oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Alle nieuwe mama's: gefeliciteerd!!!!
    Hier nog steeds aan het wachten en wachten en wachten...gelukkig voel ik me nog wel redelijk goed, lichamelijk hier en daar wat ongemakken, maar wat wil je?! Kan alleen maar hopen dat het snel gaat beginnen.

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    jaaaaa joepie!!! gefeliciteerd dames!!!! Mooie namen allemaal zeg :)

Debo heel veel beterschap voor jou en de kleine, hopelijk knappen jullie snel op.

mamaleintje; bevroren kraamverbandjes doen wonderen, heb de eerste dag na bevalling telkens ingedaan en de zwelling was vrij vlot weg! mijn onderkantje was ook echt helemaal dik, en blauw!

met mij gaatie best prima, kraamzorg maar afgezegd, want ze hoeft mij niet meer te helpen.. :) voor het poetsen heb ik moeder/schoonmoeder ;)
    met Zoë gaat t ook goed, zuurstof gaat naar beneden, ze gaat naar 7 voedingen ipv 8, drinkt haar flesjes steeds beter, en vandaag mag ik dr toch aan gaan proberen te leggen!! gisteren heb ik dr voor het eerst echt vastgehouden na de bevalling, zo heerlijk!! lekker snuffelen aan elkaar, zij en ik vonden het heerlijk. ze tilde haar hoofdje van mn schouder om me eens goed te bekijken als ik tegen haar praatte, zo lief!

3. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    Debo en mamaleintje gefeliciteerd . Hoop dat jullie snel naar huis mogen met je kleintje zodat je er echt van kan gaan genieten.

Nog een paar wachtenden.... spannend.

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Joepie! Ze heeft zowaar even aan de borst gedronken!

5. Op vrijdag 26 oktober is onze kleine meid geboren. Om 0230 uur begonnen de weeën, na een kleine aarzeling zo rond 0400 uur naar het ziekenhuis gegaan. Omstreeks 0530 uur begonnen de weeën en om 0627 uur is onze kleine meid geboren. De kleine meid is geboren met 37 weken en 4 dagen. Uiteindelijk is het nog een spontane bevalling geworden, ze zou eigenlijk vandaag (29 oktober) ingeleid worden.

Moeder en kind maken het heel goed.

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    *** even inbreken voor debo:
    meis, wat klinkt 't heftig... maar hij is er eindelijk!! Van harte gefeliciteerd!! Ook voor debo-man!!
    Hopelijk knappen jullie beiden snel op en dan lekker genieten thuis!
    Nogmaals proficiat!
    Veel liefs ***

7. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hoi meiden,

In het begin heb ik in dit topic wel eens iets geschreven.
    Nu ben ik niet zo'n schrijver maar heb wel altijd met jullie meegelezen en meegeleefd...

Iedereen die inmiddels bevallen is van harte gefeliciteerd en de dames die nog zitten te wachten, hopelijk hebben jullie je wondertje ook gauw in de armen.

Vol trots mag ik melden dat op 24-10-2012 om 22.04 uur onze prachtige dochter is geboren.
    Na een snelle voorspoedige bevalling van bijna 5 uurtjes :p...

Helaas ging het bij de placenta mis, deze kwam er maar gedeeltelijk uit waardoor ik 4 liter bloed verloor, geopereerd ben en een bloedtransfusie moest hebben :(.

Maar na 2 dagen ziekenhuis mochten we lekker naar huis.
    Ik voel me ontzettend goed en we zitten superhoog op een roze wolk te genieten!!

Wat een geweldig gevoel is dit :p!!

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    En ja hoor.. Ook hier babynieuws! Vanmorgen ben ik bevallen van onze dochter Anne. Heel erg snel gegaan.. Om 7u werd ik wakker omdat mijn vliezen braken. Vruchtwater was groen bruin, dus naar het ziekenhuis. Weeen waren toen al heftig, en ik bleek al 9cm ontsluiting te hebben!! Om half 12 is Anne geboren. Heb dus nog een flink uur geperst.
    inmiddels zijn we thuis en gaan lekker genieten!

