Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Er staan ook zoveel leuke dingen hé. Zou zoveel willen kopen dat ik wel in een villa moet gaan wonen om het kwijt te kunnen ;)

2. Maia

Maia Niet meer actief

hebben jullie de intertoys gids dan al? wij nog niet!

hier een keukentje voor haar verjaardag gekocht. Heb hem vandaag besteld. Het is wel helaas een andere geworden dan we in gedachten hadden want door kapotte auto ging m'n spaargeld daaraan :( maar hij is toch ook errug leuk ...

Janod 115623 Houten keukentje compleet

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: hier de intertoys gids sinds afgelopen zondag al binnen. Balen van je auto maar dit is ook een heel leuk keukentje hoor. Welke had je eerst in gedachten dan?
    Hier krijgt Evi van de opa's en oma's het keukentje van de ikea.

4. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Wij hebben het boekje maandag binnen gekregen.
    Van mijn ouders krijgt ze deze keuken:

5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    En van mijn schoonouders dit winkeltje:

Dus weten Mees en ik even niet wat we moeten geven.
    Ben aan het denken voor een servies ofzo.
    Voor de sinterklaas op het werk bij ons vragen we een stofzuigerset en een laptop.
    Dus vind ik het moeilijk om iets te kiezen. En we willen er ook niet te veel geld aan uitgeven.

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #2966 MamavanJordy, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
    Leuk nathalie. Moeilijk he wat uitzoeken. Hier is Evi ook helemaal gek met bellen, alles gaat naar die oren hihi. Dus ze krijgt waarschijnlijk ook nog een speelgoed telefoontje.

Hier vanmorgen naar het cb geweest met onze dame. Ze is 5 cm gegroeid en is nu wel 80 cm lang haha! En ze weegt nu 9,7 kilo. Dat was wel met een zware plasluier aan en een romper want die hoeven ze nu niet meer uit. Dus ze zal er nog wel iets onder zitten. Ze mocht nu ook op de grote weegschaal staand. Prachtig vond ze het.

Verder was ze snel met praten, dat wil zeggen dat ze nu al enkele 2 woordzinnetjes zei vertelde ze. Ze babbelt genoeg en ook nog best verstaanbaar.

Bal gooien had ze geen zin in en blokjes bouwen nadat mama het voordeed wel, hoezo eigenwijs en een eigen wil hihi.

Het krijsen is waarschijnlijk haar temperament om duidelijk te maken dat ze het ergens niet mee eens is (slapen). Gewoon door gaan zoals we nu deden. En hopen dat het een keer over gaat.

Hoofdhuid (exceem) was vrij weinig aan te doen omdat er moeilijk iets blijft zitten met die lange lokken of het ziet er daarna niet meer uit na het gesmeer.

Nu hoeft ze pas terug als ze bijna 3 jaar is. Wat lijkt dat nog ver weg, ze moeten nog 2 worden haha.

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Heeft er niemand van hier van onze mama's contact met Senais? Ik maak me wel zorgen om haar eigenlijk....

Hier verder alles goed.weinig te melden eigenlijk

8. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb vandaag nog contact met haar gehad over de taart voor Senna maar ze zei daarin dat ze nog uitgebreider zou posten en dat heeft ze nog niet gedaan sindsdien. Ik duim enorm voor haar man!

@keukentje: ik had er eerst een wat duurdere knalroze op het oog ;) en het werd een wat minder dure maar nog steeds knalroze :D

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Maia , wel fijn dat ze wat steun aan jou heeft dan! Heb post inmiddels gelezen. Wat een ellende allemaal bah :(
    Hoe gaat het nu met jou?

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ senais, vind het ook allemaal zo heftig en erg.

@ MvJ, super dat het zo goed gaat. En lekker pas volgend jaar weer terug. Hier hoeven we pas na emma haar verjaardag te komen.

@ kindjes in (peuter)bed, stappen jullie kindjes niet zelf uit bed? Emma ligt nog steeds in de ledikant en kan daar voorlopig wel in blijven liggen, maar het lijkt me voor haar wel leuk om in een echt bed te kunnen gaan slapen. Ik ben alleen bang dat ze 's nachts gaat spoken. Nu word ze namelijk nog weleens rond 4 uur 's nachts wakker en gaat ze zitten spelen met haar knuffels en een boekje in haar bedje maar daarvan slapen wij vrij snel weer in slaap omdat het een rustgevend gevoel is dat er niets kan gebeuren. Als ze in een gewoon bed slaapt ben ik bang dat ze 's nachts eruit komt en gaat zitten spelen op haar kamer. Denk dat ik daarop minder gerust slaap. Hoe doen jullie dat?

