Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Thanks, ik heb nu wel een beetje de kriebels :$ Gek he! Maar gaat helemaal goedkomen :)

@ Anas, het is 10 inch ;) Bijzonder he! Heel cute hoor, en zooooo klein! Niet dat ze het concept fietsen al snapt hoor :D Maar er zit een duwstang aan waarmee je ook kan sturen (concept sturen is ook lastig wanneer alles zo interessant is ;)) en zijwieltjes eraan :)

2. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ fiets, hier heeft emma al een tijdje een fietsje die we van vrienden hebben gekregen. Ze zit er echt regelmatig op in de tuin en komt steppend erg ver. Het stimuleert denk ik wel straks het fietsen beter.

@ Meeting, ik vind het best om bij iemand thuis te komen maar vind het ook niet erg om ergens heen te gaan met de kids. Denk dat als de groep groot word, dat het dan wel verstandig is om ergens naar toe te gaan waar ze kunnen ravotten.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    anas, balen dat je niet zo lekker in je vel zit. rustig aan, heb je wel eens een paar uurtjes echt voor jezelf? misschien knap je daarvan op?

maia, kan me voorstellen dat je t niet leuk vindt dat je ws op de uitgerekende datum niet zwanger bent. die datum komt dichterbij en zal ws niet onopgemerkt voorbij gaan...

odess, hoop dat t werken je weer bevalt!

meeting, lijkt mij wel leuk om naar zo`n speelhal te gaan. hoop alleen wel dat we dan een beetje kunnen kletsen, en niet alleen maar achter die wildebrasjes aan hoeven vangen... ergens thuis lijkt me geen optie, denk dat je dan de groep al snel te groot hebt. (meer dan 6 tot 8 kids is op deze leeftijd enorm druk denk ik)

fiets: tess heeft n driewieler met duwstang, maar ze heeft zulke korte pootjes dat ze nog niet bij de trappers kan. voor dit voorjaar staat er al een loopfiets op zolder, heel goed voor t evenwicht!

cadeau`s jongen: gereedschap, werkbankje, loopfiets, auto`s, legpuzzels duplo, playmobile. (heeft ook een serie voor de jongste kids!)

tip: loop eens op je gemak door de speelgoedwinkel, dan zie je vast nog wel iets wat je kind nog niet heeft en wel leuk zou vinden.

noud heeft net twee uurtjes op t kdv gewend, goed geslapen, wat minder goed gedronken. volgende week een halve dag, ben benieuwd.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Meeting, volgens mij is er in Houten een overdekt speelparadijs van Balorig. Dat is misschien wel een goed idee. Manlief gaat waarschijnlijk ook mee (als jullie dat niet erg vinden), dus die kan dan mooi vangen ;)...

@Maia, toevallig! Wij moeten ook op 29 september naar de oogarts om 13.20 uur. Ik geloof dat ze anderhalf uur voor hem uitgetrokken hebben. Mijn zus heeft als doktersassistent gewerkt bij de oogarts, dus ik heb al heel wat informatie gekregen. Ben wel heel benieuwd. Schijnbaar is het voor die kleintjes best wel een naar onderzoek omdat ze druppels in de ogen krijgen die ervoor zorgen dat ze wazig gaan zien. Ik hoop dat ie er zich goed onder houdt.

Dat klinkt inderdaad wel als een hele rommelige bruiloft zeg! Als het bruidspaar zelf er maar geen last van heeft gehad... Las ik nou trouwens ergens dat je gestopt was met bakken?

@Anastasia, doe je voorzichtig met jezelf? Denk aan jezelf hoor!

@Odess, wat spannend weer. Het gaat vast helemaal goed komen!

@Babydream, ook al zo'n keter dus. Daar was ik dus ook bang voor en ja hoor: het was meteen raak ;)! De boef!

5. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hallo dames.

lang geleden dat ik heb geschreven maar lees nog wel altijd efe snel mee!
    en hou natuurlijk hyves in de gaten.

moest vanmorgen er toch weer efe aan denken.
    hier is dylan vrijdag alweer 2 jaar!

wat is het snel gegaan he dames.
    ik weet nog als de dag van gisteren dat we hier druk aan het schrijven waren of we al wat voelde en of de bevalling was begonnen

veel liefs jaja

6. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag!

@jaja: jeetje, vrijdag alweer :) wat gaat het toch snel inderdaad he!

@josien: ook de 29e, spannend. Wij moeten 's ochtends, eerst oogarts en daarna optometrist o.i.d., bij ons gaat het voornamelijk om dat ze gewoon erg klunzig is maar erger dan je verwacht van een peuter en omdat de hele familie brildragend is, is er gewoone en kansje dat zij dat ook heeft. Op zich verwacht ik er weinig van, maar liever nu nakijken dan dat als ze 4 is ofzo het naar boven komt en we er nooit naar laten kijken hebben.
    En ja, ben gestopt met bakken. Nou ja, ik heb nog wel eens wat opdrachtjes maar ik heb het gewoon te druk met m'n werk. Heb de taart voor Shaula nog wel gemaakt en voor Diyoni ga ik ook weer de taart maken en natuurlijk voor Fleur zelf, maar daarna stop ik ook weer ;) nou ja, misschien nog 2 eind okt maar that's it.

