oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Joepie FvK!!!! Gefeliciteerd met jullie mannetje. Heerlijk genieten hoor

@SweetAmber gefeliciteerd met je neefje!! Aftellen tot 1 januari dan maar en veel skypen ;)

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @FvK: Jaa eindelijk!! Leuke naam trouwens! Lekker genieten hoor!
    @Sweetamber: Ook gefeliciteerd he! Het is januari voor je het weet ;)

De vraag over fv op verzoek of tijd; wij geven wel op vaste tijden. Behalve snachts dan, als ze wakker wordt krijgt ze, anders niet.
    Onze kraamhulp zei dat we dr overdag dan maar wakker moeten maken, omdat ze anders elke dag een ander ritme heeft. Schiet niet op, dus vandaar dat we ons daaraan houden. Zo weet je zelf ook wanneer ze heeft gehad en wanneer ze weer zou moeten komen.

Hier alles goed verder. Anne drinkt al 110cc nu, en vannacht al lekker doorgeslapen!! 12u de laatste fles gehad, en vanochtend om kwart voor 7 werd ze wakker. Jeej!! Hopelijk is het niet eenmalig haha!
    2 weken alweer.. wat gaat dat snel!! En ze is al zoveel veranderd! Heerlijk meissie is het, dus alleen maar genieten!

3. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @fvk feli meid. Geniet ervan. Je hebt ons rijtje afgesloten .

Hier geef ik overdag om de drie uur en snachts op verzoek. De ene x drinkt ze de hele fles en de andere x de helft. Maar ze heeft altijd volle luiers dus maak me niet druk.

Tijd vliegt hoor. Ze is nu vier weken en al zo verandert he. Vannacht ontdekte ze haar stem. Heel de tijd kleine gilletjes. Zo cute he.

Xxx

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @all, thanx voor de felicitaties...

@cook, jij geeft overdag dus nog om de 3 uur, hier zit er overdag 4 uur tussen, maar doordat we iedere keer wachtten tot hij zich meldde hadden we elke dag andere tijden, behoorlijk lastig...

@choc, welke tijden houden jullie overdag aan?

5. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Choco: wauw nu al een nacht doorgeslapen, wij waren al heel blij dat ze na 5 uurtjes pas kwam! Drinkt ze nu al 110, jeetje die van ons haalt net de 130! Hoe zwaar is Anne nu? Jolisa mag 165 cc maar haalt ze eigenlijk nooit

Ik ben vandaag helaas gestopt met de bv, ik kan zeggen dat ik alles heb geprobeerd maar helaas zit er niet meer in.
    Met de lactatiedeskundige nog geprobeerd (met slangetje langs tepel voeden, thee en druppels) maar de melk komt niet verder op gang... Ik denk dat ik mezelf nu recht aan kan blijven kijken en helemaal over gaan op fv. Valt nu toch wel een last van mijn schouders!
    Ik voed op verzoek trouwens, als ze geen honger heeft houd ze haar lippen stijf op elkaar dus ook al zou ik willen haha ze komt netjes om de 3,5 of 4 uur! Zo rond 11:30 , 03:30, 07:30 etc.

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @sweetamber. Ze komt overdag zelf om de drie uur. En dat is dan hoe we overgestapt zijn op de forte want daarvoor kwam ze om de anderhalf a twee uur en moest ik het echt rekken. Snacht komt ze om de vier vijf uur.
    Geef haar nu 120 de ene x drinkt ze alles en de andere x de 80/90.
    Vind het moeilijk want volgens schema mag ze 90 max. Maar dat is gewoon vaak niet genoeg. Ik heb een kleine gierigaard. Hihi.

Xx

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik ben ondertussen gestopt met de bv.. werd echt te gek om elke x zo lopen te klooien, en ik had geen zin om eerst beetje af te kolven en dan te voeden, plus ik moest voor de rest ook alle voedingen kolven ook al gaf mn man haar een fles. beetje vermoeiend icm zorg voor zoontje, huishouden, baby, en ikzelf die nog niet optimaal fit is...
    ze doet het goed op kv, ze drinkt om de 4 uur 120/4, helaas komt ze wel ook snachts weer! gelukkig slaapt ze wel overdag wat meer (beter voldaan?), dus ik kan zowaar ook gewoon nog het huishouden doen :D.

cb is gisteren geweest, zoë zag er goed uit volgens haar. ze weegt alweer 4,7 kg!
    vandaag afspraak bij kinderarts, controle. maandag nog hoortest herhaling in het ziekenhuis in de stad waar ze was opgenomen, was toen niet gelukt dus nu moeten we perse daar terug...

8. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @Flesvoeding: Ik geef overdag om de 3-4 uur op een beetje dezelfde tijden en 's nachts op verzoek. Meestal zit hij op 5.30-10-13-16-19-23. Thijs drinkt 110 cc per keer nu. En ik moet zeggen dat ritme zit er al aardig in want gisteren was ik in slaap gevallen voor de laatste fles en schrok ik om 2 uur wakker. Thijs wakker gemaakt voor de fles, slapend gedronken en hij melde zich gewoon weer om 5.30 haha. Dus of hij 'm nu om 23 uur krijgt of 2 uur 5.30 is honger!!

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    @cook, dus jij geeft de forte, dat is voor hongerige baby's toch?
    daar zit ik ook aan te denken.
    Wij geven 180cc met 6 schepjes (sinds gisteravond, daarvoor 150/5).
    Die 150/5 maakte hij schoon op en dan meldde hij zich iederre 3-4 uur, maar 's avonds maakte hij een ruk van 6 uur (dat zou hij volgens mij 's nachts "moeten" doen).
    Nu hebben we het dus verhoogd omdat ik het idee had dat hij er niet voldoende aan heeft.
    Maar nou had hij vannacht om 5 uur een fles gehad en hij heeft vanaf ongeveer 7 uur liggen huilen.
    Eerst dacht ik dat hij buikpijn had omdat het leek alsof hij wilde poepen.
    Om half 9 heb ik hem maar een fles gegeven, die maakte hij helemaal leeg.
    Maar met zijn gewicht "mag" hij maar 5x per dag 180/6 hebben.
    Nou, ik zie het vandaag nog even aan, maar ik weet het niet zo goed meer...
    Komt ook omdat hij gisteren bijna de hele dag wakker is geweest, lijkt me ook niet heel erg goed voor zo'n kleintje...

Ik merk echt dat ik het zelfvertrouwen dat ik bij Lars had nu helemaal kwijt ben, moet echt weer vertrouwen in mijn eigen kunnen krijgen...

10. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @sweetamber. Ik meng de forte met de standaard en dat gaat goed. Ze heeft daar genoeg aan. Merk dat ze snachts meer drinkt dan overdag. Overdag heeft ze genoeg aan drie schepjes dus ong 100 en snachts vier schepjes ong130. Die drinkt ze snachts ook helemaal op. Maar ze komt snachts ook later. Dus meer honger.
    Ik vind het ook best verwarrend en geeft me onzeker gevoel dat geklungel met de voeding. Maar focus me op de luiers . Zolang die goed zijn eet ze genoeg.

Xx

11. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    he ladies
    ik heb een prachtige foto geplaats onder het baby vd maand forum.
    de naam is mijn roze princesje.
    willen jullie op haar stemmen please.
    thx xx:D

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @Sweetamber: overdag houden wij tijden aan om de 3u. (7u-10u-13u-16u-19u-22/23u) De laatste stellen we zo lang mogelijk uit haha!
    Vannacht weer een fijne nacht; 22u de laatste fles, en om 4u werd ze wakker!

@Lilipower: Anne's gewicht weet ik niet goed. Vorige week was ze nog 3630gr. Bijna haar geboortegewicht. Met 110cc is ze tevreden en wordt ze om de 3u wakker. Volgende week doen we er nog 10 bij, zodat ze met 4 weken op 120cc zit. Dan moeten ze op het consultatiebureau maar aangeven hoeveel we nog omhoog moeten.

@Cook: jij zegt 'volgens schema mag ze 90 max'.. welk schema bekijk jij dan? Ik zou niet weten wat Anne zou mogen drinken.
    Ik heb gestemd trouwens! :)

13. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @choc thx. Op de verpakking en op internet kan je voedingsschemas vinden. Vb tot 3,5 kilo is 90/3 schepjes. Enz..

Vandaag cb geweest. Ziza is nu 51,8 cm en weegt 3760 . Ze is bijna kilo aangekomen. Dacht dat ze prikjes zou krijgen. Was al bang ervoor. Maar pas over vier weekjes. Gelukkig maar hoor.

Hoe ist met jullie?

