oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Jeetje Cook, kijk je wel uit??? Maar wat ben jij een geweldige leeuwin hoe jij voor je kindjes opkomt, maar pas op want je bent hoogzwanger...
    Wat een rare vent zeg en die zogenaamde vriend van 'm, die durft ook wel.
    Wat lily zegt, misschien verstandig om hem de laatste weken even uit de weg te gaan...

@choc, ik probeer idd overdag nog even een tukkie te doen, om een beetje bij te tanken...

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hopelijk helpt het!

@cook: jeetje.. alsof het allemaal nog niet erg genoeg was! Dit kun je er toch niet bij hebben in de laatste weken? En hij jou slaan?!! Sorry?!! Wat voor een vent ben je dan..
    En dan over die 'maat' van hem maar niks te zeggen.. Je zou denken dat die juist meegaat om de rust te bewaren en te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Erg slim allemaal. God wie weet wat er met jou zou kunnen gebeuren!
    Goed dat je de politie hebt gebeld. Dit kan echt niet langer zo! Kun je anders je laatste weken niet bij iemand terecht? Om te voorkomen dat ie weer voor de deur staat en er dan ergere dingen gebeuren, is het misschien wel fijn dat er iemand bij jou is of jij weg daar..?

3. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    #1443 cook, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
    Nee ik ga mijn huis niet uit hoor. Die is vandaag flink gewaarschuwd door mijn familie en blijft voorlopig echt wel weg hoor. En straks wanneer hij die gasten zat is en tot bezinning komt krijgt hij spijt. To late.

Maar nu beter nieuws. Was vanmorgen gaan zwemmen met mijn kleine en een vriendin en haar dochter. Daarna moest ze zogenaamd nog ff boodschappen doen. Kom ik thuis verrasten ze me met een bbshower.
    Ik was boos.... ik voelde me al zo kut en zag eruit of ik al weken niet geslapen had. Liep in oude gevlekte kleren. Nou ik had het al door voor we thuis aankwamem. Teveel dingen klopte niet. Dus stond buiten gewoon te janken omdat ik niemand wou zien. Mijn hoofd er niet naar stond. Mijn vriendin voelde zich echt lullig. Maja kon er niet meer onderuit. Dus toch maar naar binnen gegaan. Heel mijn huis vol. Ik huilen natuurlijk.
    Heb echt leuke dingen gehad. En so schattig... was toch heel erg gezellig. En ben toch blij dat ze dit gedaan hadden . Voelde me weer gewaardeerd wetende dat er zoveel meiden voor mij klaar staan.:)
    En nu ga ik mijn bedje in.

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Aaaah, wat lief en je had het zoooo verdiend.... Toch fijn te weten op wie je terug kan vallen...

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wat een lieve mensen! Ze zullen je reactie ook echt wel snappen, maar toch super om te zien dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt die je even op willen beuren! :)

6. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Cook: wat leuk dat ze je hebben verrast, toch leuk om te weten dat er zo mensen dat voor je doen.

Wij zijn net uit het ziekenhuis, het wordt een geplande keizersnede bij precies 39 wk als ze zich niet eerder meld.
    Wel een geruststelling dat we nu weten waar we aan toe zijn.

7. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @lilli wat fijn dat je nu weet wat er gaat gebeuren dan kan je je daar op gaanbinstellen. Is vast een hele geruststelling.

8. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @Cook toch leuk die bbshower ondanks dat je hoofd er vast niet naar stond. Fijn om te weten dat er nog mensen om je geven toch?
    @ Lily fijn dat het nu duidelijk is. Dan heb je dus over een kleine 2 weken je (eigenwijze) meisje al in je handen!!! Wow dat klinkt al snel....

