Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ellen: gefeliciteerd meid! geniet ervan.

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meiden ik heb een sms van ellen gehad

*Gisteren is Noud geboren 3660 gram, al snel kreeg hij weer n ritmestoornis en is met alle toeters en bellen opgenomen op de ic, hij kwam er niet zxelf uit. Hij krijgt nu medicijnen en is stabiel. erg schikken en voorlopig niet na huis.*

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ellen: jeetje meid wat schrik ik van dit bericht. Is hij eindelijk geboren en dan dit. Weet neit goed wat ik moet zeggen. Alleen dat ik jullie veel sterkte wens en dat ik hoop dat het snel weer goed komt en je weer naar huis mag met hem (neem aan dat jij ook in het ziekenhuis bent?). Maar daar is hij nu wel op zijn plekkie, ook al wil je liever anders zien. Knuffie.

4. Jeetje Ellen, dat is schrikken zeg! Je was misschien een beetje voorbereid, maar toch! Jeetje, dikke knuf meis!

5. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Lieve Ellen,

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel kunnen genieten van jullie mannetje met zijn prachtige naam!!

Liefs Wapa

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Jeetje ellen dat is schrikken. Hopelijk gaat het snel de goede kant op en kunnen snel naar huis om daar van elkaar te kunnen gaan genieten.

7. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ellen: meid heel veel succes en sterkte ik hoop dat het snel goed mag gaan en blijven gaan zodat jullie heerlijk van noud mogen genieten!

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Ellen, ik hoop dat alles goed gaat met Noud en wens jullie heel veel sterkte!

Liefs,
    Josien

9. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Pff Ellen wat zal dat eng voor jullie zijn geweest,en zijn...Heel veel sterkte de komende tijd...

10. Maia

Maia Niet meer actief

jeetje Ellen, dat zal ontzettend schrikken geweest zijn! Hopelijk gaat het snel weer goed en mag Noud snel met jullie mee naar huis!

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hey meiden, ben net verhuisd van een kraamsuite naar een ' gewone' kamer, en nu eindelijk internet.
    Pffff wat een heftige dag gisteren... het leek allemaal zo fantastisch: 12.00 uur 3 cm ontsluiting, de vk heeft mijn vliezen gebroken, ik kreeg meteen een weeenstorm en om 13.21 uur was Noud er al. De kinderarts kwam hem nakijken, zoals afgesproken. De opa's en oma's waren er net en hij lag lekker bij me, en toen werd hij ineens slap en wit en werd hij door de verpleegkundige uit mijn armen getrokken. hij huilde even, en ze nam m meteen mee. Teun mocht ook mee. Daar zit je dan... 5 minuten lster kwam teun lijkbleek terug, de verpleegkundige ook. Noud had weer een ritmestoornis, een hartslag van 270... (normaal is tussen 120 en 130) Teun is bijna van zijn stokje gegaan toen er 5 mensen in de weer gingen met infusen en plakkers en er allemaal bellen gingen rinkelen.
    Na drie kwartier was Noud stabiel, na een ijsbad en een injectie om zijn hart te ' resetten' . en dan kom je bij je mannetje en zie je hem aan al die plakkers liggen.
    het gaat nu goed, we mogen elke voeding een uurtje bij hem, lekker buidelen en knuffelen. hij krijgt medicijnen die zijn hartritme reguleren, en nu is t afwachten. hij mag voorlopig nog niet naar huis. we weten niet hoe de behandeling verder gaat, waarschijnlijk wil een kindercardioloog van t academisch ziekenhuis in Groningen hem nog zien, en zal hij de medicijnen minstens een jaar moeten gebruiken. wat het nou precies is, is nog niet bekend. erg onzeker allemaal dus.
    ik mag nog 1 nacht hier blijven, morgen ga ik naar huis.
    de kinderarts heeft ons beloofd dat Noud pas naar huis gaat als wij er vertrouwen in hebben, want eerlijk gezegd lijkt t me doodeng om hem mee te nemen... we krijgen in ieder geval een uitleg over hoe we zelf zijn hartritme kunnen controleren, en ze gaan nog overleggen of hij thuis ook aan de monitor zou moeten als hij in bed ligt.

sorry voor t lange verhaal, is ook een beetje therapie voor mij... fijn om t ff op te schrijven zo.
    thnx voor de reacties!

en nog ff positief, Noud lijkt erg op Tess, zwarte krulletjes, blauwe ogen, en vandaag heeft hij t erg goed gedaan, dus als we bij hem zijn is t ondanks de zorgen natuurlijk ook heel erg genieten!