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hier blijft tess voorlopig nog in haar ledikant. we kunnen 1 spijlenwand eruit halen en er een plank inzetten, dus kan ze zo nog oefenen. doen we pas volgend jaar een keer.

heb hele gave laarsjes gekocht van red rag, zilver metallic. blij mee! mt 22 inmiddels.

keukentje, wij gaan voor de houten keuken van ikea. we hebben de ruimte, en hij gaat jaren mee, dus hebben t geld er wel voor over. we vinden m ook erg mooi natuurlijk... haha

inmiddels wel n update van senais, pffff wat heftig allemaal. ze blijft zo positief! heb er echt bewondering voor hoor.

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    NatalieH onze beide kids gingen met 1jr en8mnd ofzo in een peuterbedje. Ze waren er op 1 of andere manier ook echt aan toe.
    Mike word volgende maand 2 en ligt dus nu een maand of 3 a 4 in zijn peuterbed. Hij ging in het begin er idd uit, want hij kan de deur ook al open maken. Toen we de deurkruk omhoog gezet hebben bleef hij eigenlijk in bed. Nu zet ik de deur snachts op een kiertje als ik naar bed ga. Hij komt er soms uit als hij wakker is en dan komt hij naar ons toe dus geen probleem.
    Ik vond het veel enger dat ze beiden uit hun ledikant konden ook met slaapzak en over de rand vielen en soms ook heel hard op hun hoofd. Dus liever dat ze dan zelf uit bed kunnen ;)

Iemand een goed idee voor een jongetje dat 2 jaar word.. ben nog altijd niet uit wat we gaan kopen...

Verder beetje chagerijnig vandaag ... nou ja gaat wel over denk ik

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

@Senais: fijn nieuws he! hopelijk blijft het zo!

@anas: iets van een racebaan/garage/ (ik wee tniet wat je allemaal al hebt van Laura en wat hij natuurlijk al heeft ;) knutselspullen, driewieler? zoiets?

met mij gaat het wel goed, lief dat je het vraagt. Ben nu tamelijk kapot door de dramabruiloft van mijn zus vorige week maar moet gewoon rustig aan doen. Heb wel even een klein dipje, ga nu weer ongesteld worden en op zich vind ik dat niet eens een grote ramp, maar dat betekent dat ik op de uitgerekende datum nog niet zwanger ben en dat voelt gewoon even ***. Maar dat gaat ook wel weer over ;) Verder heel erg druk met mijn werk, heb er flink wat taken bij gekregen en schrijf mijn scriptie voor m'n posthbo voor m'n werk dus ook daar flink mee bezig :) maar wel leuk allemaal!

@peuterbedje: hier klimt ze er nog niet uit (pas wanneer de slaapzak uit is) dus voorlopig nog het ledikant. Ben wel aan het bedenken hoe ik haar peuterkamer wil hebben dus daar gaan we ergens in november langzaam mee beginnen.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Peuterbedje, hier nog niet. Wel al een keer geprobeerd ('s middags) maar toen heeft ie drie uur zitten spelen :D. Dus voorlopig maar weer terug naar zijn ledikantje. Daar klimt ie trouwens ook niet uit ofzo, dus wat dat betreft nog geen noodzaak.

@Anas, ik weet niet waar zijn interesses liggen? Vanwaar zo chaggie.

@Maia, heb ik iets gemist over de bruiloft? Dikke knuffel voor je?

@Anas, Nathalie en Ellen heftig hè van Senais... :(. Ik maak me nog steeds zoveel zorgen ondanks de laatste super positieve berichten. Ik hoop zo dat ie snel opknapt!

@Oogjes Sam, maak me best veel zorgen nu ik ook weer wat meer berichten lees. Vandaag van mijn ouders mijn oude smurfenhuis gekregen, zodat ik met Sam alvast kan gaan oefenen (smurf naar zijn neus en dan met twee oogjes trainen). Komt vast wel goed allemaal maar ik hoop dat het snel tijd is voor de afspraak in het ziekenhuis.

@Meeting, wat voor een soort locatie zouden we zoeken? Bij iemand thuis of een overdekte speeltuin zoals Ballorig? Het lijkt mij ook wel wijs om een datum halfweg/eind november te kiezen i.v.m. alle aanstaande verjaardagen ;).

