Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wauw Baby! Al 40kg kwijt!

2. Maia

Maia Niet meer actief

zo goed hoor baby!

kleine picasso is lekker aan het logeren bij opa en oma want wij zijn gisteren naar Harry Potter geweest. Heerlijk zeg, een keertje weer uitslapen ;)

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    baby, wat goed!!!!

maia, mooi issie he? heb je m in 3d gezien? vond t wel jammer dat ze toch bepaalde dingen anders verfilmd hebben dan in t boek staat.

hier een rustig dagje voor de boeg, Noud slaapt nu overdag in zijn eigen bed, gaat heel goed.
    wat een deprimerend weer is t, hopelijk morgen beter want dan gaan we met mn schoonouders en schoonzusje en gezin naar avonturenpark hellendoorn. is hier vlakbij.
    teun heeft nu 4 weken vakantie, wat n luxe!

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Ellen, morgen een leuk dagje voor de boeg. Ik zag wel op de weersvoorspellingen dat het iets beter werd.

@Baby, wow 40 kilo, dat is toch niet normaal meer. Super man.

@Maia, leuk even met zijn tweetjes weg. Hoe was de film?

Zo even verder teruglezen.

Hier verder alles goed, alleen even spannend want mijn urine is op kweek gezet afgelopen week om te kijken of ik drager ben van de GBS bacterie. In dat geval moet ik onder begeleiding van de gynaecoloog verder en aan een infuus met ab, liefst nog voor de bevalling begint. Hopelijk is het goed, maar ik heb er een hard hoofd in.

5. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    @luna, getsie meid! Ik hoop op een goede uitslag!
    @Baby, 40 kg al... wauw!!
    @Ellen, wat fijn dat het zo goed gaat met Noud!

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    luna, mijn nicht had dat ook. wilde je zowiezo al in t ziekenhuis bevallen? wel jammer dat de vk je dan niet meer mag begeleiden. daar bouw je tijdens de zw.schap altijd wel n band mee op toch? ff volhouden nog! als je de bacterie wel hebt, word je dan ingeleid?
    ik ga ff slapen, de kids liggen op bed.

7. Momfulness

@Wapa, hoe is het met jou en met de kids?

@Ellen, ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar het lijkt me een stuk minder ontspannen op die manier. Je moet meteen aan het infuus en de baby wordt direct onderzocht op eventuele besmetting. Ik hoop maar dat de uitslag mogen goed is. Ik had vandaag al gebeld naar de hap maar ze konden bij 2 labs in 2 verschillende ziekenhuizen geen uitslag vinden, dus hopelijk is er niks mis gegaan met het versturen van de kweek.

8. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Ola,

Hier weer back in holland! Pff, had er beter kunnen blijven wat een petweer hier!
    We hebben echt 3 weken genoten! Britt helaas weer een loopoor de laatste week, dus dinsdag weer terug naar kno.. Boaz is een echt dwingelandje, clown en draak! Begint nu echt veel te kletsen en praat alles na.

Heb alles wel bijgelezen!

Ellen: Wauw mooie man hoor! En vind hem op zijn grote zus lijken! Fijn dat alles nu onder controle lijkt te zijn en nu hopen dat hij er overheen groeit!

Luna: Pff, hopen dat je snel bevalt zodat je weer wat meer kan bewegen! Balen zeg! Voor wat betreft de GBS, ik vond het erg prettig op deze manier bij Boaz.. Maar vooral omdat ze het bij Britt niet wisten en dan heb je een groter "probleem", dus andere insteek van mijn kant ;)! Tuurlijk liever niet, maar als ze er dan nu achter komen is het in ieder geval op tijd!

Leo: Hoe gaat ie???

Maia: Lekker genoten dus! Moet ook af en toe ff gebeuren he!;)

Baby: Wauw, echt super goed van je hoor!!!

Rose: Leukleuk, heel veel succes dan maar he!:D

Blijei: Bijna verhuizen???

Josien: Ahhhh, wat een lieve hond!!!

Anas: Gefeliciteerd met je nieuwe job!!! Spannend hoor! Enne....ai nou idd je hebt je portie voorlopig wel gehad!

9. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

@luna: spannend zeg

de film was erg spannend, natuurlijk jammer dat dingen niet helemaal 100% overeenkwamen met het boek maar dat heb je altijd en ik heb me er verder niet echt aan gestoord. Heb hem niet in 3d gezien.

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Luna, hopelijk is de uitslag goed! Je gaat als een speer meis! Je liep 10 wkn op me achter... Wat gaat het toch snel!

Ellen, lekker geniet de komende 4 weken!

Wapa, van harte!

Baby, jee zeg... Je bent bijna een heel mens kwijt al :$ Hoe ver gaat het nog door voordat het stabiliseert?

Maia, leuk dat de film leuk was! Lekker uitgeslapen?

Joenka, ja welcome back :D Je bent echt in een keer terug he, met dat petweer ;) Boaz is echt al een mooi boefje aan het worden zeg, hij lijkt al zo groot!

Anas, van harte met de nieuwe baan!

Rose, wat leuk voor je vriendin! :) Hopelijk voor jullie ook snel mooi nieuws!

