Hier hadden we vorig jaar Evi al ingeschreven voor de basisschool en de bso. Hier kan dat rond de tijd dat ze omstreeks 3 worden. Hier verschilt het. Soms zijn ze erg vroeg wakker (lees rond 5.30/6.00 uur) dan weer om 6.30/7.00 uur (7.00 uur vind ik nog wel te doen, kan toch nooit erg lang blijven liggen zelf), maar heel soms is het ook 7.30 uur. Kan er geen pijl op trekken. Ik moet ze ook 2 dagen in de week om 6.15/6.30 uur uit bed halen (ma en do). Dus ik denk dat dit ritme er ook wel in zit bij de kids. Evi heeft er een handje van tegenwoordig om heel vroeg te moeten poepen, en daarna gaat ze vaak niet meer slapen (heeft een potje op de kamer). Soms ben ik jaloers op kids die lekker lang kunnen uitslapen haha.
Hier is Emma ook altijd rond half 7 wakker. Maar dat komt omdat haar vader altijd dan opstaat om naar zijn werk gaat en ze dan altijd wakker word om hem uit te zwaaien. Ze zit in het weekend ook in dat ritme en slaapt dus ook niet langer uit. Heel soms is het rond 7 uur. Maar op zich vind ik dat niet heel erg omdat ik zelf het wel lekker vind om vroeg op te staan. Alleen zondags vind ik het soms wat minder als we wat later dan normaal naar bed zijn gegaan. Emma begint nu eindelijk een beetje zindelijk te worden, maar we doen het rustig aan. Sinds vorige week wilde ze ineens weer op de wc plassen, maar wel haar luier aanhouden. We hadden dus met haar afgesproken dat ze de luier aan mocht houden en dat ze bij elke plas een sticker kreeg. Bij 25 stickers kreeg ze haar cadeau wat al weken op de kast klaar stond. Van het weekend had ze dus de kaart vol en was ze dolblij met haar cadeau. Nu heb ik met haar afgesproken dat als ze een hele dag zonder luier loopt dat ze 's avonds een sticker krijgt en bij 25 stickers ze weer een nieuw cadeau krijgt. Daar houdt ze zich goed aan en loopt nu dus zonder luier. Alleen wil ze absoluut een luier aan als we weg gaan en dat mag ze dan van mij. Ze is gewoon ontzettend bang om in haar broek te plassen. En poepen doet ze nog steeds niet op de wc, maar daar heeft ze zelfs in de luier moeite mee, dus dat laten we nog maar even zo.
noa gefeliciteerd!!!! hier hk ook nog niet droog, wel geeft ie sinds 2 dagen aan dat hij moet plassen dus er zit voor uit gang in eindelijk en dan te bedenken dat j voor zijn derde droog was dag/nacht basisschool zijn we nog lang niet over uit hoe het er nu uit ziet kan h niet naar een reguliere basisschool zijn taalachterstand is nog te ver. wij gaan nu eerst naar een audiologische centrum om te kijken hoe het met zijn gehoor is en 1Q . zijn broer heeft een vorm van asperge hij gaat die kant ook op alleen heeft ie last van zijn taal achterstand dus komt het er niet uit. ik hoop en bid dat hij wel naar de basisschool kan waar ook j op zit maar alles nog afwachten dus
@zindelijk, Yara is al een tijd zindelijk, dag en nacht. Deze zomer ging ze als ze in het potje zat, zelf op het potje, maar toen het weer slechter werd en we weer veel binnen moesten zijn, toch maar weer een luier om, maar we wisten dat ze het kon. Ergens in september hebben we tegen haar gezegd dat het grote meiden dag was en grote meiden hebben geen luier. Die dag een paar ongelukjes maar daarna een stijgende lijn. Vrijdag de eerste dag zonder luier en zondag al zonder ongelukjes mee naar Ikea. Wel nog 's nachts een luier om maar die bleef meestal droog. Na 3 weken zei ze ik wil geen luier als ik ga slapen. Dus maar gedaan en vanaf dat moment ook in de nacht droog. @ Basisschool, Wij hebben Yara een paar weken geleden ingeschreven en wachten nog op de bevestiging. De BSO is wel geregeld. Collin doet het super, hij groeit inmiddels goed en Yara is dol op haar broertje. Ook slaapt hij al geregeld na de laatste fles door tot ongeveer 07.00 uur, dus dat is helemaal super!
