Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Met oudjaarsnacht hebben wij emma om 12 uur wakker gemaakt, maar daar was ze niet echt blij mee geloof ik. Ze wilde weer terug gaan slapen en toen we haar dan ook om half 1 terug legde was ze weer zo vertrokken. Zondag heeft ze wel de hele dag gevraagd waar ze mensen met vuurwerk waren.
    Voor mijn broer en schoonzus is het wel een vervelende oud en nieuw geweest. Mijn schoonzus heeft sinds 2 weken weer ontzettend last van haar hernia. De laatste dagen is het zo erg dat ze niet meer haar bed uit kan komen ondanks de therapie en overdosis medicijnen. Morgenavond gaat ze door de scan, hoop zo voor haar dat ze dit jaar eindelijk eraan geopereerd gaat worden.
    Vandaag goed nieuws over mijn paard gekregen. De medicijnen zijn aangeslagen en haar bloed was helemaal goed.
    Morgenochtend weer een sollicitatiegesprek. Het gaat om de functie als telefoniste op een callcenter. Zou er liever niet werken omdat ikzelf ook een hekel heb om door die mensen gebeld te worden. Maar geld is geld en momenteel kunnen we dat extra's wel gebruiken. De bedoeling is dat ik het toch tijdelijk ga doen, dus ik zet me daar dan wel overheen.

2. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag!

@anas: hopelijk ging het goed vandaag (hopelijk ging het door vandaag sowieso).

@ei: ja m'n nek gaat redelijk, valt me mee, van m'n aanrijding in september had ik veel meer last terwijl dat een lichtere klap was. en m'n auto heeft Jan alweer gerepareerd.

3. @blijei: ja, vandaag eindelijk kunnen verschonen bij de huisarts zonder dat het weer zo ging bloeden, dus gaat ws de goede kant op.. Geeft ook niet meer zo heel veel pijn aan en slaapt ook weer wat beter ;)

4. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ KK, hopelijk blijft het de goede kant op gaan.

Hier vanochtend dus mijn sollicitatiegesprek gehad waarin ik aangaf dat ik eigenlijk zelf altijd een hekel heb om door callcentra's gebeld te worden. Maar hij verzekerde mij dat ze zich heel nauwkeurig aan de wet houden en dat ze niet opdringerig reageren. Hij wil mij dus laten zien dat ik ook een positief beeld van callcentra's kan krijgen. Dus ben aangenomen voor 12 uur. Morgen in rotterdam een dag naar cursus en dan vrijdagavond beginnen.
    Op zich leek het me wel daar heel gezellig werken, dus ben benieuwd.

Hier is denk ik de middagslaapjes over. Sinds 3 dagen wil ze echt niet meer naar bed. Ik heb nog wel geprobeerd om ze erin te leggen, maar ze gaat alleen maar hard roepen dat ze wakker is en eruit wil. Dus laat ik haar sinds vandaag maar gewoon lekker door spelen en we zien het dan wel. Gisteren wilde ze wel al om half zeven naar bed omdat ze moe was, dat hebben we gelukkig tot zeven uur kunnen uitstellen.
    Ook durft ze niet meer te poepen. Ze roept dat ze moet poepen en dat het niet lukt of mama haar wil helpen. Maar zou niet weten hoe en dat is het hard huilen. Of ze zegt juist dat ik weg moet gaan omdat ze het alleen wil doen. Beetje moeilijk dus even momenteel.

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoi Hoi meiden
    Hier de jaarwisseling om 1.30 snachts werd de oudste wakker doordat ene buurman een 1000000 klapper in de straat aanstak.. Zucht. dus ff gekeken daarna wel erg onrustig geweest en uiteindelijk toch in slaap gevallen.
    De operatie is uiteindelijk toch doorgegaan. Wel erg zielig hoor.
    Ze leek in 1e instantie goed op te knappen dus ze mocht vond ik erg snel naar huis. al om 12.30!
    Thuis wilde ze vervolgens maar 1 ijsje eten en weigerde ze alle drinken.
    De nacht ging wel redelijk.
    En vandaag, tsja ze knapt op zich wel op. heeft ook m.i minder pijn maar ze heeft over de hele dag pas 1 pakje wicky op. Eten weigert ze zoiezo. En verder heeft ze een half potje fruit op.
    Erg weinig dus.
    Merk ook dat ze erg moe is. ze is net in slaap gevallen.
    We zijn er dus nog niet, maar ben wel blij dat het achter de rug is!

6. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Lang geleden dat ik hier wat gepost heb!

Voor iedereen een gezond, gelukkig en liefdevol 2012!!!

