Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Maia wat ben je al weer lekker zwanger :) De fijnste weken vind ik dit altijd, je bent echt al zwanger maar nog geen last. Fijn dat het zo goed gaat.

Josien, zindelijk? Wat is dat? E heeft echt nog geen benul!

Mvj wat leuk voor jullie!

Fokje, alweer 28 weken! Schiet alweer lekker op!

Hier alles goed :) R is net als E klein maar fijn, maar doet het super! E is een lekker ondernemende peuter die af en toe een ontzettende draak is :D

2. Leuk zeg om hier toch nog af en toe wat te lezen.. M.aureen is ook een heerlijk peutertje met een eigen willetje.. Af en toe echt een flinke eigen wil, maar ja... Daar leer je wel mee om te gaan ;)

Ik las dat Daantje van Georgio ook weer zwanger is?

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hoi hoi
    ook weer ff een updeetje van mijn kant.
    @ kk, volgens mij wil ze dat nog ff geheim houden, dus zou t niet met naam en toenaam benoemen overal.

@maia, fijn dat t zo goed gaat met je, en ook dat de pokjes bij fleur weer op zn retour zijn.

@odess, leuk om weer ff te horen hoe t gaat. R nog nieuwe onderzoeken gehad?

@ mvj, hoe gaat t met de kids? loopt t goed met de middelste op school?

hier: Noud heeft 2 weken geleden de waterpokken gehad, hij had er maar n paar, maar o wat was hij zielig. Tess is er nu net weer doorheen, niet veel last gehad, terwijl ze veel meer pokken had dan Noud! mijn ervaring is toch echt dat kerels veel kleinzeriger zijn. (mijn "grote" kerel is ook altijd zo zielig als hij ziek is! hahah) nog meer mensen die het met me eens zijn?

mijn neef heeft twee kids in dezelfde leeftijd als Tess en Noud, en bij de jongste zijn ze nu aan t onderzoeken of hij taaislijmziekte heeft... zo erg! hopelijk is dat t niet.

ik lees altijd nog wel bij, maar heb niet meer zoveel te melden. jammer dat t steeds rustiger wordt hier...

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    hier is sloppy ook weer een keer.

Hoe is het met iedereen??

@watterpokken: heerst hier ook weer heel erg in het dorp maar bij Suzannah nog niks kunnen ontdekken.

@Maia: Over de 12wkn heen! GEFELICITEERD :D Vind het zo fijn voor jullie dat het nu goed gaat!

@zindelijk: Megan is op peuterspeelzaal helemaal zindelijk en thuis gaat het ook redelijk goed. Ze kan alleen niet makkelijk poepen op de WC en vraagt dan om een luier. We proberen het dan 1keer en als het dan niet lukt krijgt ze een luier tot het gelukt is. Gister bij mijn vriendin ook zonder luier en helemaal droog gebleven :D

Hier gaat het redelijk. Suzannah blijft darmkrampen houden en vandaag begonnen die weer om 6uur. Dus ben ik er maar uit gegaan.
    We hopen aankomende week dat er eindelijk onderzoeken gedaan worden om er achter te komen waarom ze niet zonder laxeermiddelen kan poepen. Ze krijgt nu 4x de normale dosis en dan nog verstopt ze.
    Ook krijgt ze binnen kort een MRI scan omdat haar linkerkant niet goed ontwikkeld en minder kracht heeft in die kant.
    We hebben dus een paar spannende dgn voor de boeg deze maand. Van de MRI krijgen in juni de uitslag en dan daar uit gaan ze een behandeling starten.
    En voor haar darmen moeten we afwachten wat de arts deze week gaat zeggen.

Verder genieten we intens van ons gezinnetje :D Zo'n gezellige drukte!

