Fijn dat je weer thuis bent Maartje en fijn dat het beter gaat met je meisje. Hopenlijk zet de stijgende lijn door. @Sweetamber klinkt goed gelukkig en hou je inderdaad nog maar even braaf aan het doktersadvies straks heb je een wondbreuk of iets geks ofzo @Choc haha dat bedoelde ik ook met D-Day hoor, jou gevoel D-Day. Grappig dat zowel je moeder als jij dat dacht. Je hebt nog even tot de dag voorbij is. Wat betreft de cadeautjes tsja lastig maar kleertjes, 1e babyfotoplakboek, speelgoed kan altijd toch. En kan me voorstellen dat je van je (schoon)ouders wat duurders/blijvenders krijgt. Bij de gyn was alles goed, alleen heeft mijn eigen gyn al vanaf week 34 gezegd dat hij in het bekken en met week 36 vast ligt alleen deze gyn geloofde hier niets van. Was weer een invaller. Volgens haar ligt het nog geen eens in het bekken??? Maakt op zich geen drol uit wat het zegt niks en Julia is ook nooit ingedaald maar ik vind het zo raar. Nu moet ik als mn vliezen breken zsm gaan liggen. Dan doen we dat maar. Bij geen baby de komende dagen ma 29/10 om 8.30 melden. Duimen dat er al een beetje ontsluiting is zodat de vliezen gebroken kunnen worden maar als ik dit nu weer hoor denk ik dat het nog potdicht zit. Ik zou zeggen: Baby kom er nu maar uit!!!!! @Debo heel heel veel succes morgen!!!
Jeej, dat schiet ook op he. Gokken ze maar iets of is het gewoon niet duidelijk of de kleine al vast ligt? Hoop voor je dat er een deze dagen vanzelf iets gebeurd ipv afwachten tot maandag. Heb vanmiddag een yogabal gehaald. Dat zit toch een stuk beter dan de bank Mijn schoonzusjes was vanmiddag bij mij en zei bij het zien van de bal dat het bij haar en nog 2 vriendinnen op gang kwam toen ze 2 avonden op die bal hadden gezeten.. Als dat eens zou kunnen haha! Mijn vk heeft een ongelukje gehad, waardoor we nu een vervangster hebben. Net met controle dus even kennis gemaakt.. duurde een eeuwigheid voor ze voelde hoe de kleine lag en het hartje kon vinden. Normaal sta ik binnen 5 min buiten.. *zucht* echt fijn was dat gedruk op mijn buik toch niet. Maar verder alles weer prima, dus we wachten weer.
@maartjev wat fijn dat je thuis bent. ookal is het niet prettig om je kleine achter te laten. gelukkig gaat het steeds beter met haar. dikke knuffel hoor. @sweetamber wat fijn dat kenzi het ook goed doet. geniet ervan want de tijd vliegt voorbij.
Ik lees elke dag trouw mee, maar reageren.. Soryy..... Dat verhaal over een coconnetje om je heen bouwen klopt bij mij helemaal! Ik heb de puf niet om actief te zijn in sociale contacten zoals facebook, dit forum etc.. Ik ben er dan ook helemaal klaar mee... Ze mag echt wel een keer gaan komen nu. Elke ochtend word ik wakker en dan is er weer niks gebeurd! Ik word ook gek van iedereen die zegt: 'Ik vond 1 dag over tijd al erg' Grrrrr....Gelukkig slaap ik goed, beweegt ze goed en ben ik verder best actief met wandelen enzo. Zow! De klaagmodus is voorbij! Ga nu lekker theetje maken met lekker stuk chocolade (dat mag natuurlijk nu nog wel lekker, hihihi) Groetjes!
even een updateje; het gaat goed met zoë! ze is terug geplaatst van de IC naar het ziekenhuis waar ze geboren is, op de kindercouveuse afdeling. ze ligt niet in couveuse, en heeft geen beademing meer, maar ligt in gewoon bedje aan monitoren. ze krijgt al veel meer voeding, anders was ze niet te houden (haha), en ze heeft ein-de-lijk dan haar pakje aan wat ik it heb gezocht...!! er staat een webcam op haar gericht zodat we heerlijk thuis mee kunnen genieten! met mij gaatie redelijk. ik ben heel moe en snel duizelig. zelfs even douchen moet ik van bijkomen. maar ik mag nog niet zo klagen want het lijkt toch redelijk te gaan. heb gelukkig wel de kraamhulp die elke ochtend mij mee opstart. mn man doet echt zn best om alles vlot te laten verlopen, en me te helpen en niks te laten doen..
