Oh wat heerlijk Maartje! Nou....hier nog niks te bekennen! Wat een volhouder, he?! Gisteren een controle gehad in het ziekenhuis en alles was prima! Kwam eerlijk gezegd niet echt als een verrassing, maar toch wel prettig. Gelijk maar weer de verloskundige gebeld voor een plan van aanpak en die is heel duidelijk: vandaag om 9:30u strippoging 2. Hopelijk nu meer succes...zondag verloor ik een deel van mijn slijmprop, met behoorlijk steken, dus er is misschien wel iets gebeurd van binnen! Mocht die strippoging donderdag nog niet geholpen hebben, dan worden mijn vliezen thuis gebroken (alleen als hij genoeg ingedaald is) en anders strippoging 3. Maar er staat al een afspraak in het ziekenhuis voor as vrijdag. We hopen echt niet dat het zover zal komen. Dusssss....wel raar om dit als enige zwangere nog op te schrijven Het geeft wel veel rust dat ik weet waar ik aan toe ben qua stappen die genomen worden, het is alleen de vraag of de kleine man een beetje mee wil werken! Ik hou jullie op de hoogte. Het is in ieder geval heerlijk om de babyverhalen van jullie kant te lezen, dan weet ik waar ik op zit te wachten.
@fvk ik hoop dat je strippoging werkt. Op welke muziek ga je strippen. Hihi. @ maartje wat fijn dat de kleine thuis is. @ ladies wat fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat. Echt geniet ervan. Ik geniet zo van mijn meisje he. Ze is echt prachtig. Vannacht hebben helaas de krampjes bij haar toegeslagen. Zo zielig he. Mijn hart breekt gewoon elke x als ze gilt. Vandaag ff nurse harveys halen ertegen want dat werkte perfect bij mijn jongens. Xxx
@fvk, spannend dus nog steeds, hoop dat de 2e poging wel helpt... @cook, ah zielig die krampjes, ik had voor de oudste Infacol, dat hielp ook heel goed Hier vanochtend voor het eerst op het consultatiebureau geweest en hij doet het nog steeds hartstikke goed en weegt nu 5,1kg en is daarmee zwaarder dan zijn oudere broer op die leeftijd. Dus die mindere start is al weggewerkt... En hij is 58cm lang, dat betekend dat hij in 4 weken 5cm gegroeid is. We hadden hem zelf gemeten toen hij 1 week oud was. Zijn broer was ietsje langer op die leeftijd, grappig om te vergelijken...
Fvk: hopelijk van jou ook snel baby nieuws! Cook: idd infacol, gebruiken wij ook en helpt gelukkig heel goed! Sweetamber: jeetje wat een joekel is jullie mannetje al!!! Vorige week ook bij cb geweest ... Ze is 4,2 kilo (kilo meer dan geboorte) en 54,5 cm Hoer twijfel ik heel erg over de borstvoeding, wat ik ook doet het wordt maar niet meer... Het wordt gewoon een strijd met de kleine ( maar ook met mijn eigen geweten) als ik het kolf en in een flesje geef drinkt ze het heel goed, aan de borst word ze gewoon woest.. Het is niet genoeg om haar geheel te voeden. Durf gewoon niet te stoppen met borstvoeding maar word gek van het kolven zonder een beetje een goed resultaat. Iemand nog tips? Zouden jullie stoppen of niet??
Hahaha, ja is een beste vent nu hoor, maar had ook al aardig gewicht bij geboorte (4,1kg) Wat betreft de borstvoeding, ik zou stoppen (maar mijn mening is een beetje gekleurd, heb nl. zelf nooit bv gegeven omdat ik dat niet wilde)... Maar als je het wel heel graag wilt en het lukt niet en het is iedere keer een strijd dan kan het best zijn dat overstappen naar fv jullie allebei meer rust geeft. Een gestresste mama heeft je kleine meid ook niets aan.. Uiteindelijk blijft het iets wat je zelf het beste kan beslissen, laat je iig niets aanpraten... (hier heb je dus ook niets aan, sorry)
Dag dames! Na een snelle, maar heftige bevalling is op 30 oktober V.ick Rosalie geboren om 23:58 uur. De weeën kwamen om 18:00 uur uit het niets om de 5 minuten! De kleine meid doet het fantastisch! Wat is dit geweldig!
