hier bij de vk krijg je vanaf de 30wk groeiecho's. weet niet precies hoevaak. de mjne staat gepland op 21aug, bijna dus! ben wel benieuwd of het goed is, ik heb t idee dat ze niet zo hard gegroeid is, maargoed we zllen het horen..
Hier krijg je hem niet hoor. Pas met 35 weken. Ben gister wegens de vele blaasontstekingen overgedragen aan ziekenhuis. Daar werd een hele snelle uit en inwendige echo gemaakt. Te snel om haar echt te bewonderen. Was meer voor mijn bmmond. Die zit gelukkig potdicht en is 4.8 cm lang dus hoef me geen zorgen te maken. De antibiothica heeft geen schade gedaan. Mag nu over drie weken terug voor groeiecho. Zo leuk. Dan kan ik haar gaan bewonderen.
En hier weer wel. Sinds kort dan. De onze staat gepland op de 27e. De vk vind em wel belangrijk omdat ze zo meteen kunnen zien of de kleine goed groeit. Ze zei dat de kleine in wk 28 ruim 1 kilo 'moet' wegen, en in wk 32 alweer 2kg. Ach ja, vind het zeker niet erg om ons meissie weer te zien @Cook: Toch goed nieuws dan! Fijn dat ze het zo in de gaten houden. Hier weinig nieuws te melden. Op mn werk enorm druk doordat ik mijn vakantie bij moet werken en we bezig zijn met een nieuwe BV op te zetten.. al 3 dagen aan het rennen dus. Hopelijk blijft dat geen weken aanhouden en wordt het weer wat rustiger. Gister mijn zus en dr vriend gevraagd of ze peter en meter willen zijn! Ze vonden het erg leuk dus dat is ook weer geregeld. Stucadoors zijn klaar met de plafonds, en komen volgende week voor de muren. Omdat we meerdere kleuren willen moeten ze dit in 3x doen, dus zal wel ff gaan duren.
@ Cook, fijn dat het er goed uit zag Opluchting Ik mag om de 3 weken een echo. Leuk! Volgende week naar de vk, dan misschien de anti D prik. Daar kijk ik dan weer niet echt naar uit...
Gefeliciteerd met de goede echo's voor de gene die hem al gehad hebben! Ik heb hem ook volgende week eindelijk!! Ben dan 31 weken!
@30 wkn echo: Deze is inderdaad om te kijken of je kindje goed op groei is en is ip 1 x. Als deze goed is rond de 30 weken is het prima. Mocht de groei afwijken dan wordt je uiteraard vervolgd. Dit is tenminste wat bij mij geldt en als je bij de vk loopt. Als je bij de gyn loopt krijg je behalve de 30 wkn echo vaak nog meer echo's. Volgens mij moet het standaard worden in de zwangerschap dus met 12, 20 en 30 weken een echo. Maar grappig dat het zoveel verschilt overal. @Cook fijn dat alles goed is Hier vandaag langs de drukker geweest om boeken te halen voor geboortekaartjes. Leuk, leuk leuk
Wij hebben vorige week de 30-weken echo gehad en met 34 weken weer een groei-echo en dan met 36-weken een liggingsecho en daarna wordt ik overgedragen aan de gynaecoloog... We hebben ook vorige week boeken in huis gehad voor de kaartjes en we konden nog niet echt iets vinden dus na de vakantie maar weer even kijken. Ik hoef dit jaar nog maar 4,5 uur te werken en wel vanmiddag, pfff Als ik eerlijk ben ben ik wel blij dat ik dat niet meer hoef straks, maar het voelt wel echt als mijn tijd uitzitten nu Slapen jullie ook zo slecht? Ik heb het benauwd, mijn neus zit dicht en ik kan niet te lang op 1 zij liggen want dan gaat mijn bekken zeer doen. Op mijn rug liggen voelt ook heel naar en om duidelijke redenen gaat op mijn buik liggen ook niet, heel fijn...
@ Cook: De anti D prik is de resusfactor prik. Ik heb een negatieve bloedgroep en wanneer de baby een positieve bloedgroep heeft moet je daar een prik voor hebben. Voor het geval dat ons bloed met elkaar in aanraking komt. Maarrrrr, ik heb net gebeld en de baby is ook negatief, dus ik hoef de prik niet Wel moet ikvanaf nu rustig aan doen. En zsm naar de fysio. Mijn rug/stuit doet zo verschrikkelijk zeer... Niet normaal meer. Ik kan bijna niet eens meer lopen! Niezoleuknie
@godin. oh gelukkig dat je niet geprikt hoef te worden. scheelt toch weer he. @sweet amber. dat slaapprobleem ken ik. niks ligt lekkker. slaap nu met een kussen onder mijn voeten of tussen mijn benen scheelt echt een hoop pijn. misschien help het bij jou ook. nou mevrouw is begonnen met indalen. hierdoor heb ik nu al twee dagen met pijn in mijn linkerbeen aan de binnenkant die zich in de loop van de dag uitstrekt naar mijn kuit. echt heel pijnlijk. waarschijnlijk zit er door het indalen een zenuw klem. wat we al niet moeten doorstaan. pfff ach ja nog ff.... ga vandaag ff het wiegje aflakken dan is die ook klaar. nu nog gordijnetjes kopen en dan is het kamertje klaar. ja nog wat kleine dingetjes enzo. maar er komt nog een bbshower dus zal dan hopelijk een hoop van die kleine dingetjes krijgen. aangezien ik alsmaar de vraag krijg heb je alles al???? hihihi alsvast een fijn weekend iedereen en zorg dat je genoeg drinkt he en niet teveel in de zon zit.
