dames even klagen sorry!!!!!!!!!!!!! Vandaag ook weer begonnen op mijn oude pandje het radboud ziekenhuis en zoals verwacht het is een zware k*tdag geworden. heb vanaf 6,10 eigenlijk bijna alleen maar gehuild. ik voel me daar gewoon niet op mijn plaats en het is gewoon te zwaar. Had ook het gevoel dat ze allemaal heel raar tegen me deden. medewerkers kwamen ineens naar me toe met van allerlei vragen en ik was er 3 weken niet geweest dus geen flauw idee wat er allemaal was veranderd. toen reageerde een van de objectleiders heel kortaf tegen mij ik had een mail gehad (had ik dus niet) en maar volhouden. Ook werd er heel niet gevraagd hoe het met me ging. ik moet 3 uur door gangen heen lopen van punt a naar b dan weer naar a en naar c ik trek dat gewoon niet. en het mooiste van alles was nog gewoon dat ze het hadden over mijn verlof dus ik zeg zo 6 weken vantevoren dan 10 erna en ik plak mijn vakantie eraan vast. zeggen ze gewoon heel krom waarom doe je ervoor geen vakantie want ik denk dat je het niet gaat redden. JA HALLO IK BEN NIET GEK... als ik het niet red ga ik de ziektewet in die lui zijn echt gek.... volgens mij is het zelfs zo als ik de ziektewet in ga kost het ze ook geen geld toch wordt toch via het uwv betaald? weet iemand dat?
He Inge, wat vervelend joh... Kop op, en laat je er niet onder krijgen hoor! Moet je de rest vd zwangerschap daar aan het werk? Ik weet niet hoe het zit met ziektewetten ivm zwangerschap. Geen idee... Ik, als ondernemer, ben er niet tegen verzekerd. Dus als ik het niet red, krijg ik helemaal niks...
@godinn ik ga straks even het net af struinen of ik er wat over kan vinden. en helaas wel ja ik moet daar tot aan mijn verlof werken. heb voor mezelf besloten het proberen uit te zingen tot aan het verlof en als ze me niet overplaatsen of wat dan ook ga ik tijdens mijn verlof op zoek naar iets anders ook gelijk met gunstigere tijden. ik krijg daar gewoon de .............
@maia das inderdaad fijn te weten dat hun niet hoeven te zeiken omdat het toch door de uwv wordt betaald. ik had het ook aan mijn vriendin nagevraagd die hoeft nog 4 weekjes tot de baby komt en die zei het ook al.
Hoi meiden! Ook ik ben een oktober mama in spé, en wil toch wel mee gaan schrijven op een forum! Want ik mis toch wel de ervaringen met anderen, nu zijn we wel zwanger van een tweeling! Dus ben ik ook op zoek na andere ervaringen soms natuurlijk, dus ik heb me vandaag aangemeld want hier is ook een tweelingtopic met zwangeren dus daar ben ik ook gaan schrijven! Wij hebben al een zoontje van 3,5! En zijn super blij met deze 2 wondertjes die nu komen. Ik heb volgende week woensdag ook de 20 weken echo ,, ben heel benieuwd! Al heb ik wel 3x zoveel echo's al gehad als jullie allemaal, toch is het spannend! Ze gaan bij de 20 weken echo ook pas echt uitgebreid kijken en de groeicurve extra onder de loep nemen! Ik ben op de valreep 31oktober uitgerekent, maargoed ' ze zullen misschien wat eerder komen, maar daar kan je ook niet op gokken. Ik wilde even reageren op ingearts: Ik zit toevallig sinds deze week volledig in de ziektewet omdat ik veelvuldige harde buiken heb en mijn dokter & gyn het onverantwoord vinden om mij nog langer aan het werk te houden! Ik heb lichamelijk ook best zwaar werk en ja het is natuurlijk een complicatie bij tweelingzwangerschappen sowieso al. Maar je hebt gelijk, je werkgever krijgt als jij in de ziektewet een vergoeding als het door je zwangerschap komt! Dus hun hebben daar inprincipe geen last van! Bij mij stelde ze ook voor 'vroegtijdig' mijn vakantie inzetten, maar ik zou die juist liever er achter aan plakken dan ervoor zetten .. Die tijd kan je juist gebruiken als je kindje geboren is toch. Dus denk aan jezelf!!