Megan gaat onwijs goed. Ze kan tot 20tellen en maakt puzzels van 50stukjes. Ook benoemt ze al heel veel kleuren. We zijn deze week begonnen met spelletjes op de Ipad en dat vind ze helemaal geweldig voor 15min :D
    Ze speeld het liefste met treinen en auto's en haar favo film is Cars :D hahaha
    We hebben haar al ingeschreven voor de basisschool en gekozen voor een school met vanaf de kleuterklas al +lessen.
    Op de pzs vermoeden ze dat ze hoog begaaft is, zelf wil ik het niet zo noemen hoor! Ze is heel wijs voor haar leeftijd maar verder wil ik zelf niet gaan. Maar ze heeft heel veel signalen.......ach

xxx sloppy

5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Waterpokken, hier heeft Emma dat gelukkig nog niet gehad. Wel heeft het al een keer op de kdv geheerst, net zoals de vijfde ziekte. Maar Emma heeft daar niets van mee gekregen.

@ Zindelijk, Emma doet echt nog steeds niets op het potje. Wel al een paar keer weer zonder luier laten lopen, maar ze vind de ongelukjes niet zo ramp. Wel is ze er erg mee bezig dat haar vriendinnetje op de kdv nu de hele dag zonder luier loopt en naar de wc gaat. Dus wie weet simuleert dit.

@ Maia, super dat je zwangerschap zo lekker verloopt!

Leuk om te blijven lezen dat het met de kindjes allemaal zo goed gaat.
    Hier vanochtend weer een heerlijke moederdagochtend gehad. Verwend met een zelfgemaakte tas met lekkere snoepjes (waarvan emma er ook een paar erg lekker vond :-d), een leuke mok voor de allerliefste moeder en lekkere chocolaatjes.
    Straks eventjes mijn paardje doen, vanmiddag de boot verder schoonmaken. Gisteren al de hele middag schoon gemaakt op de boot, maar moet nog het bed en het keukentje doen. Dan begint voor ons het vaarseizoen weer. We gaan donderdag een lang weekend, dus we hopen toch wel op wat beter weer.

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    We hebben een heerlijk weekendje achter de rug. Van donderdag tot en met zondag lekker op de boot genoten van het mooie weer. Vrijdag gaan we weer tot en met maandag, hopelijk hebben we dan ook weer zo'n heerlijk weer.
    Vandaag ook lekker gaan genieten van het weer in de tuin.
    Morgen heb ik mijn eerste uitverkoopdag van de kinderkleding bij mij thuis. Hoop dat het een goede inloop en verkoop word. Als het nu weer zulk mooi weer word, dan kunnen de eventueel meegenomen kinderen lekker buiten in de tuin spelen.

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #3487 MamavanJordy, 22 mei 2012
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
    He meiden,

Hier alles ook goed.

Zindelijkheid gaat super bij E.vi. Soms nog wel eens een ongelukje.

Weekje weg was heerlijk. Veel gezwommen.

Morgen met E.vi naar de huisarts. Ze staat weer onder het eczeem op haar rug, ze krabt het steeds open en schuurt steeds tegen mij aan omdat het jeukt. Zo zielig. Ik wil dat ze nu ook eens doorgestuurd wordt want we hebben in goed een paar maanden tijd al 3 of 4 verschillende hormoonzalven moeten gebruiken en nog komt het binnen 1 week steeds weer terug. Lijkt me niet de bedoeling en ook niet dat we maar continu blijven smeren met die zalf.

Ook denken we dat Evi vorige week waarschijnlijk de 5de ziekte heeft gehad. Maar zeker weten doen we het niet. Het begon met ineens vlekken op haar wangen en dag erna kreeg ze wat lichte koorts. Vlekken werden erger, meer rood. Niks op haar romp of zo. Alleen in het gezicht. Had op internet zitten kijken naar foto's ervan en het leek er wel op. Naar de huisarts nog geweest voor de zekerheid, maar alleen assistente gesproken. Die vond dat het geen vijfde ziekte was omdat ze geen vlekken op haar lichaam vertoonde, terwijl ik op internet las dat dat niet altijd hoefde. Nu zou ze nog overleggen met de huisarts en dan terug bellen. Ze vond geloof ik dat ik maar niet op internet moest kijken want als ik dacht dat ze het had moest ik maar de dingen doen die daar stonden. Nou ja. Ik weer terug gebeld daarna en toen zeiden ze dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat ze het niet heeft gehad. Nou, ik dacht dat een huisarts het toch moest herkennen.