Hier sinds zaterdag in ons nieuwe huis. Het voelt nog een beetje als een vakantiehuisje. Het moet nog even eigen worden. De verhuizing is soepel gegaan. Hebben onwijs veel hulp gehad en alle dozen zijn ook al door familie en vrienden uitgepakt en ingericht afgelopen zaterdag. Het is misschien niet helemaal mijn indeling hier en daar maar het maakt me niets uit. De dozen zijn weg en we kunnen heerlijk leven. Alleen de schuur is nog 1 grote bende maar who cares!! Gisteren lekker in de babykamer getut (eindelijk) en vandaag helemaal niets gedaan. Dochter was naar school en daarna naar oma. Ik heb schaamteloos op de bank 2 films gekeken en lekker geslapen. Ben alleen overeind gekomen voor de wc en dat is wel vaak :D helaas. Morgen voor het eerst weer naar de gyn

Groetjes

9. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @mamaleintje. wat fijn dat je nu lekker rustig aan kan doen. je hebt gelijk om lekker op de bank fimls te kijken en te slapen. je hebt het zo druk gehad de laatste tijd. en het huisje word heus nog wel helemaal je ding. enjoy de laatste weken.

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @lili: wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Nu begint het aftellen dus echt definitief! Geniet nu hopelijk zonder zorgen van je laatste weekjes he :)

@mamaleintje: jeej! Lekker ontspannen nu dus! Heerlijk genieten en schaamteloos op de bank liggen heb je groot gelijk in!

Hier heb ik het vooral druk met te denken wat ik nog moet doen haha! Maar een to do list gemaakt. Nu het allemaal nog kan, ga ik op mijn gemak lekker alles afwerken. Gistermiddag toch ook even op de bank gecrashed. Alleen nog even dat ritme eruit van 7u opstaan. Was ook vanochtend weer klaar wakker..

11. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Mamaleintje: groot gelijk, het is nu zeker tijd voor ontspanning.... heerlijk dat jullie zo goed geholpen zijn. Ook al is het nog niet helemaal zoals je wil dat komt vanzelf wel joh!

Vanmorgen had ik nog laatste afspraak in ziekenhuis en we zijn helemaal goedgekeurd!! Werd toen ik t ziekenhuis liep alweer gebeld door de gyn, de keizersnee is 2 dagen vervroegd.... ze hadden de eerst geplande dag al een grote operatie en wilde niet dat wij die dag te lang moesten wachten.... ze zi; 2 dagen eerder vind je vast niet erg :)
    Ik moet zeggen nu ik weet waar ik aan toe ben valt er een hele last van mijn schouders.... we gaan aftellen!

12. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @lilli wow dus het komt nog dichterbij. zo spannend en leuk tegelijk. zo te lezen ben je de eerste van deze groep die gaat bevallen. ben echt benieuwd.

vandaag ook naar ziekenhuis geweest. mijn meissie maakt het gelukkig goed. ze is wel minder gegroeid dan ze deed. maar loopt nog steeds iets voor. alleen loopt haar buikje nu ietsje achter maar dat is geen probleem zei mijn gyn. ze doet het gewoon supergoed. omdat ze het zo goed doet hebben we besloten om het de komende twee weken af te wachten om te zien of ze zich zelf meld in die weken. ze ligt nog steeds met haar hoofd helemaal benee maar gewoon niet vast. mijn gyn denkt ook niet dat het gebeuren. komt wel vaker voor bij volgende kinderen. plus mijn jongens lagen ook niet vast.
    ik ben echt blij met mijn gyn. hij weet me altijd aan het lachen te krijgen. nu ging het weer over mijn piercings.
    of ik die eruit ging halen. ik ja die van mijn navel wel bij de bevalling maar die andere kan ik er niet zelf uithalen. en denk niet dat dat verschil maakt. hij zo hoe was dat vorige x. toen zat hij er nog en in . ik scheurde dan ook uit rond mijn piercing . je collega vroeg nog of ik een nieuwe piercing wou want had er nu een gaatje bij in mijn lip. hahahaha
    je moest die kop zien van de verpleegkundige. zij ging echt van ughhh. dit wil ik niet weten. ik ging helemaal stuk.
    hij maar is het wel weer goed hersteld. ik ja tuurlijk. werd gehecht en dat was het. maare weet niet of ik die eruit haal hoor. want het gaatje zit er dan toch en als daar spanning op komt te staan scheurt het alsnog. ken ik hem beter laten zitten.
    hij vond ook van wel.
    moet nu over twee weken terug tenzijn ze zich meld.

13. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Lily: wow nog 2 dagen eerder. Fijn dat je zo goed geholpen ben in het ziekenhuis en dat je weet waar je aan toe bent

Cook: fijn dat ondanks alles, je meisje het goed maakt. Afwachten dus maar

Choc: stom is dat he dat je nog zo in je werkritme zit. En naast je lijstje afwerken ook lekker relaxen hoor. Heerlijk!

