@hopmarjanneke. meid veel sterkte en wat fijn dat je toch nog ff langs komt. je weet je dat je nog altijd welkom bent he. maakt niet uit wat je kwijt wilt. @ inleiden. hier nog niks over. word denk ik woensdag besproken bij mijn groeiecho enzo. want mijn beide jongens zijn gehaald dus deze gaan ze ook kijken hoe en wat.
Hier ook geen melding over evt inleiden. Omdat alles hier gewoon goed gaat, lijkt het me ook niet nodig om de bevalling te vervroegen. Al heb ik zelf het idee dat de kleine vroeger komt. Vraag me niet waarom haha! Net de reiswieg maar eens opgemaakt. Wat een geprop allemaal hoor. Maar goed, het zit er allemaal in.
so vannacht echt slecht geslapen. mevrouw was heel de nacht super druk. daarnaast zwaar pijnlijke steken in mijn zei de hele tijd echt zo erg dat ik er alsmaar gillend wakker van werd. alsof ik geknepen werd in mijn zei. (schrijf je dat zo) manlief slaapt er gewoon doorheen natuurlijk. maar ik moest de pijn echt wegpuffen zo gemeen was het. en maar er over heen wrijven. want dat helpt natuurlijk. nottt nu is alles weer rustig op de kleine na dan die flink aan het dansen is in mijn buik en wat steken in mijn muts na dan. ben wel echt kapot. de kleine is naar school dus ga ff mijn ogen dichtdoen voor ik hem zo weer moet ophalen.
Auw, vervelend die steken Cook! Kruidvat kaart heb ik ook voorbij zien komen! Heb al luiers in huis, dus ga er nog ff niet meer aanschaffen. Tegen die tijd komen ze wel weer in de aanbieding.
hier even een berichtje vanuit het zonnige spanje!! na een hobbelige vlucht (poehhh misselijk) veilig aangekomen in alicante. lekker paar daagjes zon zee strand en wat sightseeing. auto gehuurd dus geen gedoe met openbaar vervoer enzo.. nu aangekomen in valencia, hebben upgrade gekregen naar junior suite met zeezicht, woah!!!! jammergenoeg laatste dagje alweer, dus zo maar meteen weer ff de zee induiken, straks geieten van ons bibbelbad en superdeluxe kamer. heb ook wel zin om morgen weer thuis te zijn, ik mis Noah zo !!! en hij ons ook. we bellen elke dag, en dan vraagtie; papa huis? mama huis? maar gelukkig heeftie t wel leuk bij opa en oma's, de fotos bewijzen het! ik heb wel besloten te stoppen met werken ook al hoef ik nog maar weekje, ik slaap zo slecht, en mn handen tintelen voortdurend, ben er echt niet meer bij. dus heb nu al vrij!! heerlijk rustig aan doen thuis en laatste dingen regelen.
en toen was het stil in huis. het zat er al weken aan te komen. zijn gedrag zijn handelen zijn acties alles toonde aan dat hij het niet trok. met de dag meer ergerde ik me aan hem. al een paar weken liep ik rond met het gevoel van ga alsjeblieft weg. zit je dan 7.5 maand zwanger en alleen met al twee kids. maar weet je wat het bizare is. I dont care!!!!!! ben het zo zat na tien jaar. het lijkt wel een eeuwig durende strijd. en voorwat. dat stukje vrijheid waar sommige mannen zich zo hard aan vast klampen. dat stukje jong willen blijven. en daarvoor geef je alles op . maak je alles kapot. egoisme noem ik het. gewoon pure egoisme. na twee kinderen van 16 en 6 kom je opeens met de druk van nog een kind word je teveel. 