Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Maia, en is het al minder aan het worden met de schimmel?

@ Josien, altijd leuk om iets nieuws te kopen toch? Hier loopt ze binnen gewoon op sokken of blote voeten. Alleen als we weg gaan of buiten heeft ze schoenen aan. Maar vandaag heeft ze ook gewoon op blote voeten in de tuin gelopen.
    Huis ziet er netjes uit, zal met de verkoop vast wel goed komen.

@ Blij ei, heerlijk genoten van mijn dagje uit met mijn paard. Zal straks een groepsfoto plaatsen. We hadden heerlijk weer en hebben een heerlijke rustige gezellig bijklets rit gemaakt.

@ MvJ, helaas ook geen tips. Hier brabbelt ze eventjes, maar valt altijd snel weer in slaap.

Hier onder de groepsfoto van alle fjorden die zaterdag meededen. Ik ben de vierde van rechts (het kleinste paardje)

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het zijn Sam zijn eerste schoenen ;). Hij heeft binnen altijd op blote voeten en sokken gelopen en als we ergens heen gingen had ie meestal ook alleen maar sokken aan. Ik denk wel eens dat mensen dachten dat we geen geld hadden voor schoenen whahahaha :D.

Zonder gekheid: mijn man en ik hebben ook allebei hele slechte voeten, dus ik heb me altijd heel erg gehouden aan het advies hem zo lang mogelijk op blote voeten te laten lopen. Het heeft wel z'n vruchten afgeworpen, want op het CB zeiden ze dat hij extreem netjes liep. Ik hoop maar dat hem de voetenellende bespaard blijft. Daarom ook nu even diep in de buidel getast voor goede schoenen en dat blijven we ook doen. Ik hoop dat ik daarmee toch maar het beste wat mogelijk is doe voor zijn voetjes.

@Maia, hoe is het met Fleur?

@Nathalie, ziet er gezellig uit. Het is dat ik echt niets met paarden heb ;)...

@Blij Ei, beterschap voor je ventje!

Zo, ik ga eens ff kijken of ik een recente foto kan uploaden ;)

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Inclusief nieuwe schoenen ;)

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Goed, nog eentje dan ;)

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nathalie, leuk!!

Maia, knapt het al op?

Josien, hij lijkt echt op mama :D Grote vent al hoor en die schoenen staan hem goed :) Schoesme?

Hier een heel zielig meisje met 40,5 graden koorts :( Ze drinkt nauwelijks en slaapt alleen maar, zo sneu! Ze zou woensdag onder het mes moeten maar dat gaat em zo niet worden, bah. Baal van de hele situatie, we kijken zo op tegen woensdag, zijn we er bijna wordt ze zo naar ziek! Ik hoop dat ze snel weer opknapt en dat ze snel weer lekkerder in haar vel zit.

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Odess, grappig... het is een exacte kopie van zijn pappa ;). Al moet ik zeggen dat de laatste weken mensen ineens ook gaan zeggen dat ie op mij lijkt... Vreemd!

Tjee wat vervelend zeg dat je meisje zo ziek is. Geef je haar een dikke beterschapsknuffel van me? Het heerst wel zeg!

7. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Josien, wat een lekker kereltje is het toch.

@ Odess, wat zielig en balen dat ze zo ziek is. Hoop voor je het dat snel over is en dat de operatie alsnog snel door kan gaan.

8. Maia

Maia Niet meer actief

hoi,

het schimmeltje ben ik nog niet over uit of het beter gaat, wel op haar buik, benen was een flink groot oppervlak dus dat moet even wat langer gesmeerd worden denk ik.

koorts is over, ze is weer lekker vrolijk :) ook heel fijn!

@josien: superleuke foto's!

@zieke kindjes: beterschap voor de kleintjes!

9. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag weer met Yara bij de huisarts gezeten, mevrouw was namelijk gevallen met haar hoofd tegen/langs de tafel. Vlak boven haar oog een plekje wat maar bleef bloeden, dus toch maar even naar de huisarts. Het bleek gelukkig een schaafwondje te zijn en er hoefde verder niets aan gedaan te worden. Het is al de tweede keer dat ze valt en een hoofdwondje oploopt. De eerste keer was op oudjaarsdag en toen was het boven haar andere oogje, nu is ze dus weer symetrisch......

