Ik gebruik ook de difrax fles. Heb voor overdag de s speen en voor haar laatste voeding een m speen want die is wat dikker. Ze slaapt nu met haar laatste voeding zo'n zes tot acht uur door. Heerlijk is dat. Ze begint nu ook echt te brabbelen zo lief he. En klagen dat ze kan. Groetjes
@Mamaleintje: ooh wat fijn dat Thijs lekker door heeft geslapen! Hopelijk is het niet eenmalig @Cook: ook al een lekkere doorslaper! Hopelijk is dat hier tegen die tijd ook! Kan ook niet wachten tot het brabbelen begint, dat moet zo genieten zijn! Hoe gaat het verder met je eigenlijk? De hele situatie van voor je bevalling nog steeds zo, of alweer redelijk opgelost? @fles: Vanochtend andere spenen gehaald.. op de fles die we hebben zit een 'kers-speen', en die zuigt ze helemaal vacuum. Vandaar dat ik de S-maat van de 'wide-speen' had meegenomen. En wat denk je.. past die niet op de fles! Ik weer terug en maar de bredere fles gehaald.. *zucht*. Vanavond maar eens kijken of dat beter gaat. Volgens de mevrouw van de Prenatal zou dan wel moeten iig. Difrax flessen en spenen zijn nu trouwens met 20% korting!
Op welk gewicht en hoeveel voeding zitten jullie eigenlijk, dat ze zo doorslapen?en hoelaat de laatste voeding? Anne werd vannacht om 3u wakker en sindsdien is ze klaar wakker en mega onrustig... Ik weet dat ze al meer dan gemiddeld krijgt, dus ga haar ook niet meer geven.
@Choc dat doorslapen is geen knappigheid hoor haha. Thijs en Anne schelen maar 1 dag dus het heeft niets met de leeftijd te maken. Thijs krijgt sinds vorige week op advies van CB 6 x 150 ml aangeboden en drinkt ze meestal allemaal leeg. Ik probeer wel dat de laaste fles helemaal opgedronken wordt. Thijs woog 5.2 kg vorige week dus krijgt misschien iets meer dan wat bij z'n gewicht past. Balen dat je terug moest voor dief flessen grrrr. Ik heb ook die kers speen en voor het vacuumtrekken kun je proberen de schroefdop iets losser te draaien aan de bovenkant of de onderkant van de fles iets losser te draaien. Wel uitkijken bij het laatste als je de fles (met nog voeding erin) omdraait want voor je het weet heb je een nat pak
Oh wat heerlijk dat er al een paar doorslapers zijn, hier nog niet. En we waren wel verwend met Lars, die deed dat ook al heel snel. Maar goed, het zal vanzelf wel komen... Neefje Olivier, die nu 3,5 week is is afgelopen zondag geopereerd Zo zielig, hij spuugde heel veel en echt met grote golven (projectielbraken). Hij bleek pylorushypertrofie te hebben, wat betekend dat het klepje van de maag naar de 12-vingerige darm (een stukje spier) niet goed open kan. Hierdoor kan de voeding niet goed de maag uit, bouwt de druk zich op en komt het er op een gegeven moment met kracht aan de bovenkant weer uit. Mijn vader heeft dit vroeger ook gehad en is geopereerd toen hij 2 weken was, het is niet zozeer erfelijk, maar het komt soms wel vaker voor in een familie... In ieder geval heel zielig voor 'm en ook voor mijn broertje en schoonzusje, vooral ook nog eens omdat ze zo ver weg wonen en we ze alleen maar telefonisch/digitaal kunnen steunen. Toen hij terug kwam op de verkoever nog een keer flink de schrik erin, hij stopte ineens met ademen Schijnt vaker voor te komen bij babies na een narcose. Manmanman, het zit ze echt niet mee... Sorry voor het hele verhaal en dan niet eens over mijn eigen mannetje, maar daar gaat alles goed mee, donderdag weer met hem naar het cb...
Oh wat sneu! Hopelijk nu alles goed met hem? @mamaleintje: ik had nog niet gezien dat zijn maar een dag schelen haha! Maar ook aan de 150 dus. Ben benieuwd wat Anne nu weegt. Ze drinkt de flessen vandaag niet echt leeg, dus zal het nog teveel zijn misschien.. Ze slaapt de 4u ertussen weer wel redelijk goed. Pff.. Moeilijk hoor! Hopelijk vannacht iig meer rust haha!
Welke tijden geef je eigenlijk die 6x 150? Wij om de 4 uur, en dat zijn dus 5 flessen van 150. De 6e is de fles van snachts en de laatste om 23.00u.