KK: klopt idd dat ze weer zwanger is. Heb nog regelmatig contact met haar. Heel spannend allemaal. Ze wil het idd nog geheim houden.

Nathalie: ach dat zindelijk komt vanzelf. Misschien dat het idd stimuleert dat haar vriendinnetje ook zonder luier loopt. Laten we het hopen.
    Spannend je 1ste uitverkoop. Hebben mensen zich daarvoor in moeten schrijven? Ik hoop dat je veel zult verkopen morgen. Klinkt heerlijk dat weekendje van jullie.

Sloppy: jeetje zeg wat een spannende weken ga je tegenmoet met jullie meisje. Ik lees in je onderschrift dat ze denken aan een hersenbeschadiging? Hoe dat zo? Als je dat wilt vertellen hoor. Of heb ik er over heen gelezen dat je het al eens vertelt hebt hier?

Zo en Megan misschien hoog begaafd. Lijkt me best moeilijk om mee om te gaan, maar wel iets om trots op te zijn! En ook al zindelijk, super zeg!

Ellen: hier is alles goed hoor met de kids. De middelste gaat best goed tot nu toe op school horen we van de juf. Hij is wel vaak niet echt verstaanbaar. Ze gaan nu een plan maken om hem te begeleiden op school en dan hebben we in september weer een test bij het ac. Vanuit de uitslag van die test gaan ze evt. cluster 2 onderwijs opstarten.

Nou ik vind ons dametje daarintegen echt een dramaqueen als ze iets mankeert haha. Ach ja, zal bij iedereen weer anders zijn hihi.

Aaaa zielig hoor die waterpokken. Onze middelste stond toen helemaal onder, van zijn balzak tot op zijn hoofdhuid tussen zijn haren. Hij heeft er nu nog kleine littekentjes van.

Jeetje, dan zit je neef ook in een spannende periode zeg. Ik hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen en dat hij geen taaislijmziekte heeft.

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, wat vaag dat je nu niet zeker weet of ze t gehad heeft. je beschrijving lijkt er veel op.

nathalie, heerlijk lijkt me dat, een boot. emma geniet er ook van? succes met je verkoop!

noud heeft vandaag prikjes gehad, en o wat is hij weer zielig. huilen, niet willen staan, niet willen kruipen, verschonen is een drama... ik herken t gewoon allemaal echt niet van tess. die had er nooit last van. hopen dat t morgen over is, hij slaapt nu eindelijk.

tess kan eindelijk zelf fietsen op haar fiets met zijwieltjes, eerder trapte ze steeds op de rem. ze heeft nu echt door hoe ze door moet trappen en gaat razend snel. laatst stond ze al in de bosjes omdat ze niet kon remmen...

9. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ellen: ja echt vaag. Ze zei eigenlijk ookk dat het niet kon omdat het voornamelijk voorkomt bij kids tussen de 4 en de 10 jaar geloof ik. Maar er zijn altijd uitzonderingen he.

Zo wat zielig die Noud zeg. Ons Evi heeft ook altijd veel meer last gehad van de prikjes dan de jongens.

En Tess al fietsen zeg. Is ze er snel bij hoor. Evi kan hier nog niet bij de trappers van de driewieler dus een fiets hoef ik nog helemaal niet te proberen haha.

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier ook weer eens een keertje !

Zindelijkheid: Mike is ook uit de luier, maar ik moet hem dan wel steeds op de wc zetten. Als ik dat niet zou doen, dan geeft hij niet op tijd aan dat hij moet plassen. Hij voelt het wel hij grijpt dan naar zijn piemeltje, maar hij komt het niet zeggen.
    Maar eigenlijk gaat het dus heel goed.

