Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo, hier ben ik er weer..

Ons dametje weegt nu 10.970 en is 83,5 cm lang :D

2. Maia

Maia Niet meer actief

hihi wat een kleintje ;) ik ben d'r ook weer en mijn dametje weegt nu 11,7 kg en is 87 cm lang!

3. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ KK, echt een klein dametje dus.

@ Maia, die is dus ook weer goed bevonden.

Hoe deden beide dames de blokkentest?

Ik moet a.s. maandag weer met emma naar het cb. Ben erg nieuwsgierig, denk dat ze niet zoveel meer is aangekomen en gegroeid. Ze zit met kleding nu net tussen de 86 en 92 in.

4. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hey meiden,
    Even een teken van leven van mij.

Mijn boedha is 88 cm en weeg ( schrik niet ) 14,3 kilo.... is een beste dame maar ach het staat haar goed!

Verder is ze gisteren op haar tandjes gevallen, voortandjes een beetje geschaafd, en helemaal paars tandvlees, net bij de tandarts geweest en hij vond het er vrij netjes uitzien aangezien het gisteren pas gebeurt is en hij gaf aan dat hij geen garantie kan geven omtrent een zwart tandje dat kan wel 2 jaar duren en dan wordt ie getrokken... verder gaat het heel erg goed!

Ik hoor er alweer 1 roepen...

5. @nathalie: m.ausje stapelt thuis nooit blokjes, maar ze kreeg ze in handen en stapelde ze zo op. met zowel links als rechts :D en dan ook nog kijken van, tja: kan jij dat niet?

6. Maia

Maia Niet meer actief

haha de blokkentest, ze kreeg het bakje, kieperde het bakje om en begon meteen te stapelen voordat die verpleegkundige 1 woord had gezegd ;) dus die ging wel goed.

@wapa: he bah, wat vervelend voor je meisje. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    jeetje, tussen maat 86 en 92 in??? tess past nog in maat 80!

fijn dat de dames weer zijn goedgekeurd op t cb!

wapa, balen van die tanden... hopelijk valt t mee en nog belangrijker, heeft ze er geen last van!

vandaag naar de vk geweest, de kleine is al ingedaald, daar heb ik de laatste dagen veel pijn van. als ik ga zitten, schiet ik soms zo de lucht weer in, omdat ik een gemene steek voel onderin de buik.hij draait ook wel eens met zijn hoofd in mijn bekken, wow wat een pijn! nou ja, een paar weken nog, het einde is in zicht!

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoi meiden

Hier is ons grote meisje vandaag jarig 3 jaar alweer!!!! :)

Mike doet het verder goed die is 82 cm en 11,4 kilo geloof ik dat t was.. hij is vna de week heel lelijk gevallen met zn hoofd op de garage hier, en een snee van zn lip tot zn kin was het gevolg..
    arme ventje..
    ziet er lelijk uit.

morgen vieren we de verjaardag van Laura dus dan wordt het nog druk! We hebben een mooie roze dora taart :)

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ Wapa hoe gaat het met de tandjes? Wat zielig dat ze zo lelijk gevallen is.

@ baby hoe gaat het met dyoon??? Het is toch niet normaal dat ze overal maar in slaap valt, dat moeten ze toch beter onderzoeken!

@ Danjo nog gefeliciteerd met je verjaradag!!

@ Maia hoe gaat het met t schimmeltje? Is ze niet gewoon ergens allergisch voor ?

10. Maia

Maia Niet meer actief

gefeliciteerd Anas! fijne verjaardag gewenst vandaag!

@schimmeltje: is nog niet weg, morgen dus weer naar de dokter want dit hoort niet. Kan allergie zijn, heb ik ook aan gedacht, maar ik heb niets verandert in wasmiddel/eten/enz. dus ik zou niet weten wat.

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Kom even snel langs.

Had ik hier al verteld dat Evi laatst op het bureau 8890 gram was en de lengte was ik geloof 73 of 74 cm. Nog een ukkie dus. is ze de kleinste hier?

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    anas, gefeliciteerd!

maia, balen dat de schimme nog steeds niet weg. is er een reden voor dat ze er vatbaarder voor is?

mvj, tess moet 11 mei naar t bureau, denk dat ze zo`n 11 kilo is, aantal cm, geen idee.

hier, onrustige nacht gehad, tess was aan t dromen volgens mij. is gisteren meegeweest naar t terras, lekker rondstruinen tussen de mensen en dansen op de muziek. vanmorgen vroeg een fles gehad, en toen doorgeslapen tot 9.45 uur!
    ze wordt nu net wakker, vanaf 13 uur geslapen. vanavond maar iets later naar bed, anders krijgen we er geen gewoon ritme meer in...

13. Maia

Maia Niet meer actief

hey goedemorgen!

zometeen met Fleur naar de dokter, want het cremetje is op en het 'schimmeltje' is nog niet weg dus ben benieuwd wat ze zeggen.

en dan straks gaan we naar de GGD, krijgt meisjelief een inenting tegen hep. a. Voor vakantie, heb getwijfeld of ik het nodig vind maar doe het voor haar liever toch maar wel. dus ze gaat straks niet blij met me zijn ;)

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Alle kindjes al naar het bureau geweest dus? Hier nog steeds niets gehoord. Naja, aan het eind van de maand krijgen we vast weer met het cb te maken en dan zal ik het wel even horen. Heb er ook niet zoveel behoefte aan, maar vind het wel suf dat ik er nu al voor de 2e keer zelf achteraan moet!