@lilli . Maar hier ging de bv ook niet omhoog. Niet met kolven of blijven aanleggen. Raakte er helemaal gefrustreerd van. Moest haar constant bijvoeden. Alsmaar een vechtende hongerige bb aan de borst. Nee hoor was het zat. Ben overgestapt op kv. Nu eet ze elke drie uur slaapt ook veel en is tevreden. Op de krampjes na. Maar die komen ook voor bij bv. Dus ik zou zeggen stap over op kv. Succes... @senne gefeliciteerd. Geniet ervan hoor. Xx
Ranomi is nu intussen al anderhalve week. Ze is al een echt dametje, ze kijkt leuk uit d'r ogen en lijkt te genieten. Op dag 3 begon ze al weer met aankomen en op de 10e dag had ze haar geboortegewicht weer gehaald. Ik weet niet of dat snel is of niet, maar we zijn er tevreden over. Ze weegt nu iets meer dan 2700 gram.
@senne, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje. Uit je berichtje straalt gewoon het geluk, leuk!!! Geniet maar lekker van jullie meisje...
@Cook: krampjes.. wat zielig! Hoop dat de middeltjes werken! @Senne: gefeliciteerd! Geniet ervan! @fvk: Hopelijk helpt het strippen allemaal en kun je snel genoeg van je kleintje gaan genieten! @lilipower: ik sluit me helemaal bij Sweetamber aan! Een gestresste mama is al helemaal niet goed. Volg je gevoel en doe wat jij denkt dat het beste is. Hier gaat alles zijn gangetje. Net lekker voor het eerst buiten geweest met mn meissie. Wat heerlijk die buitenlucht!! Anne vond het ook prima, heeft de hele weg liggen pitten haha! Ze weegt nu (10 dagen) 3630gr. Nog 20 te gaan voordat ze weer op gewicht is. Eet een slaapt ook nog steeds erg goed, vannacht om 1u fles en vanochtend om 7u moest ik haar wakker maken!! Kon me van te voren niet voorstellen dat zo'n hummeltje zoveel geluk in je leven brengt! Genieten elke dag steeds meer.
over die borstvoeding, ik herken de twijfels! Zoë redt het nog niet om volledig alle voedingen aan de borst te drinken dus ik loop ook te 'klooien', en moet dus alle voedingen die ze heel slecht heeft gedronken melk bijgeven, en de rest van de voedingen die ze niet aan de borst drinkt sowieso afkolven. Ik heb het gevoel dat ik bezig blijf!!!! Doet manlief de voeding van 12u, kan ik alsnog de wekker zetten ivm kolven (anders wordt ik drijfnat wakker..), en zo dus hele dag door. Begin er nu al beetje zat van te krijgen. Ik ga haar nu vaker proberen de borst te geven zodat ik minder vaak hoef te kolven, lukt dat niet ga ik denk ik toch maar over op flesjes. Heb ook van iemand gehoord over een 'techniek', dat je 3x per dag kolft en dan genoeg hebt voor hele dag?? Iemand bekend mee?
Maartje: drie keer per dag kolven en dan genoeg hebben daar kan ik alleen maar van dromen!! Ik heb inmiddels een lactatiedeskundigr ingeschakeld... Deze komt morgen langs, ze neemt druppels mee en een speciaal slangetje. Het slangetje word in een flesje kunstvoeding gehangen en langs mijn tepel gestopt. Zo denkt de baby maar ook de borst dat er borstvoeding komt... Zo blijft zij langer aan de borst zonder frustratie en gaat de borst extra melk aan maken. Ik heb al 10x gesloten te stoppen maar kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen! Ik word bij het idee van stoppen zo verdrietig dat ik de kracht vind om door te zetten! Ik smelt echt als ik haar van de borst zie genieten. Dit is de laatste kans en hopelijk helpt het!!! Zodat ik straks iig kan zeggen ik heb er echt alles aan gedaan en heb mijn dochter de beste start gegeven die mogelijk is.
