oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @mamaleintje succes met de verhuizing zaterdag. doe je wel rustig aan. laat andere het werk doen hoor.

@lillipower ik hoop dat je eruit komt en antwoord krijgt op je vragen.

hier vanmorgen naar de gyn geweest voor controle. mijn meissie maakt het goed . wel nog steeds aan de grote kant. de gyn maakt zich eerder zorgen om mij. hoe ik een beetje aan het kwakkelen ben zoals hij het zei. mijn bloeddruk gaat een beetje op en neer. het van de week van mijn stokkie gaan. ik val af.
    hij vroeg of ik stress had. ik vertelde hem dat ik die juist eruit gezet had een paar weken terug. en dat alleen mijn hond me nu strest door raar te doen tegen me. hihihihi.
    toen wou hij weten hoe lang ik al thuis ben. al maanden. en ben het echt zat. wil echt weer aan de slag zei ik.
    hij kwam met een of andere theorie dat ik in een malaise zit. ik heb geen uitlaatklep doordat ik niet werk. en de rust die ik hoor te hebben nu heb ik niet doordat ik gewoon weer aan het werk wil. hierdoor zijn mijn lichaam en geest het niet met elkaar eens zei hij.
    ik zat daar echt van OK???? dacht bij mezelf oooh deze is ook psycholoog. mmm. heb er maar naar geluisterd.
    maar hij gaf wel aan dat hij zich wel echt zorgen om me maakt ook al doe ik dat zelf niet. en hoe de kleine al aan de grote kant is hihj toch wat extra controles wil doen. dus nu moet ik volgende week weer voor een uitgebreide groeiecho en dan hoor ik wat hij wil doen. hij gaf aan dat het vanaf volgende week in feit kan bij mij . dus ff kijken hoe groot zei is volgende week.
    en ik. ik wacht het rustig af. zie het volgende week wel weer.

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb zowaar al twee nachten redelijk goed geslapen, en zoontje slaapt ook eindelijk al twee nachten prima, joepie!!
    heb vandaag wel beetje buikpijn, vooral vanochtend. we gingen boodschappen doen, en het voelde een beetje krampig en alsof die baby tussen mn knieen hing, hihi. nu wel weer beetje beter....

man heeft hele week klussen (muziekbuisiness), dus is volle dagen weg pas snachts terug (vannacht door omstandigheden pas half 4..). we zouden vanochtend gaan zwemmen maar heb m maar uit laten slapen. best pittig, alles alleen doen!!!!! morgen is zoontje om 13u thuis uit school, dan kunnen we nog ff spelen, slaapje doen, naar jeugdtandarts en dan gaat ie naar opa en oma, hij blijft er eten en logeren en ze brengen hem morgen nar school. Zo fijn, ff 'pauze' :)

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Cook: aan de andere kant toch wel fijn dat hij het in de gaten wil houden en zich zorgen maakt om je. Misschien een idee om een uitlaatklep te zoeken? Al ben je maar even je stress kwijt.

@Maartjev: fijn dat je al wat beter slaapt! Hopelijk doet de 'pauze' je nog wat beter. Goed je rust pakken nu idd :)

Hier lekker de dagen aan het aftellen tot mn verlof. Nog 3 te gaan! Manlief gaat morgen voor 3 dagen met zn werk naar het buitenland. Ben wel een beetje klaar met mn werk hoor.. pff! Blij als het vrijdag middag is dus.
    Lekker volgende week beginnen met wassen en het kamertje aankleden :) zin in!

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    sta ik voor de spiegel mn buik in te smeren, zie ik ineens dat mn navel helemaal niet meer in het midden zit! als ik er van bovenaf op kijk zit ie naar rechts, wel echt een cm ofzo, beetje gek?! ik ga het dinsdag maar eens vragen bij de VK... ze meten toch vaak nav je navel?

realiseerde me gisteren trouwens dat ik echttttt aankomende week even moet gaan shoppen voor zoontje.. anders moet mn man dat straks alleen en lijkt me geen strak plan ;)!! zoontje krijgt babypop met accessoires zodat ie met me mee kan doen, maar hij is ook nog es 6nov jarig (en ik 20okt uitgeteld..) dus ook maar kadootje voor gaan inkopen! en wat herfst/winterkleding incl schoenen en jas, dat wil ik manlief ook echt niet laten doen haha..

babykamer nog steeds niet klaar, word er niet goed van!! ben al 36 weken zwanger!!!! mannen, grmbllll.....

5. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Hallo dames,
    Hoe is ie hier?

Vandaag de versie gehad en drie pogingen gedaan maar ze wil echt niet, waarschijnlijk komt het door de vorm van mijn buik/ baarmoeder.
    Nu gaan we maandag naar het ziekenhuis voor het verdere verloop, nog een keer proberen te draaien zien ze niet als optie.

Maartje: ik herken helemaal je verhaal van de navel, die van mij zit meer aan de zijkant dan in het midden, komt ook omdat de kleine rechts ligt.

Cook: blijf lekker dicht bij jezelf, luister naar andere maar hou je eigen idee.... ik denk dat je het zelf het beste weet maar doe lekker rustig aan en probeer nog te genieten.

6. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Haha Maartje heel herkenbaar. Ben ook van de week voor mn dochter alvast herfstkleding wezen kopen. Moet nog wel schoenen maar daar moet ze echt even voor mee.

@Lily balen meid dat het niet gelukt is. Hopenlijk wordt je wat wijzer in het ziekenhuis. Laat je gewoon goed voorlichten en denk rustig na wat je wil, ks of niet. Het is jouw keus en gevoel (en die van je man natuurlijk)

Hier alles oke. Vandaag wel echt supermoe. Even geslapen vanmiddag maar eerder van afgeknapt als opgeknapt. Nu maar lekker slapen zo. Truste!

7. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hoi dames,
    wat jammer lilli dat de versie niet gelukt is. ga je nu proberen om het zelf te doen of ga je voor een ks. veel succes met je beslissing.

hier kreeg ik eergister avond rond een uurtje of zeven hele erge voorweeen. zo erg dat de tranen over mijn wangen stroomde. in de loop van de avond kwam daar ook wat verkleuring bij. en snachts wat bloederig slijm. dus ik gisterochtend de gyn gebeld. moest ik langs komen om te kijken of er al ontsluiting was.
    nou alles zit dus nog potdicht. zelfs mijn bmh is nog potdicht. dus er is nog geen start hier hoor. ze konden dus ook niet zo goed verklaren waar het slijm/bloed vandaan kwam. want ook mijn placenta zit goed vast. dus wilden ze me een nachtje houden ook omdat de ctg duidelijk krampen aangaf. maar wou liever naar huis.
    ook omdat die kinderen hun vader jarig was en die kleine zich daar erg op verheugde. en die heeft het al moeilijk genoeg.
    dus na overleg met mijn eigen gyn die erbij gehaald werd mocht ik dus gewoon naar huis wel met de belofte dat als ik weer zulke erge voorweeen zou krijgen en meer slijm/bloed verlies ik gelijk terug kwam.

was echt blij toen ik thuis was. heb gegeten met de kids en hun pa. en daarna ben ik lekker gaan douchen en mijn bedje in gegaan was gesloopt.
    was een rustig nachtje zonder voorweeen. heb nog wel wat verkleuring maar geen slijmverlies meer.
    we wachten het dus gewoon rustig af wat er de komende dagen gebeurt he.

8. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    #1428 Mamaleintje, 21 sep 2012
    Laatst bewerkt: 21 sep 2012
    Jeetje Cook het rommelt dan wel flink bij je. Spannend hoor. Afwachten maar

Vanochtend bij de vk geweest en alles was goed. Was wel wat afgevallen 0.5 kg in 3 weken tijd. Valt dus wel mee, maar mocht niet nog een keer gebeuren. Maar het is ook wel verklaarbaar met al die verhuisstress ben lekker in beweging zeg maar haha. Verder ligt de kleine man al weer iets dieper in het bekken en schatte ze het nu op 3 kg..... Dat wordt dus geen kleintje, maar Julia was ook bijna 4 kg dus daar had ik ook wel op gerekend. Zit nu lekker op de bank bij te komen. Alles is ingepakt voor morgen. Nog 1 of 2 nachtjes misschien dan heb ik ECHT verlof (ik bedoel geen verhuisstress meer ;) en kan ik me op de babykamer gaan storten.
    De hulptroepen staan hier morgen om 8 uur voor de deur dus ik kruip lekker vroeg mn mandje in
    Groetjes!