Xxx

14. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteren wezen wegen met Thijs en hij weegt alweer 4.5 kg!! Hij was in 1 week 4 ons aangekomen. Dus dat gaat wel goed gelukkig. Verder is hij ook heel tevreden dus ik was er ook niet bang voor maar wel fijn om te weten.
    @voeding onze kraamverzorgster heeft ons verteld om 150 ml per kg per dag aan te houden. Dus bijvoorbeeld als je kindje 4 kg weegt = 150 ml x 4 kg = 600 ml en dat deel je door het aantal voedingen wat je geeft. Dus als je 6 voedingen geeft is dat 100 ml per keer. Dat is trouwens wel iets minder als de verpakkingen aangeven van de nutrilon. Die zitten iets hoger.

@Cook je meisje is goed gegroeid! En gelukkig pas prikjes met 8 weken inderdaad. Zal wel even slikken worden denk ik...

15. Lilipower

Vandaag zijn wij ook even naar het weeg uurtje geweest. Ze weegt nu 4830 gram dus in 2 weken 600 gram aangekomen.
    Ik heb t met die vrouw nog even gehad over de voeding... Onze dame drinkt nu 3x 165 en 3x 135 (incl schepjes) en dat was goed!
    Ze zagen liever dat ze 5 of 6 keer zelfde hoeveelheid dronk Maarja hoe doe je dat? 'S nachts drinkt ze meer dan overdag kan het moeilijk dwingen of honger laten lijden. Dus ik laat het lekker zo!!

We legen haar nu als ze gaat slapen in de pacco in inbakerdoek omdat ze zichzelf wakker sloeg... Echt geweldig, ze slaapt nu zo goed!

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    nou hier even wat drama gehad zeg, pfff... en tis geloof ik nog niet helemaal klaar, al wel wat verbetering gelukkig!
    ben nu helemaal over naar nutrilon hypoallergeen 120/4 met 1 schepje nutriton. maar sinds ze dat dus krijgt ipv de combi met bv krijst ze alles bij elkaar!!! ik dacht meteen aan kma, omdat ze ook wat uitslag op dr gezichtje heeft, veel poept en nog wat van die dingetjes... maar heb voor de zekerheid infacol gehaald tegen krampjes, dacht kan vast geen kwaad, en het lijkt al iets beter te worden. Hopelijk blijft het nog wat verbeteren, want wat slaap lijkt me opzich ook best fijn ondertussen ;)!
    vanaaf ga ik weer eens een keertje op stap! Mn man draait vanaaf het concert van Di-rect, dus ik en vriendinnetje mogen voor niks komen kijken, en heb opzich wel behoefte er effe uit te zijn! mn ouders blijven paar uurtjes in huis, zoontje was sowieso al logeren bij andere oma (omdat man dus moet nachtwerken en ik niet echt al de puf heb voor alletwee de kids mocht ie snachts wakker worden). Nu eens zien of ik nog wa kleren kan vinden die passen... alles is weer redelijk teruggeveerd, behalve mn kont, hihi.

17. Lilipower

Veel plezier Maartje! Geniet ervan.. Hebben wij zaterdag ook een avondje gedaan en was uiteindelijk toch wel ff lekker

18. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Zo dames, de ukkies groeien goed lees ik! Heb het idee dat Anne ook goed aan het groeien is. Komende donderdag maar eens naar het weeguurtje denk ik! Dan weten we ook of de voeding goed is. Ze drinkt nu 120cc goed leeg, dus ik denk dat het wel goed zit.

@Maartjev: Het stappen bevallen? Ben gister ook naar een feest geweest, maar het was er zo mega warm dat ik het niet tot het einde vol hield. Maar wel weer enorm veel lol gehad!
    Kreeg een foto van mn sip kijkende man met Anne met de tekst 'mama we missen je!' gevolgd door eentje waarop hij zn tong uitsteekt met de tekst 'nee hoor, ik knuffel lekker met papa!' hahaha! Stonden toch wel traantjes in mn ogen hoor..

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Zo, is even geleden dat ik hier schreef.
    Hier gaat alles goed, met voedingen gaat ook redelijk goed.
    Dus jullie dachten ook al dat de eerste prikjes bij de eerste keer cb was, ik ook...

Ben dit weekend weer ongesteld geworden, jemig ik loop op sommige momenten gewoon letterlijk leeg:D
    Kan me niet herinneren dat dat bij Lars de eerste keer ook zo heftig was...
    Zal wel normaal zijn...

20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Heb toevallig in een ander topic hier gelezen dat de eerste keer ongi na de bevalling bij heel veel vrouwen als een stortdouche komt.. Zie er dan ook wel erg tegenop hoor!
    Erg vervelend, dus succes ermee :(

Deel Deze Pagina