Jeej.. hoe hard kan het leven zijn he! Door zo'n verhaal wordt je wel met 2 benen op de grond gezet.. @maartje: ik zou die cursus dus ook niet gaan doen hoor. Zeker niet al je daar alleen maar 'aanwezig zit te zijn'.. Hopelijk gaat de slapeloosheid wel over. Anders misschien overdag wat kleine 'rustuurtjes' inlassen? Te slapen hoef je niet eens, als je maar even je rust hebt.
Maartje: begrijp hoejij je voelt, ik slaap ook zo verschrikkelijk slecht. Wordt er gewoon depri van, zou er niet aan moeten denken om nog een cursus zou moeten volgen! Ikkan gelukkig 's middags nog gaan slapen en dat lukt gelukkig nog aardig. Maar 8 uur per dag haal ik al 2 weken niet meer. Hebben jullie trouwens in dit termijn ook zo'n last van oefenweeen?? Gisteren zat er hier al behoorlijke pijnlijke tussen, ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Oja en de kleine is weer in stuit gedraaid :x morgen weer naar de verloskundige en hopelijk kan die me nog gerust stellen maar heb er ondertussen best een hard hoofd in. Sorry dat ik nog niet op andere heb gereageerd maar heb door moeheid nog niet alles goed kunnen bijlezen
vandaag bij de verlos geweesd alles was weer goed ben er ook meestal zo weer weg. met 36 weken weer een afspraak en dan praten ze over de bevalling enz. daarna moet ik weer elke week komen. vandaag had ik een redelijke dag maar merk wel dat ik nu ik een paar uurtjes alleen ben met mijn zoontje dat mijn gedult echt nul is.
@lillipower hier ook last van zeer pijnlijke oefenweeen hoor. moest eergister avond ze echt wegpuffen. het duurde zo'n 2,5 uur. en toen stopte het en werden het gewoon weer harde buiken. het zorgt voor verweking van de bmmond he. hier gister een aantal uur in ziekenhuis gezeten want ging gewoon van mijn stokkie. voelde me heel de dag al niet zo lekker. elke misselijk en draaierig en ja hoor daar ging ik. wou echt naar huis heel de tijd. alles duurde zo lang he. ze wilden testen op zw vergiftiging. maja alles was gelukkig goed. hoort er gewoon bij. alles komt wat meer klem te zitten he. gister ochtend ook naar de fysio geweest. blijkt dat mijn rechterheup wel goed rekbaar is geworden want dat hoortnatuurlijk zodat je je kindje eruit kan persen maar links zit muurvast. wat al weken de pijn in mijn linkerbeen veroorzaakt. mijn banden rekken niet mee links.dus nu moet ik een aantal x terug komen om links los te maken. nou dacht dat ik dood ging zo''n pijn deed dat. savonds kon ik ook niet op mijn rug liggen want was helemaal dik door de massage. en brande dat het deed. heb het helemaal ingesmeerd met vicks gemengd met cocos zodat het goed warm werd en ben toen met veel moeite in slaap gevallen. nu is het nog wel pijnlijk maar kan er in ieder geval op liggen. hoever zijn jullie nu met alles. ik ben er geloof ik nu wel klaar voor. moet alleen nog mijn tas inpakken. ga morgen ff naar zeeman onderbroeken halen .d ie zijn nu in de aanbieding. want mijn ondergoed gaat hem niet worden hoor met die grote maandverbanden die je na de bevalling nodig hebt. hihihi. en ff een lang vest halen op de markt voor tijdens de bevalling. dat is namelijk makkelijker dan een t-shirt. als je na de bvalling je kleine op je borst wil hebben of borstvoeding gaat geven is een vest gewoon echt handig. want je hoeft dan alleen de knoopjes open te doen terwijl je een tshirt omhoog moet trekken en dat niet zo lekker zit.
