

@lilipower: een meid! Wat leuk! Hoe zie je zo duidelijk dat het een meid is? Collega van me heeft werk eens wat gezegd over streepjes? Hier nog steeds de discussie over wel/niet weten.. Begint me echt de keel uit te hangen dat dit het enige is waar we niet op 1 lijn liggen..

@cook: jij maakt het ook wel mee hoor! Hopelijk kun je snel genieten zonder 'obstakels'..

Verder hier genieten van het eindelijke zomerse weertje..! Hebben de babykamer, wandelwagen en maxicosi gekocht! Ben er blij mee! In augustus wordt alles geleverd.
    Voel de kleine nog niet, maar mn buikje begint nu toch wel te groeien. Leuk! Binekort toch maar eens wat shoppen.. Mn gewone kleding pas ik niet helemaal meer. Iemand nog tips waar ze leuke kleding hebben??

4. Maia

Maia Niet meer actief

@chocoholic: wie van jullie wil het wel/niet weten dan? Wij hadden bij Fleur de afspraak dat we hem zouden volgen en het dus een verrassing zou blijven, MAAR dat bij een eventuele tweede ik het voor het zeggen zou hebben. en nu komt die 2e er, en ik heb besloten dat ik het wel wil weten :) dus nu is het geen verrassing.

@kleding: overal en nergens, een spijkerbroek van mamalicious, een zwarte broek bij de H&M gehaald, shirtjes heb ik tot nu toe gewoon van de vero moda omdat die lekker lang zijn en heb dus nog geen shirtjes nodig gelukkig.

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik wil het wel weten, hij niet. Wordt er gek van. Wat jij hebt gedaan heeft mn man ook voorgesteld, maar ik ben het daar niet mee eens :)
    Maar goed, we hebben nog even..
    Tnx voor de kleding tip!

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hoi dames,
    ik heb wel last van de warmte. voel me sneller moe en heb last van gezwolle voeten en handen. moest vandaag gewoon mijn ringen afdoen zo strak zaten ze. maar vind het wel lekker hoor . merk alleen wel dat ik nu wat minder blij ben met mijn zwangerschaps broek. die band om je buik is nu wel heel erg warm. ik hoop dat het opzwelle gewoon wennen is aan de warmte want anders word het geen leuke zomer. ik had hier helemaal geen last van bij mijn vorige zwangerschappen.

ik heb ook mijn kleren in verschillende zaken gehaald. zoals prenatal en h&m. c&a. gewoon beetje overal kijken wat je leuk vind.

groetjes.

7. Maia

Maia Niet meer actief

@chocoholic: ja dat kan natuurlijk ;) ik moest toen ook wel even slikken om het niet te weten, al vond ik dat uiteindelijk wel z'n charmes hebben, maar het is een lastig iets hihi. Heel herkenbaar in elk geval.

@cook: wat vervelend dat je zo'n last van de warmte hebt.

8. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Hallo Dames,

Wat een kletstantes hier zeg, hahaha.. gezellig is dat..
    Ik sluit me volledig aan bij Cook. Ik kan hier zo ongelooflijk NIET tegen, die warmte dus.. Komt ook nog eens bij dat ik de ergste gradatie hooikoorts heb en eigenlijk niets mag en kan gebruiken dat me helpt..
    Gisterochtend heb ik de huisarts maar gebeld voor zowel mezelf alsook voor mijn zoon. Ik moest en zou een middel krijgen dat in ieder geval iets zou helpen. Nu heb ik iets gekregen maar wel met het advies dat het ECHT nodig moest zijn, omdat het anders beter is om het te laten staan.. Nu ben ik wel zo eigenwijs dat ik dat ook zo lang mogelijk zal laten staan.. Alles voor de beeb he.. ;)
    Daarnaast roep ik ook al 2 jaar dat Daan hooikoorts heeft maar onder de 4 jaar schrijven ze voor die kleintjes geen medicijnen voor. Zonder aarzeling, en ook zonder mijn zoon gezien te hebben overigens, kreeg ik een relatief zwaar medicijn voor hem wat ook direct helpt, JIHAAAAAA.. Dokter zei letterlijk: je zoon heeft ook al luchtweg-problemen dus hier moeten we niet mee aanmodderen, huppakee, direct een goed medicijn.. Ik knijp mn handen dicht met zo'n arts.

Verder een kledingadvies... Wehkamp.nl of esprit.nl
    I love it..

9. Maia

Maia Niet meer actief

wat fijn zo'n arts tijgertje!

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Oh tijgertje wat fijn zo'n arts! Ik heb normaal ook hooikoorts, maar nu nergens last van! Heerlijk! anders zou ik ook zeker vragen naar medicatie. Kan door de hormonen komen zegt mn vk. Af en toe een niesje vind ikdan ook niet erg.

Tnx voor alle kleding tips. Heb nu al zin om te shoppen!
    Waar is de bevallingslijst eigenlijk gebleven? Misschien ook leuk om erbij te zetten of het een jongen/meisje wordt aangezin de 20wkn echos eraan komen en er veel het willen weten??

