mooi hoor hoe je dat hoofdje kan zien. gaan jullie ook pretecho laten maken in 3d ofzo? ik zit soms wel eens twijfelen of ik het toch niet zal doen lijkt me wel leuk
mooi FvK. @echo: nee, wij laten geen 3d echo maken. Vind ik zonde van mijn geld, bij Fleur lieten we het wel doen, 1e keer liet ze zich echt niet zien dus we mochten nog een keer terugkomen maar die keer dacht ze ook "bekijk het maar" dus heb geen mooie foto's ervan helaas. Ga dat nu dus niet meer doen.
@maia bedankt voor je info wat dat betreft mogen ze me de ziektewet in gooien... @fvk mooi foto van het gezichtje jammer dat wij niet zo een mooie foto hebben.. en ja wij laten wel een 3d echo maken...
@fvk wat een mooie echo foto. @ senne welkom en feli, hoop dat je nu wel mee gfaat schrijven dan krijgen we ook een beetje een beeld van jou. hier een paar zware dagen gehad. zit echt niet lekker in mijn vel. voel me heel de tijd down. jank om alles een als mijn kids of man tegen me praat heb ik alleen maar zoiets van ga alsjeblieft weg. kan met moeite mijn bed uitkomen en zodra de kleine gaat slapen duik ik ook weer mijn bed in. zo'n rotgevoel de hele tijd. en ik ken dit echt niet hoor van mezelf. ben echt een heel sterk iemand normaal gesproken maar daar is nu gewoon niks meer van te bekennen. herken me zelf gewoon niet'. vandaag is de eerste dag in zeker drie weken dat ik me gewoon goed voel. heb vanmiddag zelfs ff staan dansen tijdens het schoonmaken. maar dan nu begint de avond en voel ik me gewoon weer down worden. misschien komt het doordat ik te weinig slaap. ik slaap zo slecht he. moet tig x naar de wc en kan dan niet meer slapen. maar overdag lukt het me ook niet om in slaap tevallen . ookal heb ik daar de tijd voor lig gewoon wakker. heel irri. ik weet niet maar heeft soms een van jullie ook last vanzulke erge moodswings? groetjes
@cook wat balen zel nou ja balen flink k*t dat je je zo voelt hoop echt voor jou dat het snel voorbij is, zodat je lekker kan gaan genieten. Helaas heb ik er niet veel last van maar geloof me je bent niet de enige. Mijn vriendin is 35 weken nu en heeft echt vanaf de 12 weken ontzettende moodswings. continue heeft ze ruzie met haar man en hij kan niets goeds doen. Ook is ze zelfs al een paar dagen bij mij geweest en een paar keer bij haar moeder omdat ze het niet meer zag zitten. dus geloof me je bent niet de enige. maar hoop echt dat je je snel beter voelt.. Kop op!!!!!!!!!!!!!!
@ inge ik ben ook deze week bij mijn zusje gaan blijven gewoon omdat ik heel de tijd het gevoel had van ik moet hier weg. ik was nog nooit weg geweest van mijn gezin. mijn man wist ook echt niet meer waar hij het had. ik had gewoon mijn tas gepakt en ben weg gegaan. heb een briefje achtergelaten en mijn kleine verteld dat ik ff weg ging maar dat ik gauw weer thuis was en ben gegaan nadat ik hem naar school had gebracht. nou mijn man belde gewoonhelemaal van slag zijn zus. want hij wist gewoon niet meer wat hij moest doen. dan denk ik bij mezelf ik kan toch niet elke x als ik het niet meer weet rennen naar mijn ma of zus. iedereen zegt het wel te begrijpen maar ik begrijp het zelf niet eens. thx voor je reactie.
@cook: vervelend dat je je zo voelt. Moodswings ken ik wel ja, niet zo heftig als jij het vertelt maar ik weet soms ook niet wat ik met mezelf aanmoet. hug!
@fvk: mooie foto! Lekker showen hoor, daar moet je trots op zijn! @cook: die down momenten heb ik ook. Vooral als het niet allemaal meezit, dan irriteer ik me heel erg snel aan iets.. maar echt klote dat het bij jou zo erg is dat je thuis ontvlucht. hopelijk is dat snel over. gister heb ik knallende ruzie met mn broertje gehad omdat ie altijd zo laks is in alles en alleen maar aan zn eigen denkt. Dat is altijd al een irritatiepunt geweesr, maar kan ik nu gewoon heel slecht tegen. Gelukkig is mijn man daar heel erg lief in en pakt me ff vast. Verder voel ik de kleine steeds meer en vaker! Echt leuk!! kan niet wachten tot mn man hem/haar ook kan voelen schoppen. Tot nu toe nog niey. Bijna weekend, dus het is snel maandag! Joehoee!! Wij weten nog niet of we een 3d echo gaan doen. Eerst maandag maar afwachten..
