hai ladies and babies.... happy new year. wens jullie het beste met jullie gezinnetjes. xxx tasj en kids
Dames, de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Ik vond 2012 een pracht jaar en hopelijk wordt 2013 voor iedereen net zo'n mooi jaar!!!
Vanuit hier ook een 'happy new year!' Iedereen leuke dagen gehad? Wij wel iig! Gisterenavond werd Anne van elke knal wakker, maar toen het eenmaal 12u was sliep ze overal doorheen! Had dr in n draagzak mee naar buiten genomen omdat ze zo wakker was. Maar zelfs de 10.000 klapper kreeg haar niet meer wakker haha! Vanochtend ook lekker uitgeslapen Al iemand die deze week moet beginnen met werken? Ik nog 2 weken te gaan. Zien jullie ertegenop of juist niet?
En.. hoe bevalt het werken?? Zit zo even na te denken.. Anne is nu 9 weken, ik geef geen bv, maar ben ook nog niet ongesteld geworden. Wanneer gaat dat komen?? Hoelang duurde het bij jullie? Wil graag weer aan de pil.. controle hebben haha! Maar dan moet ik eerst gewoon ongesteld worden.. toch?? Ben maar een beetje gaan kijken voor de zomervakantie. We willen naar Italië met de auto. We zien het niet zitten om met die kleine te gaan vliegen. Iemand nog leuke tips misschien? We willen tegen die tijd ook gaan proberen voor een broertje/zusje voor Anne! Zodat er niet te lang tussen die 2 in leeftijd zal zitten.. heb er eigenlijk nu al zin in! Raar he, nu zij er net pas eigenlijk is..
Allemaal heel veel liefde en gezondheid toegewenst voor 2013! @Lily hoe ging het vandaag? Ik mag nog 4,5 week aan het idee wennen @vuurwerk Thijs sliep overal doorheen gelukkig Verder alles goed. Thijs heeft gisteren zn 1e vaccinaties gehad. Hij had er niet veel last van, 's avonds wel 38.4 maar dat is nu weer gezakt. Hij is ook snotverkouden (net als zn zus) dus het kan ook wel een beetje daarvan zijn. Echt heel sneu als ze zo verkouden zijn. Ben druk bezig met zoutspray en otrivin. Sinds vorige week heeft hij zn handjes ondekt zo schattig! Hoe is het verder bij jullie?
hoi ziza is ook zwaar verkouden is echt zielig. ze kan er niet door slapen en eet slecht erdoor. ze was laatst ook al verkouden en nu weer. ik gebruik neusspray van vsm en otrivin zoutoplossing. maar niks werkt echt. ze moet deze week voor haar tweede prikjes. wat werk betrefd ben ik druk op zoek naar werk. het is alleen stuk moeilijker geworden zonder hun vader als vangnet. ben niet meer zo flexibel he. maja geef niet op. groetjes.
Aah wat sneu die verkouden kleintjes! Het heerst.. Anne heeft er ook een beetje last van, al kom ik met een snottenvanger een heel eind! @Cook: blijf volhouden wat betreft werk hoor! Ik begrijp dat het inderdaad moeilijk is zonder 'vangnet'. Evt iets makkelijks en tijdelijks anders zodat er wel inkomsten zijn? Kun je ondertussen op je gemak verder zoeken..?
Hello ladies, allemaal nog de beste wensen voor dit jaar. Ben vandaag teruggekomen van Canada waar we hebben genoten van ons kleine neefje!!! Wat klein vergeleken met Kenzi en het arme mannetje had ook nog zo'n last van krampjes en verstopping waardoor hij veel huilt. Zo zielig!!! Maar wel even lekker kunnen knuffelen met Olivier en ook nog genoten van onze vakantie. We zijn nog een dagje naar de USA geweest en hebben zelfs een playdate gehad voor Lars met het dochtertje van een collega van Danny. Kortom, we hebben het heerlijk gehad. De jongens hebben het tijdens de vluchten ook heel goed gedaan. Lars wilde niet slapen, maar hij was niet vervelend of huilerig. Kenzi heeft tijdens de heenvlucht heel veel geslapen in zo'n hangend wiegje en tijdens de terugvlucht heeft hij de hele vlucht geslapen, echt super goed van hem!!! Helaas betekend dit ook dat het eind van mijn verlof in zicht is, volgende week dinsdag weer aan de bak. Wie van jullie is er alweer aan het werk en hoe bevalt dat? Hoe is het verder met jullie allemaal? En de kleintjes?