hallo dames, @ godin. is wel ff schrikken voor je geweest. hopelijk is het niets en heeft de kleine inderdaad een groeispurt gemaakt of komt het door zwangeschapsdiabetes. @latwin, welkom to the club. je bent de eerste hier die een tweeling krijgt. zo leuk. ik ben zelf een tweeling en volgens mijn mams was het een hoop werk maar wel leuk. heb je trouwens gelijk op de lijst gezet. @ echo... ook wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed. was een flinke druktemaker die niet wou mee werken en haar benen stijf op elkaar hield. ook bleef ze maar haar handen voor haar gezicht houden. mijn zus was mee samen met mijn jongste en die bleef maar tegen die vk zeggen waar ze moest kijken. moest gewoon tegen haar zeggen dat ze die vrouw haar werk moest laten doen. we zagen net als vorige x een paar prachtige lange benen. gelukkig dat ze die van mij heeft anders zou ze echt een guppie worden. alles was er. inclusief de drie streepjes die toch echt na een heleboel x kijken of het er echt drie waren en er niet iets boven verstopt zat ons de conclusie gaven dat het een meisje is. na twee jongens krijgen wij nu dus een meisje. ben zo happy he dus de lijst word wat rozer dames..... Sweetamber: 14 oktober Lilipower: 17 oktober / meisje Ingearts: 20 oktober / jongen MaartjeV: 20 oktober Tijgertje13282: 20 oktober / jongen maia: 21 oktober Mamaleintje: 22 oktober titus: 24 oktober cook: 25 oktober / meisje Goddin: 28 oktober / Geslacht blijft een verrassing! latwin : 31 oktober - tweeling ? Chocoholic: 1 november
@latwin welkom bij ons clubje en natuurlijk gefeliciteerd met een tweeling je bent inderdaad de enige hier maar dat is voor ons natuulijk alleen maar leuk om te horen. wat betreft mijn werk denk ik dat ik morgen ook maar even een afspraak moet maken met de dokter kijken wat die zegt en voorstelt. @cook gefeliciteerd met je goede echo altijd leuk om te horen. en natuurlijk het feit dat het een meisje wordt en vooral omdat je al 2 jongens hebt helemaal top...
@godin wel schrikken maar mijn eerste vraag was dan ook wat kan dat dan betekenen ik weet wel dat als het kindje klein is er allerlei dingen zijn die het kunnen zijn maar bij te groot weet ik het eigenllijk niet goed. wel fijn dat verder alles er goed uit zag. @cook wat leuk een meid en dat na twee jongens super leuk @latwin welkom en als nog gefeliciteerd een tweeling leuk. hier spannend morgen ochtend 20 weken echo daarna na het werk dus kom het in de avond vertellen. woensdag komt er een kijker voor mijn huis spannend weer het huis staat al ruim 2 jr te koop dus mag ook wel een keer een bod krijgen. Als dat lukt dan moeten we toch nog een baby kamer maken hahahaha we hebben nu geen kamer meer over dus baby gaat bij ons op de kamer maar dan dus niet.
@inge: even snel een reactie op ziekte wet in... (Ziektewet bestaat officieel niet meer) wordt niet vergoed door uwv, sinds kort (geloof per 1-1) dat dit alleen wordt vergoed als je werkgever hier voor verzekerd is... Anders wordt niet 100%. Vergo ed. Wanneer je geen duidelijke medische indicatie van dokter of verloskundige hebt kan de verzekering weigeren en kan je baas je zelfs ontslaan voor werkweigering. Pas dus op met je "zomaar" ziek melden. (Studeer accountancy en heb daarbij net seminar arbeidsrecht afgerond) Cook: een meisje... Wat leuk!! Godin: dat is ff schrikken zeg maar komt vast wel goed.... Tegenwoordig hoor je wel vaker dat het in groei voor ligt, hopelijk maak je je niet direct te veel zorgen, zo kan een week toch wel even lang duren. Latwik: welkom en wat cool een tweeling... Ik ben zelf ook de helft van een tweeling en is toch wel speciaal!
@lillipower ik was ook niet van plan om me zomaar ziek te melden zo zit ik niet in elkaar. maar ik merk gewoon dat ik veel stress heb door de situatie en ik 3 uur lang achter elkaar moet lopen. ik heb nooit gezegd dat ik me zomaar ziek meld volgens mij want dat is mijn aard niet. het gaat mij puur om het feit wat hun zeggen dat ik het ws toch niet vol ga houden en dat ik mijn vakantie voor mijn verlof beter kan gaan plannen. @cook mooie fototjes!!!!!!!!!!