wel fijn dat er eindelijk een oorzaak is gevonden van je pijn en dat ze er nog iets mee kunnen. ik ben dus nog lang niet klaar. op de baby kamer moet nog een stuk geschilderd worden de kachel moet ook nog geschilderd worden pas als dat gedaan is kunnen de meubels er in de heb ik nog van mjn zoontje , ik moet nog bedden goed halen en dan alles nog in richten. we moeten nog baby kaartjes bestellen. een tas voor het ziekenhuis maken en alle baby kleertjes enz wassen. voor ons dus nog veel te doen, maar heb gewoon weg geen puf kan echt niet gaan winkelen. baby klaartjes die ik wel heb ga ik wel straks in het neuwe huis wassen net als de tas klaar zetten al ben ik meer van op het moment zelf alles pakken dan klaar zetten.
@titus ik ben eigenlijk ook meer van het laatste moment alles inpakken. want als ik een joggingbroek inpak denk ik die wil ik vast nog wel aan van de week. dus werkt niet echt. hihihi . ga je je verwarming verfen. wij hebben hem gespoten. vond dat toch een mooier effect. voor beddengoed moet je bij de grotere kruidvat kijken hebben echt leuke lakentjes enzo. en heb mijn molton onderleggers bij wibra gekocht waren ze 2 voor 3 euro. stuk goedkoper dan hema of bbwinkels. en gewoon goede kwaliteit hoor. succes ermee.
ben toch naar de cursus gegaan en gelukkig viel het erg mee! werd heel erg gewaardeerd dat ik er was, en ook al was de cursus zelf errug saai, met mn collegas samen was het toch best gezellig en melig .. ben tussendoor maar af en toe opgestaan om even rond te lopen. ik slaap dus echt nog steeds bagger. zal wel zo blijven vrees ik. vannacht weer geslapen van 23.30-01.30 en van 3.30-5.30, tussendoor wakker van maagzuur, ook weer wat nieuws.. en dan weer slapen van 6.00-7.30.. schiet lekker op. Dus ik breng zoontje maar wat vaker een ochtendje/middagje naar mn ouders wanneer mn man weg is, anders trek ik het echt niet, zo'n hele dag met het jochie. en dat vind ik echt heel erg! ik voel me best nutteloos
@maartje, goed van je dat je wel naar die cursus bent gegaan.. En het slecht slapen, praat me d'r niet van. Als ik 1-2 uurtjes geslapen heb word ik wakker van pijn in mijn heup/bekken en moet ik omdraaien. Maar eerst naar de wc en dan op mijn andere zij gaan liggen. En dan weer na 1-2 uur word ik wakker en herhaald zich hetzelfde riedeltje. Totdat ik echt niet meer op mijn zij kan liggen en ik op mijn rug moet gaan liggen, wat ook bepaald geen pretje is... @cook, het zit jou ook echt niet mee, hoop dat je genoeg hulp kunt krijgen van je omgeving, zodat je een beetje aan je rust toekomt? @titus, nu nog verhuizen, respect voor jou, zou dat nu helemaal niet meer zien zitten. Ben al helemaal kapot als ik me 's morgens aangekleed en gewassen heb Probeer maar om toch zoveel mogelijk te doen hoor, anders duren die weken helemaal zo lang. Gisteren naar de jaarmarkt in Olst geweest. Mijn schoonouders en een nichtje van mijn man stonden daar met een kraampje bij het huis van de oom en tante van mijn man. Dus we konden daar lekker op de oprit zitten en het was heel gezellig. Dan is het allemaal wel te doen. Wel een goeie trouwens Cook, onderbroeken halen, moet ik ook nog doen. Ik droeg na de geboorte van Lars de boxershorts van mijn man. Daar pasten die kraamverbanden goed in, hahaha... Mijn man is nu bezig de box in elkaar te zetten, de kleertjes zijn allemaal gewassen, bedje opgemaakt, reiswieg opgemaakt, kaartjes besteld en de enveloppen zijn al binnen. Ik zal zo een beginnetje maken met adressen schrijven en dan morgen de postzegels halen, dan is dat ook geregeld. Het wachten is op mijn ouders, die komen de 24ste terug van vakantie in Canada/USA. Dan mag wat mij betreft de kleine man komen hoor. Dan ben ik ook 37 weken... Jemig, weer een heel verhaal...