Verder is hij geopereerd 1 mei aan keelamandelen/neusamandel en buisjes.. hij is er goed van opgeknapt, en vandaag met de controle was alles goed. Hij hoeft neti meer terug te komen..

Verder alles goed hier? Ik heb niet alle paginas terug gelezen :)

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen, ben ik ook weer eens.

@ellen: he bah, hopelijk heeft je neefje dat niet. En wat goed van Tess, hier lukt het nog niet echt goed. Knap hoor! Onze overbuurjongen (die is van juni 2009) kan zelfs al zonder zijwieltjes fietsen, echt bizar goed.

@sloppy: spannende tijd dus met susannah zeg. Vervelend voor haar en jullie.

@nathalie: hopelijk ging de uitverkoop goed :)

@MvJ vervelend dat ze steeds zo'n eczeem heeft zeg.

@anas: goed dat hij zo goed als zindelijk is.

hier alles wel goed, zwangerschap gaat prima, 4 juni de 20 weken echo. Fleur is een lekkere meid, lekker vrolijk weer de laatste tijd, gaat gewoon goed, weinig te melden :)

12. Maia

Maia Niet meer actief

mag ik even trots zijn :) We zijn al een tijdje enigszins bezig met zindelijk worden, voor d'r slaapjes ging ze op de wc of het potje. Helemaal prima. Omdat het zo'n mooi weer is hebben we sinds gisteren de luier uitgelaten (alleen tijdens slaapje nog aan) en gisteren 1 ongelukje en vandaag 2 :) ze doet het heel goed, geeft het zelf aan en loopt ook zelf naar het potje enz ... :) heb een stiekeme hoop dat ze eind deze week zindelijk is. Morgen gaan we heel even kort op stap met haar zonder luier, kijken hoe dat gaat.

13. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: wat goed zeg van jullie meisje! Dan zal het idd wel niet lang meer duren voordat ze echt zindelijk is. Zo begon het hier ook, en toen ging het ook snel. Het belangrijkste is idd dat ze het zelf voelen en aangeven, maar dat moeten ze leren en als dat er eenmaal is dan gaat het vaak snel.

Ze heeft af en toe nog wel eens een ongelukje hier maar dat is maar sporadisch. Gisteren zelfs op verjaardag bij een vriendin van mij. Moeten toch ruim 2 uur met de auto, 1x onderweg zei ze dat ze moest plassen en hield het toen keurig op tot het tankstation. De rest daar ook droog gebleven en ook terug naar huis weer.

Hier verder alles goed.

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Hier zalige daagjes op de boot gehad met dit weer. Emma helemaal trots haar plasje voor het eerst op de toilet op de boot gedaan. Dus wie weet gaat ze het nu volhouden om zindelijk te worden.
    Nu snel de was doen en buiten ophangen nu het nog mooi weer is. Straks gaat Emma voor de 2e keer naar prinsessendans, ze heeft er nu alweer zin in. Ze krijgen echt een prinsessenjurk aan en gaan dansen op de muziek van K3. Ze heeft er 2 weken geleden geleerd om op haar tenen te dansen zoals een ballerina en dat heeft ze nu al dagen achter elkaar gedaan.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zo zijn we weer, het weer is weer heerlijk!! temperatuur iets lager, ik had ere geen last van maar vind dit wel lekkerder.
    hier gaat alles goed. wel heb gisteren voor het laatst gewerkt, heb best een zwaar beroep (verzorgende in de thuiszorg) en kreeg steeds vakeker last van pijnlijke hardebuiken etc. vanmorgen nog cursus gehad rn nu ist gebeurd voor een lange periode!!!!!!!!!!! heerlijk zo

16. Maia

Maia Niet meer actief

geniet van je verlof fokje!