Fokje: ik zag dat jouw kiddo ook een taalachterstand had. Hier onze middelste. Iq is normaal tot iets hoger, maar forse kloof tussen iq en spraak/taal. Nu is voornamelijk het probleem gebied de articulatie en dat hij dicht slaat op school. Mijn middelste wordt morgen 5 en gaat dus al 1 jaar naar het basisonderwijs. We zijn al bezig vanaf dat hij 2 a 2,5 was. Dus nu zo'n ruim 2,5 a 3 jaar. Veel naar het audiologisch centrum geweest (dat is pas net voordat hij naar de basisschool ging), logopedie al ruim 2 jaar, kno arts voor buisjes en ook tevens neusamandelen weg gehaald. Nu dus eindelijk een indicatie gekregen voor cluster 2 onderwijs. We kunnen nu kiezen tussen rugzakje op de huidige school of speciaal onderwijs. We gaan waarschijnlijk kiezen voor het laatste. Maandag een rondleiding op de school. Maar er gaat dus een hoop aan vooraf. Succes ermee. Weet wat het is en hoe het voelt. Zindelijk: hier begon E.vi net voordat ze 2 was dat ze op het potje wilde. We hebben het langzaam gestart. Eerst na het avond eten luier uit totdat ze ging slapen. Toen dat goed ging voordat we s'avonds gingen eten de luier uit totdat ze ging slapen. Daarna weer uitgebreid. Poepen was moeilijker dat heeft een tijdje geduurd. Bleef goed gaan en iets nadat ze 2 was was ze overdag zindelijk. Een paar maanden later ook s'nachts. Ze heeft af en toe nog wel eens een ongelukje. Maar dat wordt ook steeds minder. Nu is het voornamelijk als ze net te laat is. Vind ze verschrikkelijk als ze in haar broek plast. Nu gaat ze ook zelf naar de wc om te plassen. We hebben er een krukje staan en daar gaat ze dan op staan. Noa: heerlijk dat het bij jullie zo goed gaat. En wat kan je ventje lekker slapen zeg!
Hee meiden Hier alles goed De basischool hier is ook 2 min lopen eind van de straat ideaal Eva is vanaf 2 jaar poepzindelijk en sinds de zomer vorig jaar helemaal zindelijk. Hier zit madam echt sinds 2 weken in een kattekopfase pfff erg vermoeiend niks is goed alleen wat in haar straatje past. Als ik iets vraag dan is het nee of ik wil dit en dan zeg ik nee dan word ze pist haha hoop dat het maar een fase is en ze weer een beetje gezellig word. Mama van Jordy gefeliciteerd Gelukkig hier wel een uitslapertje.
Hey allemaal.. Hier ook weer een keer... M.aureen is ook al een tijdlang overdag zindelijk en tussen de middag in haar schoonheidsslaapje ook Poepen durft ze niet goed, maar gaat vaak toch op de wc. @Mvj en fokje, zijn de keelamandelen van jullie kindjes weleens nagekeken? Dat was bij M.aureen 1 van de oorzaken voor taalachterstand. Praten deed pijn omdat de keelamandelen dan tegen elkaar aan kwamen. Nu ze eruit zijn en ze logopedie krijgt, gaat ze hard vooruit.
Helemaal trots op mijn meisje vandaag. Ze loopt nu steeds zonder luier, maar als we weg gaan wilde ze nog steeds een luier om en omdat ze zo bang was dat ze in haar broek zou plassen deden we dat ook. Vandaag heeft ze haar luier uit gehouden toen we voor een uurtje naar de sport gingen en we daarna gelijk door gingen voor boodschappen. Pas toen we de boodschappen in de auto gingen laden, zij ze dat ze moest plassen maar omdat dit nergens kon heb ik de luier aangedaan. Ze moest ook poepen zei ze en dat durft ze echt nog niet op de wc. Ze zei dat ze thuis wilde poepen, dus ik zei tegen haar dat ze dan wel nog even de luier aan mocht houden. Thuis aangekomen ging ze ook vrijwel direct poepen en toen ze klaar was zei ze zelf dat de luier nu weer uit kon en ze zonder kon. Later toen ze 's middags nog een keer op de wc plaste zei ze ineens; en nu moet ik nog leren poepen op de wc. Dat vond ik weer enorm lief en ben zo trots op haar dat na maanden angst en drama ze nu zo knap het volhoudt en doet.
