Wat zijn alle kids weer ernorm verwend! En sommigen van ons zijn alweer geswitched naar de Kerst, dat noem ik nou snel schakelen Is iedereen ook weer opgeknapt en lekker aan het slapen 'snachts? En hoe gaat t met de mama's die alweer minibeebs van een paar maanden hebben? En leo, spannend nog 2 maanden ongeveer? liefs
Even een vraag, hoe gaat het avondeten bij jullie? Boaz wil al zeker 3 weken niet eten savonds, wil alleen pap / brood / rijstwafel / yoghurt op een dag. Heel soms fruitzakje. Niet echt gevarieerd en dus geen warm eten of fruit.
@Blij ei, hier ook een kind wat slecht eet zowel, warm als koud. Maar bij het cb zeiden dat dit niet erg was omdat ze goed blijft groeien en genoeg energie eruit kan halen wat ze wel eet.
hier een meisje dat alleen geprakte aardappels eet met wat jus, en groente goed geprakt erdoor. gebakken aardappels, pizza, pasta, rijst vind ze allemaal niet echt een succes. ze moet wel wat proeven, soms met n groot drama... heel soms geef ik haar een potje van c1000 of olvarit. daarvan wil ze juist alleen maar de pasta... gek kind. fruit eet ze ook niet hoor! kerstboom, we hebben een hele mooie grote nepperd, maar nu de box nog staat halen we een kleine echte boom. over 2 weken pas ofzo... nathalie, hoest nu met je moeder? hier: teun loopt met n sling (zo`n blauwe schuimrubberen band) om zn arm, en is sinds vandaag weer aan t werk. hij is uitvoerder, dus aansturen lukt m wel. herstel zo`n 6 weken, daarna nog n paar maanden therapie. voorlopig kan hij de kids nog niet tillen... dus ik doe al t werk hier... pfffff noud slaapt weer wat beter snachts, al is t nog niet fantastisch. verder alles goed!
@ei: hier een meisje dat eigenlijk heel goed eet. niet altijd alles, als ik bijvoorbeeld een of ander prutje heb met rijst eet ze over het algemeen alleen de rijst, gewoon aardappel/groente/vlees eet ze meestal wel goed, spaghetti eet ze eerst de saus en daarna pas de spaghetti enzovoorts. Ik mag niet klagen over haar eetgedrag.
@eten....oke Boaz is niet de enige 'slechte' eter. Ben benieuwd of we eerder worden opgeroepen bij het CB want de vorige x vond de arts dat Boaz niet volgens 'planning' groeit. Boaz was nl best zwaar bij geboorte en dan hoort daar een bepaalde lijn bij. Nu was hij 3 maanden geleden 83cm en 11kg. Maar de assistent gaf al aan dat deze arts altijd te voorzichtig was en alle ouders bezorgd weg liet gaan. Vanaf nu zitten we bij nieuw CB, maar ja we merken t wel. @Ellen, balen dat je alles nu alleen moet doen. En best lange revalidatietijd, maar gelukkig geen operatie. Succes met alles. @boom, wij hebben ook een nepperd, gaan we deze week denk ik opzetten.
Ik heb gisteren onze nepboom opgezet. Weer erg gezellig in huis met de lichtjes. Emma heeft al een paar slechte nachtjes achter de rug. Ze word dan steeds huilend en schreeuwend wakker. Ze roept dan "afblijven, mijn" of "konijn, mijn". Waarschijnlijk droomt ze dus dat iemand aan haar knuffels en/of speelgoed zit wat ze niet wil. Gelukkig valt ze wel weer snel in slaap als ik even tegen haar praat, maar het breekt wel je nachten. @ Ellen, wat een lang herstel. Hopelijk loop je jezelf niet voorbij. @ mijn moeder, zondag mocht ze weer voor het eerst wat praten. Dat klonk nog niet echt goed en ze was ook snel moe ervan. Maar ze moet het dan ook langzaam weer opbouwen. Volgende week moet ze op controle en dan gaan ze kijken of de stemband schoon is.