7. Maia

Maia Niet meer actief

@meeting: geen idee waar houten ligt maar komt goed. Prik maar een datum zou ik zeggen, het liefst voor mij op een zondag want ik werk zaterdagen, anders moet ik kijken ofi k ergens vrij kan krijgen maar dan moet ik het wel vroeg weten.

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoi jaja wat gaat de tijd snel he...!!! Wat heb je voor Dylan gekocht?

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    houten is voor mij een uur en n kwartier rijden, moet lukken. misschien wil er iemand mee die ook in t oosten woont?

jaja, dylan was de eerste he? tjonge, nu komt de ene jarige na de andere!

maia en josien, spannend die oogonderzoeken bij jullie kleintjes! ben erg benieuwd wat eruit komt.

pfoe, noud heeft weer flink last gehad van de prikjes, had tess toen nooit. ach ja, kerels zijn kleinzeriger he? ;)
    tess gaat zo hard met praten nu! zo leuk! echt n leuke leeftijd hoor, al kan ik die driftbuien wel missen als kiespijn. als ze moe is, of gewoon de kop verkeerd heeft staan is echt alles: NEEEEE!

10. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! net even gekeken en houten ligt vlak naast waar m'n zus woont dus dat is makkelijk te doen, 50 minuutjes ongeveer.

@ellen: sneu dat hij zo'n last van zijn prikjes heeft!

@Odess: hoe bevalt het werken?

11. Maia

Maia Niet meer actief

haha papa ging Fleur net voor naar bed gaan een boekje voorlezen. Moet je maar even op mijn hyves kijken... volgens mij is hij wel redelijk favoriet ;)

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb net het filmpje zitten kijken Maia, wat een wijsneusje zeg. Heerlijk! En ze praat ook al zo goed. Dat is hier echt nog niet het geval en dan ben ik al trots. Laat staan hoe dat bij jullie moet zijn ;). Ik kan me voorstellen dat je Fleurs oogjes inderdaad wil laten checken. Zeker als het in de familie zit. Dat was bij ons inderdaad ook de reden. Al zegt de bijgevoegde foto ook genoeg ;)...

@Jaja, wat kan ik me dat nog goed herinneren. Jij beviel op mijn uitgerekende datum als eerste oktobermamma en opende daarmee de rij van een hele stoot bijzondere kindjes! Leuk dat je weer even langs komt!

@Ellen, dikke knuffel voor je ventje!

Pffff, erg druk hier. Nog tot en met volgende week vrijdag werken bij mijn huidige baas en dan de week erna verder bij mijn nieuwe baas. Ik heb het erg druk met de overdracht aan mijn nieuwe collega en dat is ook wel vermoeiend werk merk ik. Ik hoop dat ik toch een beetje uitgerust aan mijn nieuwe uitdaging kan beginnen, al lijkt dat er nog niet echt op :(...

Liefs,
    Josien

13. Maia

Maia Niet meer actief

Senais is de eerste oktobermama ;) Senna was gisteren jarig. In elk geval van de dames die nog enigzins actief zijn hier. Heb de link naar onze website nog: Oktober2009mama

Dan jaja, dan Rose, dan ik als eerste echte oktobermama ;)

@josien: had die foto idd gezien denk ik, daar lijkt het wel duidelijk. Nou ja, afwachten gewoon. Hopelijk is het niet te ernstig.

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ bevallingslijst, wist helemaal niet dat er bestond. Wel leuk om zo eens terug te zien.

@ meeting houten, dit is voor mij een half uurtje rijden dus makkelijk te doen. We zitten wel vaker langer in de auto.

@ Maia, je filmpje is mij nog niet opgevallen. Ga het snel eens bekijken. En spannend hoor met haar ogen.

Hier vanaf maandag al druk in de weer met mijn paard. Deze is ernstig ziek en vanaf gisteren staat ze dan ook in de kliniek. Gisteravond vertelde ze mij dat ik haar waarschijnlijk vandaag weer op kon halen omdat het aan de betere hand ging. Maar heb nog niets gehoord en zit dus al uren zenuwachtig op telefoon te wachten. Straks maar eens zelf bellen.
    Ben in deze dagen zeer trots op Emma geworden, hoe lief en goed zij zich gedraagt. Ze moest namelijk vanaf maandag steeds 2x per dag mee naar de manege omdat ik geen oppas had en moest haar daarom soms ook eerder op bed leggen en vroeger wakker maken. Ook zat ze soms wel uren in de buggy op de manege omdat ze niet rond mag lopen tussen de paarden, maar ik bezig was en dus op het paard en emma moest letten. Of een ander ging met haar wandelen. Ze heeft daarop totaal geen kik gegeven en liet het maar over zich heen gaan. Echt knap dat ze zo lief was en het allemaal maar toe stond dat heen en weer geslinger.

15. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Nathalie: Ach dat arme paardje! Het ging nu weer wat beter he? Hopen dat die gauw weer opgeknapt is!

