Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    nathalie, geweldig!!!!

2. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    De foto's zijn door FDBfotografie in Hardinxveld-Giessendam gemaakt. Zij is een oud-collega van Mees en doet ook voor Lief-Lifestijle foto's maken. Ze neemt dus ook echt de tijd en weet goed hoe ze kinderen moet motiveren. Ze had K3 opgezet en dat maakte al gelijk dat Emma volop rond bleef dansen. Maar Emma vind het ook gewoon geweldig als er foto's van haar gemaakt worden.

3. Maia

Maia Niet meer actief

leuke foto's nathalie!

4. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Maia....alweer 12 weken! Hoe voel je je?

5. Maia

Maia Niet meer actief

jups :) hoe ik me voel is wisselend, ene dag geweldig, volgende dag ben ik beste vriendjes met de wc pot maar dat wordt minder. Is sowieso minder dan bij Fleur gelukkig. Verder erg moe, ik slaap heel slecht want moet regelmatig naar het toilet en dat gaat 's nachts helaas door, dus erg leuk al die hormonen ;) maar ja. Buiten dat voel ik me wel goed, over 2 weken gaan we hartje luisteren en daarvoor zit ik nu al in spanning maar vooruit hihi :)

o Fleur heeft nu een spook als vriend geloof ik.

6. Maia

Maia Niet meer actief

*zucht* vanmiddag in bed: luier uit want ze moest plassen. Prima, maar i.p.v. dat ze me roept of zelf naar het potje in de badkamer loopt.. tja :) mocht ik een bed verschonen.

*zucht* vanavond in bed: luier uit want ze moest plassen. Had dus vanmiddag al gezegd dat ze me moest roepen, dat deed ze netjes, maar wel nadat het bed weer nat was ...

we zijn al een tijdje bezig met zindelijkheid maar ik denk dat we er nu wel echt werk van moeten gaan maken. En voorlopig heb ik het potje maar op haar kamer gezet en gezegd dat ze echt wel haar bed uit mag als ze moet plassen.

verder is ze heel lief ;)

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: laat je meteen de luier al uit met het slapen dan? Hier niet hoor, hier alleen overdag en met slapen heeft de de luier nog aan. Die zit de laatste tijd ook wel weer vol. S'nachts dan, overdag valt het vaak dan wel weer mee.

Verder doet ze het heel goed zonder luier lopen. Ook bij de oppas. Heel af en toe nog wel een ongelukje. Het poepen begint gelukkig ook te komen, soms gaat dat nog mis. Maar ze begint dat zelf ook al aan te geven.

Plassen geeft ze vaak zelf heel goed aan wanneer ze moet. Zelfs als ik ooit boven ben om bijv. was weg te leggen gaat ze uit zichzelf op het potje zitten haha.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wat knap van jullie kleintjes! onze knul die ziet het nut er niet van in om de pamper af te hebben.

maia=> gefeliciteerd meid al over de 12 weken!!!

hier nog steeds lekker in de lappenmand pfffff, hendrik heeft nu de waterpokken en is er behoorlijk ziek van hoge koorts en erg hangerig, hij is vanmorgen in bad geweest met zemelen daarna ingesmeerd en zetpil hij is naar beneden gegaan en heeft zich gezeteld op de bank en is ongeveer 4x er vanaf geweest hele dag onde dekentje op de bank, vanmiddag weer ingesmeerd en zetpil vanavond weer in bad met zemelen en weer ingesmeeerd en zetpil, hij heeft het erg te pakken zijn kontje /piemeltje pamper gedeelte is vuur rood /open en allemaal waterpokken echt erg te zien hij roept erg vaak "mem helpe, mem helpe" dan breekt mijn hart die pop heeft zo'n jeuk en pijn zijn oogjes zijn vuurrood zijn mondje is ook één en al waterpok

onze oudste had dit ook zo erg alleen niet zo erg vanonderen pfffffff die schat , sorry dames dit moest ik even kwijt, voel me er zo ellendig bij

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o fokje, wat zielig!!! werk op kdv, heb t zelden zo erg gezien als jij beschrijft. beterschap voor je kleine man.

maia, haha, die fleur... zit je niet echt op te wachten he? dus fleur heeft n spook als vriendje. alleen maar fijn dat t een vriendelijk spook is, en niet n enge... toch? fijn dat je wat minder misselijk bent, kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de controle. spannend, maar ook leuk!

hier alles goed. nog steeds gebroken nachten, noud is vaak wakker...tess zei van de week tegen teun: goed zo papa, dikke duim! hihi waar ze dat vandaan haalt? vast van t kdv...