Hier een mannetje dat steeds iets minder onrustig begint te worden, heel fijn! Ze slapen nu samen op een kamer (maar 2 grote slaapkamers) en dat gaat heel goed, de nachten worden iets beter, al komt hij vaak nog wel 2x. Ach dat zal vanzelf nog wel beter worden! Afgelopen nacht was na 19 uur - 1 uur/ 4 uur en vervolgens 7 uur :) Nu slaapt hij ook al sinds een voeding van 8 uur, dus we gaan het zien! We hebben de avonden weer voor onszelf zo en dat is al heel fijn! (tot voor kort was het uren krijsen 's avonds, arme vent was dan zo onrustig!)

11. Maia

Maia Niet meer actief

zo, wij zijn weer terug van het cb. Verwijzing voor de oogarts gekregen, haar ogen staan in elk geval recht, dus dat is goed, maar het feit dat beide families hele slechte ogen hebben en meer mensen onafhankelijk van elkaar tegen mij hadden gezegd dat ze het idee hadden dat ze niet echt lekker ziet had de arts toch zoiets van, laat het maar even goed nakijken. Dus. Verder is ze 90 cm. en 12,7 kg. En alle dingen deed ze goed (dit was de 2 jaar afspraak al) :)

12. Momfulness

@Maia, fijn dat ze wel even serieus gaan onderzoeken. Dan hoef je daarna ook niet meer in onzekerheid te zitten. Wij gaan hem maar downloaden, wordt de eerste HB die we niet in de bios gaan aanschouwen. 3d heb ik laatst de laatste pirates gezien, voegde voor mij persoonlijk niets toe.

@Joenka, het is inderdaad prettig om wel op voorhand te weten hoe en wat. Daar heb je gelijk in. Hopelijk was met Britt wel alles goed toen? Ik heb vandaag de uitslag terug en die was gelukkig nu negatief.

@Odess, het gaat inderdaad super snel nu. Wat fijn dat alles bij jou zo goed gaat! Super om te lezen en al vrij snel weer in een bepaald ritme. Ideaal. Dat zijn de leuke berichten ;)

@Hier, vanmiddag weer naar de verloskundige, zal allemaal wel goed zijn. Uitslag GBS was gelukkig negatief deze keer. Het is en blijft een momentopname schijnbaar ,maar dat wil wel zeggen dat de bacterie niet heel actief is gelukkig. Blijft gerommel hier met blaasontsteking en infecties.

13. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Odess: Fijn om te lezen dat jullie weet wat meer tijd samen hebben! Zo lekker om weer wat rust te hebben! En wat gaat het snel he!!!

Maia: Nou wel fijn dat je nu doorgestuurd word kunnen ze er goed nakijken! En jeetje wat is ze allang zeg!!! Volgens mij is Boaz nog maar iets van 82cm ofzo.... ;) Vroeg me idd al af wanneer we weer op het matje moeten komen voor een showtje! Met 2 jaar dus...Pfff wat gaat dat toch snel zeg, over 3 maandjes alweer 2 jaar.....

Luna: Super dat de uitslag negatief was! Bij Britt werd de bacterie actief tijdens de bevalling, dus toen wel antibiotica gekregen maar dit was al te laat want Britt werd geboren met hoge koorts. Na een kweek zijn ze er toen achter gekomen dat het GBS was, toen heeft Britt antibiotica gekregen en moest in het ziekenhuis blijven. Achteraf gezien is het dus allemaal meegevallen...;) Boaz moest wel 24-uur ter observatie blijven (achteraf zowiezo voor andere dingen) ivm GBS.... Succes weer vanmiddag bij de verloskundige en hoop dat je gauw van alle kwaaltjes verlost bent!

14. Maia

Maia Niet meer actief

goed dat de uitslag negatief was Luna!

15. proudmamavan2

proudmamavan2 Niet meer actief

luna fijn dat de uitslag negatief was.
    baby 40kg al kwijt, super!!!! heb je een streefgewicht???

xxx

16. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! hoe is het met alle kinders?
    zijn jullie al bezig met de verjaardagsvoorbereidingen hihi? Hier wel ;) ben druk bezig te bedenken wat ik moet gaan uitdelen op het kdv.

hier trouwens een meisje dat heeft ontdekt dat het bestl wel leuk is om in waterplassen op straat te gaan stampen. En zitten... en liggen... *zucth* :D dat wordt dus nog wat in de herfst ;)

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: hier het verjaardagcadeau al binnen haha. Ze krijgt de quinny kinderwagen 3 in 1. Kan ze lekker zelf gaan rijden met haar poppen hihi.

Ojeetje waterplassen. Hier nog geen fan, maar sinds ze zelf kan lopen moet ze bij alles treuzelen en zijn we dus veel langer onderweg haha.

Ze vind dieren trouwens geweldig. Iedere keer als ze een diertje ziet gaat ze wijzen en bij sommige dieren kan ze ook al de naam zeggen of het geluid wat ze doen.

Hoeveel woordjes kunnen jullie kids nu? Ik was bij Evi aan het tellen en ik kom nu op zo'n 24 woordjes, maar ze leert elke dag bij. Gaat snel hoor.

