Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ellen, super fijn om te lezen dat NOud het goed doet! Leuke naam trouwens! Hadden wij met Tara ook als optie! ;) We hebben dezelfde smaak!!

BLij ei: Heb gisteren te horen gekregen dat ik gewoon een nieuwe werkplek krijg! Ben er zóó blij mee. Ik dacht al: Ben ik zwanger, zit ik zonder werk.. Maar ik heb geluk! Er gaan wel wat bbl'ers uit, maar ik dus niet! :D
    Wat staat jullie een spannende tijd te wachten! Gaaf!
    Komen jullie nog in aanmerking voor die nieuwe regeling van 6% naar 4%?

NOa: Wat een schatje!

Babydream: Jaaa, de kwaaltjes beginnen nu echt te komen hoor!
    Ben ontzettend humeurig:). Vanmiddag was ik op bikini jacht, heb gewoon 5 minuten zo::$ naar mijn boobs gekeken..
    Omg! Er lopen sinds vandaag aders overheen..... je word dr bang van. En ze zijn gegroeit..... Maus heeft de tijd van zijn leven. Maar ze doen pijn, dus alleen kijke kijke..
    Deze week zal ik de misselijkheid ook wel weer mogen verwelkomen, was met Tara ook rond de 5e a 6e week..
    Hoe is het met jou?

Ennnn.. Hoe is het met de rest? :D

2. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@Noa: leuke foto!

@Ei: fijne vakantie gehad begreep ik van de foto's op hyves :)

@Tara: super dat je niet zonder werk zit :D had het ook al gelezen op hyves.

Nou hier alles prima. Fleur is lekker uit logeren bij een oom/tante/nichten van mij want wij zijn morgen 3 jaar getrouwd dus we waren uit eten. Het was echt overheerlijk. Dus ook lekker uitgeslapen voor het eerst in heel lange tijd :D en vanmiddag gaan we haar weer ophalen. Eerst nog een verjaardag van vrienden van ons en daarna halen we haar op. Scheelt weer wat gesleep met haar.

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ellen, fijn dat het goed gaat! Doe mij zo'n goede slaper :$

Tara, haha :D Ik ben deze keer veel minder misselijk geweest, de ene zwangerschap is de andere niet he!

Ei, wow wat goed nieuws allemaal! Profiteren jullie ook van de 2% ipv de 6%? Zou een leuke meevaller zijn!

Noa, wat een schatje!!

Nathalie, dat had ik ook gedaan :)

Hier zijn we erg moe, de nachten zijn nog erg gebroken helaas. E. sliep 6/7 uur aan een stuk met 5/6 weken maar dat gaat nu niet gebeuren ben ik bang. Verder is het genieten hoor, maar ow wat zou ik graag een nachtje doorslapen! Hij is een echte buikslaper helaas, en dan slaapt hij wel goed maar dat durven we niet aan als we er niet bij zijn.

4. YellowButterfly

Maia van harte! Fijn dat het eten zo geslaagd was!

5. proudmamavan2

proudmamavan2 Niet meer actief

Tara gefeliciteerd met je zwangerschap.

xxx

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    maia, van harte!

odess, ik zou t ook niet prettig vinden om Noud op zijn buik te leggen hoor! balen dat de nachten zo brak zijn...

noa, wat een prachtig meisje heb je!

nathalie, ik heb 2 x 3 uur kraamhulp gehad toen ik thuis was en Noud nog in t ziekenhuis, en dinsdag, woensdag en donderdag heb ik 4 uur per dag gehad toen Noud thuis was. dat was t. de dagen in t ziekenhuis worden eraf gehaald...

tara, ik hoop dat je deze zwangerschap niet misselijk bent! kan n hele andere zwangerschap zijn toch?

zal ff een foto van ons mannetje spammen. altijd leuk toch?

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    onze mooie man.

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oooooo, wat een scheetje Ellen. Heeft hij nu een rode gloed op zijn haren op de foto? Of is dat toeval? Heb je genoeg gehad aan de kraamzorg?

9. YellowButterfly

#2669 YellowButterfly, 3 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2011
    Ellen je mag trots zijn op zo'n knappe man!! Kan je er nu lekker van genieten? En de ziekenhuistijd al een beetje te boven? Jullie hebben wel een heftige start gehad hoor...

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ellen wat een mooi mannetje!

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, lijkt idd wat rood, maar alleen op de foto. t is echt donkerbruin/zwart. vond t erg gezellig met de kraamhulp, en natuurlijk ook fijn dat ze wat in t huishouden deed. maar we redden ons prima zonder!

odess, ik heb n giga dip gehad donderdag en vrijdag, alle spanning kwam eruit. nu noud thuis is, denken veel mensen dat alles ook meteen goed is, maar dat is natuurlijk niet zo. feit is dat zijn hartje niet zonder medicijnen kan, en dat is toch een nare gedachte. hopelijk groeit hij eroverheen!

thnx voor de reacties op de foto, we zijn weer verliefd! (zoals iedereen op zijn/haar kinderen... haha)

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het is ook echt een schatje om bij weg te smelten Ellen!

@Tara, wat fijn om te horen dat het gelukt is met je werk! Ik maakte me inderdaad al zorgen toen ik het laatst las. Gelukkig is het tij dus gekeerd!

@Noa, wat een heerlijke meid!

