Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    anas, hier gaat t redelijk, noud gaat morgen weer naar t kdv. ik blijf nog n dagje thuis. ff bijslapen. t waren deze keer zijn oren niet gelukkig.

tess zegt de R nog niet. praten wordt platen en pret wordt plet. hoorde van n kennis die logopedist is, dat ze de r pas hoeven te zeggen tegen de tijd dat ze naar de basisschool gaan. dus dan hebben we nog ff... hahaha weet niet hoe dat met de k zit trouwens.

maia, hoest met je??

2. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond

@anas: komt vast wel goed. Fleur spreekt ook een aantal letters nog niet zo lekker uit, de r ook pas sinds een paar weken bijvoorbeeld.

hier alles wel goed, ik heb geen last meer gehad van bloedverlies, wel nog wat oud bloed maar dat is weinig, verder heel erg moe en misselijkheid wisselt. Volgende week vrijdag heb ik weer een echo bij de gyn i.v.m. dat bloedverlies en vocht rond m'n linker eileider dus daar leven we nu naar toe ;)

Verder heeft Fleur volgens mij nu weer besloten dat slapen 's middags voor watjes is ;) en helaas voor haar ben ik een watje, dus ik breng haar nog wel naar boven maar de laatste dagen is het regelmatig feest. Maar dan kan ik tenminste nog even een uurtje liggen want ik ben giga moe.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    vermoeiend maia... ik hoop voor je dat t n fase is, en dat ze snel weer lekker slaapt tussen de middag.

tess heeft weer n hele gezellige "fase". hele dag liedjes zingen, zichzelf boekjes voorlezen, en hele wijze praatjes. hopelijk duurt deze fase lang, want die andere fase is niet zo leuk... ik-ben-twee-en-zeg-nee-als-ik-mijn-zin-niet=krijg=lig-ik-op-de-grond-te-gillen...

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    maia ben blij te lezen dat je geen bloedverlies meer hebt!!

ellen heel herkenbaar onze jongste ligt regelmatig op de grond te gillen dit doet hij al een heletijd ivm dat zijn spreken dus uiten erg moeizaam gaan! verder is hij wel een zonnetje in huis hij zingt en danst en praat de hele dag door! erg gezellig!!!!!!!!!! hij leert nu echt dagelijks woordjes dat gaat nu in een stijgendelijn omhoog dus ben echt een erg gelukkige moeder!! volgende week vrijdag gaat hij voor het eerst naar de peuter, spannend!!!

vandaag 20 weken echo gehad alles was goed!!! hij/zij lag mooi te koekhappen haha ik heb de placenta tegen mijnbuik wand netzoals bij de tweede dus een stootkussen links/rechts en onderin voel ik de kleine soms heel goed, vanmorgen kroop ie helemaal in de handpalm van mijn man "smelt"
    het enigste wat ik me nu afvroeg is of ze et vruchtwater niet meer meten?? dit is namelijk niet gedaan.

verder zit ik nu even in de ziektewet (na de geboorte van h voor het laatst ivm bi) ben zo erg verkouden, hoofdpijn, koorts, moe, duizelig, naja lang niet fit in ieder geval dus morgen ochtend ziek en dan direct weer beter gemeld , ik werk in de thuiszorg als verzorgende en moet de zieke/ouderen/zwakke mensen niet besmetten

5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Wat een geweldig uitje met firma J.L. Muns in de sneeuw gehad!
    Zelf niet op de ski's gestaan, maar wel heerlijk genoten. Vanochtend met de bus om kwart voor 7 op de zaak terug gekomen, mannen moesten wel weer aan de slag. Hoop dat het te doen is met het beetje slaap te kort. Emma heeft het naar haar zin gehad bij mijn schoonouders.

@ fokje, wat heerlijk dat de echo goed was. Wel balen dat je zelf in de ziektenwet zit momenteel

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Emma zegt nu steeds dat konijn (haar knuffel) verdrietig was omdat papa en mama weg waren. Maar dat het nu over is omdat papa en mama weer thuis zijn. Is haar manier dus om toch te zeggen dat ze ons gemist heeft.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden ben ik weer.
    hoe gaat het hier??? tis wel rustig hier.

wat lief van emma!!!

wij zijn vanmorgen vroeg weer oome en tante geworden van een jongetje!

nog 2 te gaan dan mogen wij haha

8. Maia

Maia Niet meer actief

@fokje: fijn dat de 20 weken echo goed was :)
    hopelijk voel je je inmiddels beter en gefeliciteerd met je neefje :)

@nathalie: agossie dat ze jullie gemist heeft, maar wel fijn dat het leuk was.

heb niet zoveel te melden, ben heel erg moe voornamelijk.

9. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Iedereen ook zo aan het genieten van het mooie weer?

Emma al de hele dag zoet aan het spelen in de tuin.