7 weken voor uitgerekende datum kom je me opeens vertellen dat je dit kind niet wil. dat we er beter over hadden moeten nadenken. en weetje hoe dit nu komt. gewoon doordat ik werkeloos ben geraakt door de zwangerschap en geen inkomen heb. en hij ons moet onderhouden . voor het eerst in al die jaren komt die verantwoording geheel op hem. en wat doet hij janken als een klein kind. want het is zo zwaar hoor dat je nu opeens van jouw inkomen de rekeningen moet betalen. want al die jaren deed ik dat. en haalde hij alleen boodschappen. maar oeh nu is het opeens jouw geld. want jij werkt . ik ben alleen maar zwanger. dat waren zijn woorden.ik doe niks anders dan alleen maar zwanger zijn. boehoehoe. wat zijn we zielig zeg. nee vanmorgen was ik het zat. aangezien meneer gister van mij geen geld mocht meenemen om te gaan drinken met zijn vrienden. ja 50 euro. besloot meneer dat hij dat zelf wel bepaalde. nou dat ken ik dat kost ons dan 2/300 euro in een nacht. nou deze x echt niet. dus heb ik nadat hij pist zijn bankpas pakte en zoiets had van ik doe met mijn geld wat ik wil. heb ik gelijk toen hij de deur uitliep. op mijn tel zijn geld op 50 eruo na overgbeoekt naar de spaarrekening. waar hij niet op kan. nou meneer ging helemaal uit zijn dak. waar is mijn geld over de telefoon. een en al drama. hij kwam dan ook niet thuis vannacht om sochtends voor de deur te staan om 7:00. en dan te gaan liggen slapen op de bank. heb hem later naar boven gestuurd toen wij opstonden. smiddags is meneer opgestaan met waar is mijn geld. en dat ik een dief ben en lieg want heb zijn geld gepind. en jahoor daar ging mijn tv. 41inch nog niet afbetaalde flatscreen. morsdood. nee dat was bij mij echt de grens. gewoon waar mijn kids en zusje en kleine bij waren. roept tie zijn zoon kom we gaan fietsen en pakt zijn fiets. ik nee hoor die jongen blijft hier. werd tie nog kwader. maar ik weigerde toch echt zijn zoon mee te geven. heb hem weggestuurd met anders bel ik de politie. is tie weggegaan om later aan te bellen met mag ik fietsen met mijn zoon. ik weer nee ga weg. hij ok kunnen we ff praten. ik over wat . ik hoef je niet meer. ben je kinderachtige gedrag spuugzat. nou toen kwam de aap uit de mouw hoor. dat hij dit kind niet wil enzo. bla bla bla. weet je ik heb voor het eerst in al die jaren dat wij samen waren echt letterlijk al zijn spullen ingepakt. maar dan ook alles. toen hij vroeg of hij een tas mocht inpakken heb ik hem dat ook gelijk gezegd. nee alles is al ingepakt en verhuisd straks naar de kelder. bel maar als je vervoer hebt om alles maar dan ook alles te komen halen. want ik hoef jou niet meer. en wat betrefd de kids . je kan niet kiezen een wil je wel en een niet. dan heb je geen van ze. ik doe dit verder alleen. en ga nu weg anders bel ik de politie. en weg was hij. onze oudste heeft alles in de kelder gezet. en weet je het maakt me gewoon rustig het feit dat hij weg is. dat ik er een punt achter heb gezet. tuurlijk hoe nu verder. maja dat zie ik maandag wel weer. nu ga ik ff rustig fietsen met mijn zoon. en vanaaf lekker vroeg mijn bed in. kam toch geen tv kijken. sorry is een heel verhaal maar moest het gewoon ff kwijt. </B></B></B></B></B></I>
cook dat meen je niet en daar komt hij dan nu pas mee. pfffffffffff ik vind het fijn voor je dat het je meer rust geeft maar hoop dat dit straks nog steeds zo is .wens je heel veel sterkte in ieder geval.
Cook, wat een verhaal.. Ongeloofelijk zo die paar weken dat je nog moet..! Ga de komende dagen ff tot rust komen, deze stress situatie is nu echt niet goed. Hopelijk wordt dan ook alles wat duidelijker en zie je hoe je nu verder moet. Sterkte!!
zohee cook, wat een verhaal!!!! zit met mn mond open van verbazing te lezen.... lijkt me heel moeilijk, maar probeer je niet te druk te maken om zo'n vent, je red het heus wel, hoe dan ook.. zal niet leuk zijn, maar hopelijk krijg je genoeg hulp komende tijd van je omgeving.. sterkte in elk geval!!
