Spannend Ellen, kan me voorstellen dat je het allemaal heel erg spannend vind. Ik duim voor een goede uitslag.
beterschap ellen. En spannend dat jullie de medicatie gaan afbouwen! en wij zijn een stelletje sukkels, manlief en ik. We hadden een bedrekje gekocht, maar dat bleek uiteindelijk de verlenging te zijn en niet het eigenlijke bedhekje. Manlief dacht, ach, is ook weer zo zonde van het geld bla bla bla dus die heeft hem provisorisch vastgemaakt. Maar iets te hoog. Met het gevolg dat gisteravond om een uurtje of 10/kwart over opeens een klein meisje enorm aan het janken is. Ik naar boven, kijken, is ze dus onder het rekje door op grond gevallen en "hing" ze daar met haar handjes op de grond en d'r voeten nog op bed. Zo sneu. Verder heeft ze er niets aan overgehouden en het hekje is nu op een goede manier bevestigd maar man o man zo sneu
@ Ellen, hopelijk voel je je alweer wat beter. Spannend hoor de komende weken. Hier duimen we ook voor een goede uitslag. Hier vandaag geprobeerd om toch te gaan werken. Vanochtend was emma koortsvrij en heb ik haar naar het kdv gebracht, maar om half 11 kon ik ons meisje ziek van het kinderdagverblijf ophalen. Gelijk door gegaan naar de huisarts. Ze heeft een ontsteking aan haar longen. Dus een penicillenekuur van 10 dagen en blijven puffen. Na het weekend moet ze zich al wel goed gaan voelen, anders moeten we gelijk terug komen bij de huisarts.
agos, dat is wel heel erg sneu zeg Nathalie! Hopelijk wordt ze wel snel beter nu! ik heb ook wel een schatje, vandaag even gemeet met een oud studievriendinnetje van me in onze oude studentenstad, Fleur mee, nou Fleur ging steeds de hort op, lekker babbelen met alle mensen die er zaten, mensen die binnenkwamen nam ze mee naar een tafeltje enzovoorts, heb me rotgelachen.
he maia ja dit vind ik een machtige leeftijd!!! ook onze jongens gaan met iedereen mee en praten met iedereen ze zijn sociaal heel vrij!!!!!!!!!!!!!!! ach sneu dat jullie meid uit bed is gevallen maar nu het hekje goed zit zal het niet meer gebeuren!! hendrik ligt nog steeds in een kleinbed (schaam) we gaan zeer binnenkort om een stapelbed die je ook los naast elkaar kunt zetten en als de jongens iets ouder zijn dan opelkaar want tja we komen straks een kamertje te kort. onze oudste heeft geen rekje gehad want die lag vast in bed tot zijn derde (safetsleep) hij kon dit zelf los en vast doen dus ook hij is wel eens uit bedgevallen. ook de jongste ligt hier nog in vast
@ Maia, leuk hé dat ze zo vrij zijn met dit soort dingen te doen. Emma heeft vooral met oudere mensen dat ze die zo om haar vingertjes windt. Gisteren met het ophalen van de kdv, was het ook lief dat er een paar kleintjes beterschap riepen naar emma. Klonk zo lief uit die kleintjes, echt om weg te smelten.
Kan iemand mij de symptomen en gevaren van kroep (weet niet of je het zo opschrijft) uitleggen? Gisteren en vandaag al een aantal mensen gesproken die bang zijn dat Emma dit heeft. Heb zelf er nog nooit van gehoord en weet dus niet hoelang je echt moet wachten om ernstige actie te ondernomen. Ik heb namelijk met de huisarts afgesproken dat ik maandag contact opneem als het niet verbeterd met Emma, maar in hoeverre wacht ik dan niet te lang is mijn vraag als het toch kroep is? De mensen die het erover hadden vinden allemaal dat ik gewoon naar de huisartsenpost moet gaan. Emma is wel levendig op dit moment, maar blijft hoesten, zwaar ademen en ziet constant erg bleek.