Hier is Boaz in de drakenfase!!!
    Een week lang gillen en dramatisch doen als je hem in bed legt, het is begonnen toen hij bij oma ging slapen en zij hem er toen even heeft uitgehaald! Toen dacht meneer dit ga ik thuis ook proberen;), dus weer even volhardend geweest en nu sinds gisteravond gaat het weer goed! Pfff, hoezo eigenzinnig mannetje! Hij is zo anders dan Britt! Britt was altijd heel lief en "onschuldig" en deze.......:D
    Gekke bekken trekken en dan de hele tijd roepen "kijkmama" expres vallen , nee mama roepen en ook hou op mama zijn (waren) favoriet! Nu maar weer ff de lijntjes aangetrokken nu afgesproken dat hij dat niet tegen papa en mama mag zeggen!!! En dat snapt hij dondersgoed!!! Volgens mij hebben we het ergste nu gehad;)...
    Verder is het ondanks zijn ondernemende en zelfstandige karakter ook een heerlijke knuffelkont en vooral de clown in huis!

Samen met Britt begint de strijd ook steeds meer te komen! Alles wat zij doet doet hij na en alles wat hij doet vind zij grappig!!! Maar ook het van elkaar afpakken en het samen spelen is soms haat en liefde!

Maar bovenal zijn we helemaal trots op ons setje! En genieten we heel erg:D!

Met jullie kiddies ook alles goed?

liefs Boaz en moi

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nathalie:

Lust ze groene kiwi? Hier adviseren we dat altijd bij pas bevallen kraamvrouwen om de ontlasting op gang te krijgen. Of wat extra water tussen door om het zacht te maken. Pruimen? Om het op gang te krijgen.

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond.

@anas: fijn dat de operatie achter de rug is!

@joenka: hahaha herkenbaar zo'n draakje.

hier alles goed. Vanavond is ze flink uit bed gevallen (over hoofdeind heengeklommen "zucht" dus dat was flink janken). Verder ook een lekkere draak, vooral als je haar vraagt of zegt wat te doen luistert ze niet. Pas als je wat boos wordt, dan opeens doet ze het en dan ook nog op zo'n manier alsof ze het zelf heeft besloten/bedacht en niet omdat iemand het zegt. Heel briljant en heel grappig maar pfff... ;) Verder twijfel ik een beetje of ik binnenkort zal starten met zindelijk worden, ze geeft niet aan als ze iets gedaan heeft in haar luier, maar ze vraagt wel regelmatig om het potje of om op de wc te zitten en als ze dan daarop zit plast ze altijd wel, dus die controle heeft ze volgens mij wel. Maar ja, als je iets ruikt en je vraagt wat, is het antwoord altijd, neeee niet gepoept en dan ga je kijken en ja hoor. ze vindt dat ook helemaal niet erg zo'n volle luier nog. Nou ja.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Allemaal de beste wensen voor 2012!

Anas, is Laura al verder opgeknapt? Hopelijk wordt 2012 voor jullie gezondheidstechnisch een fijner jaar!

Nathalie, wat fijn dat je bent aangenomen! Ik hoop dat het je bevalt :)

Joenka, wat een boef! Leuk he 2 kindjes maar zo verschillend! Ik denk dat wij met R ook nog heel veel te stellen krijgen :D

Maia, wat leuk dat ze al zo goed praat! E is daarvoor echt te verlegen :) Bij vreemden gaat de boel op slot en op het kdv vinden ze haar ook heel stilletjes, terwijl thuis...

@ zindelijk worden, hier wel interesse in het toilet en potje, maar gebruiken ho maar. Ach dat zal wel komen :)

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Zindelijkheid: hier gaan we er echt mee beginnen als het wat warmer wordt. Kan ze makkelijker zo rond lopen zonder luier. Nu loopt ze soms al zonder rond en soms moet ineens alles naar beneden en dan wil ze op het potje. Vaak komt er dan niet iets zo snel en ik heb er niet altijd tijd voor om haar maar te laten zitten.

Maar vandaag was ze weer zonder luier even en toen moest ik zelf ook even naar de toilet en toen ik terug de kamer in kwam kwam ze trots zeggen dat ze een plas gedaan had. Helemaal blij natuurlijk. Ze vind het zelf dan ook zo geweldig en is zo trots op zichzelf dat ze dat kan! Je ziet haar dan helemaal glunderen, zo leuk om te zien!

Al die draakejs heel herkenbaar, hier nog zo een. En maar uitdagen dan haha.

Maia: auw zeg dat ze zo gevallen is. Een echte acrobaat dus. Mag je wel vangnetten omheen gaan spannen haha. Nee geintje.

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier is Laura op zich redelijk aan het opknappen. Ziet er ind e keel ook rustig uit dus dat is mooi. Ik zie ineens een keel ipv amandelen :)
    Maar goed we zijn er nog niet. ze kan nog niet veel hebben en ze wil morgen ook nog niet naar de creche nouja dan niet ben zelf toch thuis :)

Verder is de wasmachine kapot gegaan. Bel ik de monteur, die komt gelijk ( was in de buurt ) langs doet het kreng het.. LEEK het te doen. Man is weg. Doe ik n was in de machine en na 5 minuten weer ...stil niks meer doen GVD Nu moet ik maar weer afwachten tot de monteur komt, heb hem nog niet meer kunnen bereiken.
    Pffff kan er ook nog wel bij.

