Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ze hebben bij ons op het kdv geen speciale luizenzakken. Kan ik die ook zelf ergens kopen?

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik geloof dat je die ook zelf kunt maken (is gewoon eigenlijk een zak met elastiek erin om aan te trekken en ophanglusjes).

Misschien anders googlen waar ze ze evt. verkopen?

Of anders bij het kdv aankaarten? Misschien willen ze ze daar wel aanschaffen?

Bij ons zijn ze verplicht op de basisschool, school heeft ze aangeschaft voor ieder kind en het is de bedoeling dat je daar de jas dan ook echt in doet.

Je kan ook een cape kopen of maken, schijnt beter te werken omdat dat echt over de jas heen hangt.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wij hebben ook luizenzakken op t kdv, gebruiken ze alleen als er luizen zijn geconstateerd. vreselijk onhandig die dingen, maar ja, t helpt wel.

noud krijgt vrijdag buisjes en zijn neusamandelen gaan er uit. hopelijk knapt hij dan eindelijk op, want hij is om de haverklap ziek.

tess is druk met de poppen en het servies, en maakt steeds vaker en beter legpuzzels. ze wil ALLES zelf doen, heel vermoeiend!

4. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hoofdluis, je krijgt er de kriebels van | Thuis in onderwijs

geen idee maar ik lees steeds vaker dat die zakken geen nut hebben.

Leuk die prinsessendans!

Hier is het potje nog alles behalve interessant, 2 keer heeft Boaz met heel veel moeite mini poepjes gedaan, maar meer omdat hij dat per se op dat moment wilde haha.

Ellen wat goed zeg al bezig met legpuzzels!

5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Ik heb in ieder geval al uit voorzorg een kam en shampoo bij de apotheek gehaald. Zij zeiden daar dat ik me niet te veel zorgen hoef te maken en dat het bij Emma snel zal opvallen met haar blonde haar als ze wel luizen heeft.

Wij zijn van zaterdag tot zondag naar speelstad oranje (voorheen pipodorp) geweest. Emma heeft er heerlijk genoten. Ze bleef maar in de draaimolens gaan. Een geslaagd weekend hebben we dus weer gehad.

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    In speelstad oranje konden ze geschilderd worden. Emma wilden slak zijn. Hier het resultaat:

Bijgevoegde bestanden:

• 036.jpg
      036.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,2 KB
      Weergaven:
      2
    • 037.jpg
      037.jpg
      Bestandsgrootte:
      21 KB
      Weergaven:
      2
  7. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ziet er leuk uit Nathalie. Kan je het aanbevelen speelstad Oranje?

Hier hoef ik de oudste niet te laten schilderen, krijgt hij uitslag van helaas. We zijn er een keer achter gekomen toen hij op school ineens geschilderd was zonder dat ze iets gevraagd hadden of zo. Stond hij een dag later helemaal onder de uitslag in zijn gezicht.

Blij ei: ach dat zindelijk komt wel hoor. Ze zeggen dat jongens over het algemeen later zijn dan meiden.

Ellen wat goed zeg dat ze zo uit de weg kan al met legpuzzels. Hier kan Evi een legpuzzel maken van tot nu toe 4 stukken, die grote dus haha.

Evi is momenteel heel erg bezig met haar poppen. Popje krijgt eten, popje moet net als zij op het potje haha. Echt leuk om te zien. Als pop huilt gaat ze hem ook troosten (met een aai over de bol en niet uilen poppe hihi).

8. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ MvJ, tot de leeftijd van 8 jaar kan ik zeker speelstad oranje aanbevelen. Op bijna alle attrakties mogen ook de ouders mee als de kinderen het eng vinden en anders kunnen ze goed zelfstandig in de atrakties. Het is er niet heel erg druk en als er bijna geen wachtende kinderen zijn, dan mogen ze gewoon blijven zitten als ze nog een rondje willen gaan. Heel gemoedelijk. Het is wel wat ouderwets, maar wel schoon.
    Huisjes zijn niet erg groot, maar groot genoeg om er voor een aantal dagen in te verblijven. Het meeste van de tijd bevind je, je toch in speelstad zelf. Je krijgt ook gratis toegang tot het zwembad van Assen, maar daar zijn wij niet aan toegekomen omdat Emma alleen maar in speelstad wilden spelen.

Gelukkig weet je nu dat je de oudste niet kunt laten schilderen, maar kan me voorstellen dat je de eerste keer daar niet blij mee bent geweest.
    Hier is 2 dagen nog vaag het groen te zien geweest, het leek nu net of ze een beurs oog had. We hopen niet dat mensen gedacht hebben dat wij haar een blauw oog geslagen hadden, hahaha.
    Leuk hé dat ze zo met de poppen kunnen spelen. Emma heeft dat ook. Regelmatig moet de pop een schone luier, in bad, slapen en aan/uit gekleed worden. Ook verteld ze hele verhalen en loopt ze de hele dag boodschappen met de pop te doen.

Hier nog een foto's hoe 's zondags 's avond de 2 "kinderen" uitgeteld waren na 2 dagen speelstad oranje:

Bijgevoegde bestanden:

• 003.jpg
      003.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,3 KB
      Weergaven:
      6
    • 001.jpg
      001.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,8 KB
      Weergaven:
      3
  9. Maia

Maia Niet meer actief

leuke foto's nathalie!

10. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    haha nathalie,leuke foto`s!

schmink: ff wat vaseline eronder en je haalt t er na de tijd zo af met een snoetenpoetser of washand.

morgen naar t ziekenhuis met noud. ben benieuwd hoe t gaat.

maia, jullie krijgen dus een jochie, geweldig!!! hoe was de 20-weken echo verder? was alles goed?