sterkte met je moeder. hopelijk gaat het herstel wel goed! hier een echte boom, maar we hebben hem nog niet gekocht. Fleur slaapt nu een weekje in haar grote bed trouwens en het gaat erg goed. In haar ledikantje was het altijd nog een flinke tijd huilen en nu gaat ze gewoon heerlijk slapen (of feesten want je kan wel erg leuk springen op zo'n bed ) maar ach
Mmm, ik krijg steeds geen maiil en nu ineens weer wel. Hier is Evi ook over naar een groot 1 persoons bed. Gaat geweldig in de nachten. S'middags met het slaapje wil ze nog wel eens keten en haar bed uit komen. Maar na een keer mopperen gaat ze dan meestal goed slapen. Ze vind het geweldig in haar grote nieuwe bed. Zegt van mijn bed haha. Sinterklaas hier ook geweest en de kids zijn allemaal goed verwend. Soms vond Evi de pieten harstikke leuk en deed ze mee dansen maar soms ook niet. Dat was dan vooral als ze in haar eigen omgeving was. Te dichtbij denk ik. Hier ook de nepboom opgezet en het is weer zo gezellig dan vind ik. Kids mochten vanmorgen de diertjes en de kindje jezus enzo erin zetten. Mochten wij vroeger thuis ook altijd. Vonden het geweldig haha. Nathalie: sterkte met je moeder. Ellen: sterkte voor Teun. Was hij gevallen? Heb het niet meer gevolgd hier zo. Eten: hier eet ze redelijk. S'morgens pap want een boterham zit ze mee te pitsen. S'middags 1 tot 2 boterhammen en dan s'avonds warm. Dat eet ze best goed. Dus mag niet klagen vind ik. Ze is nu 10,4 kilo en is 83 cm lang.
hihi wat een klein meisje MvJ maar fijn dat het goed gaat met eten enzo, vind ik hier ook wel prettig. Wij gaan de boom van de week pas opzetten, wordt hier wel een echte. ik denk dat ze er wel vanaf blijft.
Vannacht tot 4x toe emma en haar bed helemaal moeten verschonen. Nu maar snel wasjes draaien zodat ik straks weer schoon beddengoed voor haar heb. Niemand last van stormschade gehad? Het ging hier van de week wel erg te keer, maar gelukkig geen schade.
Zowel emma als man ziek. Beide zijn misselijk en zwak. Emma begint ook weer snotneuzen te krijgen. We gaan dus weer de volgende griepronde in.
Haaaaai kreeg vandaag ineens weer bericht dat er geschreven was, soms krijg ik niks en soms wel gek hoor. Hier ook de kerstboom, geen kerststal . overigens vroeger toen wij thuis een kerststal hadden was het kribje volgens mij leeg... kindje ging er dan pas in met kerst dus Maar goed wij hebbend us geen stal, want wij voeden haar niet echt op met het geloof.. Maar ze zullen het van oma wel meekrijgen. verder heeft mike dus een dubbele oorontsteking sinds donderdag heeft hij AB hiervoor en eigenrlijk gaat dat wel goed met de AB en knapt hij goed op. Laura is ook al een paar dagen niet zo lekker, koorts gehad maar nu gaat het wel weer. Verder gaat alles hier eigenlijk wel goed.
beterschap met de kids anas. Dit jaar heb ik de stal nog niet uitgezet, twijfel ik nog over want ik heb er een van porselein dus dat breekt makkelijk de boom en de ballen blijft ze wel vanaf dus denk dat het wel kan. weet je wat ik erg prettig vind? ze heeft nu een gewoon bed, kan ze zelf uitklimmen dus als ze 's ochtends wakker wordt komt ze naar me toe en komt ze nog even bij me liggen en kunnen we nog een half uurtje extra slapen hihi... heel prettig
Hier is emma nog steeds ziek. Ze loopt al 2 dagen met flinke koorts, ademt weer zwaar, slaapt veel en eet weinig. Gelukkig drinkt ze wel goed. Ook reageert ze overal wel goed op. Dus zal het een kwestie van uitzieken zijn.
beterschap Nathalie! ik heb vannacht meer op de badkamer gelegen dan in bed... spugen en diarree, dus echt buikgriep. vandaag bhv-cursus gehad, dus wilde er wel heen. heb t gehaald op droge crackers en thee. nu gaat t wel weer, nog niet veel gegeten, maar ook niet meer ziek. ga lekker slapen nu. tess kwam maandag thuis van t kdv, teun had de kerstboom opgetuigd. na 1 minuut lag er al een bal aan diggelen, daar schrok ze wel van. nu zegt ze elke keer als ze de kerstboom ziet of we erover praten: niet aankomen, kijken met de oogjes, niet pot (kapot) maken! hihi donder. wij gaan 1 januari beginnen met t afbouwen van Nouds medicijnen. in 1 week moet hij eraf zijn, en dan wordt hij 24 uur opgenomen en aan de monitor gelegd. vind t erg spannend allemaal. de cardioloog uit groningen zegt dat 9 van de 10 kinderen eroverheen gegroeid is na 6 mnd, dus daar gaan we gewoon vanuit. zo niet, dat zien we dan wel weer...