Vandaag voor het eerst bij de gyn geweest. Ben nu officieel overgedragen vanaf de vk. Waren niet echt bijzonderheden wat dingen doorgesproken wanneer ik moet bellen enz. Hij heeft nog even gekeken met de echo maar alles is goed ziet er goed uit en is goed op groei. Hij ligt iets boven het gemiddelde en is nu ongeveer 3 kg. Als hij in dit tempo doorgroeit wordt hij ongeveer 3800-4000 gr. Ik wacht het maar af laat 'm maar een beetje spekkies kweken zolang zn hoofd maar niet te groot wordt haha. Mannetje lag ook al flink in mn bekken maar nog niet vast
    Vanaf nu elke week controle

14. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @lili, wow jij weet gewoon al wanneer jij je kindje uiterlijk in je handen zult hebben, *jaloers*;) wat heerlijk voor jou...

ik heb overmorgen mijn eerste afspraak bij de gyn en hoop heel erg op een geplande ks.
    het probleem is nu gewoon dat ik niet weet wat ik kan verwachten.
    bij de eerste was er wat dat betreft niets bijzonders en zou het een "gewone" bevalling worden, simpel...
    nu ligt het er gewoon heel erg aan wat de gyn ervan vind, maar mijn man gaat mee en we gaan wel op een ks aanpraten.
    klinkt misschien heel raar, maar dat is wel wat ik wil.
    de vorige keer is gebleken dat mijn bekken te klein was voor een kindje van bijna 8pond (bij 39wkn)
    er is mij toen gezegd dat een kindje van 6 pond wel gepast had.
    nu heeft de vk al bij 36wkn het kindje op iets meer dan 6 pond geschat, dus zie ik een gewone bevalling niet zo zitten.
    ik wil het wel proberen (als het echt moet;)) maar zodra het er naar lijkt dat het weer niet gaat lukken gelijk een ks en niet, zoals bij de eerste, een poging met de tang/pomp.
    daarmee hebben ze toen nl. mijn bekken aardig verpest...
    pff, dat zijn nogal wat dingen, hoop dat ik het er dan ook zo goed uitkrijg...
    voor nu eerst maar weer even wat slapen en morgen een nieuwe dag...

15. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    :D vandaag komt mijn luiertas die ik heb gewonnen via win forum. ben zo nieuwsgierig hoe hi j eruit ziet met haar namen erop.
    heb haar eerste en tweede naam erop laten zetten. gewoon omdat dat de betekenis compleet maakt.
    vanmiddag ga ik ff baby kijken. een nichtje is vorige week met 37 weken bevallen van een jongetje dus ga ff langs. ben zo nieuwsgierig en wil hem zo graag vasthouden.
    kan niet wachten tot ik mjn meissie mag vasthouden. :)

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wauw cook wat een verhaal zeg!! echt heel heftig! probeer je de komende weken nog wel zoveel mogelijk rust te pakken? heel fijn dat je familie en vrienden zo achter je staan. sterkte meid!!

ik ben gisteren naar vk geweest voor echo en controle. is alweer de laatste echo voor de bevallng in principe, jammer :( al valt er toch weinig meer van te maken, haha. je ziet nog maar delen, geen totaalbeeld meer.
    bloeddruk goed, ze is helemaal ingedaald en ligt nu vast in het bekken, klaar voor de start! de metingen van de echo verrasten me wel. ze is nog harder gegroeid dan ze al deed. ik was gisteren 36,3 en de groei algemeen lag op 37,5 (was eerst 5 dagen voorsprong). de buik is nog het mooiste verhaal, 39weken!!!! ze schatten dat als ik met 40wk beval ze 7,5 pond weegt, pfff... ikzelf denk nog steeds dat ze eerder komt hoor.
    oh, en ze is nu even zwaar als toen mn zoontje was bij zijn geboorte, gek idee!

gisteren mn man zn collegas op bezoek gehad (alle 10!) om ons nieuwe huis te bekijken en te lunchen. opzich heel gezellig, maar wel veel werk voor 10 pers zeg.. het was maar groentensoep met afbakbroodjes met allerlei salades en dan opgemaakt met sla, alfalfa, ei, kaas etc, maar toch. had man weer leuk bedacht :p wel fijn dat ze een tegoedbn vd hema meenamen van 50euro, dus ik ga zo even shoppen voor wat laatste babyspulletjes :D

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @sweetamber; hopelijk denkt de gyn hetzelfde over een ks als jij. Kan me voorstellen dat je de ellende vd 1e keer niet nog eens mee wil maken.