@nathalie: zou wel lekker zijn. Hier toch niet doorgezet, ze wilde opeens niet meer op het potje al ging het 3 dagen prima eigenlijk, dus hoewel ze er zelf ook mee bezig is (pop moet plassen enz) willen we haar niet dwingen en ze gaf aan liever een luier aan te hebben dus we wachten toch nog even. Komt van de zomer vast wel goed want ik denk wel dat het er echt aan zit te komen.

17. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Fokje: geniet van je verlof.

Nathalie: wat goed van haar! Nog nooit van gehoord prinsessendans, maar klinkt heel erg leuk. Wordt dat daar bij jullie door de wijk georganiseerd of zo?

Maia: balen dat ze niet meer wil, maar komt idd vanzelf weer. Ze is er in ieder geval wel mee bezig als de pop ook moet plassen.
    Misschien vind ze het op de wc met verkleiner fijner?

Hier alles goed verder, je merkt alleen wel dat ze wat lastiger worden door dit warme weer. Weten er zelf ook niet echt raad mee. Ach ja, wat water doet wonderen haha, jammer dat het het weer er niet meer echt naar is nu.

Vanmorgen schoenen gekocht (sandalen) voor mezelf en vanmiddag nog even terug geweest met 3 kids om voor de oudste schoenen te halen. Die moest nieuwe dichte hebben, oude werden te klein. Gelukkig luisterden ze toen wel goed in de winkel. Na afloop kregen ze allemaal een muntje en mochten ze uit zo'n apparaat een balletje trekken met iets leuks erin. Erg geslaagd vonden ze dat haha.

Vanmiddag weer met zijn allen naar de tandarts geweest. Bij de kids was alles goed. Alleen mams een gaatje, dus daar moeten we een keer voor terug. Jaren geen gaatje gehad, nu ineens wel dus weer. Vind boren altijd verschrikkelijk en doe dat ook altijd met verdoving. Ze hebben 1x dicht bij een zenuw toen gezeten en sindsdien heb ik het daar niet meer op zonder verdoving. Verdoving zetten is ook niet fijn, maar ja beter als zonder.

18. Maia

Maia Niet meer actief

@MvJ: nee, potje of verkleiner maakt niets uit, ze gaat op allebei even makkelijk, maar heeft denk ik gewoon nog niet helemaal die zin. We geven d'r gewoon de tijd, komt vanzelf ;)

Wij juist even sandalen gekocht, ik loop altijd achter de feiten aan en toen het zo'n warm weer was had ik dus eigenlijk geen open schoenen voor haar. Nu dus wel :) Vind het alleen lastig omdat ze in schoenmaat per voet 1 maat verschilt, dus op 1 voet zit het eigeniljk iets te groot maar ja.

19. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ fokje, gelukkig dat de koorts weg is. En geniet van je tijd thuis.

@ maia, hier is het ook alweer over. Ook bij ons maakt het niets uit of we een wc verkleiner gebruiken of het potje. Ze gaat op beide gemakkelijk zitten, maar doet vervolgens niets.

@ prinsessendans, dat word hier op een sportschool gehouden. Is voor meisjes tot 4 jaar en er word vooral op k3 gedanst maar wel op een klassiek en speelse manier. Ook voor de jongens is er een groep.

Op het kdv is hoofdluis bij een kindje uit Emma's groep geconstateerd. Wat kan ik nu zelf het beste ondernemen? Is alleen kammen voldoende of moet ik ook maar gelijk alles goed wassen en behandelen?

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nathalie: linkt idd leuk dat prinsessendans.

Luizen: ik geloof dat je nu alleen hoeft te kammen met zo'n speciale luizenkam. Elke dag of een paar keer per dag controleren en pas behandelen als ze ze zelf ook heeft.

Hebben ze bij jullie op het kdv ook van die speciale luizenzakken om de jas enzo in te doen?

En luizen gedijen (of hoe schrijf je dat haha) het beste in een schone omgeving geloof ik dus hoe vaker je haar haar wast hoe lekkerder het die luizen vinden.

Deel Deze Pagina