oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hier mijn buikje nog even :p Moest ff een foto maken voor in het boek, dus laat m jullie ook maar even zien!

Bekijk bijlage 253292

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @ lilli wat naar dat het wat minder gaat. ik hoop dat je snel weer opknapt.

@ alles dames. thx voor jullie reacties en de posivibes. voel me soms zo onbegrepen.

@latwin. thx voor je verhaal. vind het begrijpelijk dat je het op jezelf betrekt want je praat toch vanuit je eigen ervaring. weet je wat het bij mij zo moeilijk maakt is dat mijn man in plaats van me erin te steunen juist steeds meer afstand neemt. hij en mijn oudste zoon. ze weten er gewoon niet mee om te gaan dus ontwijken ze het liever. en wanneer ik er dan met hem een gesprek over wil aan gaan krijg ik gelijk zijn de hormonen. komt door je zwangerschap . gaat wel weer over. allemaal van dat soort dingen . maar niet die arnm om me heen die ik nodig heb of het gewoon ff tegen me praten.
    ik weet dat dit komt doorat ze gewend zijn dat ik de sterke persoon in huis ben. en alles van iedereen draag . mijn gezin mijn familie. en nu draaien de rollen zich een keer om en niemand weet wat ze er mee aan moeten. daardoor voel ik me zo alleen en steeds ellendiger.
    heb wel nadat ik weer thuis kwam het ook tegen mijn man gezegd dat ik me er echt alleen in voel en hem nodig heb. en zijn zus heeft hem ook gezegd hoe en wat. maar vooral dat hij nu even hard gaat moeten werken om mij hiermee te helpen. dat de rollen voorlopig even omgedraaid zijn.
    hij gaf aan dat hij zijn best hierin gaat doen en gaat proberen naar me te luisteren ookal gaat het nergens over wat ik eruit gooi. dus hoop dat het beter gaat worden.
    ik probeer het echt om wat vrolijker te zijn maar ben nu twee dagen thuis en voel me gewoon echt unhappy...
    en wat ik erg vind is ik voel mijn meisje volop bewegen en kan er niet van genieten heb soms zelf zoiets van lig stil... terwijl als ik haar niet voel ga ik me zorgen maken. zo'n chaos is het nu in mijn hoofd.
    ga maandag denk ik toch maar is praten met de vk hierover. misschien kan zij me er mee helpen.

fijn weekend. xx

3. Latwin

Latwin Lid

11 jun 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

lilipower: Jeetje wat balen zeg, zo onverwachts! En je weet ook niet wat er precies is dat je dan rust moet houden? Bedrust is vaak toch niet voor niks .. Maar hou jezelf rustig, en anders inderdaad gewoon alsnog de verloskundige bellen! We voelen ons meestal bezwaard, maar indd beter 1 keer teveel bellen, dan 1 keer te weinig! Hopelijk waait het snel over, en kan je onbezorgd rusten ipv zo verplicht.

Cook: Sjee wat vervelend dat je man & zoon zoveel afstand van je nemen dan op dit moment. Dat is inderdaad juist iets wat je niet kan gebruiken .. Ik hoop dan ook dat de boodschap heel duidelijk is overgekomen dat jij nu even na de achtergrond wilt en dat er meer voor je gedaan gaat worden en vooral dat belangrijke die arm om je heen en knuffels op het juiste moment!
    Ik denk persoonlijk dat het heel goed is dat je er even met je verloskundige over gaat praten .. Hun kunnen je in je zwangerschap in iedergeval wel begeleiden hiermee ..
    Heb je ook veel onrust bij je van de zwangerschap zelf of mbt de dingen die klaar gemaakt moeten worden van jullie meiske? Kamertje, spulletjes kopen etc? Of gaat dat juist wel goed .. Je moet iets zoeken waar je rust bij vind en wat je lekker bezig houdt met wat je nu nodig hebt.