@ Cook, hé wat vervelend zeg! Wel heel fijn dat je een plekje hebt om even op adem te komen.. Maar ik kan me ook voorstellen dat je man zich rot schrikt.. Hopelijk gaat het vanaf nu wat beter! @ Choco: Spannend! jij moet op avond toch? Ik mag op ochtend nog maals..
@cook ik heb de gevoelens ook wel hoor, ik doe het alleen niet dus zal nog niet zo sterk zijn als bij jou en ook meer andersom. dat ik me niet goed voel en dan denk ze hebben toch niks aan me kan net zo goed weggaan en na de bevalling weer terug komen. mijn man vind het lastig soms maar soms kan hij dan ook weer lief zijn en veel complimenten geven. het is wel goed om bijv als je een goede dag heb er met je man over te praten en samen te kijken wat jou dan helpt als je zo een dag/ bui hebt. tenminste dat helpt mij dan weer @chocoholic ja bijna weer maandag voor jou spannend hoor. ik heb vandaag opeens ervaren een hele strakke buik te hebben deed ook best even pijn. Is dit dan een harde buik? en kan dit dan kwaad heb dit bij mijn vorige zwangerschap eigenlijk nooit gehad
Weer een hoop moeten bijlezen! Wat gezellig ' het meeste dan! Om even op Cook te reageren: meid toch, wat vervelend dat je je zo down voelt. Ik zeg dit nu zo, maar zelf heb ik er ook enorm last van. Ik moet als het zo doorgaat onder speciale begeleiding van gynacologen en maatschappelijke hulp! Een POPpoli noemen ze dat, daar word samengewerkt met psychiaters,psychologen, maatschappelijk werkers etc om je zo goed mogelijk door de zwangerschap heen te helpen. Ik herken het dus wel heel erg die enorme moodswings. Ik weet niet of er nog een verhaal achter zit? Maar je bent dus echt niet de enige .. Het is soms zo moeilijk om alles te handelen en er dan ook nog van te 'moeten' genieten want zo voel ik het soms. Ik heb dan 2babytjes in me groeien, heus tuurlijk ben ik zielsgelukkig! Maar ik heb een heel zwaar bewogen jaar achter de rug .. en de kleintjes zijn meer dan welkom, maar ik heb ook nog een hoop te verwerken. Ik kreeg dus in mijn moods paniekaanvallen, zo hevig dat ik mezelf gewoon helemaal kwijtraak .. Ik heb dit nog nooit gehad, raak volledig in paniek en tranen, boosheid, woede .. En ik herken dit ook helemaal niet van mezelf. Me man is heel lief, en heeft zoiets van: dit hoort erbij, dit gaan we samen doen en ik kalmeer eigenlijk ook alleen maar door hem. Terwijl hij juist degene is die alles over zich heen krijgt .. dus als ik goede dagen heb, voel ik mezelf zo fijn dat ik hem heb! Ik voel me alleen ook heel erg schuldig, het is niet goed voor de baby's, het is niet goed voor me zoontje, die is hyper gevoelig en ja doordat ik soms zo ben voelt hij natuurlijk ook dat het niet lekker met me gaat. En ik voel me ook schuldig dat ik niet gewoon onbezorgd zwanger kan zijn. Ik voel me schuldig omdat ik nu al niet meer kan werken, terwijl ik al zo'n rot jaar heb gehad met ziekte. Jij bent ongeveer net zo ver als ik, de hormonen worden nu ook weer ingewisseld voor andere hormonen is mij verteld, en dit kan dus ook effect hebben op die moodswings! Ik merk dat het bij mij nu iets beter gaat, nu ik eerlijk ben geweest over de af&toe heersende chaos in me hoofd. En dat mijn huisarts & gynacoloog er vanaf weten geeft me al rust. Ik moet bij een tweelingzwangerschap al veel vaker op controle, maar alles is ontzettend medisch aangelegd, ik mis de verloskundige bezoeken, zo gezellig & nietmedisch zegmaar. Ik moet nu gemiddeld nog vaker komen, zodat het me rust geeft dat met de baby's in iedergeval alles goed is! En dat ik hun kan vertellen of ik nog paniekaanvallen heb en of hoe ik me dan voel over al die extra onzekerheid. En ' wegrennen elke keer? Je zegt het zelf al' dit is de 1e keer dat je eens een keer weg ben gegaan? Waarschijnlijk had je het even nodig? En hoe voelde het om weer lekker bij je man en kiddie(s) te zijn? De dokter zegt dat het bij mij bijv een deel is dat ik nog het een en ander moet verwerken voor ik klaar kan / mag zijn voor de bevalling van me lichaam omdat ik daar daarna geen tijd meer voor heb & omdat ik dan dus ook gewoon op die roze/blauwe wolk wil zitten ipv een depressie te krijgen. Probeer er over te praten .. Deel het!!!! Klaagmuur is geopend , laten we maar zeggen!