Jaaaaa, alweer bijna 2 jaar!!! Het gaat ineens zzooooooo snel! Maia en Josien jullie moeten allebei volgende week naar oogarts he? Succes! Zijn er al meer mensen bij het consultatiebureau geweest? Ben zo benieuwd hoelang en hoe zwaar dit monster is:D.. qua kleding zit hij nu in 92, beenlengte is dan wel iets te lang. Schoenmaat 25, om de winter doortekomen, nu dus ruim 24!
    Verder qua kletsen praat hij nog lekker nassaal en is hij redelijk makkelijk! Hij kan wel genoeg duidelijk maken, zoals broodje, cracker,toetje, drinken,ranja, buiten, poepen, bumba, auto, spelen etc...
    Van de week nog ff online geshopt voor beide bij noppies.com 50 % korting, altijd leuk!;) Denk dat ik voor zijn verjaardag maar alvast een fiets met zijwieltjes ga kopen! Speelgoed in overvloed hier....
    Taart is al wel besteld en uitnodigingen zijn nu verstuurd!
    Hier een foto vd uitnodiging
    Bekijk bijlage 185173

16. Maia

Maia Niet meer actief

leuke uitnodiging!
    @Fleur is ongeveer 92 cm en weegt denk ik zo'n 12-13 kg ergens. Geen idee eigenlijk, wij zijn in juli al naar het cb geweest voor de 2 jaar afspraak idd ivm oogjes dus wij hoeven nu niet meer. Zal haar van de week weer eens even meten.

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Maia, natuuurlijk... ik heb Senna zelfs nog gefeliciteerd deze week... Hoe duf kan je toch zijn... :D

Wij moeten deze week naar het CB. Dinsdagmiddag om half twee. Geen idee hoe zwaar hij is. Misschien 14 kilo? Geen idee eigenlijk. Qua kleding zit hij in maat 92. Nu toch wel echt volledig. Sommige dingen draagt hij ook in maat 98 nu. Vooral shirtjes, want die zijn in maatje 92 ooit te kort.

@Joenka, wat een leuke uitnodiging zeg! En wat heerlijk toch weer geshopt. Ik moet er ook hoognodig weer eens op uit... ;)

@Nathalie, hoe is het nu met je paard?

@Jaja, leuk dag gehad?

Zo... weekend, heerlijk! Laatste weekje werken bij mijn huidige baas staat voor de deur. Ik ben benieuwd hoe deze laatste week gaat. En dan vol goede moed 3 oktober aan de slag bij mijn nieuwe werkgever. Spannende tijden dus!

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    :$ ik heb n dwerg gebaard volgens mij... tess gaat net nr maat 86... sommige dingen zijn nog veel te groot!

weet iemand waar ik leuke spijkerbroekjes voor n meid kan kopen? die van de hema vind ik niet zo leuk, saai.
    vorig jaar n leuke bij h en m gehaald, maar daar hebben ze nu ook geen leuke. en vingino o.i.d. vind ik veel te duur!!!

joenka, mooie uitnodiging!!!

josien, succes met je laatste week, kan me voorstellen dat je t spannend vindt. is je nieuwe baan iets rustiger qua uren en overuren?

jaja gefeli met je mannetje!

nathalie, hoest nu met je paard? zielig hoor...

ik ga morgen de hele dag naar mijn ouders met de kids, we krijgen boven dubbel glas, dus lijkt me niet handig om thuis te zijn.
    nu maar gauw slapen, veel te laat... haha

19. Maia

Maia Niet meer actief

hihi 86 zit fleur al een hele tijd niet meer in (denk ergens dit voorjaar). Hier zit Fleur ook echt goed in 92 en sommige dingen al 98. Alleen rokjes heb ik er nog 2 van van maatje 86 maar die hebben elastiek.

Broeken kan ik je niet mee helpen want die draagt Fleur bijna niet. Ik heb erg moeite goed passende broeken te vinden, zit zitten vaak rond haar buik enorm strak (zoals nu de mt. 92, die zitten echt strak) maar zijn dan qua lengte nog te lang. Dus ik heb haar meestal een tuniekje met een lekking of een shirtje/rokje/legging aan. Denk dat wanneer we geen luier meer hebben het prettiger gaat hoop ik dan maar ;)

20. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Schrijf nog maar heel weinig mee, maar mijn kleine man heeft broekjes maat 92, bovenkleding maat 104/110 mouwtjes zijn dan wel wat lang, maar hij heeft een hele lange rug net als papa.
    Afgelopen week nieuwe schoenen gekocht maat 26.

Twee weekjes terug Demyan opgegeven voor de psz en dacht hij zal in januari wel mogwen werd ik van de week opgebeld dat hij 10 oktober al mag komen.
    Vind het leuk voor hem, maar vind het zelf wat minder. Had mezelf toch voorbereid op januari.

Gaat nu echt hard hij wordt snel groot. Autostoel werd hij ook al te lang voor en we hebben dus alweer een grotere moeten kopen .

Deel Deze Pagina