@maartje wat fijn dat ze het zo goed doet. Nog ff en dan heb je haar lekker thuis. Die vermoeidheid en duizelingen heb ik na 11dagen nog steeds. Mijn vk zei je krijgt wel bloed toegediend maar je lichaam moet daarna zelf nog allerlei stoffen gaan aanmaken die je verloren bent. En dat duurt wel ff. Dus let echt goed op wat je lichaam verteld en luister er ook naar. Sterkte. @senna welkom en ff klagen is niet erg hoor. Is zwaar nu maar je bent er bijna meid.
he dames ik heb een foto van ziza op de baby van de maand pagina gezet. willen jullie ff op haar stemmen. xx
@maartje, hè wat fijn dat het toch zo goed met Zoë gaat en dat je vanaf thuis de hele tijd naar haar kan kijken, dat lijkt me ook fijn!!! @senne, welkom en succes met die verrekte laatste loodjes, klagen mag juist hier, we zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje.. @debo, hoe is het gisteren gegaan? Ze zouden je gaan inleiden toch? Ben erg benieuwd of je al ligt te genieten van je kleintje..
@Maartje fijn dat het goed gaat en dat je haar thuis ook kan zien. Lijkt me een fijn gevoel. En doe ajb rustig aan met jezelf! @Senne join de club! En lekker klagen mag altijd! Ik snap het gevoel heel goed! @Debo81 hoe gaat het met je? Hoop dat je een goede bevalling hebt gehad en van je kindje aan het genieten bent @Choc lekker zo'n vervangster! En doet je yogabal al wonderen? Zo ja dan pak ik vanavond de skippy bal van mn dochter nog uit de schuur Hier dus (nog steeds) niks. Gisteren heeft de vk nog wel even gevoeld of ze kon strippen. Het is zo'n schatje. Officieel ben ik allang overgedragen aan het ziekenhuis maar we houden zo nu en dan nog contact. Hoorde ze mn verhaal uit het ziekenhuis en bood ze spontaan aan om te kijken of ze kon strippen! Dat is helaas niet gelukt. Het is wel erg week en rijp en mn baarmoedermond is bijna verstreken maar nog net geen ontsluiting. Verder ligt m'n draakje dus wel in het bekken geen twijfel mogelijk zei ze! Inderdaad niet echt vast maar wel ingedaald. Gisteravond serieuze harde pijnlijke buiken om de 5 minuten maar in slaap weer weggetrokken. Gek wordt ik ervan. Moet ik niet doen natuurlijk maar ja..... Ik hoop echt dat het nog uitzichzelf start maar ik heb er een hard hoofd in. Zie erg op tegen het inleiden maandag.....Hoewel ik het liefste wil dat hij komt natuurlijk maar toch. Liefs
nog steeds niemand bevallen verder, jeetje schiet es op meiden.. !! hier gaatie redelijk goed; we mogen Zoë al af en toe proberen flesjes (moedermelk) te geven ipv alleen de sonde. kost haar nog veel moeite maar de start is er. ze zoekt ook naar tepels dus ik mag ook snel een keer haar aan proberen te leggen. dat eeuwige kolven is ook maar saai. ben wel blij dat de melkproductie goed gaat! ze hadden gezegd dat er waarschijnlijk weinig tot niks zou kunnen komen vanwege het trauma, mijn lichamelijke staat, mn bloedverlies en geen baby thuis... Nou, ik tank flessen vol af, haha!
@Mamaleintje: helaas.. nog geen vorderingen op skippy-gebied Morgen dus de grote dag voor je! Spannend! Succes alvast! @Maartjev: Wou dat ik beter nieuws had hier.. helaas nog steeds aan het afwachten, want de kleine vind het nog veels te goed hier binnen! Fijn dat je 'melkproductie' goed gaat! Voor je het weet drinkt Zoë er liters van weg Hier de afgelopen dagen erg veel harde buiken gehad, en af en toe een steek in mn onderbuik, maar meer niet. *zucht* Kleine beweegt weer flink, wat niet al te fijn is. Maar goed, we wachten nog steeds af..