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ zinnelijke kindjes, wat knap allemaal. Hier is het groot drama als ik de luier af wil houden, dus ik doe hem maar gewoon steeds om. Wel gaat ze steeds op het potje zitten en 1x heeft ze heel toevallig een keer een plasje in gedaan, maar voor de rest dus gewoon in de luier.

@ Maia, fijn dat de zwangerschap goed verloopt. Hier heeft Emma ook al een tijdje zo gezellige spook en/of monster. Maar wij moeten hem ook soms weg jagen omdat ze hem dan niet lief en eng vind.

@ fokje, wat ontzettend zielig. Hoop dat hij snel weer opknapt.

Hier heeft Emma al een hele tijd flinke jeuk en krabt zich enorm. Eerst dachten wij dat het van de pufjes was die ze kreeg omdat je daar een reactie op kan krijgen, maar daar zijn we alweer even mee gestopt en toch houdt ze die jeuk.
    Aangezien mijn moeder allergies is van spijkerstof en ik van seude ben ik me in haar kleding gaan verdiepen. Ik vermoed nu dat het van spijkerstof komt. Het meeste van de tijd had ze jeuk bij haar buik en heupen (spijkerbroek). Maar donderdag had ik een spijkerjasje bij haar aangetrokken en jawel hoor. Ineens had ze ook bij haar nek opgekrabd van de jeuk. Ga nu dus eens proberen om een paar dagen zonder spijkerstof haar rond te laten lopen en dan kijken hoe dat gaat.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@zindelijk/MvJ: neeeee, ze heeft gewoon nog een luier om, maar besluit dat ze moet plassen en trekt de broek en luier gewoon zelf uit. In bed dus. En roept pas als ze geplast heeft, want hoewel het potje nu op haar kamer staat gaat ze gewoon niet uit bed!
    Op zich erg prettig, maar op dit soort momenten mag het best. Heb ik ook gezegd, maar ze doet het gewoon niet, pas wanneer ik er ben en zeg dat het mag.
    Ze doet het nu al een paar dagen, gisteravond is manlief erg boos geworden en vanmiddag riep ze netjes voordat ze moest plassen ;) dus dat heeft geholpen en het bed bleef droog. Eerst maar gewoon zindelijk worden voor ik het in bed uit laat. Gek kind.

@spook: ja hij is heel vriendelijk geloof ik. Hij is er ook niet altijd, maar soms, vandaag is hij weer weg. Verder zit er altijd een spin op haar kamer (die er niet zit) die ze wel eng vindt af en toe maar heb gezegd dat als ze bang wordt dat ze liedjes moet gaan zingen en dat doet ze en dat schijnt te helpen ;)

@fokje: beterschap

@ellen: hahah die wijsheden van die kinderen zo af en toe. Leuk is dat he!

@nathalie: vervelend als ze allergisch blijkt te zijn, maar als het maar van 1 stof is is het niet te ernstig. Nooit van gehoord trouwens.

12. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Emma moe en uitgeput in bed na een middagje linnaeushof met een ontmoeting van koning koos, sacha en toto van het zandkasteel. Ze wilde alleen niet op de foto met ze, want ze hadden zulke rare ogen....

