oktober babies 2012 (17/31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cook, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente

Whahaha, stortdouche, die vind ik grappig...
    Maar klopt wel zo ongeveer, ach het zal vanzelf wel weer ophouden.
    Heb wel het idee dat het sinds gisteravond wel minder is geworden...

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik hoop het voor je!!

Sinds 2 dagen komt Anne nu nog maar 1x 'snachts (om 3u) en dan weer om 7u. Heerlijk dus!
    Ze krijgt nl nu 7x 120ml. Die drinkt ze niet altijd helemaal op, maar altijd wel 100. Gisteren moesten we haar zelfs een paar keer wakker maken voor de voedingen. Ben wel benieuwd wat ze maandag op het consultatiebureau zeggen nav haar gewicht.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    gisteren maar even langs de dokter geweest, we twijfelden zo!!! zoë heeft allemaal pukkeltjes in dr gezichtje, echt niet mooi. en in combinatie met die krampjes/veel huilen hadden we zoiets van effe laten kijken of het geen allergie kan zijn. gelukkig niet dus!!! pukkeltjes zijn baby-acne. niet mooi, maar wel onschuldig, gaat vanzelf weer weg. voor die krampjes hebben we een heel arsenaal aan producten geprobeerd.. dr bown fles; gaat mevrouw te langzaam, dus wordt boos. grotere speen gaat te snel dus moet het meer indikken en dan vindt ik de difrax fles beter werken. dus weer terug naar difrax s-fles. nutriton vervangen door pure JBPM van natuurwinkel want die nutriton lijkt haar darmen teveel te prikkelen (heel veel dunne poepluiers). gaat al stuk beter. toch nog wat krampjes, dus over op omneo voeding. lijkt al heel veel beter te gaan!
    volgens dokter is het gewoon een drukke baby die niet heel veel slaapt gebruikt. met een week of twee erbij moet het toch wel rustiger zijn sllemaal, anders kunnen we altijd terugkomen. en het lijkt spontaan ineens ook wel goed te komen, pfffff, eindelijk!!!!

ohja, en hier ook ongesteld. 4 weken na de bevalling, is dat normaal???
    ik vind het gevoel verschrikkelijk, herinnert me aan de uren en dagen na de bevalling, toen ze mn baarmoeder uitwendig 'gemasseerd' hebben tegen het bloeden (=hel) en de controles erna (even aan uw buik voelen/drukken...!), poeh.

4. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    @maartje wat fijn dat ze in wat rustiger vaarwater komt. Hier is eten ook drama hoor. Ze blijft honger houden. Krampjes soms. Maar ook de forte is niet genoeg. Ze red de drie uur net. Terwijl ze nu om de vier uur hoort te zitten. Maja zolang ze honger heeft geef ik haar eten.

Hier begint mijn menstruatie ook op gang te komen merk ik aan mijn lichaam en afscheiding. Zo geen zin in. Maar hoop wel dat mijn buik dan weer helemaal plat word.

Hebben jullie dat ook. Ik kan zo genieten van mijn meissie.maar het lukt me gewoon niet om mijn ritme te vinden. Weetje de balans in huis. Baby oudere kids. Huishouden.enz.... mijn huis is nog nooit zo'n zootje geweest. Word er para van.

Ach komt goed hoop ik.

Xxx

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @maartjev: he wat sneu die pukkeltjes. Goed dat je even gecheckt hebt met de HA. Hopelijk gaat het voeden nu ook beter door die fles en andere voeding!

@Cook: neem lekker je tijd ervoor. Zou toch gek zijn als je na een maand met een nieuw kleintje alles meteen goed draaiende hebt?! Dat ritme komt vanzelf wel, doe alles op je gemak.
    Heb het ook wel een beetje hoor. De dagen lijken veels te kort.. en dan heb ik nog een man rondlopen die hier ook wel eea doet. Al je tijd gaat gewoon in je kleintje zitten..

Hier nog geen ongi te bekennen. We wachten rustig af!

6. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @MaartjeV balen van die pukkels maar gelukkig geen allergie ofzo. Ik hoop dat de omneo Zoë (en jullie) wat rust gaan brengen
    @Cook heel herkenbaar hoor. Vind mn huis ook een zooitje, maar de dagen zijn idd te kort, de nachten ook :)
    @ongi nog niet, het vloeien is ook pas sinds een paar dagen weg.

Verder hier alles goed. Thijs drinkt 6 x 130 en blijft vanaf 23 uur meestal tot 5-6 uur 's ochtends weg. Dus overdag krijgt hij om de 3 3,5 uur. Hij is wel sinds een paar dagen meer gaan spugen. Geen enorme hoeveelheden maar meestal een goede golf of steeds een mondje. Zelfs soms nog als hij de volgende voeding alweer moet krijgen. Maar hij lijkt er geen last van te hebben en volgens mij is dit nog wel normaal toch?
    Morgen naar het CB ben benieuwd hoeveel hij weegt!

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    vandaag naar cb geweest, baby goedgekeurd ;)..! ze weegt alweer 4830 gram en is nu 55,5 cm. is heel wat voor een meisje van 4 weken, haha!!!!

we moeten over naar 5x150/5 ipv 6 a 7x120/4.. hopelijk lukt het, ze 'moet' nu 2 uur wakker zijn en 2 uur slapen, ben benieuwd of dat gaat werken..

verder is meisje heel wat rustiger geworden sinds gebruik vd omneo, ook de ontlasting is onder controle. krampjes zien we nauwelijks meer, joepie! wel irritant dat ze savonds wat onrustige uren heeft. is doodnormaal volgens de cb-arts, tussen 6 en 10 hebben veel babys dat. is echt af en toe om gek van te worden hoor!

het huis is hier redelijk aan kant, sinds zoë eindelijk wat meer slaapt overdag. ik pak af en toe een momentje voor mezelf om te gaan zitten met koffie en een boekje, maar meestal ga ik aan de slag als zoë slaapt... ik wil alles aan kant hebben als er bezoek komt, en kan er sowieso niet goed tegen als mn huis 'vies' is!!

8. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Fijn Maartje dat alles goed is en toch wel fijn om tips te horen van het cb.
    Ze "moet" dus 2 uurtjes wakker zijn en dan 2 uurtjes slapen, goed te weten, ik vond namelijk dat Kenzi zoveel wakker was...

Als jullie kleintjes wakker zijn jammeren/huilen ze dan ook zoveel?
    Als Kenzi wakker is dan ligt hij de hele tijd te "miepen" zoals ik dat noem. Het is niet echt heftig huilen, maar echt tevreden klinkt hij ook niet.

Ik zal er volgende week eens naar vragen op het cb. Oei, dan krijgt hij ook zijn eerste prikjes, zielig!!!

Ik vroeg me ook af wanneer je kindje veel spuugt (en je dus over zou kunnen/moeten gaan op die speciale voeding daarvoor).

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wij zijn gisteren ook naar het cb geweest. Anne weegt nu 4348gr met haar 52,5cm. Lekker gemiddeld dus!
    Vanaf nu moeten wij ook naar de 5 voedingen. Elke keer 4 uur ertussen dus. Ze krijgt nu nog steeds 135/4. Tot nu lijkt ze daar meer dan genoeg aan te hebben, dus we zien het wel. Met 1 voeding minder zal ze wel snel naar de 150 gaan.

@'miepen': hier niet hoor. Als ze wakker is kijkt ze lekker rond. Wel 1x per dag een huiluurtje lijkt het.

10. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Ik vind het maar wat die voedingen... Wij zitten nog steeds op 6 voedingen en weet echt niet hoe het minder wordt!
    'S nachts heeft ze de voeding echt nog nodig! Ik kan toch moeilijk haar een uur laten huilen om maar te rekken?!? Meer geven werkt ook niet want dat drinkt ze gewoon niet op!
    Hoe doen jullie dit??

11. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    Ziza zit ook vaak op zes voedingen. Gewoon omdat ze nog steeds om de drie uur komt. Ze krijgt de forte maar ook daarmee red ze de drie uur net. Het cb zei tegen mij dat het niet erg is sommige bb hebben gewoon grotere eetlust. Zolang ze maar niet boven de liter per dag komt.
    De ene x drinkt ze de hele fles de andere x laat ze ongeveer 30 over. Ik geef haar gewoon hoor als ze honger heeft.

Ben blij dat het met iedereen zo goed gaat. Wat een gewicht hebben jullie bb al zeg. Ziza weegt nu vier kilo en is nu zes weken. Ze draagt nu maatje vijftig.

Nou ze is wakker dus doei....xxx

12. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @Sweetamber: over dat spugen volgens mij als je kindje de hele golven eruit gooit iedere keer en niet aankomt is het volgens mij veel spugen. Mijn neefje heeft ook heel veel gespuugd en niets hielp, indikken niet, andere voeding niet en omdat hij goed groeide werd er ook niets aan gedaan. Zodra ze vaster voedsel gaan eten of gaan lopen gaat het meestal over en dat was bij hem ook.
    Thijs spuugt ook regelmatig een mondje of een flinke golf terug. Soms vlak voor de volgende voeding komt er nog wat terug. Gisteren was het ook heel dun en zuur bleh. Maar volgens het CB mag dit geaccepteerd worden.
    @Lilypower: Thijs krijgt ook nog gewoon 6 voedingen hoor. Ik zou niet weten hoe ik het met 5 zou moeten doen. Soms komt hij nog 's nachts dan haal ik het sowieos niet en als hij niet komt s nachts wil hij echt wel elke 3- 3.5 uur drinken die kleine hongerlap.

Op het CB was alles goed. Meneer weegt 5.2 kg en is 57.5 cm lang. 2 januari 1e prikjes....

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dankjewel voor je uitleg, hier idd een mondje of een flinke golf. Dacht dit weekend dat het minder werd (niet meer na iedere voeding), maar vanochtend toch weer over mama en de bank heen gespuugd. Ik vind het ook vnl heel zielig voor 'm. Volgende week weer naar cb, zal wel weer kijken wat ze daar zeggen.

Vanochtend op de basisschool voor de oudste wezen kijken, zo onwerkelijk dat hij daar na de zomervakantie al heen gaat. Wat wordt hij groot, pfff....

En mamaleintje, fijn dat alles goed was op cb.

14. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Inmiddels zijn wij bezig om van 6 naar 5 voedingen van 150cc te gaan. 'snachts laat Anne nog wel van zich horen, vaak om 3-4u.
    Op het cb zeiden ze dat we de laatste fles van 150cc moeten geven, en 'snachts wat minder (90cc), zodat ze wel om 7u weer de eerste fles van 150cc opdrinkt. Dat gaat goed. Uiteindelijk zou ze dan steeds minder nodig hebben 'snachts en zo die '6e voeding' over gaan slaan. Ik ben benieuwd..

Vandaag alweer 1 maand oud! Wat gaat dat snel joh!
    Gisteren de eerste Sinterklaas middag op mijn werk gehad. Alsof ze nog niet genoeg kado's heeft gehad haha! Dit weekend ook weer bij familie. Doen jullie nog iets aan Sinterklaas nu met de kleine? Wij zelf doen niks. Vind het echt onzin voor nu, ze heeft al praktisch een winkel staan aan kado's hier.

15. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Vandaag heeft Jolisa haar eerste prikje gehad... Gelukkig viel het heel erg mee, ze ligt nu heerlijk rustig te slapen!
    Ik heb nog even de voedingen besproken... Ze groeit goed, eigenlijk te goed!!! Ze eet bijna te veel en ze zit boven in de curve (qua lengte gemiddeld)
    Omdat ze borstvoeding gewend was heeft ze nu meer eetlust dus in overleg stappen we nu half over op de forte voeding... Nu gaan we dat proberen en dan naar 5 voedingen.
    Idd door s nachts steeds minder te geven!
    Ik ben benieuwd!!

16. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @Choc wij doen voor Julia (die is 4) wel aan Sinterklaas en voor de 'vorm' geef ik wel wat aan Thijs maar niet heel veel hoor. Ik heb v/d week voor in de schoen van Thijs sokjes opnieuw ingepakt die we gehad hadden haha. Maar dat doen we puur voor Julia want die vind het anders raar als Thijs niets in zn schoen heeft. En voor Julia hebben we dit jaar ook wat minder gedaan want bij het kraambezoek krijgt ze ook meestal een cadeautje!
    @Sweetamber ja kleine kindjes worden groot! Het is wel een stap maar ik vind het ook wel fijn hoor als ze op school zit. Heb ik een beetje quality time voor Thijs en mezelf. Ze was er ook echt aan toe toen!
    @Lily wel fijn dat je meisje zo goed groeit!

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dat is inderdaad wel een goede oplossing voor Julia! Die ziet die link nog niet haha! Mijn schoonouders hebben ook voor Anne wat in haar schoen gedaan ivm haar neefjes die vonden dat zij toch ook d'r schoen moest zetten daar. We zijn inmiddels dus een roze badeend rijker :) echt een leuk ding haha!

@Lili: fijn dat ze het zo goed doet! Hopelijk gaan de nachten steeds langer worden!

18. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Vraagje:
    Wij gebruiken nu de Difrax flessen. Anne krijgt nu 5x 150cc (en dan snachts nog 90cc). Alleen lijkt het wel of ze veel langer over de fles doet. Ben er steeds m half uur mee bezig.. Het laatste beetje is vaak al afgekoeld dan en krijg ik er niet altijd in. Soms valt ze dan ook in slaap bij het laatste beetje..
    Hoelang doen jullie kleintjes over de fles? Ligt dit aan het soort speentje wat erop zit? Zie wel eens losse in de winkel liggen..

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Het zou misschien aan de speen kunnen liggen, je zou de volgende speen eens kunnen proberen (bij Difrax is dat de M volgens mij?). Wel in de gaten houden dat het dan niet te snel gaat en dat ze daardoor veel lucht binnenkrijgt. Kenzi doet er gemiddeld 20-30min. over. Er "staat" 20min. voor volgens mij, maar goed dat zal per kindje ook verschillen...

20. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    @Choc hier ook de difrax s fles. Wij hebben nu maatje S zat er standaard bij. Vanaf 3 maanden kun je volgens mij maatje M gebruiken of als de s inderdaad te langzaam gaat. Maar 20-30 minuten is volgens mij wel oké. Wat Sweetamber ook zegt er 'staat' 15-20 minuten voor gemiddeld. Wat je ook kan proberen die heb ik ook al in huis is de 1-2-3 speen van difrax vanaf 0 maanden. Dan kun je zelf de snelheid regeluren. Stand 1 is het zwaarst en stand 3 het makkelijkst. Bij Julia hebben we die ook veel gebruikt. Daar begonnen we de 1e 5 minuten v/d fles bijv op st 1 en draaide daarna naar 2 of zelfs 3. De site van difrax is trouwens ook heel duidelijk! Bij Thijs nog niet gebruikt omdat hij de fles in 20-25 minuten leegdrinkt. Succes!

Hier verder alles goed. Druk weekend gehad met verjaardagen/kraamvisite en Sinterklaas maar wel heel gezellig. Julia is bij oma gebleven vannacht na de sinterklaasviering en wordt door oma naar school gebracht en gehaald. Heel fijn. Thijs had gisteren om 23 uur de laatste fles en kwam pas om 6.45! Daarna tukte hij door tot 10.45 en ik dus ook! Wat een genot zeg, nu nog heerlijk in pyjama dat is lang geleden!

Deel Deze Pagina