@lilli ik hoop echt voor je dat het lukt. Ik vind het jammer dat het bij mij niet lukte maar ga die strijd niet meer aan. Die heb ik de vorige twee x ook verloren met kapotte borsten. Dus nee dan maar kv. Ze heeft het in ieder geval tweehalve week gehad. Maar ik duim voor je. Xx
@Lili ik vind het onwijs knap en dapper dat je zo doorzet! Ik hoop voor je dat het gaat lukken en dat jullie er allebei van kunnen genieten. Maar wees niet boos/verdrietig op jezelf als het uiteindelijk niet lukt. Je hebt er echt alles aan gedaan en kv is echt geen slechte optie meis. Denk ook een beetje aan jezelf..... Succes! @Maartje, die techniek ken ik niet maar kan denk ik ook alleen maar als je heel veel voeding hebt anders staan je borsten toch op klappen? Of loopt je voeding terug als je maar 3 x kolft?
Nou... Het rijtje is compleet! Gisteren om 17.58u is onze grote kleine jongen gezond en wel geboren in het ziekenhuis. Hij heet Tygo René en weegt 4385gram en 52 cm... Ja, dat was even schrikken! Hahaha! Uiteindelijk ben ik gisterenochtend ingeleid. Behoorlijk heftige weeën weg moeten puffen, persdrang op 6 cm ontsluiting, gepoept in het vruchtwater, navelstreng om het nekje en een knip inclusief 4 hechtingen. Dus. Maarrrr alle clichés zijn waar: zodra hij op je buik ligt, is alles prima! Wel een nachtje moeten blijven ivm flink bloedverlies, maar ik voel me eigenlijk best goed. Nu weer lekker thuis. Hij drinkt goed en ligt heerlijk tevreden te slapen. Wat een wonder en wat is het genieten...
jeeeeeeeej gefeliciteerd!!!!!! gelukkig gaat het weer goed met jullie na ook weer een heftige bevalling.. tijd om lekker te genieten!! is trouwens niet echt een geluks-topic qua bevallingen geloof ik, hihi! vandaag rommeldagje qua voedingen. ze dronk gisteren om 20.30 120cc, wilde om 22.00 weer drinken dus eerst 50cc en vervolgens nog maar 50cc gegeven, wilde om 01.00 niks dus we besloten op haar verzoek te wachten dit was vanochtend om 5.30 120 cc, 09.00 120cc, 12.30 100cc, 15.00 niet te houden dus weer 100cc, en nu slaapt ze alweer een tijdje. beetje soort bv op verzoek?! ik geef alles uit fles nu, voorraad opmaken en langzaam over naar kv. ik kolf echt alleen de hardheid uit mn borsten, hopelijk lukt het zo om te stoppen.. denk trouwens dat ze in het zkh gewoon honger had, daar was ze vaak onrustig en had tut veel nodig, nu gaat ze met armpjes wijd heerlijk in dr bedje slapen na voeding, en die tut gebruiken we bijna niet meer...
Jeej, nu zijn we compleet qua babies... Van harte gefeliciteerd hoor FvK, weer een zware bevalling maar gelukkig nu alles goed... Geniet er maar lekker van... Voor diegenen die fv geven, geven jullie op verzoek of op vaste tijden? Vind het behoorlijk lastig wat ik ermee aanmoet. De ene keer laat hij er krap 4 uur tussen en dan zo weer 6 uur...
Jaaaa, nu ben ik niet alleen mama van twee mooie mannetjes, ik ben sinds gisteren ook tante van een mooi mannetje. Mijn broertje en schoonzusje zijn gisteren bevallen van hun mooie zoon Olivier!!! Het mannetje is met 37 weken geboren, zou eigenlijk volgende week via geplande ks gehaald worden omdat schoonzusje bekkenklachten en hernia had (en dus verschrikkelijk veel pijn). Maar het mannetje vond dat het lang genoeg geduurd had en heeft gisteren met precies 37 weken besloten om zelf te komen. Hij weegt 3500gr en vader, moeder en zoon maken het goed. Helaas wonen ze niet naast de deur (Montrèal, Canada) dus kunnen we er niet zomaar even heen. Gelukkig hebben wij de tickets al in huis en vertrekken we met de kersverse opa en oma op 1 januari die kant op. Wat ben ik trots op mijn kleine broertje die zo maar "ineens" papa is!!!
Gefeliciteerd fvk!!! Eindelijk ook bij jou genieten! Sweetamber: gefeliciteerd, tante worden is ook zo iets bijzonders en vooral als het zo dichtbij je eigen kleine is! Maar Canada is niet om de hoek zeg...