Ze is nu ongeveer 10,5 kilo en heeft qua lengte maat 86 nodig, qua buikomvang zit 80 beter. Net een nieuw rokje gekocht, 74 paste ze ook nog maar was wel erg mini :D

Maia, wat vervelend dat het niet weg gaat, zou het niet wat anders zijn dan? Hopelijk komen jullie er snel achter. Hep A prik vandaag, ja better safe than sorry maar idd ze zal niet zo blij met je zijn ;) Krijgt ze daar nog last van of niet?

Ellen, haha klein avondmensje in de dop of niet! Ben jij al bijna met verlof of niet?

Wapa, wat naar dat ze zo gevallen is! Hopelijk worden de tandjes niet zwart!

Hier vandaag eerste verlofdag, heel apart :)

15. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hallo dames.

zo is weer efe geleden ik lees wel iedere dag efe snel mee maar het is allemaal zo druk hier haha.

alle zwangere dames wat gaan jullie snel het einde komt voor vele al in zicht spannend hoor!

lees ook dat iedereen heerlijke boefjes hebben leuk hoor hier net zo 1tje!

hier gaan we weer langzaam koeimelk opbouwen en kijken hoe het gaat met dylan en volg vrijdag moeten we naar de kno arts voor buisje en neusamandelen! en hoop daarna dat het toch allemaal een stuk beter mag gaan.

sorry dat k zo lang niet ben geweest zit zelf ook met vanalles!
    vandaag bijv naar de narcose dokter ( kom efe niet op de naam)
    volg week maandag wordt ik geopereerd aan mijn baarmoeder ze hebben een afwijking gevonden wat weg moet worden gehaald ben zelf niet echt bang dat het is ernstig is zal wel een poliep ofzo zijn!

maar ja zo toch wel spannende tijden en heel druk!

veel liefs jaja

16. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen weer

@odess: geniet van je verlof

@jaja: sterkte met de operatie!

hier: heb nu hormoonzalf, het heeft zich ontwikkelt zoals ik al zei en ze vindt het op eczeem lijken, ook omdat het nu (paar weken geleden toen ik ging niet, maar nu dus wel) op de eczeemplekken zit, dus hiermee zou het weg moeten gaan en zo niet worden we doorgestuurd naar de dermatoloog.

het prikken was geen probleem, Fleur zat een beetje te kijken van 'wat doe jij nou?' en vond de pleister die ze kreeg veeeeel interessanter ;) dus dat is mooi ;)

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wauw, maia, wat een bikkel!

jaja, sterkte met alles! kan me voorstellen dat je er druk mee bent...

odess, fijn verlof! hier alleen woensdagochtend nog werken. heerlijk!

vanmorgen gewerkt, zelfs na 2 uurtjes had ik al een knoepert van een harde buik... nog 1 half dagje en dan zit t erop, mijn lichaam geeft dus ook echt aan dat t genoeg is zo.
    tess is supervrolijk, en leert elke dag meer. zo leuk!

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Wapa, jeetje dat is wel even schrikken. En hopen dat het goed met de tanden blijft.

@ Jaja, sterkte met de operatie en dat de koemelk bij Dylan gaat aanslaan.

@ Maia, hopelijk helpt dit nu wel en is het snel over bij de kleine meid.

@ Ellen, nog even een paar uurtjes volhouden met werken dus. En dan lekker genieten en af gaan tellen.

Hier gisteren met emma naar cb geweest. Ze hebben haar op 79 cm. gemeten, maar volgens mij heeft ze gebogen door haar knietjes gestaan. Want qau kledingmaat draagt ze 86/92. Maar heb er geen punt van staan te maken. Ze vonden dat ze qau lijn goed groeit, dus het zal wel. Ze weegt 10,2 kilo. Met het blokken bouwen heeft ze me aardig voor gek laten staan. Thuis legt ze hier de blokken op elkaar, daar pakt ze er 2 in haar handen en kijkt er naar of ze water ziet branden. Er was dus totaal geen beweging in te brengen om er iets mee te gaan doen. Toen moest ze gaan gooien met de bal om te kijken hoe haar evenwicht is. Normaal blijft ze staan en doet ze zelfs proberen er tegen te schoppen. Nu wilde ze niet gaan staan en bleef ze zitten en kruipen. Ze vroeg zich dus ook echt af of ze wel al zelfstandig kon lopen. Nou ze moet thuis eens komen kijken hoe ze rond rent en danst. Ook bij de vraag of ze kon praten keek ze me aan of ik aan het liegen ben. Want het antwoord dat ze al heel veel woordjes zegt en veel praat/brabbelt komt toch wel raar over als daar je kind geen geluid laat horen en weigert om ook maar iets te zeggen. Mij heeft ze dus letterlijk voor paal laten staan. Maar ja, ik weet wel beter.
    Ook gaan ze volgende week met een oogarts overleggen of we daar naar toe moeten. Ze blijft soms nog steeds met 1 oog niet goed kijken. Het is niet vaak, maar eigenlijk had het al wel over moeten zijn. Ik word dus volgende week gebeld of het misschien toch niet verstandiger is om het na te laten kijken omdat een lui oog het best op zo'n vroeg mogelijke leeftijd geholpen kan worden. Dus nog even afwachten dus wat we daarmee moeten gaan doen.

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    nathalie, volgens mij komt t wel vaker voor dat kinderen net niet doen wat ze zouden moeten doen... goed dat ze evn gaan overleggen hoe en wat met emma`s oog, beter vroeg dan laat toch?

20. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Ben absoluut blij dat ze gaan overleggen over het oog. Het valt namelijk Mees en mij ook weleens op. En aangezien we beide niet al te beste ogen hebben en Mees ook lichte glaucoom heeft willen we met haar ogen zekerheid hebben.

Deel Deze Pagina