Blij ei: ik ben er ook maar mee opgehouden om evi onder een laken te leggen. Ze draaide zich meteen om of lag er bovenop. Nu dus ook alleen shortama en slaapzak. Gaat goed, ze wordt niet wakker van de kou of zo. In de herfst krijgt ze een lange pyjama aan en in de winter een dikke badstof pyjama en dan een dikkere slaapzak, wel zonder mouwen vooralsnog.
slapen: hier dunne pyama met lange mouw en zomerslaapzak. gaat prima. bedje: heb een goedkoop 2e ledikant gekocht voor Tess, omdat ik haar te klein vond voor n peuterbed of 1 persoonsbed. ze gaat in haar ledikant gewoon slapen en maakt nog geen aanstalten eruit te klimmen. nathalie, ik ben ernstig slechthorend (heb n gehoorverlies van zo`n 80%) en draag twee hoorapparaten. heb t al vanaf mijn geboorte, ik weet niet beter. kan me er prima mee redden, heb altijd 'normaal' onderwijs gevolgd en je hoort t niet aan mijn spraak. gelukkig maar. rins: met noud gaat t goed, zelf heb ik nog wel eens dipjes, zou zo graag weten wat de toekomst brengt. dat is allemaal onzeker. maar ik moet gewoon genieten van hoe t nu gaat, t is een makkelijk, rustig ventje en de medicijnen doen hun werk goed. melk: tess drinkt t op t kdv wel, maar thuis niet. nou ben ik ook niet echt n melkdrinker, en teun al helemaal niet, dus tja... mvj, wat een eigenwijze tante heb je toch, loopt ze inmiddels alweer? noud gaat morgen voor t eerst op controle bij de kinderarts, heb al n lijstje met vragen klaarliggen!
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar daar trapt mijn dame dus niet in. Bij de eerste slok proeft ze het dus waarschijnlijk gelijk en gooit haar beker weg. Kreeg van de kdv een tip om eens met karnemelk en roosvicee te proberen. Misschien dat ze dat wel lust. Nu lust mees ook geen melk, dus misschien dat dit toch met elkaar te maken heeft. @ slaapzak en dekens, ook hier alleen een pyama met lange mouw en slaapzak. Dekens laat ze niet liggen. @ Luna, jeetje balen dat je nu een beetje aan huis gekluisterd ben door je bekken. Krijg je wel hulp in het huishouden nu? @ ellen, op het kdv van emma zit een jongen die nu 6 maanden is en doof. Hij heeft nu 1 implantaat en moet er eigenlijk nog 1. De leidsters zijn speciaal voor hem op gebarentaalcursus geweest en maken daar overdag op het kdv gebruik van. Ik zie nu dat Emma er ook wat van oppikt en af en toe een gebaar maakt. Eigenlijk vind ik dat wel een goede gewoonte en denk er nu over om misschien ook een cursus gebarentaal te gaan doen.
Ellen: nee ze loopt nog steeds niet, valt ook veel en kan niet tegen harde geluiden. Stofzuiger krijst ze, van een auto die hard langs rijd ook, evenals een vliegtuig die met lawaai overvliegt. We hebben heir zo'n kinderspeelgoed stofzuigertje waar geluid uit komt, nou je moet niet weten wat voor kabaal ze dan maakt als dat ding aan gaat. 22 juli extra controle van de arts op het cb. Misschien is er wel helemaal niks aan de hand (denk ik wel dat er niks is maar extra controle kan geen kwaad). Volgens de wijkverpleegkundige zie je ook wel eens kinderen die niet gaan lopen omdat het te druk is van de oudste kinderen om hun heen. Bang om omver gelopen te worden. Nu zijn de boys wel erg lomp en wild dus dat kan.
@bed;hier nog wel in gewone ledikant maar ik ben bang dat t niet lang meer duurt...Dyoni klimt namelijk geregeld uit bed en staat dan vrolijk te roepen of haalt alles overhoop hahahaha! Ze ligt zonder slaapzak, want uittrekken, onder een gewoon dekbedje.gaat hardstikke goed!
