Zo hier ook weer terug van 3 weken door nederland varen. We hebben heel wat van overijssel, stukje drenthe en stukje friesland gezien. Alleen de laatste week was het weer echt bar met veel regen en stevige wind. Maar we moesten toen toch veel uren varen dus dat was niet echt erg omdat we dan toch binnen zaten. Emma is ondertussen een bijdehandte tante geworden. Ze wil niet meer in de kinderstoel eten, maar op de bank. Ze wil zelf haar kontje afvegen en luier omdoen. Ze zegt al 2 of soms meerdere woordjes achter elkaar, soms voor andere niet helemaal te begrijpen maar wij weten wat ze bedoelt. We zijn nog een dag naar Plopsaland in Coevorden geweest. Wat heeft ze daar de hele dag stralend rondgelopen. Ze genoot er echt van. Vandaag wel erg wennen voor haar dat papa niet thuis is na zolang met hem de hele dag kunnen stoeien. Gelukkig is het voor mij mooi weer vandaag, dan kan ik goed de 3 vuilniszakken met was door komen. @ Luna, Gefeliciteerd met jullie schitterende en knappe meid. Wat is dat snel gegaan! @ Sloppy, wat schrikken. Gelukkig gaat het weer wat beter.
Hoe dom kan een mens zijn? Heb gisteren mijn jas in de auto laten liggen waarin de autosleutels en huissleutels zitten. Mees zit met de andere (reserve)sleutel zeker tot donderdagavond in duitsland. Heb de garage al gebeld, maar de enigste optie met de techniek van tegenwoordig is de ruit inslaan. En dat gaat me net iets te ver. Dat word dus heel wat af fietsen voor me. Is ook wel goed om de extra kilo's er weer af te krijgen.
Natahalie: jeertje wat balen zeg. Hoe is het nu? Weer binnen kunnen komen? Fijn dat jullie vakantie zo leuk was, minder van het weer die laatste week. Wat een wijsneusje jullie meissie haha. Hier alles goed. Ik zat in de wacht vannacht maar niet opgeroepen. Nu afwachten of ik nog moet, zit nog tot 18.00 uur. Is rustig. De kids zijn allemaal bij opa en oma logeren (bij beide opa's en oma's) omdat ik in de nacht wacht had. Dus is nu heerlijk rustig hier hihi. Mis ze wel hoor. Hoorde gisteren dat er veel doodgeboren kindjes geboren waren gisteren. Verschrikkelijk. Moet je toch niet aan denken als je die kids van ons ziet. Ergste wat een mens mee kan maken.
MvJ, gelukkig hebben wij altijd in de kelder nog een sleutel hangen die ook op de voordeur past. Dus ik kan gelukkig wel weg en binnenkomen. Lijkt me ook ontzettend naar om doodgeboren kindjes te moeten meemaken. Lijkt me dan ook reuze moeilijk om die betreffende ouders op te vangen. En ben je uiteindelijk nog opgeroepen?
nathalie, fijn dat jullie zo`n leuke vakantie hebben gehad! balen van je jas en sleutels... t is al bijna donderdag! haha rose, hoe is t met jou meid? mvj, mijn kv had ook vlak voor ons een doodgeboren kindje meegemaakt... lijkt me het grote nadeel van zo`n beroep. toch ben je voor de ouders een grote steun denk ik, lijkt me moeilijk, maar ook ' dankbaar' . heb op t kdv een keer kindje van 2,5 gehad die een hersenvliesontsteking kreeg en daar zwaar gehandicapt uitkwam. we hadden haar al 2 jaar op de groep, haar broer al langer. ze had ook een tweelingzusje, die bleef tot haar 4e bij ons op de groep. zij zelf ging naar een medisch kdv. was heel heftig om mee te maken, je hebt zo`n band met de ouders en de kinderen! tess is helemaal in de ban van Koos Konijn, de mascotte van Roompot. er was elke avond minidisco, koos kwam dan dansen op allerlei liedjes. tess danste al snel mee, zo leuk om te zien! heb wat filmpjes gevonden op youtube, nou dan staat ze te juichen en springen in de woonkamer! wat een leuke leeftijd dit, ze weet en kan al zoveel!!! noud heeft vandaag prikjes gehad, hij was vanmiddag helemaal overstuur toen ik hem verschoonde. hij heeft mega last van zijn beentjes, kan me niet herinneren dat tess t ook zo erg had toen. hij bleef er bijna in en gilde t uit. was echt niet fijn, ik huilde bijna met m mee. ik mocht m amper vasthouden, dus heb m op de bank gelegd en ben helemaal tegen m aan gaan liggen. toen werd hij wat rustig. ook een zetpil gegeven, voor de pijn. hij heeft de rest van de dag geslapen, al slapend zijn fles gedronken. hoop dat t nu beter wordt...
