Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

fijn nieuws nathalie!

En wat schrikken ei. Fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien.
    ik heb bij Tim ook bloedverlies gehad. Het was zelfs meer dan ik had tijdens de miskraam in 2011 dus we gingen er niet vanuit dat het goed was blijven gaan. bijzonder he!
    wat is de uitgerekende datum?

hier gaat alles eindelijk een beetje goed. Heel eerlijk gezegd pas sinds dit weekend hoor. na het wekenlange huilen en pijn wist hij, toen dat over was, niet meer hoe hij zelf moest gaan slapen omdat hij steeds van uitputting in slaap viel. Vorige week ging dat eindelijk na heel veel gedoe maar sliep hij steeds amper 30 minuten, te weinig dus. Maar sinds zondag slaapt hij minimaal een uur steeds. Heerlijk. Merk dat Fleur daardoor ook beter in haar vel zit. Wij zijn niet meer zo gestrest en we hebben ook weer aandacht voor haar en dat vindt ze ook wel errug fijn ;) (en ik ook!, vond het verschrikkelijk dat ik haar zo moest 'verwaarlozen' :()

vrijdag begin ik weer met werken. Jammer dat het nu al is nu het pas net een paar dagen eigenlijk echt top gaat, maar het is niet anders. Had vanochtend al de generale, had al een vergadering dus moest ze al voor 8 uur brengen, was een uitdaging maar het is gelukt.

2. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Maia...en hoe was de eerste werkdag? Jammer dat je niet langer van de 'goede periode' met verlof kan profiteren. Maar wel fijn dat de goede tijden zijn begonnen nu je weer gaat werken, anders zou t een stuk zwaarder zijn.
    Fijn dat je Fleur nu ook weer meer quality time kunt geven, moet vast een soort emotionele achtbaan voor je zijn geweest.

Ja nu ik het hartje heb gezien ben ik minder panisch als er bloedverlies is, is gelukkig ook een stuk minder tot niet geworden. Ben nu 18/8 uitgerekend maar de echte termijnecho is 28/1 omdat mini2 nu nog erg klein was.

Verder gaat t goed, alleen afgelopen dagen heel veel hoofdpijn en ontzettend moe, kan ik me meer zo goed herinneren van Boaz dat je zo moe bent in het begin. Voor een goed doel :)

3. Maia

Maia Niet meer actief

dat moe zijn dat had ik ook, gewoon aan toegeven voor zover dat kan!

ik vond de eerste dag werken ontzettend moeilijk. zat ook niet in mijn eigen vestiging dus ik liep daar rond van "wat doe ik hier eigenlijk". maar Tim deed het ontzettend goed op het kdv en dat is erg fijn. Vandaag weer gewerkt en het was al makkelijker, lekker bezig zijn en niet meer thuis 'vastzitten'

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ei en curly van harte ladies. super leuk. Curly had ik volgrns
    mij op fb al gefeliciteerd.

Hier ook een nieuwtje ben ook weer zwanger bijna 8 weken en
    we hebben gisteren een echo gehad echt super. Mensen die ik op fb
    Heb ook graag nog ff niks zeggen.

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Danjo": meid van harte, wat geweldig! Wanneer ben je uitgerekend en hoe voel je je? Super dat de echo goed was.

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    7september, erg veel misselijk maar hoort erbij he. Verder
    puilt mn buik erg uit.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Lees nog steeds hier, ook al schrijf ik niet meer mee.

Ei, Curly en Danjo; Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Wat een leuk nieuws zeg. Geniet ervan.