En weer thuis van vakantie! We hebben het super leuk gehad! Vandaag onze nieuwe hond gehaald! Bèba was helaas inmiddels opgehaald, maar ik denk dat we het beste alternatief hebben (ik denk zelfs beter!) gekregen: Shadow. Deze lieve hond van 4,5 jaar was door mensen vastgebonden aan een hek . Wie doet nou zoiets. Schijnbaar hebben ze naderhand nog wel gebeld of de honden gevonden waren (ze waren met z'n tweeën). Er wordt gezegd dat de eigenaars 'oplichters' waren en op de vlucht. Ze konden gelukkig vertellen dat de honden gewend waren met 2 kinderen om te gaan van 1 en 3 jaar oud. Shadow was volgens hen alleen nogal wat lomp, alleen ik kan niet zeggen dat ik dat hier in huis al gezien heb. Hij is alleen wat groot, daar kan ie ook niets aan doen. Sam is helemaal gek met hem en al flink door hem afgelebberd . We zullen maar zeggen dat het liefde is. Hij wil hem ook de hele tijd aaien. Een aantal dingetjes zal hij nog moeten leren, zoals niet op de bank liggen en niet de trap op klimmen . Maar ja... het is verder een schat dus dat gaat vast goed komen! Hier een fotootje :
@ei: ja zonnebril houdt ze op dus als dat zou gebeuren is ze het wel gewend @ei: hier alleen in slaapzak. laken moet ze niet, dan zet ze het op een janken en trapt het weg. @josien: wat een schatje
Slaapzak is hier wel een must (alhoewel ik dat met de hitte ooit wel eens links laat liggen), maar laken.. nee, daar houdt ie niet zo van. Ooit leg ik hem eronder, vaak ook niet. @Ander bed: hier nog niet. Hij geeft nog geen sjoege om uit zijn bed te klimmen (het is sowieso geen klauteraar) en zolang als het niet nodig is, geloof ik niet dat we al willen gaan veranderen . Overigens gaan wij straks van het ledikant ook meteen naar een 'gewoon' bed en niet naar een peuterbed.
josien, echt n supermooie hond! nous is bij de k.a. geweest, alles was goed. hij heeft n hele poos naar nouds hart geluisterd, en deze bleef heel mooi in t zelfde ritme, ook tijdens bewegingen en huilen. goed teken dus. noud weegt al meer dan 4 kilo, wat betekent dat we zijn medicijnen moeten ophogen. we hebben een formule gekregen, kunnen we aan de hand van zijn gewicht berekenen hoeveel mg hij moet. de k.a. was tevreden!
Josien, wat een mooie hond!! Hopelijk hebben jullie lang plezier van elkaar! Ellen, wat fijn dat het zo goed gaat met Noud Moet toch vertrouwen geven of niet? @ hier - vanaf 8 uur met onze kleine man in de weer geweest en slapen doet hij pas net. Ben ons oude topic eens aan teruglezen om te kijken hoe dat met Elise was (ideaal zo'n forum ). Hier weer een huilende baby aan de borst ('s avonds) en ontzettend veel onrust tussen pakweg 18 en 24 uur. Erg lastig, we moeten onze draai er nog in vinden. Verder zijn manlief en ik, in navolging van onze meis, grieperig nu (heerlijk ook icm met die nachten - hopelijk blijft het R. bespaard! Overigens las ik ook dat E. met 5 weken al eens pas om 6 uur kwam. Helaas is daar nu nog geen schijn van, als hij daarin nu ook op zn zus leek
odess, geeft zeker vertrouwen dat t zo goed gaat. erg fijn. balen dat R. zo onrustig is `s avonds... en als je dan ook nog es niet fit bent wordt t wel pittig! hier gaat t tot nu toe heel goed met de voedingen, gisteren zo om de 3,5 uur en vannacht alleen om 03.00 uur. vanmorgen half 7 was Noud weer wakker, nog ff tegen me aan gelegen in bed en om 7 uur weer de fles gehad. nou is de fles natuurlijk wel heel anders dan de borst. Noud slaapt eigenlijk alleen maar, hij is rond de voeding hooguit een half uurtje wakker. ik hoop dat hij overdag wat meer wakker wordt, en `s nachts dan steeds later komt... we zullen zien! zal ook es t forum van rond de geboorte van tess doorlezen, zij kreeg tot 3 weken bv, maar kwam bijna niet aan. rond deze tijd ben ik toen over gegaan op de fles.