Aankomende week mn laatste weekje werken! Kijk er wel naar uit nu.. Hier ook alles zo goed als klaar. Er moeten op het kamertje alleen nog een paar plankjes opgehangen worden. Dan lekker bedje opmaken en kleertjes wassen. Volgend weekend maar doen. Ook dan nog 'de tas' inpakken.. Das het laatste wat ik nog moet eigenlijk. Enveloppen liggen ook klaar dus hoeven tegen die tijd alleen de kaartjes nog in! Wat gaat het allemaal snel he!!
Hier is de nesteldrang echt toegeslagen. Alles moet eraan geloven. Elk kastje bakje kamertje moet opgeruimd worden. Er mag niks op de grond liggen. En het erge van alles is dat mijn zoon zijn kikker is ontsnapt en nu dus ergens in huis zit. Waarschijnlijk onder koelkast of vrieskist ofzo maar die kan ik niet schuiven nu.. aaaagh wil dat beest echt vangen. Deze week maar is beginnen met het zeil in mijn bed te leggen je weet maar nooit wanneer je leegloopt. Hahahaha. Vind dat bed op klossen doodeng. Is echt onstabiel. Ze staan weer tegen de muur want vond het maar niks zo'n wiebelend bed. Ff oplossing voor zoeken. Irri hoor dat het moet van de kraamzorg. Mijn boxje staat nu ook dus alles is echt klaar voor mijn meissie. Dinsdag naar de gyn dan hoor ik of ze nog steeds zo groot is en zoja wat ze dan gaan doen. Ben benieuwd . Van mij mogen ze haar in de herfstvakantie halen. Komt goed uit met die kleine zijn school. Bespraart me een hoop kopzorgen. Want dan ken hij gewoon uit logeren. En zit ik niet met dat hij elke dag naar school moet. Ik weet echt erg van. Maar kan niet tegen het onzekere. Wil gewoon graag alles geregeld hebben. En die grote heb ik geen omkijken naar. Kwam er ook achter dat ik binnenkort een bbshower krijg. Mensen kunnen geen geheim bewaren namelijk. Ze hebben nog net niet gezegd wanneer. Hihihi. Ben echt benieuwd. Hihi
Wij hebben ons bed ook niet op klossen, maar het matras van ons 'logeerbed' er tussen gelegd. Zelf hebben we n boxspring, dus gaat makkelijk. Het is nu alleen wel een lomp groot ding in de kamer haha! Misschien ideetje voor je? @Bbshower;leuk! Als jij dat ook lruk vind dan he.. Klinkt wel erg gezellig, maar voor mij zou het echt niet hoeven namelijk. Maar veel plezier hoor!
een bb-shower, leuk zeg!!! heb je ook wel verdiend hoor!!! Geniet er maar lekker van en laat je maar lekker verwennen... Wij hebben 2 maand terug een nieuw bed gekocht en die bleek 2cm te laag te zijn voor de kraamzorg. Denk niet dat ze dat gaan merken Zo ja doe ik gewoon het voeteneinde en hoofdeinde omhoog is het hoog genoeg, hahaha... Had de vorige keer een 1-persoonsbed beneden staan (ivm bekkenklachten) en die stond op klossen, doodeng vond ik het...
Cook: wat leuk z'n babyshower, geniet er maar lekker van... Dat heb je wel verdiend! We hebben ook klossen gehaald voor het bed maar denk dat ik deze week nog wacht met ze te plaatsen. We hebben een lomp bed met een hoge achterkant en lijkt me niet echt geweldig als deze op 4 van die dingen staat. Extra matras is helaas geen optie hier. Vrijdag weer naar verlos geweest en de kleine ligt nog steeds in stuit. Behoorlijke tegenvaller omdat het nu toch wel dichtbij komt... We moeten nu toch gaan denken aan stuit bevalling of keizersnede. Daar krijg ik echt de zenuwen van!!! Donderdag gaan ze proberen een versie uit te voeren. Ook daar zie ik tegenop maar de verloskundige doet net of het een paradepaardje is en voel me dus totaal niet begrepen. Heb gevoel dat ik totaal niet meer weet waar ik aan toe ben. Zijn er onder jullie meiden die een keizersnede krijgen of zo op zien tegen de bevalling??? Hoe kijken jullie er tegenaan???