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wow danjo!!! gefeliciteerd! nooit verwacht! je zei toen dat t vanwege je bekken niet nog n keer ging gebeuren. hoop dat je zwangerschap goed verloopt!
    ei en curly, hoe gaat t met jullie?

ik ben erg druk op werk, we moeten nu nog meer flexibel werken, ook voor elkaar invallen. de invallers met tijdelijke contracten worden er allemaal uitgebonjourd....
    deze week werk ik 5 dagen, niet allemaal heel, maar wel veel geregel voor oppas voor mn kids....
    noud is gisteren bij de kinderarts geweest, zijn gewicht blijft erg achter. 9,4 kilo nu met ruim 1,5 jaar....
    hij moet morgen bloed prkken, ze willen m testen op vanalles. gluten, allergie, afweer... ook weer terug naar de kno, zijn keelamandelen zien er niet goed uit. we wachten wel weer af.
    Tess is gisteren op haar nieuwe school wezen kijken, was n open dag. ze vond het erg leuk! in de kleuterklas ging ze al mooi spelen met de buurkids. dus komt vast goed straks in oktober!

jullie ook al aan t kijken naar scholen?

9. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik lees ook nog af en toe mee :) wat leuk weer zoveel zwanger van de oktober2009 mama 's
    Danjo,curly,blijei gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

10. Maia

Maia Niet meer actief

@danjo: van harte gefeliciteerd!

en Rose: ook van harte :) wat fijn!

@school: we hebben het inschrijfformulier hier al in een envelop liggen. 90% kans dat ze naar die school gaat, maar we moeten voor de vorm nog bij een andere school kijken, al denk ik niet dat die het gaat worden, maar toch, wie weet verrassen ze ons. Ik vind hem te groot namelijk, dus het overige aanbod moet wel super zijn willen we daarvoor kiezen.

hier alles goed. Tim gaat eindelijk echt goed, ik ben bijna de 6 weken huilen vergeten. Bijna he ;) want dat gaat nooit meer uit mijn systeem, de pijn en verdriet die hij gehad heeft. Maar nu is het een heerlijk knulletje.
    Fleur gaat ook goed nu, ze is wel erg lastig, maar het zal deels de leeftijd zijn en deels de situatie met Tim waardoor zij flink ondergesneeuwd is geraakt omdat het gewoon te erg was, dus daar moeten we aan werken! Maar goed nieuws, ze is eindelijk zindelijk aan het worden :) heeft nu een week de luier uit en meestal aan het einde van de dag nog een klein ongelukje omdat ze moe is en het vergeet, maar ook niet meer elke dag en verder gaat het super.

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Danjo en Rose, Gefeliciteerd! Echt leuk dat er weer een paar zwanger zijn.

@ school; wij gaan a.s woensdag op de open dag van de school kijken. We zijn er wel uit, maar de school word net in deze zomervakantie afgebroken. We krijgen op de open dag te horen waar de kinderen tijdelijk worden ondergebracht.

@ zindelijk, hier wil het nog steeds niet lukken. Zie mij topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/416181-wil-maar-niet-zindelijk-worden.html

@ groeikrampjes, het is even weg geweest. Maar ze krijgt weer last van groeikrampjes. Alweer een paar nachten wakker geworden dat ze weer pijn heeft in haar handen en voeten.

@ ziek, hier zijn we ook nog eens allemaal flink ziek. Emma begon vorige week vrijdagnacht met overgeven, daarna tot en met donderdag flinke koorts gehad. Ze knapt op, maar hoest nog flink. Ik begon woensdag met overgeven en nu alweer een paar dagen koorts en Mees voelt zich ook niet echt lekker. Dus wij pakken nog even het griepvirus mee waarschijnlijk.

Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Wat leuk dat er zoveel okt-mamas zwanger zijn :)

Danje en Rose jullie ook gefeliciteerd!

@Nath. balen dat ze weer pijn heeft. Hoop dat t snel stopt en dat ze niet haar hele groeiperiode last van heeft. Heeft de arts daar iets over gezegd? Beterschap voor jullie allemaal.

@Maia, goed van Fleur hoor, bijna zindelijk. Hier nog niet, maar we zijn er ook nog niet genoeg mee bezig. Zo blij voor je dat t goed gaat met Tim. Ben je weer gewend aan het werken?