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Noa, is ook schrikken weer. Maar gelukkig weer niets ernstig.

Hier een slechte nacht gehad. Emma wilde al vanaf half 8 niet gaan slapen. Steeds als er 1 van ons bij haar in de kamer was, dan was het goed. Maar zodra ze dacht dat we de kamer gingen verlaten was het hard brullen. Zo heel de avond en nacht aangemodderd. Om 5 uur maar besloten om haar eigenlijk tegen onze zin in bij ons in bed te leggen. We hebben toen met z'n drieen tot half zeven geslapen tot de wekker afging. Het was toen natuurlijk weer brullen, want ze wilde niet uit bed en aangekleed worden. Hoop maar dat ze niet al te chagrijnig is op de kdv vandaag. En hopelijk vannacht wel een goede nachtrust.

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    odess, hoe is t nu met je meissie? al een nieuwe datum voor de operatie? kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

mooie foto`s van emma en sam!

noa, weer een wondje erbij dus... hier zijn t vooral blauwe plekken, op dr schenen en hoofd.

maia, kun je snel resultaat zien als je gaat smeren met schimmelcreme?

hier: tess is een echt buitenkind, elke avond na t eten duiken we ff in de zandbak voor t huis. ze is wel fel, er mag niemand aan haar schepje en emmer komen, dan zet ze t op een gillen. nou ja, liever zo, dan dat ze zich alles laat afpakken.

slapen: van 19.00 tot ergens tussen 7.00 en 9.00 uur, `s middags van 12.30 tot ongeveer 14.30 uur. soms een uitschieter naar 15.30 uur.

beeb, ontzettend druk, veel drukker dan tess was. ik werk sinds deze week halve dagen, en dat heb ik echt nodig... ben zo moe! nog 2 weken, en dan verlof. heerlijk.

12. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag is ze gevallen bij mijn ouders in de tuin en op beide knieen schaafwonden........ze is lekker bezig ons meisje!
    maar ze heeft geen krimp gegeven, het is dus ook nog eens een bikkel.

13. YellowButterfly

Meisjelief is weer heel erg opgeknapt, gelukkig! Nieuwe datum hebben we nog niet, geen idee dus! Verder begin ik mn werk nu wel heel pittig te vinden, kan echt niet meer op mn bureaustoel zitten, dan gaat mijn rug zo'n pijn doen. Gelukkig hoef ik nog maar 2 daagjes volgende week en dan ga ik echt van mijn verlof genieten!

Noa, stoere meid!

Ellen, fijn dat Tess zo van zich af bijt! Dat zou onze meid ook wel eens meer mogen doen, die is vaak zo onder de indruk dat ze alles maar laat gebeuren. Fijn dat je korter kan gaan werken, nog maar 2 weekjes meid wat gaat het hard he! Hier ook een veeeeeeel actiever mannetje dan onze kleine meis was in de buik!

Nathalie, wat lastig! Hopelijk vannacht een betere nacht! Soms hebben ze ineens zoiets he, hopelijk is het snel weer voorbij!

Josien, ik ken jou natuurlijk alleen maar van gezicht, dus ik zie ook alleen maar die overeenkomsten ;)

Maia, jammer dat het nog niet opknapt, nu dan?

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Noa, volgens mij had het een jongen willen zijn. Die zijn meestal toch van die rauwdouwers.

@ Odess, gelukkig dat je meisje is opgeknapt. Hopelijk kunnen jullie weer snel terecht.

Hier gisteravond een uurtje bij het bed zitten voor te lezen, daarna weg gegaan en haar even laten huilen. Maar daarna heeft ze tot vanochtend half 8 lief geslapen.

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wow nathalie, een uur voorgelezen?? wel fijn dat ze goed geslapen heeft! hopelijk kun je nu steeds korter gaan voorlezen...

