oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    ja dat boekje heb ik ook, zeer leuk!
    alleen ben ik al begonnen voordat ik bij de vk ben geweest!
    het aantal weken dat ik zwanger ben klopt niet dus moet ff een.nieuw boekje kopen om overnieuw te beginnen!zet nu met n andere kleur alles int oude boekje zodat als het precieze aantal weken/dagen bekend is ik het zo in kan vullen!

alle andere boekjes wil ik er ook van hebben!vind ze leuk gekleurd en lekker compact. ik had alleen tussendoor wat meer blaadjes voor verhaaltjes en notities willen hebben

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hoi,
    ik hou een dagboek bij op mijn telefoon. die heb ik gedownload. zo'n zwangerschapsapp .
    wil er wel eentje gaan halen. ga van de week ff kijken daarvoor.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik houd geen dagboekje bij, heb ik bij de eerste ook niet gedaan...
    Heb al moeite om zo'n boekje bij te houden van Pap en Mam vertel voor mijn zoontje terwijl ik dat juist zo leuk vind...

@ Cook wat een gave tattoo heb je zeg....

Ik ga nu nog geen buikfoto plaatsen, er is nog niets te zien...

4. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @sweetamber, thx ben als de dood dat hij er straks niet meer uitziet.

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Kan ik me voorstellen, zou ik ook bang voor zijn....
    Gewoon maar afwachten, meer kan je niet doen;)

6. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Hey Dames,

Wat leuk om al de verhalen te lezen.
    Mijn vriend wil het ook pas vertellen als we bij de gyn zijn geweest en dat is pas na 8 maart.
    Oh en ik vind het zo moeilijk zaterdagavond waren mijn ouders hier en het lag de hele avond op het puntje van mijn tong, maar ik heb het gered.
    Vind het wel leuk om te lezen hoe iedereen het heeft/gaat vertellen.
    Trouwens een leuk idee om een dagboekje bij te houden ga daar van de week maar eens naar op zoek.
    Heb me zonet ook aangemeld bij MvM.
    Ik heb al een dikke buik van mezelf dus ga eerst nog maar geen foto plaatsen daar is toch niets op te zien.
    Heb alleen wel echt moeite met mijn buik inhouden hebben jullie dat gevoel ook?

7. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Oh Cook wat een enge droom, ik slaap wel slecht gelukkig nog geen rare dromen.
    En ik moet zeggen dat ik het ook een beetje eng vind om te vrijen ondanks dat je weet dat het geen kwaad kan. We hebben er ruim 2 jaar op moeten wachten en de rondjes in de mmm dat ik het echt eng vind dat het mis kan gaan.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik krijg 19 maart pas de eerste echo..!!! lijkt nog zoooooo ver weg! ik heb het wel al vertelt aan mijn ouders en schoonouders, want we hadden etentje gepland staan met zijn allen. ik mooi voorbereiden, werd mn vader ziek dus ging het niet door!! kon het niet uitstaan om niks te zeggen dan, dus zijn even langs gegaan bij beiden.. mijn schoonouders blij want die hadden het niet helemaal verwacht (na noah die dus down heeft), maar is al hun 6e kleinkind, mijn eigen ouders door het dolle heen, is hun tweede kleinkind :). ook broers en zussen vast ingelicht. nu was het afgelopen weekend carnaval dus moet het wel verklappen tegen mn vrienden want ikke en nuchter carnavallen valt wel op haha...
    ohja en mn baas, aangezien ik zo moe was leek me dat wel slim.
    heb ook al redelijk opgezwollen buik, die flink rommelt! verder pijnlijke en groeiende boobs. ben ook heel erg moe! verder geen last.

9. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Gaan bij jullie de weken ook zo sloom? Ik zit nu op de 2e dag van mijn 6e week en t lijkt nog wel eeuwig te duren voordat de eerste 12 weken om zijn en we het tegen iedereen kunnen vertellen.....:(

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hahaha, ja, 't lijkt wel of de tijd heel langzaam gaat. En ik heb het idee dat het pas iets echter wordt als ik het verteld heb....
    Maar goed eerst wachten op het shirtje voor Lars....

Hebben jullie al een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor een "intake-gesprek" ?

11. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik nog niet. Moet je dat voor een bepaalde tijd gedaan hebben? En wanneer is ongeveer je eerste echo?

12. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Nou dat zat ik me dus af te vragen, heb het aanmeldformulier ingevuld, maar nog niet doorgemaild.
    Ze zeggen op de site als je tussen de 6-8 weken zwanger bent. En dat je de eerste echo rond de 10e week hebt....

(Ben nog maar 5 weken...)

13. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik ben 5 weken en 2 dagen nu

14. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    1e echo is idd meestal bij 10 weken!kan zijn dat de intake al wel eerder is!

15. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,
    hier nog een zwangere dame:D
    Uitgerekend voor 20 oktober en zou graag met jullie meekletsen.
    Ik ben zwanger van mijn 5e kindje, heb nu 3 meiden(8, 3 en 1 jaar) en 1 jongen(6jaar).
    Heb vandaag gebeld met de gynaecoloog en mag 13 maart voor mijn 1e echo en afspraak met gyn en verpleegkundige, dat is al snel!(8w3d)

Lijstje

16 oktober
    Bambii23,

17 oktober
    Kell,

18 oktober
    Melanie1986,

19 oktober
    Senne, 1e kindje
    Lilipower, 1e kindje
    Maartjev, 2e kindje
    Liesblits,
    Truus84,

20 oktober
    Rinnie, 1e kindje
    Sweetamber, 2e kindje
    Jeetje, 5e kindje

21 oktober
    Tijgertje13282,
    Nlovesn,

23 oktober
    Kalli, 1e kindje

24 oktober
    In Afwachting, 1e kindje
    Sannez,
    Mau, 2e kindje ( eigenlijk 3e, MA 10+ weken oktober'11)

27 oktober
    Cook, 3e kindje

16. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    dag dames,
    @ de nieuwe zwangeren gefeliciteerd.

ik heb de vk een mailtje gestuurd over hoe en wat en ze mailde gelijk terug dat bij hun de eertse afspraak in de achtste week is en ik dus nu al kan bellen om een afspraak te maken. weet niet wat het inhoud of het alleen een intake en hartje luisteren is of ook gelijk een echo . het verschilt tegenwoordig heel erg bij vk praktijken.

ik vind het met de dag moeilijker om niemand te zeggen dat ik zwanger ben . het brand echt op mijn lippen. heb ook echt al een opgezwolle buikje . ( of ik verbeeld het me) maar ik kan ook mijn buik niet meer inhouden. dan blijft er toch een buikje zichtbaar.

moest vandaag naar starlaboratorium om een echo te maken van mijn darmen en onderbuik wegens darmproblemen. dus ik moest wel vertellen dat ik zwanger was. dus toen ze ging starten met de echo besloot ze om eerst naar de zwangerschap te kijken zonder dat ik haar gevraagd had. vond ze gewoon leuk om te doen. dus heb vandaag het vruchtzakje gezien en hoe mijn baarmoeder eruit ziet. die zag er echt goed uit zei. echt zwanger. was zo leuk om te zien he.

vandaag veel pijn in mijn borsten echt irri. en ben voor het eerst echt moe. zo moe dat ik gewoon op de bank in slaap viel. en dan moet ik vanaaf de nacht in . hopelijk is het stil en kan ik gewoon ff mijn ogen dichtdoen.

17. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Dan zal ik morgenmiddag ook maar eens naar de VK praktijk bellen. ;) Ben zo benieuwd wanneer ik al/pas mag komen :p Voor mij is het ook super moeilijk om het geheim te houden. Ik hou niet van geheimen, normaal kan ik mijn mond ook niet houden :p Op mn werk hebben collegas al wat vermoedens maar ik heb het weg proberen te wuiven door te zeggen dat ik moe en dergelijke ben door verbouwing in ons huis :D MAAR ik denk eigelijk niet dat ze me geloven hahahaha:) zo geloofwaardig kom ik over!;)

18. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Oh Cook wat leuk dat je dat al hebt mogen zien.
    Hoe waren de rest van de onderzoeken?
    Alles goed?

19. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Goedenavond oktobermama's :D,

Vandaag de verloskundige gebeld en wij hebben een afspraak gemaakt voor 23 maart. Morgen krijgen we een informatiepakket thuis gestuurd. Daar zit ook een boekje bij om een afspraak te maken bij het echo bureau. Verloskundige zei dat ik een afspraak mocht maken voor over ongeveer 2 weekjes :). Nog even geduld hebben dus.

Vanmorgen ben ik ineens zo beroerd geworden dat ik snel naar de wc ben gerend. Gelukkig was er niets aan de hand en was het binnen een paar tellen ook weer weg. Rest van de dag nergens last van gehad.

Hebben jullie al last van kwaaltjes??

20. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ben zo nerveus of alles goedgaat.. het lijkt nog zo lang tot 19 maart (intake en echo) en ik voel zo weinig!! mijn darmen zijn ook weer wat normaler gaan werken, had eerst verschrikkelijk obstipatie (sorry), en rommelde het de hele dag, nu doet alles weer normaal en is mn buik ook niet zo opgezwollen meer. borsten doen wel pijn, zijn veranderd en groter.
    als ik nu een cb test haal en alles gaat goed moet mn hcg stijgen en de test aangeven 2-3 of 3+ toch?? denk dat ik dat maar doe ter geruststelling..

Deel Deze Pagina