@Ellen, duim voor jullie dat er een goede oplossing/verklaring is voor de groeiachterstand en dat je niet te veel medisch gedoe moet doorstaan. Fijn dat Tess het zo leuk vond op school. Balen van je werk,, ik merk t bij Boaz zn opvang, heel veel wisselende leidsters.

@scholen, wij waren ruim een half jaar geleden al te laat bij de scholen. Overal wachtlijsten ;). Maar nu gelukkig wel een kleine school in de buurt gevonden waar hij terecht kan.

@lastige fase...ik hoop echt dat het een fase is. Boaz kan sinds 2 weken echt het bloed onder mn nagels vandaan halen. Dan word ik boos en wil bijvoorbeeld dat hij me aankijkt, gaat hij heel opvallend weg kijken! Of dan gaat hij heel dramatisch huilen, ik weet dat hij dan aan t neppen is maar heb echt geen idee wat ik daar dan mee moet.

13. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden,
    ik weet niet of jullie mee nog kennen, maar heb ook een tijdje met jullie meegeschreven. Bij deze wil ik jullie even laten weten dat ik op 24 januari ben bevallen van een gezonde jongen. Zijn naam is Collin.

succes iedereen!

groetjes Noa

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Noa

Natuurlijk ken ik je nog. Van harte met Collin. Hoe is de bevalling verlopen? En hoe reageert Yara op Collin? Gaat alles goed met jullie?

Geniet van jullie kraamtijd!

15. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bevalling was een geplande keizersnede, bij Yara was gebleken dat mijn beken inwendig te smal is en de kindjes er dus niet via de normale weg uit kunnen, van de keizersnede. Wel heel raar hoor dat je je in de ochtend meld in het ziekenhuis in de wetenschap over een paar uur je kindje in je armen te hebben.
    De start van Collin was moeilijk, hij had wat extra zuurstof nodig om de schok van de plotselinge geboorte te boven te komen,maar gelukkig trok hij goed bij. Na 4 dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben, zijn we sinds zondag lekker thuis.
    Yara is volgens mij wel gek op haar broertje, maar vind het ook wel spannend. Moeilijk dat mama nog niet heel veel kan en dat haar broertje erg veel aandacht krijgt. Maar ze is wel een super trotse grote zus.

Collin is erg lui, slaapt heel veel en is soms met moeite wakker te porren voor een voeding. Vandaag zelfs met de kraamhulp een natte koude washand over zijn gezicht gehaald, maar hij huilt even en slaapt weer verder, dus dat moet nog even goed op gang komen.

Verder genieten we zoveel mogelijk!

16. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Noa80 gefeliciteerd met jullie zoontje :)

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Noa; gefeliciteerd!

Wij zijn vandaag op de open dag geweest bij de school waar Emma eind oktober heen gaat. Ze vond de dag helemaal geweldig zei ze vanmiddag. Want ze had zooooo leuk op school gespeeld met nieuwe kindjes.

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Noa, gefeliciteerd met de geboorte van Collin!!!heel veel geluk samen!!!

Nathalieh,wat fijn dat Emma het zo leuk vond op school! Ff geduld nog....hihi

19. Maia

Maia Niet meer actief

hoe is het hier dames?
    @nathalie: hoe gaat het met zindelijk worden?

wij hebben Fleur van de week ook definitief ingeschreven op een school. We twijfelden tussen 2 scholen, een hadden we al bekeken en een erg goed gevoel over, maar toch ook naar andere school gegaan. op zich, verhaal en school was goed, maar we hadden er toch een vaag gevoel bij, dus toch voor eerste school gekozen.

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Wij hebben tess ook ingeschreven. We kunnen t schoolplein zien vanuit t zolderraam, dus lekker dichtbij!
    Hebben jullie ook n ( of meer) vroege vogel? Tess en noud zijn altijd voor half 7 wakker....pffff heb n nachtlampje met tijdschakelaar nu, en dat helpt. Hoop dat t lukt om steeds iets uit bouwen. Blijft jammer dat ik ze twee keer in de week om 6 uur uit bed moet halen omdat ik vroeg moet werken...lastig!

Deel Deze Pagina