@Ellen;ach gos die kleine man, hopelijk gaat het vandaag beter!En wat super leuk van Tess!Ik ben benieuwd wij gaan in sept nog een week naar Landal en daar hebben ze dat ook...Zal Dyoon ook wel geweldig vinden.. @Nathalie;Nog 1 dagje wachten!leuke foto;s en filmpjes trouwens gezien op hyves.. @maia;wat was er aan de hand met de kleine nachtbraker vannacht? @mvj;heftig he al die doodgeboren kindjes, verschikkelijk is dat..
nou geen idee. Nu komen er wel kiezen door, maar ik gok eerder droompjes of gewoon niet willen slapen. Maar we was om 2 uur, om 3 uur, om 4 uur, om 5 uur aan het janken. 2 uur heb ik nog wel kunnen negeren, 3 en 4 uur niet, 5 uur heb ik manlief een trap gegeven ze sliep in elk geval heel onrustig. *gaap* ik heb trouwens net de scholen in de omgeving een e-mailtje gestuurd met de vraag of ze een wachtlijst hebben. Hoorde wat geruchten van collega's e.d. dat we er op tijd bij moeten zijn. Dacht eerst van "he dat is wel erg vroeg" maar ja, liever even mailen om na te vragen nietwaar. Denk dat het wel mee gaat vallen, d'r is hier zelfs een school met 14!!!!! kleuterklassen dus daar past ze vast ook wel tussen (als we daarvoor zouden kiezen natuurlijk ). BSO moet ik in elk geval wel als ze 2 is meteen regelen (mag je aanmelden vanaf dat ze 2 zijn en daarop zit wel een giga wachtlijst heb ik begrepen dus dat is maar te hopen dat ze als ze 4 is plek heeft. Ach dat zien we ook wel weer )
he meiden lang niet alles kunnen lezen maar ben er weer even. hoe gaat het daar onze kinderen worden alweer bijna 2 jaar (wat gaat de tijd snel bah) dit is onze vent nu! echt een wildebras (hij is gevallen en 2 tandjes verloren boven om en om) hij is een heel druk ondernemend kindje)
@ Ellen, wat sneu voor hem. Hopelijk gaat het snel over. Wel lastig als je hem juist wil troosten dat hij niet aangeraakt wil worden. @ Maia, hopelijk is het alleen vannacht geweest dat de dame vervelend was. Even vandaag dus lucifers tussen de oogleden doen. Bij ons word geadviseerd om al met 2,5 jaar ze in te schrijven voor school. Anders kom je er bijna niet meer bij. Gelukkig weten wij al naar welke school we emma willen doen. Dus is het gewoon een kwestie van vroeg aanmelden.
he nathalie jeetje met 2 enhalf al aanmelden?? wij wonen hier in een rustig dorpje en vroeg afgelopen wanneer hier aan te melden nou dat hoefde nog niet niet eerder dan na de schoolvakantoie 2011 nou dat is het hier bijna september aanmelden en dan is hij januari al op school
wow dat is inderdaad ook wel vroeg nathalie. nou ja, ik wacht de antworoden af. zal nog wel even duren ivm vakantie denk ik.
Ik vind hetzelf ook absurd vroeg. Maar toevallig had ik het maandagavond met de buurvrouw het erover. Haar dochter is van juni 2009 en zei vroeg aan mij of ik al wist welke school wij zouden doen. Ze zou het namelijk leuk vinden als haar dochter samen met emma op school zou komen. Het schijnt hier zelfs zo te zijn dat als je ze met 3 jaar nog niet hebt ingeschreven dat je dan een oproepbrief van de gemeente krijgt om dit zo snel mogelijk nog te doen. Mijn andere overbuurvrouw was namelijk vorig jaar erg laat met haar dochter en had zo'n brief ontvangen. Nu blijkt wel dat het overbuurmeisje waarschijnlijk toch niet bij emma in de klas gaat komen omdat zij van de eerste lichting zal zijn en emma van de 2e lichting. Ach we zien het tegen die tijd allemaal wel. Ze zullen echt wel op school nieuwe vriendjes maken als ze niet samen in een klas komen.