@cook: leuk die luiertas! Ik zit op hetzelfde te wachten haha! Eergister besteld via internet, dus zou ie vandaag bezorgd moeten worden.
    Dan mooi die tas ook vast ingepakt en ready to go ;)

@maartjev: goed gegroeid dus! Ook al het gevoel dat de kleine eerder komt?
    Ik ook.. Weet niet waarom, maar mn gevoel zegt het.
    Leuk zo'n hema bon! Daar kun je tenminste iets mee!

18. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wauw mn werk blijft bezig zeg. krijg ik toch een mail binnen dat ik de uren voor die cursus niet mag schrijven!!!! ik werd wel zowat verplicht om er naartoe te gaan, en in december is er dus nog een opvolgles van dezelfde cursus. ik ben in de minuren gegaan voor mn verlof omdat er telkens weinig kids waren dus moest personeel naar huis. in overleg met hogerop dus gegaan, en in de min gegaan wua uren. dit kon ik oplossen met mn uren voor de cursus! Ikke dus razend nu! ik eis dat ze die uren verrekenen. ik hoef ze niet te schrijven op mn urenkaart, dat kan me aan mn reet roesten, als die minuren maar weg zijn!! ik wil best wat extras voor mn werk doen maar toch niet op deze manier? geen uren schrijven en nieuwe jaar ingaan met minuren... daaaaaag!!! ben gekke henkie niet..
    in dezelfde mail wordt er effe gevraagd of ik signaleringsconsulente kindermishandeling wil worden op de werkvloer. ja graag!! maar of ik dan effe 30 nov de cursus wil bijwonen. nou als ik uitgerekend ben op 20okt denk ik het niet he?! zonder vergoeding weer uiteraard.
    heb geprobeerd een nette mail terug te sturen maar wel te laten weten dat ze toch wel enigzins van de pot gerukt zijn door me in mn verlof te vragen of ik 3x een cursus wil doen voor noppes?! Pfff ben beetje boos nu.

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Jeej Maartje, das ook niet echt proffesioneel van ze hoor!
    Gek dat je min uren krijgt, als je naar huis gestuurd wordt omdat er te weining kinderen zijn trouwens. Dat moet toch niet JOUW probleem zijn?
    En dan de uren voor de cursus niet mogen schrijven..? Als je verplicht wordt om te gaan in je eigen tijd, mogen ze daar toch wel iets tegenover zetten niet? Bij ons mogen ze de (avond) uren zelfs als overuren 'a 150% schrijven.. het bedrijf wil dat ze die cursus doen, dus zo motiveer je ook je mensen.
    Ik zou ook pissig zijn als dat via de mail even wordt gemeld. Laat staan dat ze er gewoon van uit gaan dat je aanwezig bent.. dat kan toch ook op een andere manier gevraagd worden?

20. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @maartje, wow wat een rare lui daar op je werk...
    je eerst verplichten naar die cursus te gaan en daar dan geen uren voor geven, hoe zit dat normaal gesproken?
    ik kwam laatst op het werk en zag ook dat er weer een cusus was of was geweest en daar hebben ze me niet mee lastig gevallen, gelukkig...

ik zit nu alweer een kleine 3 kwartier beneden lekker zp te lezen. ga zo maar weer naar bed, maar het slechte slapen begint me echt op te breken nou. morgenochtend naar de gyn, vind het heel spannend wat die gaat zeggen...

houden jullie het allemaal nog een beetje vol, of geld bij jullie ook "de laatste loodjes..." (ik krijg dat echt 10x per dag te horen)...
    als mensen aan me vragen hoe is het ermee zeg ik nu maar: "rond en gezond." :D

ik wordt ook gewoon door wildvreemden aangesproken, met de vraag/opmerking: "hoe lang moet je nog, niet zo lang meer of wel?"
    kan me niet herinneren dat dat bij Lars ook zo erg was...

Deel Deze Pagina