@ alle mamas: ook van harte gefeliciteerd!! Tot snel weer hier!

9. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Choco, mamaleintje en Debo gefeliciteerd !!!
    Nu zijn we er bijna allemaal toch?!?
    Alleen fvk nog? Hopelijk voor jou ook een oktober baby!
    Ik ben blij dat ik de eerste mocht zijn van deze gezellige groep en hopelijk kan iedereen net zo genieten als wij nu doen van onze kleine!!

10. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @Debo, Dinh en in Afwachting van harte met de geboorte van jullie kleintjes!
    Wel heftige bevallingen ook weer jeetje zeg, dat bloedverlies is wel een hot item in deze topic!
    @Choc jeetje meis dat heb je ook snel gedaan!!!! Gefeliciteerd met de geboorte van Anne, leuke naam!
    @MaartjeV wat fijn dat Zoë zo opknapt en dat je haar aan de borst heb gehad super joh!

Hier gaat het ook zn gangetje op zich. Gisteren naar huis gekomen wel met verblijfscatheter voor de urine want door de enorme zwelling kan ik nog steeds niet plassen. Morgen gaan ze herbeoordelen in het ziekenhuis of hij eruit kan.
    Heb er geen last van. Wel van mn aambeien die zich tot monstrueuze grootte hebben ontwikkeld tijdens het persen:( maar ja, vanmiddag ga ik starten met Curanol schijnt heel goed te werken.
    Met Thijs gaat het als een zonnetje. Een heel lief mannetje dat heerlijk knort op de voeding.
    Genieten dames!

11. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @dinh en inafwachting, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes, genieten maar...

@choc, jeej jij ook van harte gefeliciteerd, dat is heel erg snel gegaan zeg, hoop dat alles goed gaat en dat jullie lekker genieten.

@maartje, JIPPIE!!!

@mamaleintje, fijn dat je thuis bent, al is het met catheter. Hopelijk mag die er snel uit. En hoop ook voor je dat de Curanol snel helpt. Wat ook wel prettig is, met een koud washandje even erop, iedere keer als je op het toilet bent geweest. Dan krimpen ze ook nog wel wat. Maar misschien heb je dat al lang geprobeerd.

Wij mogen donderdag met Kenzi naar het ziekenhuis voor controle, kijken hoe het nu met 'm gaat. Ben benieuwd hoe zijn gewicht nu is. Ik vind wel dat hij een lekkere bolle toet heeft gekregen...

12. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    mamaleintje: het komt echt weer goed hoor ;)! ik spreek uit ervaring.. elke x als ik verschoond werd hoorde ik ; zooo jou hebben ze goed te pakken gehad!! en de kraamzorg wilde de thermometer niet daar beneden gebruiken daar ging ze niet in liggen zoeken (aambeien), haha!
    mn onderkant voorkant is alweer helemaal geslonken dankzij oa die ijsverbandjes, en de aambeien door de curanol! ik merkte de dag nadat ik begon met smeren al dat de druk er af ging. nu, na paar dagen zei de VK dat het al de helft geslonken is, en zo voelt het ook :)

13. #1693 dinh, 30 okt 2012
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
    Het is allemaal heel onwennig. Lig je zelf net te slapen, wordt er elders in huis gehuild, vanwege een poepluier, plasluier, of omdat er gegeten moet worden.

De voeding kwam ook goed op gang. In het begin wordt er natuurlijk weinig melk aangemaakt, maar nu is het zelfs te veel. Maar dat is alleen maar goed. De ontlasting van de kleine meid begint ook steeds bruiner te worden. Het was vandaag zelfs waterbruin. Dit als teken, dat alle voedingsstoffen uit de moedermelk wordt gehaald.

Het hummeltje verandert elke dag. Ze ziet er nu heel anders uit, dan een paar dagen geleden, ze ziet er nu heel anders uit dan gisteren, ze ziet er vandaag heel anders uit dan morgen. Ik vind mijn Miss Universe een mooie baby die wijs uit haar ogen kan kijken. We zijn erg benieuwd naar de uiteindelijke huidskleur. De wat gelige kleur die ze nu heeft, zijn natuurlijk afvalstoffen, die haar lever nog moet afbreken.

