Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik kan helaas ook niet. Moet werken.

Hier met Evi naar het cb geweest afgelopen vrijdag. Ze is 75 cm lang nu en weegt 8890 gram. Volgens de cb arts is en blijft ze een fijn poppetje met een heel pittig karaktertje haha. Nou daar waren wij ook allang achter hihi. Blokjes op elkaar zetten moest ze doen, deed ze 2 en daarna dacht ze waarom moeilijk doen als ik ze ook in het doosje kan stoppen haha. Nu moeten we weer halverwege september terug.

Morgen met Evi naar de huisarts. Ze heeft een verdikt oor boven bij haar oorschelp. Is ook wat hard. Ook de 2 gaatjes die ze bij haar oor heeft (vanaf de geboorte al) zit er 1 nu dicht met korst erop. Maar even na laten kijken.

En we zijn aan het kijken om in mei een midweekje of weekje weg te gaan. Jullie nog leuke dingen die niet te duur zijn?

Leuke speeltuinen zie ik voorbij komen.

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    meeting, ik heb gereageerd...

nathalie, mooie speeltuin heb je!

ow nee... tess wakker na 3 kwartier... ff kijken wat er loos is.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hmmmm stond rechtop in bed, speen en knuffel had ze gewoon nog. nu is ze heeeeel boos dat ik dr laat liggen. normaal slaapt ze altijd minstens 2 uur! dat belooft n gezellige middag te worden ben ik bang...

noa, fijn dat yara zich goed gedragen heeft op de verjaardagen!

mvj, wij gaan dit weekend naar landal greenparcs, altijd leuk in zo`n huisje. zwembad erbij, diertjes op t park, gegarandeerd succes!

ei, heb je al iets meer ritme in t ochtenditueel als je moet werken?

hier alles goed, vermoeidheid slaat toe, maar t lukt nog wel.

tess krijst t hele blok bij elkaar, dus denk niet dat ze nog gaan slapen.

4. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    hai meiden,

ik lees nog wel mee, maar door drukte red ik het vaak niet om te reageren.
    Daarnaast zijn we vorige week begonnen met de tuin opnieuw bestraten. Had een stratenmaker ingehuurd, maar die prutser hebben we "ontslagen". Nu is vriendje het met mijn vader aan het doen, aardige oppervlakte, dus helaas nog niet af. Er wordt ruim 100 m2 bestraat en dan nog borders met planten verfraaien enz. nieuwe schuttingen plaatsen... pffff.

Nathalie, leuk al die speeltoestellen. Zodra hier de tuin af is komt de schommel en zandbak erin. Daarnaast heeft Britt een 3wieler en een quad om mee rond te rijden.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wat een leuke speeltuin Nath. Ja jammer dat er zo weinig animo is... :( Ik was ook heel benieuwd naar alle 'kleintjes'!

Tjee Curly, wat een oppervlakte zeg. Balen dat je te maken had met een prutser. Veel succes!

Ellen, en... is ze nog gaan slapen? Landal, daar zijn wij vorige week ook een lang weekend naar toe geweest (in Vaals park Hoog Vaals). Echt een aanrader.

Wij weten nog wat we doen met vakantie enzo. Ik zit zo enorm druk op mijn werk, dat ik echt even niet weten hoe we het allemaal ingepland moeten krijgen.

@MvJ, succes morgen bij de ha! En wat een klein fijn poppetje zeg!

Liefs,
    Josien

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    curly, veel werk, straten! succes met de drukte... alles verder goed met jullie?

josien, nee ze is niet meer gaan slapen. ben nog ff met haar op ons bed gaan liggen, maar dat werd keten. ze was helemaal kapot vanavond! vanmiddag ging t verder nog redelijk, ben in de zandbak voor t huis gaan zitten met de buuf en haar twee kids. was erg gezellig.

vraagje: wij gaan dit weekend voor t eerst sinds augustus vorig jaar weer zwemmen met tess. kan ze nog in die opblaasbare zwemband? (zo`n gele) is dat nog wat op deze leeftijd? geen idee namelijk... die arm-zwembandjes is toch pas vanaf 3 jaar?
    iemand ervaring? op de arm kan ook prima natuurlijk...

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hmmm Ellen, ik heb de opblaasband vorige week niet meegenomen. Vaak staat er wel een gewichtsindicatie op. Wellicht heb je daar wat aan? Ik denk trouwens dat je aan vleugeltjes nu inderdaad nog niet zoveel hebt. Wij zijn gewoon al de tijd bij Sam in de buurt gebleven in een speciaal peuterbadje. Daar kon hem niets gebeuren. Als we het grote bad in hadden gewild (hebben we niet gedaan), had ik hem denk ik gewoon op de arm genomen.

8. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Ellen;hier wel zwemvleugeltjes.Bij de bart smit hebben ze zo klein..Vanaf 11 kilo...Dyoon vind t helemaal geweldig, je kan dr los laten of aan 1 vingertje en dan is ze helemaal blij

9. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    ellen, lief dat je het vraagt. verder gaat het eigenlijk heel goed. werk is heerlijk en ook best lekker om even iets voor jezelf te doen. Britt doet het super op het KDV en heeft het echt nodig om met kindjes te spelen.

Zwemmen, wij zijn vorige week geweest en hebben voor Britt een mini zwemvest gekocht (wetsuit achtig met drijfstukken erin), dat gaat super. Zwemband vindt ze niks en vleugeltjes is vind ik te gevaarlijk. Britt had snel door hoe ze rechtop blijft (uiteraard houden we haar vast) en op deze manier kan ze wel lekker vrij bewegen. In peuterbadje kan ze dan lopen en diepe houden we haar vast en blijft ze zelf rechtop. echt ideaal!!!

Josien, zeker een klus, maar als het af is zitten we heerlijk deze zomer. Als ik jou was zou ik toch proberen vakantie in te plannen. Hoe druk je ook bent, je hebt ook ontspanning nodig. en lekker even tijd met z'n 3tjes!!

10. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    baby, hoe is het met je herstel. Las dat je al 15 kilo kwijt bent. wat goed zeg!! Sterkte nog even!!

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Baby, werken die zwemvleugeltjes al? Ik heb er eens naar staan kijken bij zo'n klein mannetje die ze ook om had (ongeveer net zo oud als Sam), maar hij kukelde gewoon nog voorover dus bleef wel drijven op zijn vleugeltjes, maar wel met zijn snoet in het water ;). Toen ik dat zo zag dacht ik: hmmmm, nee.. dat toch nog maar ff niet ;)!

@Curly, tja... goeie... vakantie plannen. Hmmm... wat is dat? Vakantie? Nee... ellende alom op het werk. Een collega heeft opgezegd (hij werkte 32 uur per week) en er is niemand voor terug gekomen. Verder is mijn andere collega (werkt 40 uur in de week) deze week een weekje op vakantie, dus ik sta er alleen voor op het moment met een collegaatje die maar 16 werkt. Leuk hè? Dus werk nu in mijn eentje ff 72 uur erbij (natuurlijk niet echt, maar goed... hetzelfde werk moet toch wel gedaan worden).

12. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Josien, lees mijn stukje anders over zwemvestje. Is echt voor ons de ideale oplossing. Wij waren ook bang voor het omkukelen met vleugeltjes.
    Sterkte even op je werk. Loop jezelf niet voorbij hoor. Kan me voorstellen dat het nu lastig is, maar jij hebt ook recht op vakantie (al zou dat pas over een paar maanden zijn).

Vakantie, wat gaat iedereen doen met de zomervakantie??
    Wij hebben inmiddels 15 Tenerife geboekt. Aparthotel met halfpension. Zo kunnen we zelf eten maken voor Britt als het nodig is, maar ook lekker uit eten. Oja en 2 kamerapp. zodat we iets kunnen afsluiten als Britt slaapt.

13. 0babydream0

@Josien;Ja Dyoni blijft gewoon rechtop met haar gezichtje hoor, alleen als ze gek aan t doen is doet ze express haar gezicht in t water hahahaha maar dyoni gaat elke week zwemmen dus heeft ook totaal geen watervrees oid..Ze vind t dan ook helemaal niks om vastgehouden te worden op je arm in t water aan een vinger vind mevrouw genoeg en dat gaat ook super!

@Curly; ja nu ruim 17 kilo dus dat gaat lekker.Nog wel rustig aan doen en niet al het eten blijft erin maar ja..Manlief is maandag geopereerd dus het is nu best ff pittig maar ja van de zomer kunnen we er allebei tegen aan zeg maar hahahaha

@vakantie;deze zomer geen idee, we zijn iig aan t sparen voor volgend jaar Amerika..EN nu maar ff kijken hoe t zit nu na onze operaties..

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Halloooookiedokie (hoezo kabouterplop minded),

Hier ben ik ook weer even.

Wat leuk die kinderspeeltoestellen, kan niet wachten tot hier de tuin klaar is zodat meneer kan glijden, dat is namelijk een van zijn grootste hobby’s momenteel.

@Blijei, hoe is het met je stoere vent? Is hij nog blij met zijn nieuwe friseur?

@Natalieh, voor mij is de meeting, i.v.m. mijn bekkenpijn, helaas te ver rijden.

@mvj, kleine meid is ze inderdaad, fijn dat alles goed is!

@Curly, wat balen van die ‘stratenmaker’, mijn man gaat het ook samen met sv doen hier. We hebben een grote vijver weg laten halen en daarvoor in de plaats komt nu een betegeld (rubbertegels) stuk voor de speeltoestellen. Heb je ook een soort wetsuite voor jongens? Want Julien is doodsbang voor bandjes.