@Choc de tijden wisselen een beetje hangt er vanaf hoe laat hij de 1e krijgt. Maar meestal komt hij rond 6 uur de 1e dan 10-13.30-16.30-20 en de laatste rond 23 uur. De tijden varieren wel hoor met een half uur soms. Maar net hoe hongerig hij is. 's Ochtends lukt het wel om de 4 uur maar s middags en s avonds echt niet dan heeft hij HONGER!!!!! Volgens CB was het oke ook omdat hij de nacht zo flink doortukt. Maar blijft lastig he? Ze zijn ook nog wel jong hoor om echt de nacht al door te slapen. Ik geloof dat het gemiddelde kind 3 maanden is dus we hebben nog even hihi En Thijs drinkt ook niet altijd alle flessen leeg hoor
Hey, ja klopt dat ze nog te jong zijn om de nacht door te slapen., las ik ook ergens. vannacht is gelukkig goed gegaan, dus we gaan zo maar door. morgen toch maar even naar het cb om te wegen. ben wel erg benieuwd!
Hij is gisteren ontslagen uit het ziekenhuis, een mooi Sinterklaascadeautje voor mijn broertje en schoonzusje. Hopen dat het nu goed blijft gaan en dat hij nu goed gaat groeien... Moeilijk hè met die voeding. Wij zaten op 5x180 en toen liet hij 's nachts en 's morgens vrij veel staan dus krijgt hij die flessen nu 150cc en zelfs dat krijgt hij niet op. Zo naar het cb, zal dan wel weer horen...
@mammaleintje en sweetamber. wat drinken jullie kindjes al veel zeg. ziza is nu bijna 8 weken en drinkt 135 ml en dan nog steeds niet alles elke keer. ze is wel echt een dikkerdje aan worden.zo lekker he. sweetamber ik hoop dat je neefje het goed maakt. zal ook zwaar zijn voor de ouders hoor. @ choc. de situatie is hier iets verbeterd. we hebben geen ruzie meer. dat scheelt een hoop. hij verteld aan iedereen die het maar horen wil dat hij zijn gezin terug wil. wetende dat dat nieuws natuurlijk bij mij terecht komt. en ondanks dat ik hem verschrikkelijk mis neem ik hem niet terug. hij komt hier meerdere keren per week langs en soms blijft hij zelfs slapen maar daar blijft het ook bij. hij heeft me laatst wel op een date gevraagd iets wat hij nog nooit gedaan heeft in al die jaren. dus heb gezegd er over na te denken. maar ik geniet echt van mijn rust hier in huis. gewoon dat ik hem weg kan sturen als ik dat wil. groetjes
Nou, dat is fijn om te horen dat je vooral lekker geniet. Laat hem er idd maar voor werken. 'je weet pas wat je mist als het er niet meer is' he.. Wel goed dat ie regelmatig langskomt en je dus niet aan je lot overlaat zeg maar. Gisteren naar het cb geweest. Anne zit nu op 4720gr. Dus in 1 week 372gr aangekomen. Weet niet of dat normaal is, maar ze groeit iig goed. Gisternacht werd ze pas om 5.15u wakker! Vannacht was het weer 2.30u, dus blijft svhommelen. De flessen (150cc) drinkt ze ook steeds beter leeg. Woensdag fotoshoot gehad. Was echt leuk! Ze ging er helemaal voor liggen met dr armpjes over elkaar haha! Ben benieuwd naar het resultaat! Vandaag de kerstboom zetten jeej! Gister alle kraamkados weggehaald en versiering opgeruimd. Wel een kaal gezicht nu, dus lekker die kerstsfeer erin!
@Cook fijn dat thuis de situatie nu 'stabiel' is dat zal voor het hele gezin ook wel rust geven. Wat betreft die voeding ik denk dat Thijs een stuk zwaarder is als jou meisje. Thijs woog met 4 weken ( en hij is nu bijna 6 weken) 5.2 kg dus hij zit met de voedingen een beetje aan de bovenkant van de voorgeschreven ml per kg per dag maar dat was volgens CB prima. Zolang ze maar niet over de 1000 ml per dag gaan en dat haalt hij niet. Ik moet zeggen dat hij soms ook 10-20 ml laat staan hoor. En weet je zolang Ziza groeit is het toch goed? Die baby's laten zich niet veel voorschrijven hoor @Choc lekker gegroeid die Anne! Mooi toch? Hier ook de kraamdingen opgeruimd. Alleen de kaarten hangen nog maar ook hier gaat de kerstsfeer erin van het weekend. Net een boom gehaald en morgen met man en Juul optuigen. Thijs slaapt de laatste dagen na zijn laatste fles van 23 uur iedere keer tot 6.45-7.00 durf het bijna niet op te schrijven hihi. Hoop dat het een blijvende trend is
Wauw! Dat is lekker!! Hier was het vannacht 4.30u. (laatste fles ook 23.00u) En dat vinden we al heel wat hihi! @Thijs: keep up the good work Kan het even niet laten om een paar fotos van Anne's shoot te posten.. Er zijn nog veel meer mooie, maar zal een aantal in mn fotoalbum zetten. Deze wordt onze kerstkaart! Bekijk bijlage 291277 Bekijk bijlage 291278
