het gaat ineens heerlijk. ze slaapt gewoon normaal overdag en snachts, drinkt haar hele flessen leeg om de 4uur 150/5, behalve dus snachts. ze krioelt niet meer na de fles, haar huidje trekt langzaamaan bij en ze is echt tevreden.. kan haar rustig een tijdje in de box leggen of de wipstoel, en vandaag is ze in de wipstoel in slaap gevallen, das dus echt nieuw voor ons..!!!! Zal dan dus toch echt wel met die koemelk te maken hebben.. en dan te bedenken dat de huisarts ons nog twee weken wilde laten dooremmeren, zucht. vandaag ben ik effe naar de stad geweest, wat kleren en wat beauty zooi ingeslagen, even mezelf weer oplappen, haha hier ook veel lieve lachjes, en grappige geluidjes! ze volgt echt alles, vindt de tv machtig interessant, en lacht heel veel naar haar broertje, zo schattig. ook haar mobiele krijgt lachjes toegeworpen .
tnx voor alle complimentjes @Sweetamber: wat sneu! Ik dacht dat krampjes rond de 6wkn wel over zouden moeten zijn..? Hopelijk is het snel over en is het doorslapen geblazen! @Maartjev: wat fijn dat het nu zo goed gaat! moet je dus nagaan dat wat een arts zegt niet altijd het juiste is lekker zo doorgaan en genieten hoor! Hier nog niet echt iets van bewuste lachjes aanwezig. Je ziet wel dat Anne tevreden is, dus de rest komt vanzelf. Ze reageert al wel wat op geluidjes (knisperknuffeltje en rammelaar). Ook lampen en de tv zijn zeer interessant. De flessen van 150/5 om de 4u gaan hier ook steeds beter leeg. Moet zeggen dat het wisselen van Difraxfles (bredere speen) echt geholpen heeft! Ze doet er nu ong. 15-20 min. over!
@lillipower wat een droppie zeg. So cute.... @krampjes. Deze kunnen aanhouden tot ongeveer vier maanden. Rond zes weekjes moet het ergste voorbij zijn.maar het kan daarna af en toe terug komen . Met vier maanden moet het echt voorbij zijn. Hier is mijn princesje zwaar verkouden . Is echt zielig. Ze zit helemaal dicht. Moet nu haar neusje doorspuiten met zout oplossing van de ha. En dan leegzuigen. Tranen met tuiten echt hartverscheurend.
@Choc en Lily wat een leuke foto's! Mogen jullie trots op zijn! @Maartje gelukkig dat het nu wat beter gaat. Vetrouw op je (moeder) instinct op m'n werk zeggen we altijd: Mom knows best!! @krampjes hier komt en gaat het ook Sweetamber. De ene keer meer last als de andere keer maar 's nachts nooit. Ik dacht ook inderdaad dat het tot 3 maanden zeker aan kon houden. Thijs gaat steeds meer lachen, vooral naar z'n zus die is reuze interessant, dat is zo leuk om te zien. Heel soms maakt hij er een geluidje bij maar dat is meer toeval dan bewust denk ik. Volgende week heb ik nacontrole bij de gyn. Zijn jullie al geweest? Ik heb niks bijzonders eigenlijk vloeien is nu bijna al 2 weken weg en heb soms het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Dat laatste heb ik dus echt niet gemist! Wat doen jullie met anti conceptie? Wij deden altijd condooms. Pil wordt ik echt beroerd van en heb ook ooit een spiraaltje gehad maar dat vond ik niks. Ik was altijd bang dat hij eruit zou vallen haha. Ik zit nu te denken over de nuva ring op advies van mn vk. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik ben 14nov. al op nacontrole geweest, alles was goed en ik mocht alles weer (maar rustig opbouwen zei ze er met een mega lach en zo'n wijzende vinger bij) @anticonceptie, mijn man staat op de wachtlijst voor sterilisatie. Ik heb altijd pijn tijdens gemeenschap als ik aan de pil ben en ik vermoed dat ik allergisch ben voor dat spul waar condooms van gemaakt zijn want dan ook pijn En zo'n ring inbrengen lijkt me niet wat Onze vrolijke Frans...