16. YellowButterfly

Nathalie, wow! Ons meisje heeft daar echt geen geduld voor! Lees haar nauwelijks voor want als ik het boek pak dan doet ze hem zelf alweer dicht en wil weer rennen ;)

Hier vandaag even geshopt voor onze meis en ballerina's voor haar gehaald. Blijkt dat ze hele smalle voetjes heeft en uiteindelijk in een speciaalzaak 1 paar schoenen kunnen vinden die goed zaten! Die zijn echter wel heel erg girly girly (en dus heel erg niet ons) maar in dit geval gaat pasvorm voor smaak :) Ook even een paar teva's gehaald zodat ze ook gewoon lekkere zomerse ravotschoenen heeft :)

Geniet allemaal van het lange weekend! Heerlijk!

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Voorlezen vind Emma geweldig, zeker in bed. Dan pakt ze haar knuffel en gaat heerlijk met haar duim en knuffel zitten luisteren. Als ze op schoot zit, wil ze ook alleen maar het boek vastpakken om zelf te bekijken.
    Vandaag heeft Mees haar 's middag eens niet laten slapen maar na 1,5 uur slapen wakker gemaakt. Gewoon om half 8 op bed gedaan, eventje voorgelezen en toen weg gegaan. Ze heeft 5 minuutjes gehuild en ligt nu nog steeds als een blok te slapen. Zou het dan misschien toch zijn dat we moeten gaan proberen om haar 's middags korter te laten slapen? We gaan het gewoon van het weekend eens zo proberen.

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Kan goed zijn hoor Nathalie dat je haar gewoon eerder wakker moet maken s'middags. Sommige kindjes hebben gewoon minder behoefte aan slaap s'middags als ze wat ouder worden om dan s'avonds en s'nachts wel goed te kunnen slapen.

Hoop voor jullie dat dit de oplossing is.

Evi slaapt gemiddeld ook maar 1,5 uur s'middags. Heel soms 2 uur. Maar soms ook maar 45 minuten.

Evi heeft vanmiddag lekker genoten van het badje buiten. Was echt zo warm hier. 31 graden gaf hij op een gegeven moment aan. Na het slaapje zo het inmiddels koude badje (haar broers hadden er ook al ingezeten) in. Maar mevrouw gaf geen krimp en vond het heerlijk en geweldig. Alles werd nat gespetterd haha. Flink wat foto's gemaakt.

Ook gaat ze tegenwoordig samen wandelen aan de handen van haar broers, daar ze nog niet los loopt haha. Zo'n lief gezicht. Natuurlijk ook al foto's van gemaakt.

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    nathalie, hopelijk helpt het als je haar tussen de middag korter laat slapen!

hier een drama avond, ken het helemaal niet. tess heeft n half uurtje geslapen en toen was t gebeurd. huilen, schreeuwen, jengelen, kletsen, alles kwam voorbij. ben er steeds even heen gegaan, aai over dr bol, en weer weg. pffff ben echt 1,5 uur bezig geweest... steeds die trap op en af met die dikke buik... nou ja, ze slaapt, nu hopen op n goede nacht!

mvj, heerlijk zo`n badje! wij hebben er nog geen, moet er nu maar es van komen...

hebben vandaag erg gelachen, teun is aan t vissen bij een vijver hier in de buurt. we zaten lekker bij hem op een kleed aan t water, en toen ving hij een dikke karper. Tess gaat t 'vis-gen' niet overnemen, ze schrok zich dood van t gespartel van die vis en vloog in mijn armen! toen teun m weer liet gaan, wilde ze wel zwaaien...

20. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Fijne pasen!

@voorlezen: hier is ze er gek op! Heerlijk. Ze heeft er niet altijd geduld voor maar vaak ook wel.

verder genieten we hier van het heerlijke weer. Fleur is niet meer uit de zandbak te krijgen, dus het zand zit regelmatig ook in haar luier zo lekker aan het spelen is ze. M'n huis is dus ook 1 grote zandbak ;)

Deel Deze Pagina