Tsja, een mooie baby, dat is ze. Maar dat zal iedere ouder van hun eigen kind zeggen. Ze is nog zo klein, maar o zo mooi. Over klein gesproken, bij haar geboorte woog ze 2700 gram. De eerste dag was ze 140 gram afgevallen, de tweede dag 70 gram. De derde dag was al weer 40 gram aangekomen! Aankomen terwijl ze nog mag afvallen. Dat wil dus zeggen, dat de voeding het goed doet, maar dat had ik al verteld. De vierde dag, 29 oktober dus, was ze niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Ze weegt nu dus zo'n 2530 gram.

Oh, ik heb vandaag met de kleine gedoucht, zie fotoalbum. Dat was leuk en ga ik snel nog eens doen. Fijn, om lichaam tegen lichaam te zijn met je eigen baby.

14. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Dinh: klinkt alsof je lekker aan het genieten bent!! fijn om te horen dat het goed gaat. Wat een lekker klein frummeltje heb je toch!
    mijn baby is nu zo'n 4300gram, toch wel heel knuffelig maar ziet er minder 'pasgeboren' uit! kleding in maat 50 is echt geen gezicht, maat 56 zal ook niet heel lang meer passen, haha.

Nu voor het eerst helemaal alleen thuis de hele dag.. kraamzorg weg, man werken, noah naar school, baby ziekenhuis. ben benieuwd wat het met me doet..

15. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Jeetje, ben ik echt de laatste?? :D
    Ik geloof dat ik naar het november forum moet, ik zie het niet echt gebeuren dat hij nog in oktober komt...ach, zolang hij maar gezond en wel uit mijn buik komt!
    Gefeliciteerd nieuwe mama's! Het blijft heerlijk om te lezen dat de bevallingen goed gegaan zijn. Hihi.
    Hopelijk horen jullie gauw van me en kan ik het rijtje waardig afsluiten ;)

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Iedereen van harte met de geboorte van jullie kleintjes!

Maartje, jemig joh, wat een verhaal! Heftig! Maar gelukkig op de goede weg!

Nog even kort mijn bevallingsverhaal:
    12 oktober moest ik voor een CTG ivm het niet veel voelen van de baby. De CTG was prima, dus ik dacht; we gaan zo weer weg. De gyn maakt nog een echo en vind dat ik te weinig vruchtwater heb en toucheerd: 2 cm ontsluiting. (niks van gevoeld) Resultaat; blijven en terplekke inleiden.

Uiteindelijk zijn de weëen om 17.15 begonnen (na het breken vd vliezen en infuus) en is na 4 minuten persen om 18.30 ons zoontje geboren. Hij woog met 37+4 nog 3720gr :) Hele bevalling heeft dus 1 uur en en een kwartier geduurd. Erg heftig!

Eerste dag was hij erg misselijk en dronk niets. Daarna kreeg ik erg last van kloven en een borstontsteking. Wat ben je dan ziek zeg! Fer.re viel af tot 3400 gr. uiteindelijk ben ik gaan kolven. Dat is nu bijna 2 weken geleden en ik kolf nog steeds. Tepels liggen nog steeds open. Fer.re bleek een te kort tongriempje te hebben waardoor hij niet goed aanhapte en ik kloven kreeg. Zijn tongriempje is doorgesneden.

Ik probeer nu af te bouwen met de borstvoeding, wat niet echt lukt want dan doen mijn borsten gelijk weer pijn. Het borst met de ontsteking geeft maar 20cc per keer, de andere zo'n 90cc.. niet genoeg, dus ik geef fv bij. Kost allemaal zoveel tijd! Flesje geven en dan nog kolven..
    Dus nu toch maar serieus proberen af te bouwen.. Al zou ik heel graag bv geven, maar ja...

Toch nog heel verhaal geworden :eek:

17. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @choc en in afwachting. Gefeliciteerd meiden. Geniet ervan.

@fvk nu wachten we allemaal op jou. Een november kindje.