Ik was ook heel onrustig door mijn werk en doordat ik daardoor de harde buiken kreeg zeg maar, dit werd zo erg dat ik er zelfs paniekaanvallen van begon te krijgen! :O Iets wat ik nog nooit gehad heb .. Let dus goed op jezelf meid, en ga anders eens met de dokter over het probleem praten! Want stress is ook echt niet goed voor je kindje Ingearts. Dank jullie wel allemaal! Ja, een tweeling is weer wat anders he! haha ,, maar ook dat komt hopelijk allemaal goed! Ik moet a.s woensdag na de gyn & volgende week woensdag heb ik de 20 weken echo! Ben heel erg benieuwd, zulke mooie echo's zie ik hier boven! Jeetje, wat raar dat ze al zo groot zijn weer he! Gaat ontzettend snel, en ik heb er dan nog eens 2 in mn buikie zitten! Me buik is dan ook nu al giga groot vind ik, zo groot als bij mijn zoontje op het einde ongeveer! Maargoed, zolang ze maar gezond zijn! De 1e uitspraak van de gynacoloog is: jongen&meisje!!! Ontzettend blij, want ik hoopte heel stiekem wel op 1 klein meisje erbij, maar nu het gezegd is, durf ik het gewoonweg bijna niet te geloven! Mijn omgeving gelukkig wel, dus ik heb stiekem al best veel rose dingetjes gekregen! Dus hopelijk worden het niet nog 2 jongens haha, al is alles welkom hoorrrr! Lilipower ; ik heb meteen vanuit het uwv bericht gekregen hoor over dat ik ziek ben mbt mijn zwangerschap etc? Dus wat raar dat jij dan zegt dat dit niet meer zo is? De papieren liggen hier in huis, dat er recht is op een ziektewetuitkering en dat deze dan wel betaald wordt aan de werkgever maar dat deze mijn loon gewoon hoort door te betalen?
Inge: ik bedoel ook niet dat je je zonder reden ziek meld maar ik bedoel zonder een arts die je bij kan staan dus die weet van je situatie en de gevolgen voor je gezondheid beoordeeld. Latwin: het klopt dat je van uwv bericht krijgt. Voor de werknemer lijkt dit het zelfde gebleven alleen de vergoeding naar de werkgever is anders geworden. Daar moet een werkgever verzekerd zijn om 100% van Jou ziekte vergoed te krijgen.
Cook: wat een mooie duidelijke echo's!!! Ik mag zo ook weer naar de verloskundige. Verheug me alweer op het hartje te horen.
@cook: wat leuk een meisje! Dat maakt de lijst idd weer wat kleuriger haha! Mooie fotos trouwens! @latwin: wauw, een tweeling! Ben er zelf ook 1 van een tweeling, en het heeft volgens mijn moeder ook zeker flink wat moeite gekost. Al telde het wel mee dat ze pas bij 7mnd wisten dat wij met 2e waren, en we zijn met 8mnd geboren haha! Je zit 1 dag voor mij met de uitgerekende datum al is het vaak dat je veel eerder bevalt. wel minder leuk dat je thuis zit, maar je gezondheid gaat nu op 1 natuurlijk. geniet ervan! Krijg je de geslachten te weten?? @alle echos vandaag: succes!
@ Latwik; Welkom! Hier ook de helft van een tweeling Wat grappig dat er zoveel tweelingen in dit topic zitten! @ Cook, gefeliciteerd! Wat leuk zeg, een meisje! En wat super fijn dat alles goed was. Mooie duidelijke foto's ook! Onze foto's zijn minder duidelijk. Kindje wou niet stil liggen, hebben er ook best lang over gedaan om het hartje goed te kunnen zien. Draaidraaidraai! En ook de handjes voor het gezicht. En gapen, zo mooi om te zien! Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, behalve een grote beeb of een groeispurt.. Ga er ook maar niet op googlen. Heb wel even op dit forum gezocht, en dat is allemaal positief. (de meesten trekken gewoon weer bij)
dames thx voor de reacties. @ godin daarom moet je je ook niet te druk maken. bij mijn zus zeiden ze alsmaar dat de baby een beetje te klein was. nou het was een kerngezonde maar wel kleine jongen. wat niet raar was want zei en haar man zijn ook niet de grootste. mijn zoon van zes is bijna even groot als haar zoon van 9. elk kindje groeit ik geloof vanaf week 16 in zijn eigen tempo en het ene kind is wat groter en het andere wat kleiner. dus wacht gewoon rustig af. groetjes