we worden er langzaamaan wanhopig van..wanneer wordt het nou eindelijk eens een keer leuk en genieten waar iedereen het over heeft?? ik ben best wat gewend aangezien ik zelf op een kinderdagverblijf werk, en ik zie dus ook dat dit niet is zoals het 'hoort'. telkens als ze weer begint te huilen begint het alweer te kriebelen en we ervaren het echt als stressvol, dit komt niet ten goede aan onze relatie, en het is niet goed voor Noah, en zeker niet leuk voor zoë, die het vast wel zal voelen.. zoë krijgt nu 5x 150ml, dit drinkt ze redelijk goed op. ze slaapt nu ongeveer de nachten door. vaak gaat het 's ochends wel goed, ze slaapt dan nog wel even, maar tegen de middag begint het. ze word onrustig, ze slaapt slecht in. en als ze eindelijk slaapt, slaapt ze maar heel kort voor ze weer wakker wordt. telkens even troosten en tut er weer in helpt vaak wel, maar voor heel korte duur. we laten haar soms ook max 10 min huilen, zo valt ze dan nog zelf in slaap, maar dit werkt ook lang niet altijd. we weten zeker dat ze moe is, want op de arm slaapt ze vaak wel in. dit duurt tot de laatste voeding. ik kan haar niet de hele dag bij me houden en ik vind ook dat dit niet moet hoeven, zeker met het oog op dat ze straks naar het kdv moet (januari). in je eentje met Noah en Zoë thuis zijn wordt dus ineens een hele zware taak terwijl het niet zo hoeft te zijn. we zijn dinsdag naar de fysio in Schaijk geweest, zij zag een wervel die niet goed zat, en heeft dit rechtgezet. hierbij huilde ze flink, maar de hele dag en dag er na was ze ineens een blije baby! ze lachte heel veel en het slapen ging super. langzaamaan werd het weer minder prettig. wij hebben donderdag weer een afspraak. zoë zit nog steeds onder de uitslag. het blijft bij haar gezichtje en nek, maar het wordt niet minder. de huisarts wil het nog 2 weken aankijken. wij hebben er genoeg van, hebben al vele dingen geprobeert, en nu maar de stap genomen om Pepti te geven.. mochten we verandering zien, is het meteen duidelijk. ik trek het echt niet om nog twee weken aan te modderen!! vanavond 18.00u fles pepti gegeven, ze reageerde er goed op. haar huidje/uitslag werd niet rood, ze lag niet te kronkelen naderhand, ze dronk alles op en wilde zelfs nog meer, en sloot al snel haar oogjes na de voeding.. ze kijkt gewoon anders, meer zoals de eerste twee weken (voor de ellende begon). het kan toeval zijn, maar we zullen zien..
Oh wat sneu allemaal.. Helaas kun je er weinig aan doen als het het werveltje blijft.. kan me voorstellen dat jullie er ff doorheen zitten hoor! En er dan ook nog eentje rond hebben lopen die er niks van snapt. Hopelijk blijft het goed gaan met de Pepti en wordt iig de uitslag minder. Heeft ze ook niet last van krampjes? Daar kun je wel wat tegen doen (massage ed). Donderdag weer terug naar de fysio dus? Kan dat werveltje weer 'terugschieten' dan? Echt balen dat je laatste weken van je verlof zo moeten gaan. Je wilt idd genieten van je kleintje, niet zien dat ze het zo moeilijk heeft. Sterkte ermee!
Maartjev wow meid wat moet dat zwaar zijn voor jullie. Vooral hoe jullie nog een kleintje hebben rondlopen. Maar probeer positief te blijven want dat voelt ze ook. Ook die andere voelt de spanning tussen jullie. Ik weet de stress eist zijn tol van jullie relatie. Geloof me ik weet hoe dat is na een zoon met zwakke longen. Je gaat je frustraties op elkaar afreageren. Is niet erg maar blijf wel met elkaar praten en probeer er ff een avondje tussen uit te gaan met zijn tweeen. Je gaat zien dat helpt. Ik hoop dat de pepti gaat helpen en de fysio en alles gauw beter word voor jullie vier. Choc wat een dropje zeg. Echt mooie foto's. Xxx
Choc: wat een schattige foto's.. Mooi meisje hoor! Wij hebben dinsdag een familieshoot, ben heel benieuwd hoe dit gaat! Maartje: dat is vervelend hoor, hopelijk gaat het snel beter en komt de rust weer terug. Jolisa deed ook veel hazenslaapjes en was onrustig daarom ben ik een paar weken begonnen met haar inbakeren met de pacco en dat werkt echt super.... Veel betere slaapjes en veel vrolijker!
Ah Maartje, wat naar zeg!!! Ik hoop dat de fysio en de Pepti hun werk doen en jullie wat rust krijgen. En wat een mooie foto's van Anne. Wat een mooi meisje... Beginnen ze bij jullie ook al te brabbelen? Ik moet iedere keer zo lachen, dan lacht hij naar mij en komen er van die leuke geluidjes uit, zooo lief Maar ik heb sinds een paar dagen echt het idee dat hij last heeft van krampjes, terwijl ik dacht dat dat bij 6 weken op zijn hoogtepunt had moeten zijn. Soms begint hij te huilen tijdens of vlak na de fles en krimpt hij ineen. Maar soms begint het ook pas 2-3 uur na de fles en 's nachts heeft hij nergens last van, heel gek... En zoooo zielig...