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Ellen, sterkte morgen met Noud.

Hier helemaal super trots op ons meisje. Ze heeft vandaag gewoon 3 keer bij de kdv op de wc geplast. Ze was helemaal aan het glunderen toen ze bij het ophalen mij vertelde.

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier is Mike eigenlijk grotendeels zindelijk. Hij is dus sinds ik het laatst hier vertelde volledig zonder luier behalve snachts.
    Ook vandaag toen we in een speelparadijs waren.
    Hij heeft wel af en toe een ongelukje maar dat is dan meestal als hij supermoe is zoals vanmiddag van de enorme drukke dag.
    Maar ik ben echt supertrots op mijn kleine mannetje.

Luizenzakken, volgens de GGD heeft het geen enkele zin omdat luizen gewoon overspringen als ze naast elkaar zitten of als ze samen spelen. Ze worden ook niet meer verplicht. Op de basisschool heeft ze er wel 1 moet je voor 1 euro kopen, maar goed dat vind ik ook wel makkelijk omdat ze in die zak ook spulletjes doen. :)

Je hebt overigens ook preventie spray als het heerst . helpt uitstekend heb ik mij laten vertellen.

Maia hoe was je echo?

13. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Ellen, hoe is het met Noud gegaan?

Vandaag is Emma weer heel lief steeds op toilet gegaan bij het kdv. Nu alleen nog het poepen op de toilet onder de knie gaan krijgen.

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    knap nathalie!!!

pfff gisterochtend was pittig hoor... noud kan heel boos worden en huilt dan een "achter de adem" zoals ze dat noemen. dan haalt hij even geen adem en moet je m in t gezicht blazen zodat hij schrikt. doordat hij zo weinig inademde duurde t lang voor hij in slaap viel. ze hadden al gewaarschuwd dat hij waarschijnlijk ook zo wakker zou worden, en dat was ook zo.... hij was helemaal gedesoriënteerd en herkende me in t begin niet. helemaal over de rooie, ik kon m bijna niet vasthouden. zo zielig! toen hij beter wakker werd, werd hij rustig. maar hij wilde niet drinken en toen spoten ze met n spuitje ranja in zijn keel. weer helemaal over de rooie... ik was blij toen we thuis waren. pas toen werd hij weer zichzelf. nu gaat t erg goed. hij begint ineens te brabbelen en mee bewegen op muziek. de kno-arts zei dat hij veel slijm achter zijn trommelvliezen had, dus hij hoort nu ineens een stuk beter. fijn.

mijn neef heeft gister te horen gekregen dat zijn zoontje GEEN taaislijmziekte heeft. ze zijn helemaal blij, super voor ze.

15. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ Ellen, wat is dat slikken voor je geweest. Zal echt moeilijk zijn om zo je kindje te zien. Maar het is nu gelukkig gebeurt en voorbij. En zo te lezen knapt hij ook gelukkig snel op. Wat een super goed nieuws voor je neef. Dat is een hele zorg minder in de familie. Sterkte nog met Noud.

16. Maia

Maia Niet meer actief

hi

@ellen: het is nu achter de rug gelukkig :)

ja wij krijgen dus een zoontje! Helemaal spannend dus, want ja, het is wel weer wat anders dan een meisje ;) maar we gaan weer lekker de babykamer veranderen en ik ben al aan het shoppen geslagen. Dus het gaat helemaal goedkomen! De 20 weken echo was helemaal in orde, hij groeit zoals het hoort, alles wat er hoort te zitten zit er en zit er ook goed :) en het geslacht was ernstig duidelijk dus ik durf wel met blauw aan de gang te gaan ;)

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ellen heftig was dat zo te lezen, je beschrijft het verder precies zoals bij Mike zijn 1e operatie... toen was hij ook 11 mnd. En werd hij ook zo naar en boos wakker. Heel erg vond ik dat.
    Nu is het gelukkig weer achter de rug! Hoop dat hij snel opknapt.

Maia goed te lezen dat de echo goed was. Het is idd even heeeeel anders een jongen na een meisje, maar het is zoooo leuk!

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    o wat leuk maia,m een zoon!!!!!!!!!!!!

19. Hier moet Maureen maandag geopereerd worden... Spannend hoor.. Keelamandelen en de neus ook weer... :(
    Niks aan, maar wel beter, want zo gaat het ook niet.. Is nu alweer zo lang verkouden en moet weer steeds ontzettend hoesten.. Dus ben denk wel blij als ze eraf is ;)

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: leuk een zoon, lekker shoppen haha.

KK: sterkte met jullie maisje. Niks als ze zo vroeg steeds al onder het mes moeten. Is dit de 2de keer omdat je over weer praat?

Ellen: idd slikken zeg. Ik herken het de middelste heeft het ook gehad. Helemaal als ze weer wakker worden en dan in paniek zijn. Knuffel hem maar extra, hoe gaat het nu met hem?

Hier zijn de 2 oudste ziek. Hoesten, hoge koorts, last van de keel enz. Straks even met ze naar de huisarts. De middelste heeft een tijdje geleden longontsteking gehad en nu lijkt het weer verdacht veel op wat hij toen had. Was over de longen toen niet te horen maar wel te zien met de foto die hij daarna moest maken in het ziekenhuis. Lijk de laatste tijd wel een abbo te hebben op de huisarts.

Met e.vi moeten we begin juli naar de kinderarts en dermatoloog voor haar exceem. Komt steeds terug binnen 1 week ondanks smeren en afbouwen.

Deel Deze Pagina