Haha, dik hoofd ook toen dan? Ik ben nu zo'n 7 á 8 kilo gegroeid. Maar ik wil ook niet heeeel veel aankomen, aangezien ik al wat bovenaan de BMI lijst stond. Maar goed, dat kun je niet altijd voorkomen.. Het regent hier keihard! Heel gek, want vanochtend liep ik in mijn hempje buiten de paarden te doen!
Ben nu zo'n 4-5 kilo aangekomen. Echt niet zoveel dus, als ik hier naar de rest kijk. We schelen natuurlijk wel wat weken, dus zal wel goed komen Ben inmiddels een beetje gaan zoeken naar geboortekaartjes. Niet definitief, maar even rondsnuffelen. Nog tijd genoeg voor haha! Jullie al een idee van wat je wilt?? We hebben nog niet eens DE naam definitief, dus daar moeten we het ook nog over hebben... zucht..
hoi dames, hier ook pas 4 kilo aangekomen gelukkig want ben niet de lichtste van nature dus hoop er niet teveel bij te krijgen. zo had vannacht de hele nacht last van echt pijnlijke krampen. om de 4/5 minuten. kon er niet door slapen. zullen wel voorweeen zijn geweest want ze zijn nu weer weg. ga morgen wel ff urine naar de huisarts brengen om te testen om blaasontsteking aangezien ik er twee heb gehad tot nu toe. had bij mijn vorige zwangerschap ook vanaf week 28 voorweeen dus maak me niet echt druk. kleine beweegt goed. heb al een aantal weken last van harde buiken alleen vannacht deden ze echt pijn. merkte de laatste drie dagen al een aantal x dat ze erg pijnlijk konden zijn. ach ja hoort erbij he. ga het wel volgende week ff melden op controle. ben moe en heb nergens zin in. de mannen slapen want die zijn carnaval gaan vieren dus ben alleen met de kleine man. ff douchen en dan maar naar zo'n verplicht kinderfeestje van mijn schoonzus. hoort erbij. vind het normaal ook niet erg maar heb gewoon niet zo'n zin vandaag. kan gebeuren. maar de kleine heeft zich er echt op verheugd dus we gaan toch maar. jullie fijne dag vandaag en ik kom morgen ff kijken wat de uitslag is hoor. alles is vast in orde.
Ja, toen had ik idd oa een heel dik hoofd. Ben niet mager normaal, maar gewoon zeg maar. En toen was dat wel even anders, hahaha... Toen had ik het er niet zo moeilijk mee, maar als ik achteraf de foto's bekijk heb ik met terugwerkende kracht medelijden met mezelf, hahaha.. Dat doen jullie allemaal netjes, nog zo weinig aankomen, pfff. Vond het van mezelf al heel netjes, maar 4kg ben ik jaloers op hoor!!! DE naam zijn wij ook nog niet uit en we willen deze week boeken ophalen voor de kaartjes. Weet nog toen ik zwanger was van Lars dat ik zo'n to-do-list had (kon je uit allerlei boeken halen) en dat ook netjes volgde. Nu doe ik maar zo wat. Dan denk ik ineens, oh ja, we moeten ook kaartjes regelen, hahaha... Ach de babykamer is bijna klaar, zal nog een zkh-tas klaarzetten, maar dat doe ik na de vakantie wel. En dan vind ik het wel goed, alleen die naam...
@Choc welkom thuis! @ Sweetamber hier ook al 11 kg eraan hoor. Is vooral tijdens de vakantie hard gegaan. Ben bij mn dochter totaal 16 kg aangekomen en dat ga ik wel weer halen denk ik. En zo herkenbaar met die kaartjes. Bij Julia volgde ik keurig mijn lijstje en had ik al veel meer op orde dan nu. Ik dacht ook v/h weekend oh ja kaartjes maar ff regelen v/d week haha. Succes vandaag met de uitslag. @harde buiken: Ik was v/d week bij de vk en die zei dat je vaak met een 1e zwangerschap hier niet of nauwelijks last van hebt. Dus Godinn zou goed kunnen dat je het niet hebt. Ik had het bij mijn dochter ook niet of nauwelijks. Maar nu veel meer. Het voelt (bij mij) als een soort kramp die van onder naar boven over je buik trekt en waarbij je buik zo hard als een voetbal wordt. Hier verder alles goed. Hebben jullie ook wel eens 's avonds als je een beetje veel gegeten hebt dat je het gevoel hebt dat je bijna ontploft!! Volgens mij komt dat omdat die kleine nog relatief hoog zit. xxx
@Sweetamber: die to-do lists zijn idd wel erg handig. Ik gebruik 'm dus ook. Globaal hoor, want een aantal dingen kun je makkelijk langer over doen. Ben zo bang wat te vergeten, dus vandaar meer als geheugensteuntje Wij houden het kaartje erg simpel denk ik. Er vallen al zoveel kaartjes af omdat ze gewoonweg te 'truttig' zijn voor ons. De tekst erop lijkt me ook wel moeilijk, dus gaan we maar ff lekker googlen! Denk dat wij ze (net als onze trouwkaart) mooi via internet bestellen..
Ik ben 10 kilo aangekomen, ben jaloers op degene die maar 4 kilo zijn aangekomen.... ik hoop dat ik de uiteindelijke bijgekomen kilos er wel weer afkrijg.... voel mezelf best dik, ben niet gewend om zo aan te komen. Wij hebben het kaartje al uitgezocht.... kwam hem toevallig tegen en past bij onze trouwkaart... er is zo veel keuze! We hebben vanavond weer een 3d echo nadat het vorige week een beetje mislukte toen de kleine met haar voeten voor haar gezicht lag. Ik ben heel benieuwd hoe ze er nu voor ligt. 1 "foto" was wel aardig gelukt en na het bekijken van de babyfoto's van mijn man dat er een foto precies lijkt dus ze gaat op mijn man lijken... tenminste zo lijkt het.
