oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie87

20 feb 2012
    6
    0
    0
    Iedereen gefeliciteerd!
    Ik ben ongeveer 10 oktober uitgerekend van ons eerste kindje!

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @ truus , ja het was echt zo leuk om nu al wat te zien.
    de rst van de onderzoeken krijg ik vrijdag de uitslag van via de ha. maar ga ervan uit dat alles goed is. moest alleen we gelijk stoppen met mijn med voor mijn darmen omdat ik anders teveel voedingstoffen verlies die de zwangeschap nodig heeft.

groetjes

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    goedemorgen, even een snel berichtje voordat mijn moeder komt, hahaha....

@cook, wat leuk dat ze dat ook nog even deed zeg!!! hopelijk zijn de uitslagen ook goed...

geloof dat ik a.s. donderdag maar een mailtje doe naar de vk, moet vandaag en morgen werken...
    hier nog steeds geen klachten, behalve wat krampen alsof ik ongesteld moet worden, gisteravond...

ga nu snel stoppen, volgens mij komt mijn moeder er aan....
    fijne dag...

4. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hoi dames

Heb de gyn gebeld en heb 12 maart de eerste echo, zo spannend, ben dan 7.5 weken, hoop dat we een hartje zien, en dat alles goed is en het niet weer uitloopt op een MA!

Ene moment kan ik er enorm van genieten het idee, jee ik ben weer zwanger, want ja kwaaltjes heb ik niet net als bij mijn eerste zwangerschap.
    Het andere moment wordt ik bevangen door een angstgevoel, ja straks is het weer fouteboel.

Kan iemand zich hierin herkennen?

5. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Hey Mau,
    Spannend. ik mag 8 maart voor de 1ste echo.
    Gelukkig heb ik nog nooit een miskraam gehad, maar ben soms wel erg bang dat het mis gaat.
    Probeer dat gevoel een beetje van me af te zetten maar lukt niet altijd.

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    dag dames.

so kan me niet herrineneren dat ik ooit zo'n zware nachtdienst heb gehad. kon me ogen niet openhouden. ben gewoon drie keer in slaap gevallen.
    ik draai al 17 jaar nachtdiensten en nog nooit ben ik in slaap gevallen. maar dit is dan ook de eerste x dat ik last heb van zulke vermoeidheid. bij mijn jongens had ik dat niet.

vanaaf weer een nacht ben benieuwd of ik wakker blijf.

7. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    het is bijna half zes in de ochtend en ik ben bijna klaar met mijn dienst. ben echt op. kan niet wachten tot ik thuis ben om lekker in mijn bedje te gaan liggen.
    vandaag beetje last van steken in mijn buik en geveolige borsten . ooh ja en ik heb mijn eerste huilbui gehad. vraag me niet waarom want het ging echt nergens over en kon gewoon niet stoppen. ik huilde echt tranen met tuiten en geloof ik me ik ben niet het type wat gauw huilt. mijn man moest zo lachen wat het natuurlijk alleen maar erger maakte want en hij troost me en hij lacht me uit. not funny.

nou dames een fijne dag nog een uurtje als ik geluk heb dan lig ik ook in mijn bedje. truste

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hebben jullie allemaal de echo rond de 8 weken al? ik pas met 10!! waarom zou dat nou zijn?
    vannacht niet fijn gedroomd over een hele plas bloed en geen kleintje meer in mn buik, pfff :( gelukkig vanochtend niets aan de hand.
    wilde alles nog even geheim houden voor mijn collega's, maar alle kleren die ik aantrek zie je meteen dat mijn erwtjes toch echt grapefruitformaat zijn geworden (ohjee nu al..) en een buikje. en ik ben altijd echt plat, aan alle kanten, oops.. misschien mijn fijnste collega maar even vertellen, dan weet ze ook gelijk waarom ik niet vooruit te branden ben, zo onhandig ben en alles vergeet. als ze het al niet doorheeft ;)..

9. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

@mai: dat herken ik wel, heb vorig jaar miskraam gehad maar moet zeggen dat ik er nu wel meer vertrouwen in heb op de één of andere manier. Snap dat je angst hebt maar probeer vooral te genieten... Er zit één wonder in je buik!

Ik heb onze echo 16 mrt, dan precies 9 weken, het is heel normaal rond deze week een echo met 7 weken kan teleurstelling zijn als hartje nog niet goed klopt.

Ik krijg ook al beetje buikje, zal straks één foto plaatsen!

10. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @maartje.
    ik heb rond acht weken een intake en het luisteren naar het hartje en rond 10 a 12 weken pas een echo. maar hoor wel steeds vaker dat vk het steeds vroeger doen. wat eigenlijk jammer is aan de ene kant want bij twaalf weken kunnen ze pas zien of je kind bepaalde afwijkingen heeft.
    het is nnatuurlijk wel leuk om al zo vroeg een echo te hebben maar met twaalf weken zie je gewoon echt al een baby.

ik wacht rustig af zolang met acht weken het hartje maar klopt.

11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hoi dames!
    Allemaal gefeliciteerd!
    Goed als ik me bij jullie voeg? Heb vanochtend positief getest! En zojuist even opgezocht dat ik met mn gem. cyclus van 40/41 dagen nog net binnen Oktober kan rekenen..
    Ben de spanning nog niet helemaal te boven, maar dat komt vast nog wel. ;)
    Lees dat jullie al vk-afspraken hebben gemaakt? Ik zal een deze dagen ook maar eens gaan bellen.

12. choco23

choco23 Actief lid

6 aug 2009
    155
    0
    0
    hallo allemaal, mag ik me hier ook aanmelden?
    heb zondag 19 feb positief getest na een terugplaatsing van 2 cryo's 9 feb.
    vind het nog erg spannend allemaal maar zijn nog nooit zo ver gekomen.
    heb maandag het ziekenhuis gebeld en 14 maart eerste echo.
    groetjes choco

13. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

#93 Lilipower, 22 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2012
    Ik moet gek genoeg nu al uitkijken met mijn kleding, je begint het te zien! (normaal plaate buik) Beide zijn van vandaag:

14. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    mooi buikje!
    ik ben even ver als jij en ik heb ook al een buikje!!! is zeker allemaal darmen dat je ziet maar toch, het valt wel op!!

15. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    @ lilipower, mooi buikje! We hebben al een echo met 7.5weken om te kijken of het goed groeid, we zijn gewaarschuwd dat er misschien nog geen hartactie te zien is!!!
    Als alles goed is hebben we daarna een 9 weken echo bij de VK.

De assistente zei dat je met 8 weken een hartje kan zien, het scheeld 2 dagen tussen de echo en dat ik 8 weken ben, dus fingers crossed!

16. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    ik heb bij 6 weken een echo gehad met n
    trage hartactie!dus met 7 a 8 weken moet dat toch zeker wel te zien zijn?
    ik ben nu op weg naar de beurs!

17. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Ik heb ook al een echo met 8 weken,
    Maar dat komt omdat ik zwanger ben geworden met de mmm.
    En daardoor sta ik onder controle bij de gyn, en die doet altijd een echo, elke controle.

18. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hai dames,
    je kan meestal hartactie waarnemen vanaf de zesde week. dus met acht weken moet het dan zeker al aanwezig zijn dit omdat het hartje gevormd word in de 5de/6de week.

vandaag is mvm bij mij geweest voor de intake en de flessen te brengen. het is toch iets moois om te doen . aangezien andere vrouwen hierdoor een kindje kunnen krijgen. dus als je je niet hebt aangemeld doe het. het kost je niks. en anders spoel je een belangrijk hormoon weg waarmee je een ander kan geven wat je zelf ook zo graag wil. thx....

@ lillipower mooi buikje al. ook al zijn het darmen. hihihi je weet wat er in zit.daar gaat het om toch.

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @lilipower; mooi buikje hoor!

Wij hebben met 8 wkn ook een vk afspraak. Waarschijnlijk met doorverwijxing voor een echo omdat we niet zeker zijn hoever ik echt ben.

@cook: wat ga je precies doen??

20. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Moeders voor Moeders of te wel MvM.
    Ze is dinsdagavond bij mij langs geweest.
    Heb maar 4 flessen gekregen maar dat is echt te weinig voor 1 week bij mij.
    Heb er nu al 2 vol na 2 dagen. (veel druk op de blaas dankzij onze muppet.)
    @Chocoholic. Als je mee gaat werken met moeders voor moeders vang je je urine op van week 6 van de zwangerschap t/m week 16.
    Uit je urine maken ze het medicijn pregnyl, wat vrouwen weer kan helpen met hun eisprong.
    Mij vertelde ze van de week dat ze een olympisch zwembad vol urine nodig hebben voor 1 kilo pregnyl.
    Dus het is wel belangrijk dat zoveel mogelijk vrouwen mee doen.
    Ik was bang dat ze met een auto met logo's zouden komen (mijn schoonouders wonen op hetzelfde erf) maar daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn.
    De vertegenwoordigster komt met een gewone auto en je urine word met een blanco bestelbus op gehaald.

Deel Deze Pagina