@Godinn: Die prik krijg ik misschien ook. Moet nog even bloed laten prikken om te kijken of het nodig is. Ben zelf positief. Grappig, al die 30 weken echos. Wist niet dat ze het overal anders deden! @Cook: Vervelend, die pijntjes Hopelijk gaat het een beetje over! Wat leuk, een babyshower! Daar doen ze hier allemaal niet aan. Vind ik ook niet erg hoor, zo kunnen we zelf mooi alles shoppen haha! Manlief is nu de plafonds aan het schilderen.. Zal hem zo eens gaan verblijden met een bakkie pleur. Hopelijk issie voor de middag klaar met die hitte!! Baal dat ik weinig kan doen en hij al het werk moet doen. Dinsdag komt de stucadoor de muren doen (jeeejj!!!) Als die droog zijn kunnen we (mijn man dus haha) de kast afmaken en weer terug in onze eigen slaapkamer. Omdat we de stuc in verschillende kleuren willen, moet de stucadoor in totaal nog 3x komen. Hopelijk issie eind volgende week dus wel klaar.. Mijn schoonmoeder is er trouwens van overtuigd dat het een jongen wordt. Met de argumenten die ze daarvoor gebruikt, moet ik alleen maar hard lachen. Lekker laten denken dus haha! Geniet van het mooie weer dames!
Wat is het stil hier. Gaat alles wel goed met iedereen of zijn we allemaal op door de warmte.... Hier gaat wel rustig vandaag alleen hele dikke benen en voeten mijn linker dikker dan mijn rechter. Dus ga morgen maar ff bellen of dat normaal is. Vandaag een beetje babygeshopt. Gewoon lekker in mijn eentje op de fiets. Was wel ff lekker hoor. Beter dan lopen. Groetjes
Zeker stil hier zal de warmte wel zijn Hier ook een paar mooie olifantenpootjes gekregen van het weekend. Het is 's ochtends wel gelukkig zo goed als weg maar inde loop van de dag zijn er weer! Gelukkig kunnen we nog lekker slippers aan deze tijd van het jaar!
en vanochtend de 30wk echo gehad! bloedtestuitslagen was goed, bloeddruk was goed. de vk kon de baby met de hand goed voelen, en ze zei meteen al dat het op de echo te zien zou zijn dat ze goed op groei lag en er genoeg vruchtwater was. echo bleek dus inderdaad prima, zelfs bijna een week voor op groei! alles was prima. over 2 wk weer de volgende echo voor de groei. geboortekaartje hebben we uitgezocht, nu nog wachten op de proefdruk gesprek met kraamzorg ook net gehad. wij hadden twijfel over de ruimte naast ons bed, maar zij zei dat de vk er waarschijnlijk niet zo'n moeite mee zou hebben, of anders het bed stukje opschuiven. voor de kraamzorg was het prima. pfieuwwww wat een opluchting!!!
Hier erg druk en onrustig geweest. Daarom ff geen tijd gehad. Gisteren halve dag in ziekenhuis gezeten voor controle van de kleine. Zondag heel rustig en maandag weer dus de verloskundige vond dat ik ff moest laten checken in ziekenhuis.. Ik zelf mezelf niet heel erg zorgen. Na twee uur en vele onderzoeken blijkt alles gelukkig goed. Vandaag is ze gelukkig weer lekker druk! Ik was wel helemaal kapot. Ik moet zeggen dat ik nu echt langzaam begin te worden met lopen etc, hebben jullie dat ook??
ik had vanavond even op bed gelegen tv gekeken en toen ik op stond kreeg ik pijn in mijn rug rechter kant en pijn onder in mijn buik. ik heb er nu een uurtje last van. buikpijn word wel minder maar rug pijn niet het is geen komen en gaan maar gewoon continu aanwezig. ik heb ook wat last van mijn blaas dat het lijkt als of ik heeeeeeeeeeeeeeel nodig moet plassen. plassen doe ik wel normaal. wat zou dit kunnen zijn? fijn dat het allemaal goed was en langzamer word ik neit echt. ben al de tijd al langzamer hahahaa
@lillipower. Meid voel me net een slak zo traag kom ik af en toe vooruit. En dan de waggel erbij. Zo'n pinguin waggel. Ziet er niet uit... hihi @titus . Hoe ist nu. Is de pijn nog over gegaan. Heb je je vk gebeld want daar zijn ze voor he. Nou hoop dat alles in orde is. Groetjes
Hier ook lekker rustig. Stucadoor is vandaag nog bezig en komt vrijdag voor de laatste dingen. Joehoe! Mannetje nog wat dingetjes afmaken en dan mag ik aan de gang. 1e grijze muur vd babykamer is klaar. Echt super gaaf geworden! Kaartjes zijn inmiddels helemaal klaar en besteld. Het to do lijstje wordt aardig kort nu Langzaam ben ik nog niet echt. Wel aan het groeien! nu ong. 7.5kg totaal erbij! @titus: hoe is het met je rug afgelopen? Kan dat niet bandenpijn zijn?
ben uit eindelijk in slaap gevallen en opgestaan met geen pijn. maar inmiddels weer ik heb de vk niet gebeld maar heb het idee dat het mijn darmen zijn. als ik er zo over nadenk heb ik alleen maar steeds kleine beetjes geloosd. morgen krijgen we eem 30 weken groei echo en de sleutel van ons nieuwe huis. spannende dag dus.
hier ook rustig, naar mijn idee is de beeb ook best rustig maar ik kan het niet vergelijken of wat dan ook dus vind het moeilijk te beoordelen. maar moet morgen naar de VK voor de groeiecho dus ga het even aangeven. verder waggel ik er ook aardig op los hoor...