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @cook, pfff, 't zit je echt niet mee. Hoop dat de kleine nog wel een paar weekjes blijft zitten, is wel beter...

@mamaleintje, nu nog verhuizen, ik moest er niet aan denken. Gelukkig genoeg hulptroepen, hoop dat het allemaal voospoedig verloopt en dat je daarna van je rust kan gaan genieten.

Hier alles ook tamelijk rustig. Nog wel voorweeën, de hele tijd, maar ze zijn niet pijnlijk. Wel ook zo af en toe zo'n gevoel alsof ik ongesteld moet worden. 't Zal d'r allemaal wel bij horen. Ik vind de dagen niet zo erg, maar de nachten daar is geen doorkomen aan. Ik zie ook echt er tegenop om 's avonds naar bed te gaan. Stel het ook het liefst uit, maar ja op een gegeven moment moet je wel naar bed toe...

Manlief heeft nu een personeelsuitje en zoonlief ligt op 1 oor, dus lekker de avond voor mezelf. Volgende week heeft manlief de hele week avonddienst, weer alle avonden voor mezelf. Hij had vorige week ook avonddienst. Maar die van volgende week heeft hij geruild, eigenlijk zou hij die hebben als ik 39 wk zwanger ben. Als er wel wat gebeurd is het makkelijker om gewoon een dagdienst te ruilen dan een avonddienst. En we gaan er gewoon vanuit dat er volgende week nog niets komt.

Ga zo lekker een bakkie thee zetten en lekker op de bank, tv kijken...

10. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    mamalientje ook morgen verhuizen hier dus ook vandaag al veel gedaan ik heb al weer te veel gedaan en ben nu dus heel erg misselijk zal straks nog wel een keer spugen worden, hoop dat morgen snel voorbij is en dat het avond is en ik lekker in mijn bedje lig te slapen.
    zondag kan ik dan op mijn gemak rustig wat dozen uit pakken.
    of niet en de gehele dag in mijn bedje blijven.

11. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    wat een drukte nu nog zeg met al dat verhuizen. veel succes ermee . doen jullie wel rustig aan.

hier gewoon een rustig dagje en hopelijk weekend. nog steeds verkleuring maar geen slijmverlies meer. dus het ia al weer wat rustiger.
    fijn weekend iedereen

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @lili: wat jammer dat de kleine niet is gedraaid! Laat je goed voorlichten en ga op je gevoel af. Succes met je keuze.

@cook: jij maakt het ook wel mee. Wat vervelend! Fijn dat je geen voorweeen meer hebt. Hopelijk blijft het zo.

@sweetamber: balen dat je zo slecht slaapt joh! Dan overdag ook maar voldoende rust nemen? Fijn dat je man zn diensten kan ruilen!

@mamaleintje/titus: succes met verhuizen vandaag! Niet teveel doen he! ;) Gelukkig is het weer er goed voor.

Hier niet zoveel te melden. Gister mn laatste dagje gehad.. jeej! Van mn baas nog een flinke bos bloemen en een Jip & Janneke boek gehad. Kon ik me vast voor gaan bereiden haha! Heel erg lief!! Vandaag begonnen met de eerste wasjes. Wassen jullie echt alles? Kleertjes, hydrofiele luiers/monddoekjes, beddengoed, etc? En ze zeggen dat dat allemaal met Neutral moet, maar straks wordt er toch ook met je eigen wasmiddel gewassen?