Sweetamber: wat een schatje! Anticonceptie: ik ben zondag ongesteld geworden en begonnen met de ring... Deze had ik al via de huisarts. Spiraal vond ik te definitief want misschien willen we wel snel aan een tweede beginnen, zijn we nog niet uit! Over de ring: hij gaat er heel makkelijk in... Je moet niet vies zijn van jezelf want moet wel voelen of die goed zit. Hij valt me tot nu toe niet mee en niet tegen: Nadelen: trek je tampon eruit en kans dat ring eruit vliegt. Je moet hem exact op tijd in doen en er drie weken later weer uit. Voordeel: je voelt hem niet. Hoeft er maar twee keer per maand aan te denken. Ik ben er nog niet helemaal uit of het de ideale anticonceptie is
@lilipower: wat een mooike! @Cook: ah zo zielig dat verkouden zijn. Anne begint ook al, dus hier regelmatig leegzuigen.. hopelijk wordt het niet erger. Nu een ui doormidden gesneden en onder dr bedje. Lijkt te helpen.. @mamaleintje: ben nog niet op controle geweest. Wordt je door hun gebeld trouwens? Ik slikte altijd de pil en ga dat ook weer doen als mn eerste ongi weer is geweest. Zit ik nog steeds op te wachten trouwens. Zo'n ring lijkt me teveel gedoe en ben ik bang dat ie niet goed zit ofzo. Pil is handiger voor mij iig! @sweetamber: ook al zo'n knappert! Leuk hoor!
Joehoe! Alweer 2 nachten van 23.00u-5.30u kunnen slapen! Anne krijgt nu 150+5 dus dat is ong. 165cc. Eerst maakte we daar 150 van. en sindsdien slaapt ze door! Hopelijk blijft het zo. Ze zou om 7u de eerste fles moeten, maar die geven we nu dus om 5.30u. Is het beter om die tot 7u te rekken? De fles van 11u wordt vaak ook een half uur eerder nu..
@Choc go Anne, go Anne! Ik zou niet rekken tot 7 uur, gewoon om 5.30 geven en waarschijnlijk trekt ze het in de loop van de dag weer recht op haar 'oude' schema. Thijs doet dat ook, kwam de afgelopen dagen om 7 uur maar vanochtend was het 5.30. Kwam nu dus ook al eerder ipv 10.30 om 9.30, maar mijn ervaring is dat we vanavond gewoon weer rond 23 uur uitkomen. Wat betreft nacontrole ik weet niet of je bij de gyn of vk zat maar ik kreeg bij mn ontslag uit het ziekenhuis gelijk een afspraak mee. Meestal is het rond 6 weken na de bevalling. Als je nog niets hebt staan zou ik even bellen. Mijn ervaring is dat het even nakletsen is over de bevalling, hoe het nu gaat met jou en je kindje en of je nog bijzonderheden hebt. @Lily thanx voor je ervaring ik ga er nog 'ns over nadenken..... @Maartje hoe is het? Zet de goede lijn door met de pepti? Hier alles goed, van week een middagje 'geshopt' met Thijs en zusje maar ik was gesloopt. Wat een conditie zeg pffff, ik vraag me dan toch serieus af hoe ik ooit kan gaan werken weer haha. Gelukkig heb ik nog 7 weken! Ik ga morgen denk ik even op mn werk langs voor een bakkie en even de kleine showen!
Vk zei dat er wel een na-gesprek rond 6 wkn zou zijn. Zal eens navragen. Vanochtend werd Anne rond 10u weer wakker en heb ik mooi n uurtje kunnen tekken aangezien ze niet hongerig was, alleen wakker. Zo zitten we alweer op schema. Heerlijk, nog 7 weken! Ik moet over 4 weken alweer aan de slag. Ergens heb ik er wel zin in hoor. Ff wat anders, al bevalt dit nu nog prima
Hier slaapt Jolisa van 23u tot 5u waar ik al heel blij mee ben! Ik begin nu te merken dat ze om 22 u al eigenlijk te moe is dus we gaan die fles proberen te vervroegen. Hopelijk kunnen wij dan ook eindelijk eens eerder naar bed... Begint me af en toe wel op te breken! Maar de dag is te snel voorbij nu... Hebben jullie dat ook?? Vandaag bij kinderdagverblijf geweest en volgende week gaat Jolisa een ochtend oefenen... Spannend! Maar dat betekent dat het weer werken weer in beeld komt, ik moest eigenlijk over 2 weken weer beginnen maar heb gelukkig nog wel een weekje vrij eraan kunnen plakken!