Aanmelden school: hier hoeft dat pas als ze 3 zijn. Ze hebben ook best wel flinke klassen van ik geloof rond de 25 leerlingen als ze helemaal vol zijn. Ook veel kleuterklassen en een groep 0. BSO: rond dezelfde tijd aanmelden maar is maar net wanneer er plaats is. Krijg ik 3 maanden van tevoren te horen van ja of nee. Ik weet al dat nu de donderdag moeilijk zal zijn. De middelste is daar nu net voor aangemeld. Ze gaan bij mij op maandag en donderdag naar de VSO en de BSO. Moeilijk slapen: succes weer met de gebroken nachten. Zeer vervelend. Hopelijk gaat het vannacht beter. Fokje: wat een leuk kereltje. En ze zijn alweer bijna 2 ja. Vliegt voorbij. Ach zielig die 2 tanden eruit. Duurt wel even voordat daar dan weer nieuwe komen. Mezelf: hier heeft Evi een nieuwe hobby. Haar luier los maken en uittrekken. Pas ook een keer bij oma gedaan en toen had ze dus gepoept. Je raad het al alles zat onder de peop. Jakkie. We hebben al van alles geprobeerd om te kijken dat ze er niet bij kan. Broekje erover, slaapzak aan. Maar die rits ze gewoon open. Nu hadden we hem achterstevoren aangedaan, maar ook dan krijgt ze de rits open. Nu heb ik 1 slaapzak van de Hema waar de rits van onder naar boven dicht gaat. Dat lijkt voor alsnog de oplossing. Die sluit dus boven op haar rug en daar kan ze (nog) niet bij. Mijn moeder maar lief gevraagd of ze op de andere slaapzakken ook zo'n rits die van onder naar boven dicht gaat op kan zetten. Maar pffffffff, hoe verzint ze het haha. Ook geeft ze nu aan als ze gepoept heeft. En vaak is dat dan ook zo. Ze grijpt dan naar haar luier en zegt poep. Ook als ze een scheetje laat is dat poep haha.
Emma zegt dat ook altijd als ze alleen al een scheetje laat. Afgelopen zaterdag deed ze dat bij mijn schoonmoeder ook en die wilde gelijk haar al op het potje zetten. Toen ik dus zij dat ze geen moeite hoefde te doen omdat dit alleen een scheet zou zijn keek ze me verbaasd aan. Ze zei, ze zegt het toch zelf dat ze moet poepen. Ik zei dus ja dat wel, maar als ze echt moet poepen word haar hoofd knalrood, gaat ze wat gebukt staan en wat kreunen. Dus dit is gewoon een scheet. En jawel hoor toen ik even later haar luier ging omwisselen zat er alleen maar plas in. Hoe kun je een mens in de war laten raken . Hier nog meer balen. Vandaag 1,5 uur naar de manege gefiets omdat ik dus niet de auto kan pakken. Ben ik daar, heb ik als ik naar wil gaan een lekke band. Gelukkig heeft iemand me thuis gebracht en brengt mijn vader emma en mij morgen naar kdv en het werk. Alleen moet ze dan net als vandaag even illegiaal op de achterbank zonder zitje zitten met mij ernaast.
nathalie, mannetje weer thuis? school: hier weten we al welke, krijgen bericht van de gemeente over wanneer we in moeten schrijven. fokje, mooie foto van je mannetje! balen van zijn tanden... gelukkig zijn t de melktanden maar. mvj, handig dat evi de slaapzak niet meer open krijgt! hier is tess zich ook erg bewust van een poepluier, ze zit er gelukkig niet aan. *ff afkloppen!* wij hebben 3 dramanachten achter de rug met tess, hopelijk is t snel weer over. aan t eind van mijn zwangerschap had ze t ook een week. ze gaat weer naar t kdv sinds deze week, misschien reactie daarop? verlatingsangst ofzo? als we bij dr bed staan gaat ze rustig liggen, maar als we weglopen staat ze te schreeuwen in haar bedje. ze is er gewoon hees van... laten huilen is geen optie, gister een half uur geprobeerd, ze was drijfnat van t zweet en we kregen haar bijna niet meer rustig. we zijn zelf helemaal kapot nu, omdat noud ook weer vaker een voeding wil. hou mijn hart vast voor vannacht.
Ellen: balen dat schreeuwen. Hier ook gehad, inmiddels is ze wel weer redelijk rustig maar heeft wel lang geduurd. Wel een paar weken. Nu schreeuwt ze nog 3 a 5 minuten meestal om haar tutje (hebben het speentje afgepakt) en gaat dan babbelen om daarna in slaap te vallen. Hier hielp dus ook niks. Alleen haar laten liggen en zelf in slaap laten vallen. Wat er heen gaan had geen nut want dan werd het 10 keer erger. Het wordt dus wel minder maar het duurde hier dus even. Geen idee wat voor jullie de oplossing is. Ik denk wel dat het te maken kan hebben bij jullie met dat ze weer naar het kdv gaat. Ze heeft dan denk ik toch zoiets van even laten horen dat ik er ook nog ben en probeert zo je aandacht te trekken. Hier kon ze het dus ook wel lang volhouden, soms wel 1 a 2 uur (huilen met tussenpozen).
Ik wil jullie even mijn 2de meisje laten zien hoor Ze is echt heel anders als Megan. Als alles goed blijft gaan mag ze 28augustus eindelijk mee naar huis.