Zindelijkheid. Als ik er op hamer dan gaat Mike wel op t potje, en daar plast en poept hij dan wel op. Maar hij is verder altijd vies en nat. Hij voelt het meestal zelf niet. En op de wc zitten wil hij niet helaas.

12. Hier gaat het gelukkig wel weer goed met M.aureen.. Haar duimpje was vandaag WEER losgelaten.. WEER dezelfde huisarts die het had gedaan... Bah! Dus heb het net zelf maar verbonden.. Hopen dat het blijft zitten.

@Anas, fijn dat ze iets lijkt op te knappen..
    @Ondeugende kindjes, hier ook 1.. Pfff... wat hebben we daar soms wat mee te stellen.. Heeft hele weken gehad dat ze met crogs en een muts op sliep in bed.. Nu alleen de muts nog (wintermuts).. Vaag kind :D
    @Zindelijk.. Daar is ze nog niet echt mee bezig, maar ik ook nog niet.. Laat haar nog ff lekker. Begin er voor de zomer wel mee ;)

13. Maia

Maia Niet meer actief

@anas: fijn dat Laura aan de beterende hand is. En wat balen van je wasmachine, zou ik ook niet blij van worden :(

@kk: hopelijk gaat het snel weer echt goed met haar duimpje.

14. Maia

Maia Niet meer actief

Wij hebben vandaag toch maar de luier uitgelaten om te kijken hoe het gaat. En tot nu toe goed. 1 ongelukje, maar buiten dat gaat het dus al heel goed, we gaan het zien.

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    daar zijn de kids snel mee zeg! tess doet af en toe een plas op de wc, maar ga er dit voorjaar pas echt mee bezig denk ik.ben bang dat ze er nu nog niet volledig aan toe is, en dan gaat t maar heel even. goed.

t afbouwen van nouds medicijnen gaat tot nu toe goed! jammer genoeg voor de tweede keer oorontsteking, dus sinds vrijdag weer aan de antibiotica. hij was zo ziek! nu alweer helemaal de oude. wat knappen ze snel op van antibiotica zeg, kun je je voorstellen wat voor troep t is... nu maar hopen dat t deze keer wel voldoende is.

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Anas, wat balen zeg! Ik vind het al heel wat dat Mike op het potje wat doet - dat gebeurd hier dus nog echt niet he! Fijn dat Laura opknapt!

Maia, wow wat knap!

Ellen, fijn dat hij opknapt! Vervelend zeg en zelfs al voor de tweede keer :/ Hier ook nog geen zindelijke dame; ze is er echt nog niet aan toe. We zijn over op wasbare luiers maar ook dat maakt haar niets uit. Ach ja, het komt wel :)

17. Maia

Maia Niet meer actief

@ellen: goed dat het lukt met het afbouwen van de medicatie.

@luier: hier blijft hij voorlopig nog even aan weer. Het ging goed vandaag, denk dat als ik het door zou zetten het op zich wel zou lukken, maar wanneer ze in d'r broek plaste interesseerde het haar werkelijk compleet niet en stond ze ons echt zo aan te kijken van 'waarom moet ik een schone broek aan' ;) dus ondanks dat ze over het algemeen rustig een paar keer per dag op de wc of potje een plasje doet en ook zelf wel zegt dat ze wil wachten we nog heel even. Blijf het lastig vinden.

verder wel gezellig dagje gehad met haar eigenlijk, we zouden vanochtend gaan zwemmen maar zij en m'n man zijn flink verkouden dus hij had niet zo'n zin. Volgende keer dan maar.

18. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn vandaag naar het Van Blanckendaell park geweest. Een klein dierenpark. Ondanks de kou toch erg leuk, omdat het bij ons in de buurt is besloten om een jaarkaart te nemen. Het komende jaar zullen wij dus vaak in het dierenpark te vinden zijn.

Yara zei toen we weer in de auto zaten " dat was leuk"

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wat goed van de kindjes die al zindelijk aan het worden zijn. Mike gaat denk 3 of 4 keer per dag op t potje. sochtends als hij wakker word, voor het slaapje na het slaapje en voor het slapen en als hij dan plast of poept mag hij een sticker plakken :) Voor echt zindelijkheidstraining is het denk ik nog te vroeg bij hem.

Ellen wat zielig dat Noud weer oorontsteking had, had jullie dochter ook vaak oorontstekingen? ( ja toch?)
    Bij ons begon de ellende bij allebei rond de 4 mnd oud .. en idd dag 1 van de kuur al wereld van verschil...Beterschap.

20. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    He maia wat knap!!! h heeft een aantal keren op het potje geplast maar doe ik nu de zijn broek naar beneden dan schreeuwd hij de hele buurt bij elkaar ik zie aan komende zomer wel weer (of hij geeft het zelf aan voor die tijd) met onze oudste ben ik een dik jaar bezig geweest hij vond het reuze interessant vanaf anderhalf op de pot/w.c en net voor zijn 3de droog een paar weken daarna dag en nacht

ellen=> beterschap met noud, oorontsteking bah weet er helaas alles van

onze oudste gaat vanaf vandaag voor het echt naar de basisschool!!!

Deel Deze Pagina