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik vind het echt heel apart, weet niet meer wanneer ik het bij mn zoontje zag, naar mijn idee veel later, maarrrrrr ik heb mn buik al zien bewegen!!!! Lag op de bank met mn buik ontbloot, en bij elke flinke schop/schok die ik voelde bewoog er een stukje van mn buik op de plek waar ik het voelde. Ben pas 19wk, toch bijzonder :)
    Kan niet wachten tot de 20wk echo om te weten of het een jongen of meisje is.... Babykamer heb ik van de week behangen samen met mn vader. Het is heel erg leuk geworden, dat bos op de muur!!!

Ik heb wat broeken gescoord via MP, had even geen geld over afgelopen maand voor kleren (veel voor nieuwe huis moeten kopen). Deze maand ga ik toch echt wat zomerspul halen. Heb wel al wat langere shirtjes/hempjes gehaald bij Lady Sting en mn kast opgeruimd, alleen laten liggen wat nog echt past.

12. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @tijgertje mijn zoon heeft ook last van zijn luchtwegen en elk jaar als het warmer word krijgt hij zonneallergie en hooikoorts. ik krijg al jaren voor hem de drank AERIUS. werkt echt perfect. is een antihistamine. volwassenen krijgen het in tablet vorm. ik bel gewoon de ha en vraag er elk jaar om.
    misschien dat het bij jou zoon ook werkt.

groetjes

13. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Choco: inderdaad als het een meisje is zie je 3 streepjes... Ik zal eens kijken of ik straks even de foto ervan kan plaatsen, dan snap je het gelijk denk ik!

Warmte: ik hou al niet van dat warme weer maar ik lijk er nu beter tegen te kunnen dan normaal. Het is alvast een goede voorbereiding voor volgende week dan gaan we lekker naar turkije... Heerlijk er even tussenuit!

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Wat leuk Maartje, dat je dat al ziet! Ik had nog 1 korte broek die me paste, maar daar is gisteren de knoop afgebarsten :eek: Heb nog wel wat rokjes met zo'n soort van elastieken band, dan die maar aan! En ik heb (nu aan) een catsuit, heel simpel, zwart, zit heerlijk en is netjes :)

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik ben d'r nog wel hoor, lees trouw iedere dag, maar heb even geen tijd gehad om te reageren...

Jeetje Maartje, je buik al zien bewegen:$ Ik voel alleen nog maar lichte "trapjes" tegen m'n blaas aan;) Volgens mij was mijn zoontje veel drukker in de buik (en nu nog, hahaha)

Wat betreft kleren kopen, ik heb bij de H&M leuke broeken (lang) en hemdjes gekocht. Bij de Miss Etam 2 leuke jurkjes (heb de hele maand juni feestjes)... Wil er eigenlijk nog een leuke korte broek bij hebben, heb nu 2 spijkerbroeken.

Ik ben sinds vorige week begonnen met zwangerfit, dat gaat uit van de fysiotherapie waar ik voor mijn bekkenklachten liep/loop. Beetje cardio en spieren trainen. Op een heel rustige manier en straks ook nog oefeningen die aangepast zijn op de dagelijkse bezigheden thuis...

En straks voor het eerst weer naar de fysio ivm met de bekkenklachten. Kijken of zij nog goede oefeningen heeft waar ik wat mee kan. Het gaat de laatste 3 dagen heel erg goed, ondanks dat ik net 2 dagen gewerkt heb. Maar zo af en toe "zak" ik er doorheen en dan wordt je gelijk weer onzeker met lopen en ga je dus raar lopen (waggelen)... We zullen eens zien...

Wel spannend, we gaan nu al hard richting de helft van de zwangerschap, ik zie me nog zo zitten met de test in mijn handen:D Ben erg benieuwd naar de 20-weken echo, hoop dat alles goed is. En hoop ook dat de kleine ons even tussen de beentjes laat kijken:p....

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Jij wilt dus ook weten wat het wordt :) Volgens mij zijn er momenteel die wel willen weten wat het wordt, dan niet..(ik/wij dus niet)

Ik voel nog steeds heel weinig. Zo nu en dan een mini plopje ;) Maar ach, ik ben nog maar dik 17 weken..

Hoe doen jullie het met deze zon?? Ik hou er niet zoveel rekening mee eerlijk gezegt. Pigment vlekken heb ik altijd al in mijn gezicht (lees: sproeten).. Er volop in hoeft nu ook weer niet, maar lekker in de wei bij de paarden etc, geen probleem :D

17. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Grrrrrrrrr. Net een heel bericht getypt en jah hoor.... WEG.....

Overnieuw dan maar, in korte vorm.
    @Cook: Ik heb inderdaad voor mijn zoon Aerius gekregen.. hallelujaaa. Alleen voor mezelf kreeg ik Cetirizine 10 mg dat zelfs zonder recept verkrijgbaar is. Denk dat dat niet wat gaat helpen en heb trouwens ook nog niets ingenomen.

Verder heeft mijn lichaam me 2 dagen geleden al teruggefloten. Ik loop nu 2 dagen met harde buiken en neeeee dat is niet grappig. Ik weet ook wel dat ik veel te druk ben geweest op mn werk / het overlijden van mn opa / allerlei feestjes.. Dus ik zit lekker rustig binnen op de bank................................

18. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Bevalingslijst:

Sweetamber: 14 oktober
    Lilipower: 17 oktober / meisje
    Ingearts: 20 oktober
    MaartjeV: 20 oktober