@lillipower. als je je zo onbegrepen voelt moet je er wat van zeggen. je moet er namelijk wel achter staan dat ze die versie doen. je moet namelijk zo ontspannen mogelijk zijn. en ik denk niet dat je dat op deze manier bent. wil je die versie zelf wel. want zoniet dan gewoon nee zeggen hoor. laat je niet iets afdwingen. mijn eerste lag ook in stuit en die is met ks geboren.ze wilden hem ook draaien en ik was toen pas 18 dus luisterde maar naar de artsen. nou de gyn wou hem toen gaan draaien maar besloot om er nog een andere gyn bij te halen om te vragen wat hij ervan vond. deze vond draaien toen absoluut geen optie want had geen vruchtwater en mijn buik was superklein. was echt geschrokken. zou me gewoon wat hebben laten aanpratren door de ene gyn. kreeg hem er niet uit geperst dus werd het uiteindelijk met spoed een ks. als deze een stuit mocht worden ga ik gelijk voor een ks. weetje ik wil je niet bang maken ofzo. maar zorg dat je je goed informeert over de risicos en wat ze gaan doen. zorg dat je er achter staat. dat je zeker van je zaak bent. en weet dat ze na een versie altijd terug kunnen draaien. weet je het is jou kindje en jouw lichaam. dus ook jouw beslissing. doe waar je je lekker bij voelt. succes met je beslissing.
opzich kijk ik niet echt op tegen de bevalling zelf, maar wel tegen het feit dat ik niet weet hoe en wanneer het begint!! ben bij zoontje ingeleid, en wist dus precies dat ik woensdag om bepaalde tijd in het zkh moest zijn en dat ze om 9.00 begnnen met de gel inbrengen. ok het duurde uiteindelijk to 18.00 de volgende dag tot ie geboren was, maar dat even ter zijde .. ik vond het heel fijn dat er mensen kwamen als ik op knopje drukte, en vond het niet zo'n bezwaar dat ik in mn badjas rondwandelde om ff wat te gaan eten enzo.. ik wil deze keer thuis bevallen gezien er geen medische indicatie is, maar echt superfijn vooruitzicht vind ik het niet. die onzekerheid! we hebben niet veel ruimte naast het bed aan beide kanten dus als we er klossen onder zetten steken die uit en is er wel heeeeel weinig ruimte. we zetten er dus maar kratjes onder. gisteren mn zus en haar man als peetoom en peettante gevraagd, ze waren heel erg onder de indruk met tranen in hun ogen! ze kunnen zelf geen kinderen krijgen, en daar is heel wat emotie mee gemoeid geweest de afgelopen 5 jaar, dus ik vond het wel mooi om ze toch op deze manier een kindje te 'geven'.. vonden zij dus ook mn broertje is kunstenaar en heeft her geboortekaartje gemaakt. nog even wat laatste aanpassingen en dan ga ik maar vast enveloppen schrijven en postzegels plakken, leuk!
@maartjev.. wat een mooi gebaar zeg. vooral hoe er zoveel emoties bij zijn. zullen vast geweldige peetdouders zijn.