Liefs,
    Josien

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Josien, kan me indenken dat je hoopt dat die afspraak snel is..en dat je je zorgen maakt

Maia, dat was toch die bruiloft waarvoor je ook de taart ging maken met je zus die nogal wat zaken niet ( zo) goed geregeld had?

chagerijnig.. tsja weet niet.. gewoon een beetje dipje denk ik...
    Man was weg met Mike, zou terugkomen voor de lunch ... hadden we croissantjes gemaakt ( laura en ik) komen ze niet terug maar eten bij zijn ouders.. het huis waar het overal rommelig is en ik niet aan toe kom.
    Stress mbt nieuwe baan v.a. 1 nov. althans onzekerheid hoe ik het zal vinden, enz enz
    ben ook vaak best boos tegen de kids, dus denk dat ik echt een beetje op mezelf moet paasen voel me gewoon niet zo lekker eigenlijk.

Verjaarscadeau Mike, hij heeft op zn 1e verjaardag een garage gehad, en heeft een onwijs uitgebreide ikea treinbaan.. dus daarom vind ik het lastig, want tsja kan idd wel nog een garage kopen op een andere treinbaan maar ja inspiratie nodig he :)

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ow Anas daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan! Pas op jezelf!

@kadootjes, owja ze worden alweer bijna 2 he :D Hihi helemaal nog niet over nagedacht! Ze heeft net een fietsje gekregen van ons, dus voor haar verjaardag denk ik iets kleiners - maar nog maar even zien!

Nathalie, wat gaat jullie meisje verwend worden :)

Maia, leuk keukentje toch :)

Josien, ik kan me voorstellen dat het je bezighoudt - hopelijk snel een afspraak!

@ bedje, het gaat hier heel goed met het peuterbedje :) Ideaal, want R slaapt heerlijk in het ledikantje.

Wat fijn dat het nieuws bij Senais goed is!

Hier alles goed, maandag weer aan het werk! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, maar heb er ook wel weer zin in!

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Odess veel plezier met je eerste werkdag weer, zal wel weer wennen zijn!

En een fiets? Pas ze daan al op dan op de kleinste fiets( 12inch) ???

18. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@verjaardag;Het kado hier is ook al opgehaald en staat in de opslag te wachten tot het zover is!

@maia;leuk die keuken had ik eerst ook op het oog, volgens mij toen wel eens aan je laten zien toch?Hier ook een dame die zich regelmatig ter aarde stort hahahah!

@anas;Wat dacht je van een houten werkbankje??Erg gaaf voor een jochie!

@josien;hopelijk snel een afspraak!Al enig idee wanneer?

@peuterbed;hier nog niet, madame klimt wel eens uit haar bed maar dan ook weer tijden niet dus ik zit nog in twijfel, juist omdat ik weet dat zij geheid haar hele kamer overhoop gaat halen, gaat keten en feesten en dus niet slapen...

19. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@odess;veel succes en plezier morgen!;)

20. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

@baby: ja en ik had zo'n roze retro op het oog, maar die is nu even te duur. En ik wil sowieso geen plastic en die van ikea is wel leuk maar die heeft zo ongeveer iedereen ;) dus deze werd het :D

@josien: tja, de bruiloft. Ze kunnen niet plannen (en hadden een weddingplanner die er ook een zooitje van maakte) dus bijvoorbeeld 2 weken voor de bruiloft hoorden we opeens dat de locatie niet wilde dat een particulier de taart bakte, de bruidsmeisjesjurken waren ook redelijk last minute (ze had ze wel 2 weken voor de bruiloft, maar kon niet beslissen), de dag zelf was een complete chaos, constante botsingen tussen familie en weddingplanner die het een beetje haar feestje maakte, idiote dingen gewoon. Laten we zo zeggen... een vriendin van ons was van de week gezellig op bezoek en zij is professioneel fotografe en toen we haar dit vertelden en zij vroeg wie die weddingplanner is was haar eerste reactie "o die trut".. :) dus..... geeft wel vaker wat problemen dus. Maar m'n zus en zwager hebben een prachtige dag gehad en zitten nu heerlijk ergens in Mexico en dat is het belangrijkst.

@ei: gefeliciteerd met je verjaardag!

@josien: zeker spannend, heb je de afspraak snel? Wij hebben 29 sept afspraak voor haar ogen bij de oogarts.

@odess: succes met werken morgen.

@anas: doe rustig aan he! let goed op jezelf

Deel Deze Pagina