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Och arme Ellen, wat schrikken. Ben blij te lezen dat het weer stabiel is, maar toch veel sterkte de komende tijd. Dit is niet hoe je het voor je ziet.

Dikke knuffel.

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ellen, wat heftig meid.
    Dit moet een tijd van genieten zijn, niet een tijd voor onzekerheden en angsten!

En nog gefeliciteerd met de kleine man

14. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Jeetje Ellen wat heftig om je verhaal te lezen. Wel fantastisch dat het team jullie zo goed bij staat enzo. Lijkt me verschrikkelijk om je mannetje daar zo te zien liggen en ook ontzettend eng.

Knuffie en veel sterkte.

Mag je niet blijven of wil je zelf naar huis? Ben ook kwijt of je bv of flesvoeding geeft.

Staat even raar zo dit bericht na het bericht van Ellen. Maar wil toch even laten weten dat ons meissie nu weer meer begint los te lopen. Ben net op hyves foto's o.a. daarvan aan het plaatsen.

Heb ook een filmpje maar weet niet hoe ik die moet plaatsen.

15. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Hoi Ellen,

Fijn dat je even je verhaal komt doen, heftig zeg.
    En is er ook al meer bekend over een prognose ofzo of hoe het in de toekomst zich ontwikkeld of de oorzaak?

Nou veel sterkte, fijn dat hij het vandaag goed heeft gedaan.

Ben je wel een beetje oke uit de bevalling gekomen?
    Ik hoop het, heb je iig een beetje energie voor je kleine mannetje!

Sterkte ermee.

Mvj, mooi zeg dat ze zo goed loopt!

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Ellen, wat een vreselijk nare ervaring zeg! Ook voor Teun, als hij er zo bij gestaan heeft toen dat allemaal gebeurde! Ik ben blij dat jullie goed begeleid worden en inderdaad... hoe graag je hem natuurlijk ook thuis wilt hebben, het is ook super belangrijk dat jullie er zelf vertrouwen in kunnen hebben.

Heel veel sterkte en probeer inderdaad toch ook zo veel mogelijk te genieten.

Liefs,
    Josien

17. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hey El,

Lees net weer ff terug!
    Pfff kippenvel! Heftig en zo in je emotie alle kanten opgeslingerd worden! Hopen dat ze snel de reden/oorzaak vinden!!! En hopen dat jullie het vertrouwen er ook in krijgen zodat jullie snel thuis kunnen genieten van jullie mannetje!

Hele dikke knuffel van ons!!!! En sterkte....

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Wat vreselijk Ellen om zo te moeten bij komen van de bevalling. Wel fijn dat iedereen zo snel klaar staat en stond. En dat ze goed overleg met jullie plegen. Je hoort soms ook ander verhalen. Sterkte ermee, helaas zal het de komende periode voor jullie nog vrij onzeker zijn omdat jullie niet weten wat het is.

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Ik heb twee inimini hechtingen en voel me lichamelijk prima!
    net de knoop doorgehakt te stoppen met borstvoeding, noud is erg hongerig, gefrustreerd dat ik nog geen voeding heb en daardoor onrustig. hij krijgt bijvoeding dmv fingerfeeding en is dan zooo relaxed! dit is ook beter voor zijn hartje, en bij mij doet t voeden, net als bij tess giga pijn. de lactatiekundige wil graag doorzetten, maar de verpleging staat helemaal achter mijn keuze. helemaal omdat we na morgen nog maar 2, hooguit 3 x n uurtje per dag bij noud zijn, en dan moeten we er wel optimaal van kunnen genieten. als ik thuis ben, kan ik me dan helemaal op tess richten en hoef ik niet ook nog te kolven,
    ik ben helemaal opgelucht!
    morgen gesprek met de kinderarts, ben benieuwd.
    nu slapen, ik krijg n slaappil omdat ik afgelopen nacht niet heb geslapen...
    we hebben trouwens een live cameraverbinding met noud, als we thuis zijn kunnen we inloggen en hem zien!!!!

thnx voor jullie medeleven.

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ellen: ik wil alleen maar even zeggen dat ik respect heb voor je keuze! Noud heeft ook meer aan een ontspannen mama, als jij er opgelucht over bent is het toch prima! Je hebt het in ieder geval geprobeerd. Wees trots op jezelf!
    Fijn dat je je verder prima voelt.

Krijg je nog kraamzorg? Of als Noud weer thuis mocht komen?

Geniet ook lekker van je tijd met Tess. Voor haar is er ook veel veranderd. En denk ook aan je zelf, ook al voel je je prima. Je bent toch een pasbevallen mama, die zich ook mag laten verwennen.

Deel Deze Pagina