Goedemiddag dames, ik ben weer terug na 2 weken vakantie. Heb net even alles bijgelezen. Wow wat is er een boel gebeurd zeg!!! @cook, meid wat een ellende zeg zo aan het eind van je zwangerschap. Veel succes en sterkte gewenst. Maar zo te lezen ben je een sterke vrouw en gaat het helemaal goedkomen met jou en je kids!!! @hopmarjanneke, wat knap dat je hier nog af en toe langskomt en wat plaatst, lijkt me heel moeilijk en confronterend, respect!!! Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en we hebben besloten om hier nog eens naar toe te gaan. Ik kon nu niets en we hebben wel gezien dat het hier erg mooi is, dus over een paar jaar maar weer hierheen... Verder gaat het wel redelijk met mij, maar wat mi betreft mag de kleine wel komen... Snap wel dat het beter is van niet voor de kleine, maar voor mij is het wel beter 's nachts slecht slapen en overdag ook met lopen pijn hebben, blegh.... Maar goed, nog efkes en dan hebben we wat moois in onze armen...
hai ladies, thx voor jullie medeleven. things happen. alleen baal van het moment. alles wat ik gepland had wat betrefd bevalling enzo valt weg. hoe erna hoe op het moment zelf valt allemaal weg. maja heb deze beslissing zelf genomen omdat het gewoon niet langer zo ging. en ik weet hij gaat spijt krijgen en ineens beseffen wat tie gedaan heeft maar het is gewoon te laat. op dit moment kan ik dit gewoon echt niet meer. wil gewoon rustig van mijn laatste weken genieten en me voorbereiden. en wie weet is hij bij de bevalling maar misschien ook niet. maar hem terug in huis halen nee dat gaat gewoon voorlopig niet gebeuren. hij moet volwassen worden. twee kids en een baby is meer dan genoeg zorg.
zo.. HEERLIJK rustig is het hier. zit nog in pyjama, zoontje naar school, man naar werk. alleen ik met die frummel in mn buik en de kat op schoot. kan het wel gebruiken, slaap nog steeds zo slecht!! donderdag weer controle met echo, ben zo benieuwd hoe het gaat en groeit. voel me niet helemaal 100%, maar dat zal wel door slaapgebrek komen denk ik, baby beweegt nog prima. als ik fotos van mezelf zie, vind ik mezelf zo dik!!! heb toch niet heel ongezond gegeten, hooguit wat meer dan anders .. dus deze weken thuis maar proberen te matigen, het is zo verleidelijk als je alleen thuis bent om vaak tussendoortjes te pakken. ben van 53,5 naar 68 kg gegaan. baby is ook groter dan gemiddeld, maar toch. al die kilos zijn niet alleen maar de baby ..
Cook: jeetje wat een verhaal,hoelang had je al het idee dathet minder ging? Neem aan dat het niet van een weekend is? Maartje: zo te horen nog goed genoten van de vakantie, lekker hoor ff quality time samen. Ik ben nu 12 kilo aangekomen en voor mijn doen ben ik nu behoorlijk dikjes maar kan me eigenlijk niet zo veel schelen alleen als ik moe ben voelt me lijf zwaar van de kilos, lijkt wel! Ik slaap ook slecht zeg, spookt dan ook van alles door mijn hoofd, kan me dan heerlijk druk maken. Vanmorgen eerste dag alleen thuis nu ik verlof heb en vind wel gek hoor, voel me een beetje doelloos omdat ik het gevoel heb dat we nog een eeuwigheid moeten wachten op de kleine.... aan de andere kant ging het werken ook niet meer fantastisch. Kan nog niet genieten, voel me op de 1 of andere manier schuldig nu ik thuis zit. De kleine ligt nog steds in stuit en begin een beetje bang te worden, bij de gedachte van een keizersnede krijg ik een halve zenuwinzinking, dat lijkt me zo verschrikkelijk. We zijn vandaag bij de laatste dag van de moxa therapie en ben nu wel bang dat niet gaat lukken. Wat is jullie planning tijdens jullie verlof??
heb ook wel beetje dat het gevoel er is dat ik aan het 'spijbelen' ben, haha.. vandaag is sowieso onze gezinsdag, alle drie lekker thuis! dus even beetje pyjamahangen, opruimen, boodschapjes doen en zo even naar het bos denk ik! mn planning is dat de babykamer af moet, hihi. en verder wil ik het huis een beetje meer afmaken. dus planten en potten kopen, de schutting wordt van t weekend geze als t goed is, dus oo de tuin beetje inrichten. en verder rustig aan... kopje koffie met mn zusje, een bezoekje aan mn werk, babykleren shoppen, etc...