@Maia, gefeliciteerd! Een hele dag zonder je meisje, gaat dat je goed af? ;) Ik heb Sam nog geen nacht gemist tot op heden en de bedoeling was dat echt nog wel even zo te houden. Wat een muts ben ik toch ook hè?

@Blij Ei, gefeliciteerd! Goed nieuws zeg! Ik wil ook ;)... :p

Hier verder alles goed. Wel heel druk. Morgen vertrekken we een midweekje naar Bruinisse. Lekker even weg. Gisteren heb ik mijn scriptie verdedigd voor de examencommissie. Ze klonken erg enthousiast, dus ik hoop dat ik geslaagd ben. Morgen misschien al we een uitslag. Ik hoop zo dat ik het gehaald heb!

Verder een ondeugend ventje in huis. Hij is lekker alles aan het uitproberen. Dat wordt nog wat op vakantie ;).

Tot snel!
    Josien

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    josien, veel plezier! ik ga duimen dat je geslaagd bent!

14. Maia

Maia Niet meer actief

@Ellen: wat een schatje!

@Josien: gaat prima hoor. Hoewel het erg gek is als ze er niet is en meestal laten wij de oppas bij ons thuis komen maar het was nu toch ook wel prettig om voor de verandering eens uit te kunnen slapen enz...

veel plezier!

15. YellowButterfly

Josien, fijne vakantie en hopelijk mooi nieuws als je terug komt ;)

Maia, heerlijk even helemaal bijkomen toch :)

Ellen, dat kan ik me heel goed voorstellen. "Even" een kind krijgen is al heel heftig en dan met jullie zorgen erbij... Hopelijk groeit hij er 'gewoon' overheen! Neem de tijd voor jullie zelf, dit gaat niet in de koude kleren zitten! *knuf*

Hier hebben we spruw - jippie :/ R. had een dikke witte laag op de tong en mijn borsten beginnen pijn te doen, auwie!! Sinds donderdag medicatie dus hopelijk is het snel weer weg! Heel handig, gisteren heb ik het potje nystatine om laten vallen ;) Mag gelukkig nieuwe ophalen, want ik heb nu niet meer genoeg. Hier hebben een aantal meiden ook spruw gehad destijds he - hoe deden jullie dat met het spuitje van de nystatine? Voelt zo raar om dat in zijn mond te steken en dan zo weer in de fles!

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Odess:

Hier ook spruw gehad bij Evi. Wat mijn lactatiedeskundige destijds adviseerde was dit:

* De totale daghoeveelheid verdelen over het aantal voedingen dat R krijgt. Dan krijgt de schimmel minder de kans om zich weer opnieuw te ontwikkelen dan als je maar 4x per dag smeert of zo.
    * i.p.v. met het spuitje met je vinger werken. Je doet dan de hoeveelheid in een bakje. Zorgt dat je schone vingers hebt en dan doop je je vinger steeds opnieuw in het goedje en smeert dat uit in zijn mondje. Zo kom je beter bij ook de moeilijk bereikbare plekjes. Vergeet niet het gehemelte, in de mondhoeken enz.
    * Je moet jezelf ook behandelen want anders blijf je elkaar besmetten. Meestal krijg je van de huisarts ook nystastine mee, maar dit blijft niet goed zitten en plakt behoorlijk. Beter kan je bij de apotheek Micronazolnitraat creme halen. Apotheek kan wel eens ooit moeilijk doen daarover is hier de ervaring, maar je niks van aantrekken. Mijn lactatiekundige die adviseerde dat. Je smeert dit goedje na elke voeding op je tepels, dun laagje, en voor een voeding even afwassen.
    * Alles wat met melk in aanraking komt op 60 graden wassen.
    * Flessen, spenen, kolf elke dag 1x uitkoken.
    * Je afgekolfde melk mag je niet invriezen (schimmel is bestand tegen de lage temp.) maar wel gewoon geven.

Door dit te doen was ik er binnen 1 week vanaf weer en Evi ook. Je moet nadat de klachten weg zijn wel nog even jezelf en R door blijven behandelen zodat je zeker weet dat alles weg is en weg blijft.

Succes. Wel heel vervelend en pijnlijk.

Evi kan los lopen maar vertikt het nog steeds. Gisteren na lange tijd niet lopen weer los gelopen bij mijn ouders thuis. Was de eerste keer dat ze ook los liep ergens anders.

17. YellowButterfly

MvJ, dank je wel :) Ik doe alles al, behalve tijdens de nachtvoedingen in de weer met nystatine. Slapen gaat niet super dus ik wil hem dan niet wakkerder maken dan nodig. De pijn in mijn borsten is al beter en de aanslag op zijn tong is ook al minder, maar nog niet weg. Ik spuit het in zijn mond, in beide 'wangzakken' en op en onder de tong en doe dan met mijn vinger nog even na. Achterop de tong (waar het nog wit is) kan ik niet komen want dat gaat hij kokhalzen uiteraard, maar zag wel dat het daar geel was na de behandeling.

Eigenwijze dame die Evi! Ze zit er dus echt tegenaan!

18. Maia

Maia Niet meer actief

he wat balen dat er spruw is, hopelijk duurt het niet te lang.

19. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ellen: wauw wat een mooi mannetje om bij weg te smelten!

20. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ odess, helaas geen tips voor spruw. Emma heeft er nooit geen last van gehad. Maar ik weet wel dat mijn nicht met haar zoon ook zo getobt heeft. Veel sterkte.

Wij gaan vandaag lekker van de tuin genieten.

Deel Deze Pagina