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook lekker aan het genieten van het weer en de kids.

Hier is de kermis begonnen, we boffen met dit lekkere weer erbij.

Evi loopt sinds donderdag helemaal overdag zonder luier, ook buitenshuis. En gaat super goed. Donderdag droog, ook met buiten spelen, vrijdag droog met kids naar school brengen en halen en boodschappen doen en vandaag 1 ongelukje bij oma met plassen maar tijdens het shoppen in de stad helemaal droog terwijl we toch ruim 2 uur daar waren. Maar ze geeft het vaak zelf goed aan dat ze moet plassen, soms moeten we nog wel helpen met vragen. Poepen begint ook een beetje te komen. Ben super trots op haar!

11. Maia

Maia Niet meer actief

ja Fleur was de laatste dagen ook helemaal blij met het weer. Mocht ze eindelijk weer in de zandbak ;)

@MvJ: wat goed zeg van Evi. Ik merk dat het hier ook meer komt, elke middag & avond voor ze naar bed gaat wil ze op de wc en dan komt er ook meestal een plasje, gisteren opeens moest ze op het potje en kwam er een plasje en vanochtend wilde ze op het potje voor een drolletje dus het begint nu wel echt te komen. Maar zover als Evi is ze nog niet ;)

ik heb afgelopen vrijdag een prachtige echo gehad, alles zag er goed uit!

12. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: wat geweldig die echo! Een klein hummeltje. Kan je nu eindelijk wat meer gaan genieten! Tenminste ik denk dat die onzekerheid toch wel meegespeeld heeft of niet?

En wat goed zeg van Fleur. Ze begonnen wij hier ook haha. Wij liten op een gegeven moment de luier steeds uit na het eten totdat ze naar bed ging. En dat hebben we toen steeds langer uitgebreid dat de luier uit ging.

Is wel een leuk gezicht nu zo die billetjes in een onderbroekje zonder dikke luier eronder haha.

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, knap van evi zeg! hier een poos heel druk geweest met plassen en poepen, maar is nu weer ff wat minder jammer genoeg...

maia, wat fijn dat je zo`n mooie echo hebt gehad!

hier alles goed, nachtrust blijft nogal onderbroken, Noud slaapt erg onrustig... beetje jammer. hij is wel n snelle vent, staat al en loopt de box al rond... tess is n heerlijke meid! druk met poppen en de zandbak is ook favoriet. zijn goed aan t oefenen met haar loopfiets, goed voor t evenwicht.

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier ook heerlijk genieten van het mooie weer. kids zijn veel in de tuin geweest. Merk nu weer hoe heeeerlijk het is om een tuin te hebben , we wonen hier nu precies een jaar... echt blijf het geweldig vinden :)

De oudste is bijna jarig, alweer 4 jaar dan!! Nog een maandje.

M. is nog niet zo bezig met zindelijkheid, hij gaat soms wel op de wc en plast op t potje als ik hem er op zet.
    De laatste tijd geeft hij het ook wel vaak aan als hij vies is ofzo, dus ach het komt wel ...

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja heerlijk he een tuin, is hier een speelparadijsje voor de kids echt heerlijk!!!!!!!

onze oudste is goed ziek steeds overgeven en heeft een fikse keelontsteking dus erg pijnlijk zo die pop!!

dus nog even en gaat jullie oudste ook naar debasisschool!! ons ventje vind dat helemaal geweldig

16. Hier morgen gesprekje op de basisschool voor e.smée

Met M.aureen gaat het super op het moment! Zit zo onwijs lekker in haar vel... Slaapt goed, eet goed, speelt goed, enz. Zo'n lekker vrolijk ding ;)

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Wat een knappe kindjes die al zo zindelijk aan het worden zijn. Hier is emma er niet zo goed in. Ze geeft wel vaak aan dat ze moet plassen en gaat dan naar boven om op het potje te gaan zitten, maar er komt vervolgens niets. Later doet ze het dus gewoon in haar luier. En heel vaak mag ik dan niet mee. Met het warme weer heb ik een paar dagen haar luier overdag uitgedaan als we thuis waren, maar het werd dus iedere keer een "ongelukje". Nu het weer koud word, vind ik het zielig dus laten we deze "training" maar weer even aan de kant liggen.

Gisteren hier weer een fotoshoot met Emma gedaan. We hebben weer 122 mooie en leuke foto's erbij. Nu nog 8 foto's uitzoeken die ze extra gaat bewerken. We hebben dus een flinke klus te doen van het weekend.

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
  19. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    En nog eens 2:

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nathalie: wat gaaf zeg die foto's! Is een echt fotomodelletje hoor, ze staat er echt zo leuk op. Hier is het Nee als ik het fototoestel pak haha. Waar heb je ze laten maken?

Deel Deze Pagina