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb bij mn eerste ook gewoon de babyspullen met de gewone was meegewassen, en nu weer..

kreeg je kados bij afscheid op je werk? wauw!! ik heb wel zelfgemaakte kadootjes gehad, maar geen bloemen oid hoor! ik weet wel zeker dat ik een leuk kado krijg als de kleine er eenmaal is, met al die mama's/meiden als collega ;)...

vanochtend even in mn uppie naar de stad geweest om inkopen te doen voor zoontje. gaat toch niet zo gemakkelijk meer zeg.. voelt alsof die baby heel zwaar naar beneden drukt, pfff, en ik waggel verschrikkelijk hihi. ik heb al tijdje geen nieuwe spullen meer gekocht voor zoontje dus had sokken, ondergoed, dik vest, winterjas, sjaal, muts, handschoenen nodig. Floep, 140 euro verder!!! en dan moeten we nog schoenen, pfff. heb nog niet eens alle babyspullen bij elkaar, dus wordt duur maandje ;)!!!
    Gelukkig kwam ik er gisteren achter dat de kinderwagen die we hadden niet eens zo verkeerd is. effe bandjes oppompen en wat pimpen met leuke typische meidendingen voor dekentje, lakentje, speeltje, luiertas etc.. scheelt weer !

14. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    Hier ook alles gewassen met robijn hoor. Zelfs een heel klein beetje wasverzacher gebruikt . Wel sensitive speciaal voor de bb en gevoelige huid. Maar anders is alles zo hard he. Heb ook echt alles gewassen hoor. Dekentjes luiers kleertjes hoesjes echt alles.
    Zelfs gordijnen. Ook die van mij kamer want daar staat de wieg he.

Beetje last van mijn emoties. Weet dat het erbij hoort zo aan einde maar loop echt met een gevoel rond dat ik iedereen die ook maar iets verkeerds zeg wat aan ga doen. Heb dan ook gister en vandaag al ruzie gemaakt om daarna huilend in slaap te vallen. Dus heb me nu maar terug getrokken want lijkt wel of ik er niet mee kan stoppen.. en geloof me ik ben echt een bitch als ik mijn bui heb en dat word nu versterkt maal 10.

15. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @maartje: ja, ik had ook niets verwacht haha! Echt super lief! Ik weet van eerdere kraamvisites dat we ook nogal verwend worden (schoentjes van mn bazen, mega knuffelbeer van het werk en dan nog een kado namens collega's). Niks te klagen dus ;) haha!
    Fijn dat je geen nieuwe kinderwagen hoeft. Het is idd allemaal niet goedkoop. Soms schrik ik ook wel van prijzen hoor! Voor je het weet ben je weer 100 euro lichter..!

Inmiddels ligt de laaste was erin. Ik was ook alles. Kan maar vast gedaan zijn he. Ook alles met Robijn, net als onze normale was. Maar wel fijn om te weten dat jullie dat dus ook doen. Ik denk bij die 'adviezen' altijd dat ik wel gek zal zijn om daar niet vanuit te gaan. Bij sommige krijg je dan ook meteen een bik van 'Hoezo doe jij dat niet?! Wil je niet het beste voor je kind?'

@cook: in jouw geval met de hele situatie om je heen mag je wel eens een bitch zijn hoor! Iedereen weet het beter en als ik al moe wordt van sommige mensen, kijk ik er niet van op als die dingen bij jou de druppel zijn. Ik vind dat je je al heel sterk houdt!! Heb je geen soort uitlaatklep ofzo? Ff lekker een stuk wandelen in de bossen of een lekker bad doet vaak al wonderen..

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    volgens mij ben ik zojuist slijmprop verloren... zag althans iets ondefinieerbaars in toilet liggen, en na even googlen zag het er wel vergelijkbaar uit.. (lekker smakelijk)..! is weer wat nieuws voor me, bij zoontje heb ik dat helemaal niet meegekregen..
    helaas zegt het niks over wanneer de bevalling begint, jammer ;)!!

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Oh Maartje, toch wel ff spannend nu! Wanneer was je uitgerekend?

18. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    20 oktober, dus vanaf volgende week mag ik officieel al gewoon thuisbevallen, poehhhh gaat toch ineens snel!!!

19. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @maartje spannend hoor. Het kan nog weken duren maar ook elk moment komen.

Hier is gister de bom gebarsten. Was letterlijk een fysiek gevecht tussen mij en mijn ex en vriend van hem.
    Hij had ons vrijdag laten staan op station waar hij geld moest brengen. Ik had hem bericht gestuurd van ik sta er om zes uur dus zorg dat je er staat. Niemand.
    Dus ik kwaad naar zijn huis was hij er niet alleen zijn vriendjes die stoer kwamen doen. Ben weg gegaan en heb hem bericht gestuurd van prima dan houd het nu gewoon helemaal op. Je laat gewoon je kind staan op straat kan echt niet.
    En nog wat hele boze berichten want hij nam niet op.
    Wetende dat ik dan alleen maar kwader ga worden.
    Uiteindelijk heb ik hem gestuurd haal je zooi uit mijn kelder gooi mijn sleutels in de bus en kom niet aan de deur bel niet want ben dit gezeik zat.
    Geen reactie nergens op he. Tot gisteravond zes uur. Stuurt meneer ik onderweg.
    Ik nee hoef jou niet te zien. Dus ik me jas aan doen want die kleine was buiten dus wou ik naar binnen halen zodat ik niet hoef te reageren.
    Nee toen men stuurde ben onderweg stond hij al met zijn maat in de straat. Die hem flink aan opfokken was.
    Dus ik deed open en hij was die kleine aan roepen. Dus heb die kleine weggestuurd van ga spelen mama komt zo.
    Ik wou geen scene voor de deur dus zei hem om binnen te komen. Kreeg ik dat ikhem niet moest commanderen e dat ik brutaal was tegen zijn vrienden.
    Nou ik had het niet meer. Hij stond gewoon tof te doen.
    Gooit tie geld op de grond alsof ik een hond ben en duwt me opzij van ik ben klaar met jou.
    En toen snapte ik.
    Heb hem geduwd en geschopt . Van wat kom je hier tof doen en mij zo behandelen. Komt tie dreigend terug. Ik wat denk je dat ik bang ben. Liep tie verder naar benee.
    Ik naar de galerij stond een emmer met verf zo naar benee gekiept miste hem net.
    Loopt tie naar een auto zie ik zijn maat. Loopt tie terug om mijn zoon te roepen van kom.
    Neee ik ben naar benee gerend met paraplu van blijf uit de buurt van mijn kind.
    Rukt tie die paraplu uit mijn handen. Heel mijn vingers open.
    Stapt zijn maat uit de auto begint me te duwen met lopen hier is ze op uit dat jij haar wat doet ik zei het toch.
    Ik draaide helemaal door tegen beide van jullie doen dit express .. heb zijn maat geschreeuwd ben achter mijn ex aan gegaan hem geduwd geslagen.
    Van jij bent hierheen gekomen om mij te vernederen. Jij laat je maat voor jou praten mij duwen.
    Draait tie zich om slaat tie terug .tegen mijn hoofd. Ik sloeg op zijn rug.
    Begint zijn maat van nu kan ze je laten opsluiten ren snel die kant pik ik je daar op
    Nou ik was helemaal de weg kwijt.
    Ben achter hem aangegaan van jij ziet je kids nooit meer.
    Triest dat jullie zijn. Heb zijn maat geschreeuwd van jij bemoeit je met dingen waar jij niks vanac weet. Ga voor je eigen kinderen zorgen ipv stoken in andere gezinnen en hier tof komen doen.
    Ze zijn weg gereden en ik heb politie gebeld.
    Dus nu is het hek echt van de dam.

20. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Ik wou zeggen Cook, je hebt toch wel de politie gebeld??
    Zo ga je toch niet om met een hoog zwangere vrouw.
    Je moet wel oppassen hoor, je had wel kunnen vallen ofzo....
    Heel veel sterkte in deze moeilijke situatie en volgens mij is het beter dat je hem de komende weken uit de weg gaat.

Deel Deze Pagina