Luna: fijn dat de uitslag negatief was. Hele opluchting denk ik he.

Baby: wat ga je goed zeg.

Hier ook bezig met wat afvallen. De eerste 1,8 kilo is eraf. Ben nu het prik drinken aan het laten en de sappen en zo min mogelijk aan het snoepen. Wil niet meteen al te drastisch doen, eens kijken of het zo gaat.

Hier nog steeds drama met het gaan slapen. Duurt al een hele poos. Is erger geworden sinds we van vakantie terug zijn afgelopen mei met de meivakantie.
    Ze gaat dan meteen staan en begint te huilen en vaak ook te krijsen. Gaat door merg en been. Geen idee wat er is. Als ze kwaad genoeg is gooit ze ook haar speen eruit en gaat daar om liggen roepen. Pffffff. We laten haar nu meestal maar even uitrazen en meestal is ze na een minuut of 5 a 10 wel stil. De jongens klagen er ook al over dat ze zo niet kunnen slapen. Al vanalles geprobeerd van eerder naar bed brengen tot later maar niks helpt. Als we het eerder doen dan de jongens dan houd ze op en als we dan de jongens naar bed brengen na ruim 1 uur dan begint ze weer. Hoort ze ons naar boven lopen.
    Iemand ideeen?

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wat een rust hier... komkommertijd he? ;)

mvj, geen tips, tess heeft t 2 weken gehad, maar we hebben er niet teveel op uit gedaan en toen was t over. ik hoop voor je dat t snel over is... wel lastig als je meer kids hebt, dat kan elkaar flink wakker houden...
    tess zegt ook al heel veel woordjes, ook zinnetjes." mama ook mee" " tess nie slapen" "Doud (noud) speentje in?" t aantal woorden is niet te tellen, ze herhaalt alles wat we zeggen. van de week waren we aan t praten aan de keukentafel, terwijl tess zat te spelen. we hadden t over dauwpop, een festival dat altijd met hemelvaart gehouden wordt. is t heel even stil, hoor je ineens van onder de tafel: "dauwpop" . hahaha papagaai.

de nee-fase is hier in volle gang, " ik ben nog geen twee maar zeg wel nee!" pffff heel vermoeiend.

We zijn woensdag naar hellendoorn geweest, tess vond alles wat hoog en hard ging erg leuk. de vrachtwagentjes die rondjes reden vond ze maar niks, na 2 rondjes was ze t zat, volgens mij ging t gewoon te traag haha

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    #2779 Josien, 30 jul 2011
    Laatst bewerkt: 30 jul 2011
    Idd komkommertijd!

@MvJ, helaas geen tips. Hier eigenlijk eerder problemen met te veel slapen :(... Sterkte! Lijkt me echt lastig als je ook nog onze kinderen hebt die wel willen slapen.

@Maia, wat een boefje is het toch! Nee, daar hebben wij nog geen last van. Dat wordt inderdaad nog wat in de herfst!

@Ellen, wat knap zeg van Tess. Zoveel woorden en ook al een paar achter elkaar. Dat papegaaien herken ik wel. Dat doet Sam ook. Alleen Sam kan eigenlijk nog niet veel zeggen. Ik kom nu op:

mamma (pappa is ie weer vergeten)
    aap
    auko (= auto)
    oemkoo (= bloemkool)
    abakaba (= abracadabra)
    wauw
    ja
    nee
    eddo (= onze hond Shadow)
    koek
    boek
    ukeleku (= kukeleku)
    bal
    aai
    hap
    daai (= draaien)
    amp (= lamp)
    bah
    oh oh
    Mini (de auto)
    check (geen idee hoe ie daar nou weer aan komt)
    naan (= banaan)
    map
    klaar
    owen (= open)
    ditt (= dicht)
    op

Als je het opschrijft zijn het er toch wel wat. Hij praat niet echt duidelijk en sommige woorden die hij zegt, daar denk ik van: hoe komt ie daar nou weer bij. Niet echt de standaard woordjes denk ik. Hij doet trouwens wel zo'n beetje alle dieren na. Dat vind ik wel heel knap. Met zijn begrip zit het ook wel goed. Hij kan al vijf kleuren van elkaar onderscheiden in kleurenspelletjes en weet eigenlijk het antwoord op alle vragen die Dora op tv stelt (zoals vormen, geluiden en kleurenspelletjes). Geweldig om dat te zien en te horen. Ik ben echt heel trots op hem.

20. Maia

Maia Niet meer actief

@MvJ: geen ideeën helaas. Hier gaat ze meestal aardig slapen, afgelopen week had ze een paar avonden dat ze echt ging huilen, toen is avond2 manlief even flink boos geworden (was echt geen reden om het huilen) en sindsdien gaat ze gewoon weer braaf slapen ;)

@woordjes: ik hou het niet meer bij. Ze heeft nu ook al 3 woorden zinnen af en toe dus ze babbelt lekker.

@ellen: heel herkenbaar. Wij noemand het hier de 'ik ben nog geen twee maar daar zit ik niet mee' fase hihi ;)

Deel Deze Pagina