@lili: ik sluit me bij Cook aan hoor. Je moet er zelf wel achterstaan! Lijkt me een moeilijke beslissing, maar ga doen waar jij je goed bij voelt.. Zelf ben ik niet echt bang voor de bevalling. Ben van mening dat je jezelf helemaal gek kunt maken, maar daar toch niks mee op schiet. En net als Maartje kan ik het ook slecht hebben niet te weten wanneer het begint. @maartjev: idd een mooi gebaar naar je zus toe. Dat zal helemaal goed gaan komen
@lili, moeilijke beslissing lijkt me dat hoor. En niemand kan die beslissing voor jou nemen, je zult het zelf moeten doen. Doe waar jij je goed bij voelt en laat je niets aanpraten door anderen. Succes met je keuze... @maartje, wat een mooi gebaar van jullie, kan me voorstellen dat ze daar emotioneel van werden, dat worden vast hele goede peetouders Of ik al op zie tegen de bevalling, eigenlijk ben ik er nog niet zo mee bezig, hahaha... Terwijl het voor mij toch al aardig in zicht komt. Ik heb voor volgende week de afspraak met de gyn. Gisteren voor het laatst bij de vk geweest, liggingsecho gehad en hij is nog steeds wat ruim qua groei. Ze schat 'm nu iets meer dan 6 pond. Bij Lars is het een ks geworden omdat hij te groot was. Mijn bekken zou hartvormig zijn waardoor hij met zijn bijna 8 pond niet paste. De gyn zei toen tegen mij dat als hij 6 pond was geweest hij wel gepast had. Aangezien deze dus nu al ong. 6 pond is wil ik eigenlijk gewoon een ks. Ik ben benieuwd wat hij daarvan zegt, hahaha... Heb iig al wel een aantal dingen opgeschreven om te bespreken en verder zie ik het wel hoor...
@cook: dank je voor je verhaal daar heb ik wat aan. Een van de eigenschappen die ik heb sinds ik zwanger ben is geen beslissingen kunnen nemen... en dit zijn toch beslissingen die direct of indirect gevolgen hebben voor jou en je kind..... ik word de hele dag heen en weer geslingerd tussen verschillende emoties. Ik heb veel met mijn man gepraat en hij zegt ook: eigenlijk hebben we te weinig kennis en te veel vragen om een beslissing te nemen. Vanmiddag heb ik weer een echo bij de verloskundige (andere dan vorige week) en helaas kan mijn man niet mee maar gelukkig gaat me moeder nu mee.... wil mij niet ergens ingepraat voelen. Ik heb een hele vragen en vooral eisenlijst gemaakt. Heb ik over 1 van die punten twijfel of een onduidelijk antwoord dan doe ik het niet. 1 ding weet ik zeker: ik breng niet ons kind in gevaar. @maartje: wat een mooi gebaar zeg, ook dat je broer de kaartjes maakt. Allemaal mooie persoonlijke geschenkjes, wat brengt een nieuw leven mooie dingen met zich mee die je gelukkig kan delen. @sweetamber: is het niet zo dat als j bij eerste keizersnee hebt gehad bij de tweede vaak ook zo is? Is wel een flink kindje dan.... jij zal wel de eerste zijn hier, ben heel benieuwd! Komt nu wel dichtbij
@ Lily wat een moeilijke beslissing meid. Maar ik sluit me aan bij de rest. Doen wat je hart ingeeft en bij twijfel niet doen! Ik zou persoonlijk nooit voor een vaginale bevalling gaan bij een stuit maar nogmaals het is jouw (en die van je man) beslissing. Ik hoop dat je wat wijzer wordt bij de vk. Ik zie ook wel op tegen de bevalling hoor. Heb echt zoiets als het er nu maar gezond uitkomt zeg maar. Ook heb ik na Julia enorm bloedverlies gehad van bijna 3 ltr dus ik hoop dat dit me bespaard blijft deze x. Maar ja wat je zegt Choc ik kan me helemaal gek maken je hebt er toch geen controle over. Over me heen laten komen maar! @Cook leuk hoor zo'n bb shower. Geniet ervan! Zaterdag gaan we verhuizen. Ben zo blij alles is dan ook af en dan kan ik eindelijk een beetje gaan relaxen. Ben echt kapot! Heb ook steeds meer serieuze harde buiken dus hoop dat het indalingsweeen zijn en niet de voorbode van iets anders! Bed gaat zaterdag op klossen. We hadden er vorige x een stuk of 8 onder haha dus hij was niet instabiel gelukkig. Het was wel echt hoog! Ga mn meisje van school halen. Liefs