Aah leuk nog een 3d echo! Hopelijk werkt ze dit keer mee haha! Succes! Wij zijn net terug van de vk. Alles weer helem aal goed. Kunnen een afspraak voor de 30 weken echo gaan maken. Ons meissie ligt met dr hoofd naar beneden nu, dus ook prima! Hartje klopte weer goed duidelijk dus mama ook weer blij haha!
Choc: fijn dat alles weer goed is en ze mooi met hoofdje naar beneden ligt. Onze eigenwijs ligt met haar kont naar beneden... en nog steeds met haar voeten voor haar gezicht en dit keer was ze nog moeilijker te zien Wel weer mooi om haar weer ff te zien.
ik schrijf niet veel maar lees alles wel mee. nu heb ik een vraag heb al twee keer gehad dat ik bijna flauw val echt een heel eng gevoel. mijn verlos kan niks raars vinden tot nu bloeddruk is goed en ijzergehalte ook. nu kan het zijn dat ik te weinig eet of verkeerd adem komt het iemandd bekend voor en wat heb je er aan gedaan.
Vervelend Titus! Je hart moet wel veel harder pompen hé, dus opzich niet zo gek.. Mijn buurmeisje had dat voor haar bevalling ook regelmatig.. Maar uiteindelijk na de bevalling was alles weer goed. Wat wel helpt, heel simpel, is een glassje water drinken.. Choco, mooi dat ze met dr hoofd naar beneden ligt Volgens mij gaat die van ons nog alle kanten op! Morgen naar de vk, volgende week alweer de 4de echo.. Kijken of 'het' nog steeds zo groot is
@lilpower wat balen zeg dat je 3d echo voor de 2e keer mislukt is, maar je hebt tenminste 1 mooie foto dat scheelt alweer. hier net zo een rotzak liet ons ook 2 keer gaan maar zonder resultaat helaas. dus wij moeten het ook met 1 vage foto doen vind die van jou nog best mooi. @harde buiken volgens mij heb ik er ook wel last van maar ik ken het niet dus weet niet echt hoe het moet voelen ik merk alleen dat mijn buik strak wordt verder heb ik er geen pijn aan dus vind het moelijk te beoordelen. best lastig als het je eerste zwangerschap is hoor. pffff
@lilipower: balen! Mag je nu nog een keer terugkomen of is het gewoonweg pech hebben? @titus: wat vervelend. Zou zo niet weten wat je eraan kunt doen, anders dan goed eten en drinken..
Helaas, geen herkansing maar het is gewoon wel leuk om haar elke keer weer te zien. Over 3 weken weer echo bij de verloskundige, ben benieuwd of het dan is gedraaid want nu ligt ze nog echt in stuit. Vandaag nog precies een maand werken en dan begint mijn verlof en jullie? Hier nog even een buikfoto van 29 weken:
@lillipower jammer van je echo. Mooi buikje trouwens. Niet te groot. Nou vandaag belde de ha dat ik weer een blaasontsteking heb. Een zware wel te verstaan. Vandaar de voorweeen. Dus nu weer een kuur van tien dagen en wachten op uitslagen kweek. Kijken hoe erg mijn ontsteking is.. Dit is al de derde x deze zwangerschap dat ik blaasontsteking heb. Heb nog nooit blaasontsteking gehad. Echt irri hoor.
Ai Cook, das niet fijn! Gek dat het steeds terugkomt ook. Zijn de medicijnen dan wel goed? Heb het ook een jaar lang steeds weer gehad, en toen bleek dat de medicijnen niet alle bacterieen doden en zodoende steeds weer opwekte. Laat je na de kuur altijd nog n keer checken? Tis enorm vervelend iig!
Cook: wat vervelend zeg alweer blaasontsteking, ik heb dat ook vaak gehad... is zo vermoeiend. Hopelijk snel over bij je... Ik denk dat ik voor tweede keer schimmelinfectie heb dus morgen maar ff huisarts bellen, gelukkig ben je daar met 1 pilletje weer vanaf. Ik heb helaas vandaag weer veel last van harde buiken, de kleine lijkt niet lekker te liggen, is heel raar aan het friemelen . Hopelijk dat ze omkeert uit de stuit houding.
@Cook, vervelend alweer blaasontsteking... Ik heb er een aantal keren achteraan moeten bellen, maar ook ik heb een blaasontsteking. Ze hebben 3 soorten bacteriën in mijn urine gevonden. Heb nu voor het eerst in mijn leven een kuurtje. Zo gek, normaal lever ik ze af en geef ik het advies. Nu moet ik het zelf innemen... We zullen zien of het wat tegen de harde buiken doet...
Wat vervelend dat jullie last hebben van blaasontsteking of schimmelinfecties.. Niks aan zeg.... Mooi buikje heb je Lilli! Ik heb echt een huge buik, niet normaal. Vanochtend nog iemand die vroeg of ik zeker wist dat het er geen 2 waren Hier nog steeds geen harde buiken. Denk ik haha! Wel wat kramp onder in de buik zo nu en dan. Ik weet ook niet hoe de beeb ligt. Geen idee.. Volgende week alweer de 4de groei echo, dan kunnen we dat weer even bekijken. Bij de vk zeggen ze nooit hoe het ligt. Ze voelen alleen even naar de baarmoeder, of die mooi zacht is..