Zwanger zijn is soms ook helemaal niet makeklijk natuurlijk met al die veranderingen in onze lichamen, dat herken ik bij mezelf wel heel erg .. Door de onrust kan ik ook moeilijker thuis plaatsen wat er allemaal bij me gebeurt en dat alles soms pijn doet terwijl we pas net op de helft zijn. En dat terwijl ik zoiets had van, zwanger zijn .. dat ben ik al een keer geweest. Maar elke keer is sowieso anders, dat weet ik nu! En ja met een tweelingzwangerschap is het alweer anders, dus daar moeten we ons ook bij neerleggen.
    Maar mij helpt het wel dat ik nu weet dat de lijntjes kort zijn tussen gyn en dokter en dat geeft mij al meer rust ..
    Het schuldgevoel tegenover mijn werk heb ik nu sinds deze week ook laten varen, ik heb echt voldoende aan mezelf en zit echt niet voor niks in de ziektewet wat iedereen ook misschien denkt. Die onrust geven mij harde buiken in combinatie met het lichamelijke wat ik op me werk had en thuis dus ook nog met een kleintje van 3. Ik merk dat ik nu ik me minder schuldig voel ook rustiger van binnen word, en dus wel kan gaan genieten van al die bewegingen die ik sinds deze week dus ook pas echt goed voel, en die ik eerst heel weinig voelde, waar ik dan weer onzeker van werd!
    Alles ligt met elkaar vast .. Maar probeer goed te praten met ons en met je man. Overleg alles, en ga als je het gevoel hebt dat je weg moet even een wandeling te maken? Of trek je terug in haar kamertje, schrijf het op ..

Ik merk dat het bij mij nu iets beter gaat .. Maar ik weet ook dat er maar iets hoef te gebeuren ,, dat bij mij ook weer alles op wankelpootjes staat! Mijn vriend is gelukkig inderdaad super lief voor me .. en doet wat hij kan op zijn manier! Dat waardeer ik, en dat weet hij ook al ben ik soms een onhandelbare prinses hier in huis nu!

4. Latwin

Latwin Lid

11 jun 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder voel ik me wel goed nu hoor lady's!
    Ik merk wel dat ik nog gauw moe ben, maar jullie weten nu ook dat dat misschien niet alleen door de zwangerschap komt, misschien ook door de onrust in me koppie!
    Ik heb van de week lekker alles anders gezet in mn woonkamer, beetje in hoeken gwerkt! HEERLIJK! Dat geeft me nu ook meer rust, hopelijk is het kleine stucwerkje in de babykamer voor eind van deze maand af, zodat ik me kan storten op alles van aankleding en leuke dingetjes in de babyroom!!

5. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Dames,

Het lijkt me echt heel vervelend als je op dit moment geestelijk niet lekker in je vel zit... ik heb 6 jaar geleden een burnout gehad met zulke klachten als jullie beschrijven en dat was toen al zwaar, laat staan als je zwanger bent en een gezin hebt. Respect voor jullie!

Hier gaat het al wat beter, vanmorgen nog maar 1x harde buik gehad.
    Buikpijn is gelukkig een stuk minder maar moet oppassen dat ik niet te snel weer dingen ga doen...
    Het blijkt dus volgens de verloskundige dat ik harde buiken heb in de mate en hoeveelheid van iemand die 35 weken + is..... niet goed dus. Dit geeft kanw op vroeggeboorte.
    Hopelijk brengt een tijdje rust het weer op een normaal niveau, wat volgens de verlos nog zeker kan

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Mijn buikje van vanmorgen!!
    Best n aardig buikje vinden jullie niet?

Bijgevoegde bestanden:

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Mooi buikje Choco!! En nog maar 2 daagjes, dan heb jij je 20 weken echo ook gehad :)

Inge, wauw, jij bent ook mooi zwanger zeg!

Ik kreeg vandaag al de opmerking dat ik verder zwanger leek dan iemand die 34 weken was en naast me stond.. Lekker dan! Maar dat meisje is van haarzelf gewoonlijk zo'n 50 kilo.. En ik bijna 80..

Lilli, mooi! Gelukkig dat het wat beter gaat! Lukt het je een beetje rustig aan te doen??

8. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Thanks godinn!
    Ben er zelf ook heel trots op!
    En ook ik kreeg vandaag dat commentaar hahaha
    Maar ik ben blij en trots op mijn buikje dat ik n flinke buik heb hoor ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap dus tja ik weet niet beter haha

9. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Precies, dat had ik ook. Was best snel al dik.. Ik heb op mijn werk vaak een witte jas aan, maar had nu de grootste steeds al aan om het te verbergen.. En nog zagen sommige mensen het..
    Moet wel zeggen dat ik verder niet echt groei, nog steeds 3 kilo..

10. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Ben hier een paar dagen wat minder geweest, had het druk met m'n werk en was zo aan vakantie toe, sliep slecht enz. Maar heb nu vakantie en het idee alleen al: heerlijk!!!

@dames die zich even naar voelen: dikke knuffel voor jullie. Het is echt herkenbaar, misschien in iets mindere mate, maar dat maakt niet uit, je bent zwanger, er verandert een hoop in je lichaam en in je leven en dat is logisch dat je moodswings e..d hebt. Probeer er niet in weg te zakken en echt in een depressie te raken, dat heb ik gehad toen ik zwanger was van Fleur (wel pas rond de bevalling) en toen werd besloten om me in te leiden (ze kwam gelukkig 3 dagen ervoor zelf :)).