@Josien, doe rustig aan op je werk! Ik ken het wel hoor die loyaliteitsdrang, maar let goed op jezelf.

@Ellen, Odess, zwangeren: hoe gaat het met jullie?

@Baby, Yoon is echt een waterratje hé. Haha. Doe je rustig aan vandaag?

Nou hier alles goed met Juliën, hij groeit ineens als kool en wordt me toch een ondeugend nestje ( wel een lieve hoor ). Ik merk dat zijn ontwikkeling sinds hij loopt, ook qua praten ineens best hard gaat. Leuk om mee te maken allemaal. Met de zwangerschap gaat het redelijk, met de buikbeeb nog alles goed, maar zelf wel erg veel last van mijn bekken. Vanaf volgende week werk ik 16 uur i.p.v. 24, hopelijk brengt dat wat meer rust. Ook mijn bloeddruk is erg laag 45/85 (of is dat andersom), maar goed ook daar moet ik rekening mee houden. Niet altijd makkelijk als je net verhuisd bent en ook nog van alles ‘moet’ van jezelf. Verder alles goed :D

15. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Curly: Waar heb je dat zwemvestje gehaald? Misschien ook wat voor Evi, madam houd er niet van vastgehouden te worden dus ik denk dat ze de band ook niks meer vind.

Josien: jeetje wat moet jij werken zeg. Let je ook een beejte op jezelf meid? Ze hebben er niks aan als jij straks ook nog eruit ligt (niet belerend bedoeld hoor).

Baby: heerlijk dat Dyoni zo'n waterratje is. Zou het hier ook wel willen, maar met 3 kids, het huishouden, zoonlief die zaterdagmorgen op zwemles zit en het werk is dat bijna niet te doen. Kan dan meer niet dan wel. Hoe doe jij dat dan?
    Respect voor je 17 kilo al. Hier kan ik me er echt neit toe zetten. Gaat het even goed en dan heb ik weer snaaizin.

Luna: gaat goed met jullie kereltje dus. Leuk he die ontwikkeling. Balen van je bekken. Hopelijk gaat het minder werken helpen.

Hier met Evi naar de huisarts geweest. Blijkt dat het waarschijnlijk toch een ontsteking is die verdikking, dus ze zit nu aan de antibiotica. Van die gaatjes in haar oren had onze huisarts nog nooit gehoord, terwijl ze dat al heeft vanaf de geboorte. De zwelling moest wel binnen een paar dagen flink verminderd zijn.

16. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zwemmen, Yara zwemt ook gewoon met zwemvleugeltjes, ik heb zelfs vleugetjes tot 11 kilo. Hele kleintjes dus, ik heb ze gekocht bij de intertoys. Yara "zwemt" er ook gewoon zelf mee. Gewoon een beetje spartelen met haar beentjes en ze blijft keurig rechtop. En aan 2 vingers drijft ze lekker op haar buik, ze houd haar hoofdje dan zelf rechtop. Maar we zwemmen dan ook iedere week samen.

De gele zwemband zou ik niet meer dan want als ze dan iets over gaan hellen vallen ze zo om.

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    thnx voor de reacties meiden! ik ga t allemaal uitproberen denk ik! :D

baby, kan me voorstellen dat t nu even pittig is, nu jullie allebei geopereerd zijn... succes samen, en hopelijk een leuke zomer, waarin jullie allebei weer goed in je vel en lichaam zitten!

vakantie, wij gaan misschien in de bouwvak nog n midweekje naar n bungalowpark. denk dat onze kleine man daar net zo goed kan slapen en drinken als thuis, en zijn we er toch ff lekker uit met zijn 4tjes. hopelijk gaat alles goed met de bevalling enzo, we boeken nu iig nog niks.

curly, fijn dat britt t zo goed doet op t kdv. zit je zelf ook lekker op je werk toch?

luna, rustig aan he? goed dat je minder gaat werken! hier gaat de spraak ook ineens vooruit nu ze goed loopt. grappig.

joehoe, bijna weekend weg, nog 1 dag werken! frummel is zich weer aan t uitleven in mijn buik, wow wat een kracht... hopelijk laat hij me zo lekker slapen...

18. 0babydream0

Even Dyoni met bandjes spammen;)

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

20. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ baby, wat knap zeg. Echt goed zo.

@ vakantie, hier gaan we zoals elk jaar weer 3 weken varen in de zomervakantie met de boot. Pas op het allerlaatste moment bepalen we welk gebied we van nederland gaan bekijken ivm het weer.

Kunnen jullie een tip geven hoe je het beste de vitamine D druppels kan geven? Ik heb ze altijd met een lepel gegeven, maar sinds 3 dagen weigerd emma ze te nemen en is het een drama. Op de verpakking staat dat je het niet met eten mag mengen en dat je met een drinkfles moet uitkijken om het te geven. Hoe moet ik het dan naar binnen krijgen?

Deel Deze Pagina