De dagen gaan inderdaad snel voorbij! 'sochtends denk je nog een lijst met dingen af te kunnen werken, en 'smiddags heb je nog niets kunnen doen. Fijn dat Jolisa ook al zo goed slaapt. Hopelijk houd ze het vol als je de fles vervroegd. Kdv lijkt me ook erg spannend! Begin Januari mag Anne ook 'oefenen', dus ben benieuwd! Hopelijk wordt het niet al te emotioneel haha!
hai dames. wat vliegt de tijd he. lijkt wel gisteren dat ze nog in onze buik zaten en nu brabbelen en lachen ze al naar ons. so cute. wij wensen jullie allemaal hele fijne feestdagen met jullie kleine en de rest van jullie gezin natuurlijk. . dikke kus tasj en kids.
Ook vanuit hier allemaal de beste wensen! Geniet van de vele eerste kerst-jes @cook: de tijd gaat idd snel joh! Nog maar n paar weken.. Wanneer moeten jullie allemaal weer beginnen? Gister heeft Anne haar eerste prikjes gehad. Ging erg goed, huilde weinig. Gisteravond wel wat huilerig, maar toen had ze ook koorts. Ze heeft tot half 7 banochtend doorgeslapen! Ook lekker! Ze is weer wat opgeknapt nu dus erg fijn. Zit net over de 5kg met haar 56cm alweer. Alsof je ze ziet groeien he. Langzaamaan ook steeds meer lachjes. Heerlijk!
Vanuit hier ook voor allemaal hele fijne feestdagen toegewenst. Genieten met de kleintjes en familie, heerlijk. Heb er echt zo'n zin in... Kenzi slaapt nu meestal tot een uur of 5 vanaf 23 uur. Heerlijk, en vanochtend was het zelfs half 6 vanaf half11 Van mij mag hij dat er wel in houden. En dan legt manlief 'm terug in zijn bedje en slaapt hij no tot een uur of 7 in zijn eigen bedje en dan meldt hij zich weer en leg ik 'm bij mij/ons in bed en dan is het zo half 9. Gelukkig is Lars ook zo'n langslaper, hahaha.... Nog 2 weekjes en dan zitten wij in Canada op bezoek bij mijn broertje, schoonzusje en neefje... Spannend en leuk!!! Dus geniet allemaal van jullie dagen en daarna mogen we zo langzamerhand weer aan het werk:x
Ook voor jullie fijne kerstdagen en een heel gezond en gelukkig nieuwjaar! (en dat werken denk ik nog even niet aan hoor bleh!) @Sweetamber leuk zeg het schiet echt op! Nog even en dan kun je die kleine van je broer ook knuffelen. Hij zal wel heel klein zijn in vergelijking weer met Kenzi Hier alles goed. Van de week terugkomles gehad met de yogababy's. Erg leuk om alle verhalen te horen. Thijs was niet de jongste maar wel de grootste. Jemig wat een bonk heb ik dan niet normaal. Hij was afgelopen maandag op het bureau ook 6.1 kg en 61 cm haha nou hij heeft het goed zullen we maar zeggen. Gisteren van 6 naar 5 voedingen overgestapt want hij ging steeds langer slapen s nachts en ik moest de voedingen elke 2.5-3 uur erin proppen anders haalde ik het niet. Dus nu het totaal gedeeld door 5 en zitten nu op 5 x 165-180 het wisselt een beetje. Vanochtend was hij weer wakker durf het bijna niet op te schrijven... 8.00 (laatste fles om 23 uur). Heeerlijk. xxx
Kenzi heeft gisteren tot 6 uur geslapen en daar waren we zo blij mee. Totdat we vanochtend om half 7 wakker werden, weer een half uurtje erbij gesnoept. Zolang hij het zo doet genieten we er maar van, ga er van uit dat het ook nog wel weer anders kan worden....
Wauw, heerlijk dat bijna alle kleintjes hier al redelijk doorslapen! Hier is het ook altijd tussen 5-6u. Anne was deze week niet helemaal lekker, flessen gingen met heel veel moeite en dan nog niet leeg. Vandaag is ze weer lekker vrolijk en drinkt ze goed, dus fijn voor de komende dagen! Veel plezier allemaal!