oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Nog maar 1 week werken!!!! Nu gaat de tijd snel.;)

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    gisteren de terugslag gehad van een dag te hard werken... en uitrusten ging gisteren ook niet echt, ik was jarig.. :)!! heb t overleefd en ben al om 22h mn bed ingedoken, moest natuurlijk om 6u weer op voor mn werk.. maargoed, aftellen, nog twee weekjes werken!!!
    wat doen jullie als afscheid voor je werk??? ik werk op een kdv en ik wil iets voor de kindjes en voor mn collegas!
    ik wordt trouwens snachts vaak wakker van pijn in 1 arm, zo irritant. en als ik sochtends opsta heb ik aan die hand 1 of 2 tintelende vingers, en pijn in mn hand, kan moeilijk bewegen. heb even gegooled (nooit slim maargoed) en het klinkt als carpaal tunnelsyndroom, kan ontstaan in zwschap... straks maar eens even de verloskundige bellen hierover, want het is echt niet fijn!!

3. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @maartjev ik word snacht wel is wakker met pijn in mijn been of voet. dan lig ik gewoon ergens op en raakt er wat bekneld. dat kan ook met je armen. maar bel toch je vk om te vragen wat zei vind.

gister zijn we naar een borstvoedingsinfo avond geweest in het ysl ziekenhuis. ondanks dat ik al twee kids heb wou ik hier graag heen omdat het bij de eerste twee gewoon niet lukte. en ik hoop dat het deze x wel gaat lukken. was erg leerzaam en nuttig. mijn man moest met me mee die die zat af en toe wel grapjes te maken. ooh boobies hahahaha echt hoor het blijven kleine kinderen.
    ik ga niet bij dit ziekenhuis bevallen maar hun hadden het over het eerste uur skin to skin met je baby hoe belangrijk dat is en het zelf zoeken naar de tepel van je baby in dat uur. vond dat echt prachtig ook omdat als de moeder niet skin to skin kan zijn de vader dat dan gaat doen. nou mijn man glunderde. dus nu ga ik het binnenkort ter sprake brengen bij mijn ziekenhuis dat ik dat graag wil als de kleine geboren is. gewoon dat eerste uurtje je kindje bloot op je borst waargehouden door jouw lichaam of dat van de vader. en pas daarna word het gewassen en gekleed. maar dat eerste moment is zo belangrijk. en ik weet nog dat het bij mijn vorige maar tien minuten waas ofzo en toen werd hij weggehaald en gewassen. waarschijnlijk ook omdat ik zwaar begin te trillen maar als ik dat deze x niet doe wil ik haar gewoon zo lang mogelijk op mijn blote borst hebben en anders papa.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    de vk twijfelde geen moment en zei dat het Carpaal Tunnel Syndroom is waar ik last van heb. Lachend zei ze dat het iets is voor bejaarden en zwangeren dus, hihi :) aangezien ik nog een week of 8 moet doen ze er wel wat aan (bij bijv 39wk doen ze niks meer aan). ik kon vanmiddag (gelukkig was ik onverwachts vrij!!!!) al terecht bij de gipskamer in het ziekenhuis. heb daar een prachtige (ahum) spalk voor mn pols gekregen, die ik sowieso snachts aan moet, en ook overdag als ik last heb.

5. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @ Maartje nou dat heb je snel geregeld haha. Ik heb het ook wel eens als ik wakker wordt 's ochtends maar het trekt bij mij nog wel weg. Dus nog even 8 weekjes uitzingen maar
    @Cook leuk zo'n bv voorlichting hoop voor je dat het deze keer wel lukt
    Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Wil het wel weer proberen maar vorige x had Julia spruw en ik dus een schimmelinfectie op mn borsten. En dat deed zoooo zeer niet normaal. Het ging niet over met medicatie en het leek wel of er met messen in mn borsten werd gestoken. Dus ik ben na 5 weken tobben gestopt. De beste beslissing ooit toen voor mij. Dus ik ben benieuwd deze keer.
    Hier verder rustig. Had ik nou al verteld dat ons huis verkocht is?? Dus dat is heel fijn. Over 4 weken verhuizen. Ik leef nu in een soort tokkie huis met overal dozen maar het is voor het goede doel. Kan niet wachten tot we over zijn dan kan ik eindelijk aan het kamertje beginnen. Het is wel behangen en geverfd en er ligt laminaat in maar ik wil graag alles gaan aankleden.
    Fijne avond!

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @maartjev jpoh die is balen zeg. hopen dat het na je zwangerschap verdwijnt. mijn zwager heeft het ook en die is al drie x geopereerd aan zijn hand. maar denk dat het tijdens de zwangerschap toch anders is en waarschijnlijk tijdelijk. nou hoop dat de spalk wat verlichting geeft. succes in ieder geval.

@mamaleintje. ach dat tokkie huis hoort bij een verhuizing. en begrijp het best hoor dat je je huisje zelf wil aankleden. zeker nu met een baby op komst gelijk alles in 1 x goed doen toch. doe je wel rustig aan.

7. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @MaartjeV: snachts wakker worden is minder leuk.. fijn dat er nog iets aan gedaan kan worden. Hopelijk helpt het!

@Mamaleintje: ik snap je helemaal! Hier ook nog het 'camping-gevoel' haha! Lekker rustigaan doen iig, komt allemaal vanzelf ;)

Stucadoor is hier klaar! Alles mooi geworden dus morgen alvast beginnen met soppen, dan kunnen de meubels vd babykamer alweer terug en volgende week langzamerhand de rest ook.
    Dus ook hier de zin om alles in te gaan richten :)
    Maar een druk weekend voor de boeg, dus het zal wel volgende week worden! Fijn weekend iedereen!!

8. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    wat fijn dat jullie huis ook verkocht is wij hebben dus de sleutel gekregen donderdag van ons nieuwe huis waar echt alles maar dan ook alles nog in moet gebeuren.
    Aangezien ik hg heb kan ik echt helemaal niks ik ben vandaag een paar uurtjes geweesd heb de lunch voor ze gehaald en ben nu dood moe in ons oude huis op de bank gekropen. zoon is een beetje ziek en die heb ik mee naar huis genomen om lekker op de bank een filmpje te kijken. vind het wel echt vervelend dat ik niks kan en zo snel moe ben.
    maar andere vinden het echt geen bezwaar.
    de zolder laten we even zitten maar de kamers boven zijn al behang gekrabt en er zijn twee mensen bezig met de huiskamer.
    Daarna moet de gang nog en dan is alles al weer vrij van behang dus ze gaan echt super snel. ben er wel blij mee.
    morgen komen mijn ouders dan gaan ze glasvezel behang op plakken daarna kan er geschilderd worden. kozijnen geschuurd en geschilderd en de deur posten enz.
    Als dat allemaal klaar is dan nog vloeren er in en dan kunnen we eindelijk in richten.
    nog heel wat te doen dus.
    uiterlijk het laatste weekeind van sept willen we over. hoop dat mijn man veel hulp gaat krijgen want ik zal echt weinig tot niks kunnen ben nu al dood moe.

9. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Maartje: dat is niet fijn, ik heb al jaren capaal tunnel syndroom dus moet wel een beetje lachen om de reactie van de verlos... Is een misvatting dat dit niet bij jonge mensen voor komt. Nu ik zwanger ben heb ik er juist heerlijk even geen last van! Ik weet hoe vervelend het gevoel is en idd een spalk kan heel goed helpen.

Cook: ik ben ook net met mijn man naar bv voorlichting geweest, ik moet zeggen dat het mij veel motivatie geeft om het goed te proberen, heb jij dat ook? Mannen blijven idd de lachers als het om borsten gaan, ik moest erg lachen om de reactie van sommige mannen (als ik naar hun vrouwen zag zou ik ook gaan giechelen om grote borsten ;))

Mamaleintje: wat fijn dat nu echt verkocht is, alvast succes met verhuizen... Het is zo'n rotwerk!

10. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @lillipower ik ben inderdaad xtra gemotiveerd door de voorlichtingsavond. Gewoon door de adviezen die ik kreeg om het deze x wel te laten slagen.

Wat een hoop drukte hoor met al die verhuizingen. Veel succes maar doe wel rustig aan hoor.

11. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    nog 2 weken werken en dan kan ik ook proberen te genieten van mijn verlof...
    kijk er zo naar uit..

12. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    heerlijjk he ik ook nog officieel twee weken en dan heerlijk verlof.

13. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ooh dames, het schiet al op zie ik! 2 weekjes vliegen straks voorbij hoor! Hier nog 4 te gaan :)

@Titus: Jammer dat je zo weinig kunt doen. Hier hetzelfde hoor.. maar dat wisten we van te voren wel. Neem lekker je rust iig!

Hier gister toch erg hard gewerkt.. alle slaapkamers zijn weer schoon en de babykamermeubeltjes staan er weer. Nog wat kleine dingetjes afmaken en eind deze week zullen we wel weer in onze eigen slaapkamer kunnen!
    Gister ook de box en kinderwagen in elkaar gezet. Kan maar vast gebeurd zijn, en we moeten toch kijken of alles klopt. Krijg dus al de kriebels om die box zo in de woonkamer te zien staan.. voor je het weet ligt er een kleine in!
    Hebben jullie al die dingen al 'klaar staan' ??

14. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    ik ga vandaag beginnen met de woonkamer opnieuw indelen. want de box komt deze week. en moet er ff ruimte voor maken. helaas voor de hond betekend dat dat hij zijn bank kwijt is. jaaa ik weet het een hond met een eigen bank. beetje verwend hij. en dan is hij maar klein he. ong 30cm maar wel een 2persoonsbank hebben. hijmag niet op de gewone bank die is creme suede. dus nu maar een mandje voor hem gaan kopen.
    maar mijn zoon heeft dus eergister die bank al naar boven gehaald dus die ruimte is er nu schoonmaken en kijken hoe ik alles ga neerzette om te zien waar de box het beste staat.
    moet ook ff de thuiszorg winkel bellen voor klossen want mijn bed moet omhoog van de kraamzorg. irri hoor. dan ligt mijn meissie alsnog lager dan mij.
    ga vandaag ook de keuken opruimen . moet ff ruimte gaan maken voor de flesjes enzo in de kast. ookal ga ik bv geven toch wil ik alles in huis hebben.
    besef me dat het nu toch wel heel snel kan gaan. voor je er erg in hebt is het zover.

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    vandaag ben ik dagje thuis. sinds twee dagen beetje misselijk, en rommel in mn buik, gewoon geen fijn algeheel gevoel. en echt weer superslechte nacht gehad, draaien draaien, wakker, plassen, slapen, wakker, draaien, draaien en uiteindelijk weer slapen.. dus maar ziekgemeld. op t werk (kdv) heerst buikgriep dus kan er mee te maken hebben, afgelopen vrijdag nog een kotsertje gehad ;)..
    ze belden me net op van het werk of ik al wilde stoppen met werken. rust is goed en gezien ik last heb van CTS en dan nu ook nog die ziekmelding wilden ze het toch voorstellen. aan ene kant heel graag want vrij is altijd fijn ;), aan andere kant is dat echt niks voor mij. ik hoef nog maar 4x in totaal, dus wil dat gewoon afmaken eigenlijk. dus gezegd dat als ik me morgen stuk beter voel, ik woensdag gewoon wil werken, vrijdag ben ik toch al vrij want we gaan paar daagjes (man en ik) naar Spanje! en daarna dus nog maar 3x (ma wo vr)..

16. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @cook: fijn om straks alles op de plek te hebben! Balen van je bed, maar moest dit bij de vorige niet dan?

@maartjev; beterschap! En lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! Nog ff naar Spanje.. wauw! Mag je nog vliegen dan?

Voel wel dat ik gister iets teveel heb gedaan.. Vanavond maar es lekker rustigaan doen. Al wil ik met de muurschildering beginnen. Eerst de 30 weken echo. Beetje spannend dus wel, al zal alles wel goed zijn.

17. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @ Cook je bed moet toch altijd omhoog?? Tenminste moest bij mij vorige x ook. En anders ook je wiegje maar op klossen :p
    @Maartje vervelend dat je je zo rot voelt. Toevallig ook van het weekend last van mn darmen en heeeel slecht geslapen. Inderdaad plassen, draaien, wakker, draaien plassen enz. Als dat nu al begint. Heb vanochtend gewerkt en mn meisje is naar school dus duik zo lekker mn mandje in. Je hebt nog wel wat leuks in het vooruitzicht, Spanje heerlijk!
    @ Choc succes bij de echo! Fijn dat je kamertje zo opschiet nu. Leuk toch?

Hier nog 5 diensten werken dus aftellen is echt begonnen.

18. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ja is idd leuk! Fijn om weer wat checks te zetten op de lijst. straks lekker alleen nog maar aankleden. Heerlijk! Als mn schildering klaar is, plaats ik wel ff een foto! Hopen dat het lukt vanavond met de beamer..

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nou, mooie echo gehad en alles goed. Foto krijg ik hier niet op, maar staat in mn album voor de nieuwsgierigen ;)
    Onze meid trapte lekker tegen het echo apparaat aan haha! Wilde denk ik niet zo gepest worden met al dat geduw.
    Ben aan de schildering begonnen, maar toen waren er ineens geen penselen meer in huis.. Of course.. Dus morgen maar weer verder.

20. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hoi hoi,
    bij mijn vorige keren heb ik twee weken ziekehuis en 5 dagen kraamhotel gelegen. dus dit is voor het eerst dat ik de kraamzorg thuis krijg. vind dat ergens wel heel eng. gewoon een vreemde in je huis die overal in kan gaan snuffelen. gelukkig is mijn man de eerste dagen thuis. heb vandaag de klossen besteld online en werd vijf minuten later al gebeld dat ze ze morgen komen brengen. echt snel . en het is helemaal gratis wat ik ook niet wist.

wisten jullie trouwens dat kruidvat echt en hele leuke babylijn heeft van kleertjes tot beddegoed en helemaal niet duur. en superschattig.

mevrouwtje is echt aanwezig vanaaf hoor. ze duwt zich maar tegen mijn buikwand aan. ziet echt van alles omhoog komen. echt een maf gezicht. alleen niet altijd een fijn gevoel. moet haar af en toe echt ff terug duwen want dan doet het echt pijn.
    en het geduw onderaan kan ik ook niet echt waarderen maar dat zal wel met het indalen te maken hebben. ik voel haar gewoon echt helemaal benee. hoe zit dat bij jullie???

Deel Deze Pagina