Nathalie: wat ik ervan weet is dat het echte aanvallen van hoesten, benauwdheid geeft geloof ik. Er werdt altijd gezegt dat je dan ook veel moet stomen met je kindje. Dus in de douche, kraan op zijn heetst open en erbij gaan staan (niet eronder natuurlijk). Het stomen schijnt geen effect echt te hebben (niet aangetoont) maar doordat de ouders rustig worden werdt ook het kindje rustig dan. Lees hier maar eens Kinderziekten; pseudo kroep - Babyopkomst.nl Wat ik daar lees is dat je niet meteen de huisarts hoeft te waarschuwen, alleen als je erg ongerust bent of als ze erg benauwd worden. Als het jouw gerust stelt zou ik gewoon bellen dan hoor. Dan hoor je wel wat ze zeggen. Je kan altijd advies vragen. Maar herken je het wat er geschreven staat?
Hier heeft esmée 3x kroep aanval gehad.. Ze zijn erg benauwd en blaffen dan ook echt tijdens zo'n aanval als een zeehondje.. Rustig blijven is belangrijk..
er heerst ook weer kinkhoest he? weet niet of dat t kan zijn? ondanks vaccinaties, kunnen kids t wel krijgen. ik zit ff in een dipje, kom er niet goed door. flinke buikgriep achter de rug en nu weer koorts en rillerig. krijg gewoon te weinig slaap en ben veel te druk...teun kan nog steeds niet veel, dus ben erg toe aan vakantie. 1 weekje nog!!!
hele dikke knuffel ellen! @nathalie: hoe is het nu met je meisje? ik ben sinds deze week flink verkouden en Fleur begon vandaag ook in hoog tempo met snotteren en hoesten.
Hier weer een chaotische dag geweest. Vanaf vanochtend 8 uur tot vanmiddag 16 uur zijn ze hier met onze schoorsteen bezig geweest om te slopen en weer opnieuw te metselen. Morgen komen ze nog terug om een gat in onze kelder dicht te metselen. Vanmiddag om 12 uur is de dierenarts weer bij mijn paard geweest omdat ik gisteren weer een nieuwe bult ontdekte. Mijn vermoeden was juist. Ze heeft weer 2 nieuwe ontstekingen en ik moet dus weer 2x per dag gaan smeren. Om half 4 met Emma naar de huisarts geweest. Ondanks dat ze het nog wel wat benauwd heeft en af en toe wat hoest, hoef ik me geen zorgen te maken. Gewoon de penicillinekuur afmaken en puffen. Zodra de koorts weer komt opzetten wel gelijk bellen. Anders afwachten hoe het zich gaat ontwikkelingen als de kuur is afgelopen. Nu zit ik er dus even doorheen. Zie er zo tegenop om weer weken achter elkaar 2x per dag mijn paard te smeren. Maar ja, niet iedereen zit erop te wachten om dat natuurlijk ook 1x per dag steeds voor me toen. Dus zal ik me even er weer doorheen moeten slepen.
pffff, pittig nathalie! sterkte en succes! net met noud naar t cb geweest, hij is in 5 weken maar 300 gram gegroeid...heel verkouden geweest en 6e ziekte gehad dit weekend, en weinig gedronken de afgelopen tijd... nu flink aan de pap en proberen meer groente en fruit erin te krijgen. hopelijk gaat hij dan weer wat aankomen.
haha, leuk nathalie!!! ik hoor net van mijn collega`s dat we morgen serious request op t werk krijgen omdat we lege flessen hebben ingezameld en zelfgebakken appelflapjes hebben verkocht met de kids. hihi we horen morgen of we live op de radio komen of dat ze een filmpje maken. zo leuk!
Ik ging Fleur vanochtend wegbrengen naar het kdv, kind was nog geen 2 seconden binnen of ze had al d'r tand door haar lip. Was er nog, dus mocht haar nog even troosten. En vanavond, toen ze wegging, struikelde ze en ja hoor, op d'r zere lip. Dus die had haar dagje niet helemaal vandaag.