Ik vertel een hoop ook over mezelf, dit is om je herkenning te geven. Ik voel me nu dus bijv alweer schuldig dat ik het een beetje op mezelf betrek ipv jou de goede/juiste woorden te geven die je nu nodig hebt ( ik heb die woorden zelf ook niet klaar , ) Dus ik bedoel het echt heel goed!!!!!
Hé jakkes wat voelen jullie je allemaal naar! Jij ook Latwin! Niks aan zeg! En dat je het op jezelf betrekt is logisch, dat doet iedereen. Ik denk dat het voor Cook juist heel fijn is om te lezen dat er meer zijn.. Zooo, het is zover Ik heb een middagdutje gedaan. Ik was ka-pot! En nu nog haha! Vriendlief komt er aan, net uit zijn werk en zei al over de telefoon dat hij wel eten gaat maken. Dus dat is wel erg fijn! Ik vind er sowieso niks aan om eten te maken
vind het wel vervelend dat jullie je zo voelen, zoals ik dus schreef ken ik het gevoel via mijn vriendin gelukkig niet zelf. ik ben soms wel ff sjaggie maar verder niet. Ik hoop voor jullie dat het snel over is maar zoals ik dus zei mijn vriendin is nu 35 weken en heeft er nog steeds last van. dus hoop dat het bij jullie snel overgaat en dat je het niet de hele zwangerschap houd. verder ben ik ook helemaal gebroken komt ws doordat ik ook weer op mijn oude pandje zit had ik vorige week lekker weer wat energie is het deze week weer helemaal beneden peil. manlief is ook weer veel weg deze week komt even thuis eten en is dan weer weg. nu komt hij ook pas thuis als ik ws al lig te slapen morgen moet hij ook werken en zondag moet hij ook weer weg. (fijn zo een man met een hobby) hij bouwt een reuzenrad op voor evenementen.
Goedeavond dames, Cook, wat vervelend dat je je zo voelt.... lijkt me heel rot. Hier gaat het onverwachts ook een stuk slechter, onverwachts een weekend bedrust voelde me al twee dagen niet zo lekker en veel harde buiken, ik dacht eerst dit gaat wel over. Mijn man vond het niet goed gaan dus om hem gerust te stellen even de verloskundige gebeld en bleek niet goed te zijn... moest direct naar dokter voor urine onderzoek en mag niet werken, moet totale rust nemen! Jeetje dat valt niet mee. Nu afwachten of het met rust afneemt dit weekend en anders maandag weer verder onderzoeken. Wat heb ik geleerd: ergens langer last van of twijfel je: altijd de verlos bellen!!!
@Godinn: ik mag maandagavond ja. Gelukkig wel vroeg (18.30u)! Zin in! @Latwin: Balen dat jij ook zo'n last hebt van moodswings, net als Cook. Goed van je om erover te praten, daar is het hier toch ook voor? Dat we met zn allen de leuke, maar ook minder leuke dingen kunnen delen. En daarin ook herkenning bij elkaar vinden. Ik zou zeggen; zeker blijven doen dus! Al heb je alleen maar ff stoom afgeblazen, dan helpt het al een beetje. Houdt het inderdaad wel goed in de gaten, zodat je jezelf niet helemaal kwijtraakt.. Het lichaam is en blijft iets vreemds, en zeker nu kunnen we niet zien wat er gaat komen. Sterkte dames, en wij zijn hier voor jullie he! *knuf* Gelukkig zijn de mannen van de meesten hier erg begrijpelijk en vooral lief voor de chagerijnige buien. Mijn mannetje is dit weekend weg met zijn vrienden. Ik vind het erg leuk dat zij dat ieder jaar een keer doen met alle mannen onderling! Het enige wat er minder aan is, is dat ik altijd erg slecht slaap als ik alleen moet slapen haha! Maar ach.. dat is nu eenmaal zo. Hij is vanmiddag al weggegaan, en toen ik thuis kwam lag er een knuffelbeer (van de baby) in ons bed met een briefje dat ik zo niet alleen hoefde te slapen vannacht. Kan niet meer zeggen dan dat ik echt zo'n groot geluk heb met mijn vent. Echt een lieverd is het!!
hey lilipower. weten ze ook wat er precies is dan? of waar het vandaan komt? lijkt me in ieder geval flink klote hoop dat je snel weer opknapt..
@Lilipower: oi, dat klinkt idd niet zo goed! Zo zie je maar weer: bij twijfel altijd de vk bellen! Beterschap en rustigaan doen dus. Hopelijk gaat het snel beter!