super dat het zo goed gaat Ellen! heb hier een zeehondje in huis. Ze was al een beetje aan het hoesten maar gisteren zijn we even naar het strand geweest en toen besloot ze te gaan zwemmen (nou ja, kon ze ook niets aan doen, we stonden in de branding en er kwam even een hoge golf zo haar laarsjes binnenrollen en daar schrok ze van).. en sindsdien is het hoesten eventjes iets erger. gaat ook wel weer over
@ Ellen, super dat het zo lekker gaat. @ Maia, arme meid. Schrok ze er ook van? Sterkte ermee. Hier vandaag flinke schoonmaakdag gehad in huis. Morgenochtend alleen nog even boven de boel schoonmaken en boodschappen voor aan boord op de boot doen die niet kunnen bederven. Wilde ik eigenlijk vandaag al doen, maar is er niet meer van gekomen. Dan kan mees die alvast gaan verdelen in de boot zodat deze stabiel ligt. Ik wil eigenlijk morgenmiddag of woensdag met emma naar uilenpark de paay in beesd gaan. Is daar iemand van jullie bekend die kan zeggen of dit de moeite waard is?
maia, hoest met je zeehondje?? tara, hoest met jou meid? al kwaaltjes? nathalie, ken dat park niet... ben je er al geweest of ga je nog? odess, hoe is t met je meissie gegaan vandaag? (je zult nu nog wel in t zkhs zijn...) hier gaat t goed, Noud is zo`n schatje, hij lacht al naar ons. smelt!
Hier nog niet naar het park geweest. Had het voor vandaag ingepland, maar vanwege het weer zijn we maar binnen gaan verfen en heb ik maar alvast wat voorraad bami en nasi klaar gemaakt. Lekker makkelijk voor straks de laatste paar dagen voor de vakantie en in de vakantie. Misschien dat ik volgende week nog er naar toe ga als de tijd en het weer het toelaat en anders word het na onze vakantie.
goedenavond! @nathalie: ken het park niet. @ellen: met zeehondje gaat het wel, ze blaft alleen een beetje. Maar het gaat al beter denk ik.
@ellen;ooh wat heerlijk dat je ventje al lacht!Zalig!!Gaat verder alles goed met hem?En hoe vind grote zus het? @blijei;ooh spannend!!Succes met de verhuizing/verbouwing!!Wat wordt het thema in Boaz kamer?? @maia;he bah, succes met je blaffertje @nathalie;ik ken het park ook niet...
Hier is de operatie vandaag goed verlopen en speelt ons meisje alsof er niets gebeurd is! Ze is wel een beetje 'getraumatiseerd' helaas, het uittrekken van het infuusje ging niet goed (zo sneu!) en nu is ze steeds ontroostbaar als ze haar blote voet (met winny the pooh sticker) zier. Hopelijk is ze daar snel weer vanaf! Ze lijkt weinig last te hebben van de wond! Ze heeft zich super stoer gedragen, dus wij zijn super trots en opgelucht dat het geweest is Gister had R. een ware regeldag, ik geloof dat hij 13 voedingen heeft gehad en bijna niet heeft geslapen. Vandaag gaan we ook op 10 komen, maar dat is bijna normaal haha (8-10 is normaal voor deze veelvraat Heb de hele zwangerschap geroepen dat ik een slokkop wilde en zal ik het weten ook ) Vannacht een kleine jippie - hij kwam om iets na 3-en en om kwart voor 6 moest ik hem wakker maken! Wat een verschil met de dag ervoor, toen zat ik om half 9 al op voeding nr 4! Ellen, dat is een snelle lacher Fijn, dan zit hij vast ook lekker in zijn vel!! Lekker dat het nu toch allemaal fijn gaat! Is Noud al mooi aangekomen? Hier is hij alweer over de 5 kilo, wat gaat het snel he! Maia, beterschap met je kleine zeehondje
@ Odess, fijn dat de operatie goed gegaan is. Wel jammer van het infuus. Ik hoop ook echt voor je dat ze er niets aan overhoudt en dat ze in de toekomst met prikken ofzo niet hysterisch gaat doen. Jeetje, wat baal ik nu alweer van die regen. Ziet wel achter de ramen op kantoor, maar word er somber door. Hopelijk vanaf volgende week weer beter zomers weer.