Mooi dat jullie vakantie zo geslaagd is. Zeker met zo'n lange vliegreis. Fijn hoor! Hier alles goed, laatste dagjes aan het aftellen. Intake gehad op het kdv. Nu begint het toch wel echt te worden. Heb zin om weer te beginnen. Dus ik geloof ook niet dat ik er veel moeite mee ga hebben om Anne daar te brengen maandag. Anne slaapt al lekker door van 11.15u tot 7!! Joehoe! Gister een kleine schaterlach geincasseerd.. geweldig! ♥ Ze krijgt nu 180/6 wat ze niet altijd helemaal leegdrinkt. Woensdag weer naar het cb. Hoe zit dat bij jullie kwa voeding?
hoi dames. ben gesloopt . vandaag is mijn jongste zoon zeven geworden. moest natuurlijk goed gevierd worden hoe zijn naam seven is. druk niet normaal. en ziza zag er superschattig uit in haar roze jurkje met petticoat. haar krullen en roze haarband met giga strik met aarbei erop. sweetamber wat fijn dat je zo geslaagde vakantie hebt gehad. vliegen met kinderen blijft een risico dat het een ramp word. @choc. ziza eet nog steeds 150/5 en dat dringt ze alleen savonds leeg. overdag drinkt ze nog steeds ongeveer 120 van haar fles soms zelf maar 100. en dan om de vier uur. maar vanaf uurtje of zes gaat ze inhaalslag maken en komt ze twee x om de drie uur en dan drinkt ze hem helemaal leeg om dan te slapen van twaalf tot acht soms half negen. dan drinkt ze om gelijk weer verder te slapen tot uurtje of twaalf / een. dan maak ik haar echt wakker om te eten. ik weet ze is echt een luilak . kind kan een partij slapen. heerlijk.... cb arts vind het prima want ze komt echt goed aan is nu weer zes ons aangekomen . word echt dikkie..... groetjes
Ondanks dat je gesloopt bent dan toch een leuke dag gehad gefeliciteerd nog! Fijn dat Ziza het zo goed doet! Lekker slapen is idd niks mis mee vind ik. Zolang ze goed eet en groeit gaat het toch prima. Genieten hoor! Hier zit de eerste werkdag er weer op. Vond het wel meevallen allemaal. Anne vanochtend vrolijk weggebracht en ze heeft een leuke dag gehad zeiden ze. Kleine beetjes geslapen en zelfs 2 tekeningen gemaakt voor mijn verjaardag (eind jan)en die van mijn man (feb), welke we dan pas open mogen maken natuurlijk. Ze ligt nu uitgeput op de bank bij papa haha! Gelukkig had ik ook gen moeite om weer aan het werk te gaan, vond het zelfs heerlijk.. mag ik dat zeggen? Haha Hoe gaat het met jullie verder?
@Sweetamber fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. Fijn om je neefje lekker te kunnen knuffelen. En wat knap van jouw kids dat ze zo lief zijn geweest tijdens zo'n lange vlucht @Cook gefeliciteerd met je zoon! Het klinkt wel als een gezellige dag @Choc lekker toch dat je het werken weer leuk vond! En fijn dat Anne het zo goed heeft gedaan. Dat is altijd afwachten @ Voeding Thijs zit op 5 x 180 cc en daar doet hij het goed op. Krijgt de laaste om 22.30 en slaapt dan tot 8.00. Hier hebben we vorige week een dipje gehad. Ik had al geschreven dat Thijs zo verkouden was en de dag erna ben ik uiteidenlijk via de huisartsen post naar de SEH gestuurd. Hij was echt heel benauwd, piepte erg en begon het benauwd te krijgen. Na 2 x sprayen aldaar knapte hij wel op maar we zijn wel voor een nachtje observatie gebleven zodat we zeker wisten dat hij geen zuurstof nodig zou hebben. Gelukkig was dat niet nodig en zijn we naar huis gegaan met een puffje zo nodig. Hij is nu alleen nog een beetje snotterig maar hoest niet meer de longen uit zijn lijf. Het was echt zo'n verkoudheidsvirus en daar kan je niks aan doen behalve uitzieken. Verder nog 2 weken en dan moet ik ook weer aan de slag. Ik heb er ook wel weer zin in hoor Groetjes!