13. Maia

Maia Niet meer actief

wel leuk hoor, de linneushof :)

hier niets te melden eigenlijk, gaat z'n gangetje. Denk niemand want het is hier wel erg rustig ;)

14. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ook niets bijzonders te melden... alleen even hallo zeggen

15. Maia

Maia Niet meer actief

Nou Fleur heeft de waterpokken. Het heerste al een tijdje op het kdv, ongeveer alle kindjes hebben het nu wel gehad, behalve Fleur.. tot vandaag ;) ze komt thuis met wat blaasjes op haar buik, wang en achter d'r oor. Hopelijk krijgt ze niet teveel last ervan maar die op haar wang was ze al aan het krabben, dus morgen meteen maar even langss de drogist.

16. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier terug van een weekje landal het vennenbos. Kids vonden het er heerlijk en het zwembad helemaal.

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he mamavanj heerlijk er even tussen uit!!!!
    maia dus fleur nu ook de waterpokken! hopelijk krijgt ze het niet zo erg als onze jongens ze hebben nog de etter plekken op de hoofdhuid en overal kleine plekjes die nog niet weg zijn

hier gaat het verder wel goed, weekend weer werken mijn buik is ontzettend groot kwa lengte niet kwa dikte dus mijn ribben hebben al heel wat te vorduren auw de kleine is ook vrij druk en kan erg goed bewegen heb veel ruimte

een heel goed weekend toegewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: fleur nu dus waterpokken. Evi heeft het nog niet gehad. De jongens wel toen ze kleiner waren. Vooral onze middelste zat helemaal onder, het zat echt overal. Op zijn balzak tot op zijn hoofd. En het jeukte verschrikkelijk. Je ziet ook nog kleine littekentjes daarvan bij hem.

Fokje: alweer 27,5 week zeg, wat gaat het hard. Een echte voetballer(ster) dus, ben ff kwijt of jullie wisten wat het werd nu.

Oja, en ik heb misschien een vakantie gewonnen bij oostappen groep vakantieparken. Heb daar meegedaan aan de social media ding en dan kon je winnen. Was uit 100 mensen 1 van de winnaars haha. Maar eerst bevestiging zien en dan pas geloven. Wel heerlijk als het zo is, je kan dan kiezen uit alle parken bij hun en een midweek of weekend. We zijn 2 jaar geleden naar Prinsenmeer geweest van hun, goed bevallen. Is in een stacaravan, voor april toen nog wel koud s'nachts maar reuze gezellig voor de kids want ze maken zo vriendjes.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik kom ook weer eens even hoi zeggen!

Wat een hoop (deels) zindelijke kindjes al hier! Sam echt nog niet hoor. Die vindt het he-le-maal niet interessant. Gek genoeg wordt hij altijd droog wakker. Ik kan hem dus beter zonder luier in bed leggen in plaats van tussendoor ;).

Alles goed bij jullie?

20. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@josien: het is ook helemaal nog niet nodig hoor ;) als hij nog lekker z'n luier wilt dan is dat toch prima. Fleur heeft dat nu ook weer even, het gaat hier nog met vlagen.

@MvJ: leuk zeg een weekendje weg en wat super dat je misschien een vakantie hebt gewonnen. Altijd leuk ;)

@fokje: wat gaat het snel zeg bij je!

hier alles wel goed. Fleur had flink last van de waterpokken, heel zielig, ze heeft 3 nachten niet kunnen slapen door de jeuk en het niet lekker voelen, inmiddels na heel veel smeren en zemelenbadjes is een groot deel van de pokjes aan het indrogen en heeft ze minder last sinds gistermiddag. Ze heeft in elk geval weer ondeugende pretlichtjes in haar ogen ;) Maar ze zit helemaal onder en vooral op de meest rottige plekjes, schaamlippen, tussen haar billen, oksels, achter en in de oren enzovoorts. Moeilijk om haar niet te laten krabben. Vannacht heeft ze voor het eerst weer de hele nacht geslapen, alleen om een uurtje of 11 en 3 werd ze even wakker door de jeuk bij haar billen, schone luier en wat smeren en daarna sliep ze gelukkig weer verder.

met mij ook alles goed, zwangerschap gaat eigenlijk z'n gangetje, mag niet klagen.

Deel Deze Pagina