@lillopower. had al een tijdje het gevoel dat alles anders was. maar gooide het op zwangerschap. dacht alsmaar komt wel weer goed. is gewoon zijn angst om een dochter te krijgen en alle stress van het werkloos zijn van mij en ineens een inkomen minder te hebben. maar zo bleek het dus niet te zijn. gister heel de dag ziekenhuis gezeten wegens de ene harde buik na de andere. werd erhelemaal gek van.kon niet een meer bewegen en kreeg al een harde buik. en natuurlijk kwam meneer ook aanwandelen bij ziekenhuis. want hij was bezorgd, whatever. kwam hij ff zijn verhaal doen. dat hij echt zijn best heeft gedaan en dat hij dit kind wou in de hoop dat daarmee zijn gevoel voor mij terug kwam. ik ging uit mijn dak. dus conclusie het hele afgelopen jaar was een act. was gelogen. want hihj wilde mij niet maar wel graag nog een kind en misschien dat het tussen ons nog zou lukken dan. en ik maar denken dat we zo happy waren en samen een liefdesbaby wouden om ons gezin uit te breiden. maar nee hij wou gewoon nog een kind en dat zij kids dezelfde ma hebben. en ja als het dan toch nog goed zou komen kwa gevoel was dat mooi meegenomen. ben ik me daar ff mooi me door genaaid. ik ben heel blij met het meisje wat ik krijg maar als ik dat had geweten was ik nooit aan nog een kind begonnen. want heel het afgelopen jaar was een leugen. die dag bij zijn familie dat hij zo trots vertelde we gaan voor nog een kindje. die dag dat we vertelde dat we zwanger waren. alles was gelogen. want nog geen twee weken later vertele hij zijn zus dat hij mij niet wil alleen nog een kind. en dat komt zijn zus me gister ff vertellen met ja sorry dat ik het niet eerder heb gezegd maar is toch mijn broertje. wat the fuck. dit gaat om een kinderleven. niet om een stuk speelgoed., maja dit toont maar weer hoe je je kan vergissen in mensen. en nog wel in de gene die je het dichts aan je hart staat.
@cook tis toch niet normaal en dat moest hij even vertellen in het ziekenhuis terwijl je al harde buiken had wat een eikel brengt toch zo alleen nog maar meer stress/ boosheid met zich mee en dat komt echt niet ten goede van die harde buiken hoor. sommige mensen denken ook niet na. hier voel ik me vandaag ook weer zo beroerd heel licht in het hoofd en steeds zo vreselijk duizelig. verkouden ben ik ook nog geworden pfffffff voel me een brokje ellende. ben aan het overdragen aan mijn vervanger en krijg alleen maar waarom heb je dat niet zo of kan dat niet beter zo grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr weet je op een gegeven moment heb gewoon gezegt succes er mee leef je uit. ze keek me heel raar aan maar ik was er klaar mee.
@cook: wauw.. het verbaasd me met elke zin die ik lees meer. Hoe kun je in godsnaam denken dat als je een kind wilt, het gevoel naar de vrouw toe meer wordt.. net wat je zegt; het is geen speelgoed dat je gewoonweg koopt zonder erbij na te denken! En naar jou toe helemaal. Hij heeft je dus 'gewoonweg' gebruikt. Lekkere vent ben je dan. Onbegrijpelijk! Maar goed.. het kindje is er nu eenmaal, en voor jou is het nu belangrijk om goed voor jezelf te zorgen! Neem je rust en zet jouw lichaam, gezondheid en daarmee ook die van je kleine meid op 1. Hopelijk kun je het een beetje van je afzetten, al kun je niet om hem heen, en je concentreren op de kleine en je andere kids..
@Titus: ook je werk aan het overdragen dus. Balen dat je je niet lekker voelt, en dan ook nog eens zo'n commentaar op de dingen die je wel/niet hebt gedaan. Irritant he! Hier ook mijn vervangster aan het inwerken sinds gister. Wat een hel.. Ik zit al 5 jaar op mn plekkie, waar ik de administratie in mn eentje doe. Moeilijk dus om nu alles uit handen te geven aan iemand die 'anders' werkt als ik.. Kwam gister thuis en was helemaal overstuur. De vrouw die ik in moet werken is al aan de oudere kant (60), en dat zegt ook meteen alles. Het gaat helemaal niet zoals ik had verwacht. Dan zit je dus naast iemand die 5 min. bezig is om een toets te zoeken. Grrrr! Het intikken e.d. gaat goed, maar ik maak me vooral zorgen om het verder denken.. ben bang dat als ik terugkom, heel mn werk van afgelopen jaar naar de klote is.. Denk dat ik daar even doorheen moet Nog 13 dagen te gaan.......