nou meiden jullie geduld word nu al op de proef gesteld door de kleintjes. hihihi maar jullie zijn er bijna. ik weet zeg het al weken....sorry hier gaat alles rustig hoor. mijn meissie eet goed. maak me alleen echt zorgen om haar droge huid. ze vervelt gewoon. ken dit niet van mijn jongens en smeren werkt niet. morgen komt de arts van consultatiebureau dan ga ik het ff bespreken. ik heb ook een grote knobbel ontdekt in mijn linkerborst net naast mijn tepel. de vk wist niet wat het was en de lactatiedeskundige ook niet. dus nog een vraag voor arts. en als die het niet weet toch maar ff naar de huisarts. nou fijne dag en kom morgen weer ff kijken of er al bbnieuws is.
ow, hier ook zo'n droog huidje. Als ik kleertjes uittrek vallen de schilfers met bosjes op de grond Ik smeer met olie van Weleda (had nog een proefflesje staan) maar helpt ook niets. Misschien nog maar olie voor in het badje halen. Wij doen Kenzi maar 2x per week in bad, scheelt in ieder geval nog...
Maartje: wat fijn dat het steeds beter gaat! Hopelijk mag ze snel naar huis! Ben jaloers op je melk.... Hier kan ik helaas de kleine niet bijhouden, er komt gewoon niet genoeg melk per voeding vaak nog 60 tot 120! Bijvoeden met flesmelk... Blijf als een gek kolven en aanleggen Maarja elke druppel moedermelk die ze krijgt is een goeie!!! Droge huid: hier had ze dat ook en we hebben badolie (neutral) gekocht op advies van cb arts en dat helpt goed... Nu is het al bijna over na drie keer gebruiken! Zo gek onze kleine is al bijna een maand oud, ongelofelijk!! We zijn nog niet altijd gewend maar kan niet meer zonder! Het is een heel lief kind, behalve om 2 uur s nachts... Dan wil ze niet slapen, geen idee waarom?!?
Fijn om te horen dat het buiten de droge huidjes toch wel goed gaat met jullie kleintjes, dames! Wat moet het toch genieten zijn! Ben benieuwd wanneer wij dat ook allemaal kunnen zeggen hoor haha! Inmiddels ben ik door het 1e deel van '50 tinten grijs' boek heen. Had ik gekocht voor na de geboorte, maar kon niet wachten haha! Op naar deel 2 en 3 dus. Wel aanraders hoor, dus mochten jullie ergens de tijd nog vinden... Net nog even lekker uit eten geweest met mn mannetje. Zal voorlopig de laatste keer zijn, en hij vond het nodig mij lekker te verwennen nu saampjes uitgeput op de bank de rest vd avond.. Heerlijk om ook nog ff samen te zijn!
Hallo meiden hier een korte update, onze zoon is geboren na 2dagen bevalling en uiteindelijk een keizersnede...kleine man ligt nog een week op de neo afdeling omdat we beide koorts hebben...ben erg duf door morfine dus update volgt nog haha, ik geniet van onze mooie zoon..hij heet I.S.A.mxxx
Lieve meiden Gisteren ben ik na een hele snelle bevalling mama geworden van Thijs! Volluit heet hij thijs timothy. Mocht gisteren al komen om in te leiden hadden een gaatje over. Was er om 10 uur en na half uur ctg wilde ze gel inbrengen had ik al 4 cm! Zomaar cadeau geen weet niks haha. Om 12 uur vliezen gebroken en om 14.58 geboren. Is erg snel gegaan dus en daar had thijs een beetje last van op het laatst met ah hartslag. Ben een beetje geholpen met de vacuüm want hij lag ook ongunstig met zn hoofd. Maar alles is goed hij doet het super drinkt al wat. Ik had 600nog bloedverlies dus was prima. Wel enorm ontplofte en gezwollen onderkant door de snelheid maar ijscompressen doen wonderen hihi. Kan niet slapen dus ik dacht ff buurten hier. Xxx
Lilpower: drink je wel voldoende naast de BV??? Want dat was bij mij wel het "probleem"... mijn lijf kon de vraag niet bijhouden, omdat ik zelf onvoldoende vocht nam Bevallen dames: van harte gelukgewenst met jullie kleine wondertjes. Las heftige verhalen hier, maar het komt allemaal goed! Lekker gaan genieten met zn allen!
@debo en mamaleintje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetjes. Hoop dat jullie aan het genieten zijn...