@lili: doe vooral rustig aan, laat anderen maar even voor je lopen!

@chocoholic: ach, wat lief van je man! En een mooie buik!

@inge: ook al zo'n mooie buik zeg!

zal straks ook even een buikfoto maken!

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ben benieuwd naar je buikfoto Maia :) Leuk! Altijd leuk om te zien hoe het er bij anderen uitziet die even ver zijn...

12. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Ook even mijn buik foto's welke ik van de week had gemaakt

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Mooi zeg! Mooi rond :D

14. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hai ladies,
    wat een mooie buikfoto's zag ik voorbij komen zeg. ik heb niet echt het idee dat mijn buik echt aan het groeien is de laatste weken maar ben dan ook niks aangekomen sinds week 12. hij heeft wel een rondere vorm gekregen.

@ latwin. thx voor je support. heb het thuis dan ook meer dan duidelijk gemaakt dat ze nu meer voor mij moeten doen dan ik voor hun. dit is mijn derde zwangerschap maar heb hier nog nooit eerder last van gehad. probeer me te storten op de babykamer en spulletjes maar het kan me niet trekken nog. probeer me er echt voor te intereseren maar het houdt gewoon mijn aandacht nog niet vast.
    dacht misschien wanneer we weten wat het word dat die interesse dan komt. maar nee ook niet. het komt vast nog wel dat blijf ik ook tegen mezelf zeggen.
    was vorige week gestart met het wiegje schuren en in de primer zetten. nou sinds die dag staat hij dus naar me te staren terwijl er nog zoveel mee moet doen. terwijl ik notrmaal echt ben van het zo snel mogelijk alles af hebben.

aan de andere dames ook aan jullie veel sterkte als je je rot voelt want ik weet dat ik niet de enigste ben die last heeft van moodswings.

@ choc veel succes morgen met je echo. ben echt benieuwd of alles in orde is en wat je gaat krijgen.

groetjes

15. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @lili: mooi buikje hoor!!

Leuk om zo de buikjes weer te zien! Ik kreeg afgelopen weekend te horen dat ik helemaal nog niet 20 weken leek haha. Ben ook maar 2 kilo aangekomen.. Van mij hoeft het ook niet tonnetje rond te zijn hoor, dat moet je alleen maar mee sjouwen haha! God wie weet hoe het nog groeit!

Joehoee! Tis maandag!! Vanavond dan eindelijk de echo! :)
    Ben zo benieuwd hoe het nu gaat daarbinnen en wat het is. Erg slecht geslapen, dus wordt een zwaar dagje.. Spannend dus!
    Hopelijk na de EK kater van gister eens wat goed nieuws.. Hebben jullie dat gevolgd of totaal niet?

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Spannend Choco :)
    Ja, wij volgen het EK wel :) Ook de andere wedstrijden..

Net weer een echo gehad. Kindje was wel gegroeid, maar het was wel wat kleiner qua maatstaaf. Ze zou nog overleggen of ik nog voor verder onderzoek door moet.
    Sowieso even prikken op suikers en ik moet over 3 weken weer een echo en dan maandlijks. Ook met 30 weken een extra echo, ivm dat de nieren iets vergroot zijn....

Dus ik kan niet gewoon zeggen: Alles gaat goed, maar het lijkt ook niet verkeerd!

Eén ding weet ik wel zeker nu: Het wordt geen November baby ;) Ik mag niet overtijd gaan...

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wat een dubbel nieuws dan eigenlijk he.. Maar hopelijk blijft alles goed gaan. Het voordeel is wel dat je de kleine mooi elke keer kan zien, dus daar lekker van blijven genieten! Wel een fijn idee dat ze het iig goed in de gaten blijven houden!

18. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @lilli mooi buikje!!!

@choc heel veel succes/plezier vanavond bij je echo (eindelijk )

hier verder alles oke op wat familiekwesties na maar daar lig ik ondertussen niet meer wakker van.
    maar laat ik het zo zeggen ik houd weinig vrienden of femilie over naar mijn zwangerschap!!
    ik zeg tegenwoordig wat ik eerlijk vind en wind er geen doekjes meer om, en wie daar niet tegen kan heeft pech gehad...

19. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Choco, inderdaad :) En aan de ene kant zeggen ze ook wel: Het is vast niks.. Maar aan de andere kant wel extra controles en dat soort dingen.. Maar goed, opzich zit ik er niet echt over in...

20. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @godin dat is toch wel positief nieuws. en al die extra echo's zijn toch ergens wel leuk....

@ choc hoe was je echoooo????

Deel Deze Pagina