@mamaleintje, getver wat naar en wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig dat het nu beter gaat. @cook, alsnog van harte gefeliciteerd met je zoon... Hier krijgt Kenzi nu 4x210cc met 7 schepjes, de nachten gaan heel verschillend, soms moeten we er meerdere keren uit om hem het speentje te geven en soms hoor je hem de hele nacht niet en moeten we een keer naar zijn broer en soms kunnen we gewoon een hele nacht doorslapen, heerlijk... Kenzi moet vanmiddag voor een echo voor zijn heupjes, dit omdat zijn tante vroeger de beentjes in een beugel heeft gehad voor de heupjes. Moesten we bij Lars ook en is puur uit voorzorg, verwacht ook niet dat er wat uit gaat komen. Kenzi hoest ook heel naar nu, van huisarts nog een paar dagen aanzien anders maar even langskomen, maar het klinkt zo zielig Ach, verder gaat het hier eigenljk gewoon goed. Ben van de week weer begonnen met werken, was wel heel erg wennen. Ze hebben het hele werksysteem omgegooid, behoorlijk wennen. En toch ook heel vertrouwd omdat ik weer tussen mijn collega's zit... Dus het "gewone" leven is weer aangebroken. Heel gek, eerst ben je een heel jaar "bijzonder" omdat je zwanger bent en daarna net een kindje hebt gekregen en dan is het zo ineens voorbij (voor de buitenwereld) en gaat het leven weer verder. Net alsof het eerst stil heeft gestaan en nu weer gaat draaien. Wel lekker hoor, geen mensen meer die zeggen dat je niet te zwaar mag tillen en je rust moet pakken en dat soort goedbedoelde adviezen en dat je er weer volop tegenaan "mag."
@mamaleintje; zal idd wel even schrikken zijn geweest ja. Hopelijk gaat nu alles alleen maar beter. @sweetamber; fijn dat er ook doorslaap nachten bij zitten! Toch spannend zon echo.. hopelijk komt er niks uit. Mbt werken ben ik het helemaal met je eens! Echt het idee dat ik mezelf weer kan en mag zijn. Heerlijk toch? Mijn werkweek zit er alweer op. Net Anne opgehaald die heerlijk lag te slapen op het kdv. Ze blijft alleen wel vieze oogjes hebben. Elke keer als ik het schoon heb gemaakt zit er 5min laten weer prut in. Morgen ff naar de HA met haar voor een zalfje oid. Gelukkig zijn de oogjes niet ontstoken, maar soms zitten ze door die prut ook helemaal dichtgeplakt. Zo zielig ziet ze er dan uit. Hopelijk snel over dus.
Jeej wat is het rustig hier! Hoe gaat het allemaal? Hier goed. Anne haar oogjes zijn door de zalf al bijna niet meer prutterig. De zalf aanbrengen blijft nog steeds een klote werkje, maar het moet toch. Ze is nu flink aan het hoesten en verkouden, zo zielig! Woensdag naar het cb geweest. Weer prikjes gehad, en de volgende keer weer? Ze is nu 58,8cm en 5910gr, dus lekker gemiddeld weer haha!