mvj bedankt dat je dit hebt gedeeld, vind het toch moeilijker dan ik soms denk vooral dat hij straks misschien toch naar speciaal onderwijs moet maar ik besef goed dat ik goed naar hendrik moet kijken hoever hij is. hij gaat nu wel met sprongen vooruit maar voor anderen moeilijk verstaan baar vooral als hij spontaan wat verteld, als we ergens over praten waar we weten waar hij het dus over heeft volg je het wel. knuffelkonijn hendrik heeft zijn keelamandelen nog neusamandel was binnen 3 maanden weer aangegroeid en buisjes zijn er inmiddels weer uit wij moeten vrijdag weer op controle bij kno arts dit gebeurd nu om de 6 weken tot nu toe vinden hun het niet nodig
oke sinds 1 maart gaf hendrik het aan met plassen en hij is nu sinds dien gewoon droog gaat zelf naar de pot! ook snachts is ie droog alleen poepen doet hij in de pamper broekjes. hij blijft een vreemde sjaak!!! de pedagoog van school/gemeente was hier en we hadden het over zindelijkheid, de beste mw gaat weg hendrik komt bij me en zegt "pamper uit" en hij is direct droog !!!!
Wauw!mag je trots op zijn!!! Tess is sinds augustus zindelijk overdag, en nu al n paar dagen snachts droog. Gisteren te horen gekregen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen in de organisatie waar ik werk....(kinderopvang) dus spannende tijd.... bah.
goed hoor fokje! hier nog een meisje dat alleen dagzindelijk is, 's nachts wisselt het of de luiers wel of niet droog zijn dus daar wachten we nog even mee @ellen: wat een nare spannende tijd zeg
@ ellen, wat een vreselijk periode. Hier ook overdag nu een droog meisje. Behalve vorige week toen ze zo ziek was. Toen had ze het echt niet onder controle. Maar sinds gisteren weer overdag zonder luier en dat gaat goed. Regelmatig is ze 's nacht droog, maar niet altijd dus ook voor de zekerheid gewoon maar nog de luier om.
@Ellen, balen dat je nu een onzekere tijd krijgt. Duim voor je dat je kan blijven. @Zindelijk, leuk dat het goed gaat met de meeste kids. Hier sinds 3 weken overdag. Op de kov ook zonder luier middagslaap maar thuis nog niet. Weet dat iedereen erover klaagt maar ik kijk zooooo uit naar de zon. Echt genoeg van de kou.
Jee ei! Al bijna op de helft!!! Een broertje voor Boaz....super!!! Hoe voel je je? En idd....die kou mag nu wel richting noordpool.... De onzekerheid is killing hoor....bah. ik werk er bijna 11 jaar, en waarschijnlijk gaan de mensen die t kortst in dienst zijn er het eerst uit, maar je weet maar nooit...afwachten dus!
inderdaad ei, hoe voel je je? En ik wil nu ook wel zon hoor, lekker wandelen zit er niet echt in met de kids, ik vind het veels te koud (vooral voor mezelf ) @ellen: gebruiken ze het afspiegelingsbeginsel bij ontslag? dan hangt het er natuurlijk vanaf of jij de laatste in je leeftijdsgroep bent en kan het ondanks dat je er al 11 jaar werkt tegenvallen. Als ze echt op last in, first out werken zou misschien wel fijn zijn want dan is 11 jaar veel natuurlijk. maar toch, erg spannende periode.
We weten niet precies hoe t gaat lopen...maar in mijn leeftijdscategorie ben ik zeker niet de laatste. Er zijn er nog veel na mij gekomen. Gaat het volgens dienstjaren? Of volgens vast contract? Geen idee....onzekere tijden....
@Maia en Ellen, voel me heel goed. Wel meer moe maar verder geen kwaaltjes. Vind het toch een groot verschil met de 1e keer, soms 'vergeet' ik bijna dat ik zwanger ben. Dan voel ik me meteen schuldig naar mini2...nou ja de liefde is niet minder natuurlijk. Gelukkig 20wkn echo allemaal goed, Boaz was mee en vond t heel interessant. Was leuk. @Ellen, hebben ze wel een idee gegeven wanneer jullie wat te horen krijgen of is het allemaal onduidelijk? Lijkt me echt een vervelende tijd voor je. Iedereen alvast leuke paasdagen gewenst, nog leuke plannen?
Zindelijk naomi al erg lang. Noa gefeliciteerd! Ellen gaat juist super met mn bekken etc nergens last van.
Echt super dat t zo goed gaat met je danjo! Met Naomi ging je zwangerschap niet van n leien dakje toch? Geniet ervan!