goedemorgen! @meeting: ik heb geen tijd om iets te plannen maar als er iets gepland word en ik kan ga ik graag mee @joenka: klinkt als een goede verjaardag dus! @nathalie: heftig, sterkte voor je moeder.
moest vanavond enorm lachen. Normaal, als Fleur 's avonds naar bed gaat en (na allerlei uitsmeren) eindelijk in bed licht, begint ze te janken zodra de deur dichtgaat. Zijn we altijd redelijk streng in verder, meteen de kamer oplopen en nee, je gaat nu slapen, ik wil je niet horen bla bla bla... Nu ging ze vanavond weer naar bed. Ze was lekker vrolijk en voor zij naar bed ging moest eerst pop in een bedje, dus bedje gemaakt, beer moest in een bedje, ander bedje gemaakt en andere pop werd door Fleur in de wasmand gepleurd en kreeg een handdoek over zich heen want hij moest toch ook slapen en we hadden geen bedjes meer. Toen deed ze het licht op de slaapkamer uit, deed de deur dicht terwijl ze zei "weltrusten pop, saap lekke" (zeggen wij altijd). Was de deur dicht, staat ze er 2 sec. naar te kijken, pakt ze de hendel, doet de deur weer open en zegt "nie huile, slape" en de deur gaat weer dicht... wij lagen gestrekt!
maia, herkenbaar!!! hier staat er regelmatig little people poppetjes op de mat. Yara spreekt ze dan streng toe: nie aankomme!!! Luisere!!!! op de mat! Yara moet zelf ook op de mat als ze na een aantal waarschuwingen nog niet luisterd.
Hier zegt Emma nu constant (het liefst tegen de kat); echt niet of denk erom. Hoort ze regelmatig van mij en heeft dat opgepikt.
He meiden, Ik kreeg geen mails van hier meer. Heb ik nog iets gemist? Thanks nog voor de verjaardagswensen van ons meisje. Ze heeft het kei leuk gehad (moestin het begin er niet veel van weten maar toen ze eenmaal door had dat de cadeaus voor haar waren gingen die handjes snel op en neer haha) en is goed verwend. Ze gaat nu mee sporten met mama op de wii haha. Als ik dat aan het doen ben dan komt ze langs me staan, moet ik een hand geven of komt ze voor me staan en dan 2 handen vast en gaat dan mee op en neer zitten hupsen hihi. Zo leuk. Ml heeft een foto van gemaakt.
@ei: gefeliciteerd met Boaz! @MvJ; zag de foto's! leuk! zijn er trouwens kinderen hier die iets anders krijgen dan brood 's ochtends? en zo ja, wat dan?
hoi hoi, paar dagen niet geweest! thnx voor de felicitaties. ei, feli met je mannetje! maia, hahahah geweldig verhaal!
Maia: Evi krijgt hier s'ochtend geen brood maar pap van Jumbo eigen merk (heb eerst bambix zoveel granen ontbijt gehad, maar nu dit geprobeerd en dat vind ze ook lekker). Reden daarvoor is dat ze zo langzaam s'morgens brood eet en meestal echt zit te pitsen daarmee. Ik heb daar s'morgens geen tijd voor en geen zin in dus daarom iets anders verzonnen. En dit gaat super. Ze zeggen wel dat het een dikmaker is geloof ik maar ze mag het wel hebben en daarbij so bi it! Dit eet ze graag en ik vind het belangrijk dat ze s'morgens wel wat binnen krijgt. We proberen het zondags vaak wel s'ochtends, maar dan eet ze meestal meer niet dan wel. S'middags gaat het brood eten goed.
oké heb vandaag idd gewoon pap gekocht, kijken of dat werkt. Heb nml. het idee dat ze niet zo'n ontbijter is (is haar vader ook niet, die krijgt alleen pap naar binnen). Pas na een uur of 8-half 9 wil ze d'r brood wel eten maar eerder zijn het een paar happen. Dus ga maar even wat uitproberen, misschien is ze gewoon een tut, dat kan ook maar ja, ze gaat nu regelmatig zonder ontbijt de deur uit o.i.d. en dat vind ik nu ook niet goed.
@Maia, herkenbaar... hier een kindje dat al 3,5 maand geen brood meer eet. Ik ben er wel voort een beetje klaar mee. We hebben nu een broodrooster en dat lijkt aardig te gaan. Al moet ik zeggen: de ene dag beter dan de andere. En: vooral NIET met beleg . Echt een raar kind. Pap hebben we eigenlijk nog niet geprobeerd. We zouden natuurlijk eens kunnen kijken... Ik heb er eigenlijk nooit zo aan gedacht omdat ie als prupke ook nooit pap wilde. Maar goed... smaken veranderen natuurlijk! HIer nog steeds druk... hoop dat er weer wat rust in mijn hoofd en lijf gaat komen...
he meiden prachtig al die woordjes wat de kleinen zeggen. helaas zegt onze kleine knul bijna niets heeft zijn eigen taaltje met een aantal woordjes. zoals een aantal van jullie weten gaan we voor een derde wondertje!!!!!!!!!!! verder gaat het hier allemaal prima!!! een heel fijn weekend toegewenst!!!
goedenavond! nou pap moest ze al helemaal niet vanochtend dus gewoon weer brood en ze at het nu goed op. @josien: dat is al helemaal lastig zeg, pfff...
Alle jarige jobjes van harte Maia, hier eet ze wel vaak pap. We laten haar zelf kiezen. Soms is brood ook een drama maar dan drinkt ze een grote beker melk - ook prima! Maar later op de dag haalt ze het wel weer in Fokje, wat leuk! Hier alles goed! Ze lijkt even wat dikker te worden dus ik verwacht een groeispurt Praten gaat steeds beter, maar ze blijft zelf echt 'meisje' en R blijft 'Boertie' - ze weigert de namen te benoemen, eigenwijs
odess: hahaha boertie??? leuke naam! brood: gaat hier fantastisch! (allen de korstjes, drama... haha) als ik om 7 uur met twee kids op de stoep van t kdv moet staan (1x in de twee weken op woensdag en elke maandag) dan gaat er een heerlijke PAPFLES in. ja, een papfles. zooooo makkelijk! tess weigert 1 woord goed uit te spreken, lepel blijft pelo. laatst waren we een boekje aan t lezen en ze was aan t papagaaien, alles na zeggen wat ik zei. dus ik had haar mooi tuk toen ze lepel nazei. dat had ze heel snel door, ze lachte heel smerig, zei meteen 'pelo' erachteraan en ze heeft niet weer lepel gezegd. maar ze kan t dus wel! hahaha
Ellen Boertie is dus broertje, ze heeft serieus nog nooit zijn naam genoemd En ze papagaait echt ALLES! Behalve zijn en haar eigen naam Wat een troela's he!
grappig dat ze dat zo weigert hier ook zo'n papegaai, moet nu echt opletten wat we zeggen want ze zegt het meteen na hier heeft Fleur trouwens weer sinds 3 dagen 's middags geslapen! Hoop dat het doorzet en dat ze nu weer gewoon een tijdje 's middags slaapt want ik heb het zelf nog zo nodig hihi
Hier een verwend meisje met haar verjaardag. Gisteren was ze doodop ervan, maar volgens mij heeft ze ervan genoten. Vanochtend bij CB geweest en alles is prima in orde. We hoeven pas terug te komen als ze 3 jaar is. Gelukkig deed emma als wat de arts vroeg, dus heb niet voor gek gezeten. Ook was ze volop aan het kwebbelen en aan het spelen. Dus heeft ze zich voortreffelijk laten zien. @ fokje, wat leuk!