Hier gaat alles wel rustig. Heb alleen wel gemerkt dat ik savonds te weinig melk heb. Ook met kolven is het uit beide borsten samen nog geen 60cc. Dus krijgt ze een flesje savonds en kolf ik om de productie omhoog te krijgen. Sochtend stroomt het gewoon uit mijn borsten. Ze drinkt wel al 90cc uit de fles. Moet er alleen wel johannespoeder bij doen anders spuugt ze het uit.
    Dus nu maar hopen dat mijn productie gauw toeneemt.

Xx

18. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    #1698 Chocoholic, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    Weer even het lijstje bijgewerkt hoor!
    @FVK: volgens mij ben je echt de laatste ja.. van de andere die er nog staan horen we hier niet veel. Hoe gaat het met je?

Lilipower: 17 oktober / meisje - Jolisa Rosalie (1 oktober)
    Sweetamber: 14 oktober / jongen - Kenzi Jay (2 oktober)
    Ingearts: 20 oktober / jongen - Kyan (6 oktober)
    Titus: 24 oktober/ jongen - Timo (9 oktober)
    Goddin: 28 oktober / ?? - Fe.rre Fol.ke (12 oktober)
    Cook: 25 oktober / meisje - Ziza Nayeli (15 oktober)
    MaartjeV: 20 oktober / meisje - Zoë (24 oktober)
    In Afwachting: ?? / meisje - Jara (24 oktober)
    Dinh: ?? / meisje - ?? (26 oktober)
    Debo81: 16 oktober / jongen - I.S.A.M (28 oktober)
    Mamaleintje: 22 oktober / jongen - Thijs Timothy (28 oktober)
    Chocoholic: 1 november / meisje - Anne (29 oktober)

Tijgertje13282: 20 oktober / jongen
    Senne: 21 oktober/ meisje
    Maia: 21 oktober / jongen
    FvK: 27 Oktober / jongen
    Latwin : 31 oktober - tweeling- jongen - meisje

19. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    De afgelopen dagen zijn hier goed gegaan. Anne drinkt (40cc)/poept/plast/slaapt als een voorbeeld baby :)
    De nachten gaan redelijk, het is nog even wennen en ze heeft een beetje last gehad van buikkrampjes.
    Vandaag blijft ze niet helemaal goed op temperatuur, maar verder voelt ze goed aan en slaapt ze al de hele ochtend. Afwachten dus wat het kruikje doet.

Met mij ook alles goed. Weinig last van de hechtigingen (2st) maar wel enorme aambei! Toch maar even Curanol halen, aangezien de Sperti zalf die ik al had niet echt wat doet.
    Sinds gisteravond staan mijn borsten wel op knallen. Stuwing is echt erg, dus wel vervelend. Hopelijk neemt het snel af..

Vandaag worden de kaartjes bezorgd, dus kom ik de middag wel door met vouwen :)
    Oh ja, zouden jullie willen stemmen op mijn foto als Buik van de maand? Mits je m dan de mooiste vindt he haha! :p Tnx!

20. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @FvK, je bent idd de laatste (van diegenen die hier regelmatig reageren), je maakt het dus spannend, hahaha... Succes en ik hoop voor je dat je snel nieuws hebt... Is het nog een beetje vol te houden? Of ben je echt aan het wachten?

Hier alles goed, vandaag controle gehad in het ziekenhuis van Kenzi. Hij is gewogen en hij weegt nu 4,8kg. Echt Hollands welvaren zei de arts. Dus we zijn helemaal gerustgesteld en gaan maar zo verder als we nu doen. Hij krijgt nu 6x per dag 150cc+5schepjes aangeboden. Dat krijgt hij lang niet altijd op hoor, maar dat hoeft ook niet. Hij is wel veel meer wakker dan in het begin, soms denk ik dat hij te veel wakker is (zou dat kunnen?;))... Volgende week alweer voor de eerste keer naar het consultatiebureau, dan krijgt hij ook een prikje (of 2?), aaaahhhh zielig!!! En ik "moet" er alleen heen, manlief werkt.
    We zien het wel...

Deel Deze Pagina