hoi ladies. het word hier steeds stiller zeg.. ja het normale leven is er weer he.. hier gaat alles rustig. kleine ziza groeit goed en is zo'n makkelijk kind he. ik baal alleen want haar mooi bos zwart haar valt verschrikkelijk uit. vind het zo erg. ze heeft nu twee van die grote kale plekken op haar hoofd terwijl de rest zo' n vier vijf cm lang is. zit er serieus over na te denken om het af te scheren. verder vind ik dat ze niet zo goed eet. ze krijgt lang niet binnen wat ze zou moeten krijgen. want ze wil geen flesje meer overdag. dus ben op advies van de arts begonnen met haar papje te geven met lepel en fruithapje. nou ze vind heerlijk. ze reageert er ook goed op . alleen pfoe wat gaat de ontlasting ervan stinken zeg. verder geniet ik met volle teugen van mijn meissie... groetjes
Hoi dames! Volgende week begint voor mij het werkende leven weer...spannend maar wel leuk! Tygo heeft al een wenochtend gehad, maar dat was wel wat huilerig en moeizaam verlopen. Terwijl het helemaal geen huilerig kind is! De leidster gaf aan dat het lijkt op krampjes, hij was zich helemaal aan het overstrekken en hard aan het huilen. Ik vond het wat ongeloofwaardig...die krampjes zijn allang voorbij! Tot we thuiskwamen....een blij kind en even later een volle poepbroek met de nodige lawaai wat er bij komt kijken. Uiteindelijk heeft hij in 2 uur tijd, 3 luiers volgepoept. Er zat dus wel degelijk iets dwars. Nou is het zo, dat hij de laatste tijd heel veel aan het kwijlen is, met zijn handje in zijn mondje en veel in zijn ogen wrijft/over zijn gezicht wrijft wanneer hij aan het huilen is. Je ziet dan dat het pijn doet. Ergens. Je moet natuurlijk niet achter alle huiltjes iets zoeken, maar ik dacht meteen: tandjes....Tsja, wel wat vroeg misschien, maar het kan theoretisch gezien wel! Ik heb nu een bijtring in huis die je in de koelkast kan leggen, dat lijkt hij wel lekker te vinden. Maar dat ontroostbare huilen van de pijn is echt nieuw! Het viel me vanochtend op dat hij met zijn tong over zijn onderkaak gaat, soort schurende beweging. Het schijnt ook te jeuken als er tandjes aankomen. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast....iemand al ervaring met tandjes? sinds een paar dagen kan hij dingen bewust zelf vastpakken. En gaat hij het uitgebreid bestuderen en voelen. Mooi om te zien! En wanneer je hem kietelt op zijn buik ligt hij te gieren van het lachen. Verder genoeg lol dus gelukkig...
Jaaaa, ik dacht laat ik hier ook weer eens kijken. Idd Cook het gewone leven begint weer, hahaha... De echo was goed hoor, had ook niet anders verwacht. Hier ook begonnen met fruit, hij zat zo op zijn knuistjes te sabbelen. Alleen nog maar banaan hoor, maar hij vind het lekker. Hij doet telkens zijn mond open als er een nieuwe hap aan komt. @FvK, tandjes, het zou kunnen... Ik was 3 maand toen ik mijn eerste tandje kreeg. Lars was 5 maand net als zijn vader. Met Kenzi nog geen ervaring, maar met Lars wel. Moet zeggen dat ik me voornamelijk de zure luiers kan herinneren. Verder leek hij er niet zo veel last van te hebben. @cook, geef jij haar nu rijstebloem erdoor? Even een fotootje van de kleine man met mijn oma van bijna 95, ben zo blij met deze foto...
@sweetamber wat een schatje hoor. zulke herrineringen moet je koesteren he.. ik geef ziza bij haar laatste fles al een maand rijstebloem erdoor begon met een schepje en zit nu op 6melk op 4 rijstebloem. en dat is de enigste fles die ze helemaal leegdrinkt. de flessen met gewoon melk drinkt ze ongeveer de helft soms iets meer. maar nooit leeg . ben begonnen met naturel rijstebloem en doe nu die met vanille. ze vind heerlijk. heb toch de knoop doorgehakt en dr haar afgeschoren. ze heeft nu zo'n ontdeugend koppie he. precies dr broer... ik zit te denken om oorbelletjes bij haar te laten prikken . ergens vind ik het super eng en best zielig maar wil haar zo graag surinaamse bboorbelletjes indoen. hoort gewoon bij mij cultuur. mijn ma zou dan de gaatjes prikken. dat heeft ze bij alle meisjes gedaan in de familie. haar vader wil het niet . maja die wou dr ook niet geschoren hebben. wat vinden jullie? @fvk wow je kleine is echt vroeg met al vastpakken. die van mij stopt dr handjes in dr mond sabbelt er volop op probeert dingen aan te raken maar dat is het ook.ze heeft wel haar voetjes ontdekt. daar kijkt ze naar en probeert ze omhoog te doen en gaat er dan mee trappelen. zo grappig om te zien... oh en ze pakt constant haar speen uit haar mond. twijfel alleen of ze dat echt al bewust doet. maar ze doet het echt achter elkaar. savonds in bed echt irri .... nou ga weer is wat doen groetjes