Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Zijn er ook al kindjes wezen wennen op school? Bij Emma duurt het voorlopig nog even. Die gaat pas begin oktober wennen, ik ben zeer benieuwd. Volgende week maandag al wel een gesprek op school.
    Vanmiddag met Emma naar de neuroloog toe. Zij heeft al heel lang af en toe krampjes in haar handen en haar voeten. Maar de laatste tijd word het alleen maar erger. De huisarts denkt aan groeistuipjes, maar wil het toch voor de zekerheid beter na laten kijken omdat Mees in zijn jeugd Bechterew heeft gehad en ik Fibromyalgie heb. Maar het is wel zielig want ze word regelmatig krijsend 's nachts wakker omdat het dan zo zeer doet en ook als ze aan het spelen is of op de nek zit dan kan ze ineens gaan huilen omdat het zo'n pijn doet. Is echt zielig om te zien. Hoop maar dat ze er iets aan kunnen doen.

2. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    De neuroloog kon niets vinden wat op reuma of iets anders neurologisch de pijn kon verklaren. Dus zij denkt dat het echt groeipijn is wat ze op dat moment heeft. Wel worden we door gestuurd naar de oogarts omdat de neuroloog ontdekte dat haar linkeroog niet ver genoeg mee kan draaien met kijken. Ze vond het raar dat dit met de ogentest van het consultatiebureau niet opgemerkt is. We kunnen 25 september bij de oogarts terecht, ik ben dus benieuwd wat eruit komt.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Hallo allemaal!!
    Alles bijgelezen na mn laatste post, toch nog redelijk druk hier! Leuk!
    Sjee... 4 jaar geleden was t hier drukdrukdruk. Wat heb ik vaak snachts of smorgens vroeg lekker zitten kleppen hier met mn dikke buik... al die beebjes die geboren werden, de namen, de bevallingen. Ik vond t zo bijzonder om dat op t forum te delen en mee te beleven!

En nu gaat de okt '09 lichting ( bijna )naar school...
    Tess krijgt woensdag haar juf op huisbezoek. Ze vindt het leuk, maar is er niet heel druk mee. We zien wel hoe het gaat lopen.
    Wij zijn afgelopen juni getrouwd. We hebben n bijzondere dag gehad. Wat geweldig om met al je dierbaren zo'n dag te beleven. En dan onze kleine schatten erbij... prachtige dag.

Josien, hoe gaat het met jou? Verschrikkelijk lijkt t me om dag in dag uit pijn te hebben... hoe gaat t met Sam op school? Zien ze hier op school ook iets aan hem? Net als op de psz?
    Ei, hoe gaat het met Noam? En hoe vindt Boaz het?
    Nathalie, wat naar dat Emma soms zo'n pijn heeft... en vreemd dat ze op het cb niks aan haar oog hebben gezien. Benieuwd wat de oogarts zegt!
    Maia, hoe gaat het op je werk? Vind je je nieuwe functie leuk??
    Fokje, hendrik al wezen wennen?

Op mijn werk is nu wat meer rust. T gaat gewoon echt niet goed in de kinderopvang, het blijft afwachten...

4. Maia

Maia Niet meer actief

Haha ja inderdaad, 4 jaar geleden was het hier 's nachts erg druk inderdaad.

Fleur gaat aanstaande dinsdag beginnen met wennen.

@nathalie: wat vervelend voor haar allemaal zeg. Hopelijk komen ze er bij de oogarts toch achter wat er is enz.

@ellen: gefeliciteerd

Hier alles goed, ze is al helemaal klaar voor school al vind ze het toch wat spannend. Mijn nieuwe functie is erg leuk, heb het naar mijn zin. Weet alleen nog niet trouwens wat we haar geven voor haar verjaardag.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja raar is het eigenlijk dat het al zo lang geleden is weer......het is echt wel heel snel gegaan!

Zijn jullie kinderen er ook zo aan toe?

Megan die is er echt helemaal klaar voor. Heel veel vriendjes van psz zijn haar al voor gegaan en die ziet ze dan als ze gaan buiten spelen en dan wil ze bij hun blijven.

Gister heeft ze voor het eerst haar naam helemaal na geschreven. Ze schrijft al een tijdje de M maar nu dus haar hele naam. Het gaat in ene zo snel.
    Ze kleurt binnen ge lijntjes en ze maakt puzzels van 100 stukjes met maar een klein beetje hulp.
    Ze kan zichzelf helemaal aan en uit kleden.
    Ze word echt zo groot nu :D

7 Oktober gaat ze officieel beginnen en dan word ze 9 Oktober 4 en dan heeft ze vrij ivm studiedag op school. Wel leuk want dan vieren we het op die dag voor de opa's en oma's
    En in het weekend voor de vriendjes en vriendinnetjes. Zo'n zin in.

Verder heel erg goed. Megan gaat nu naar pre-ballet en ze vind het heel erg leuk. Ook met Suzannah gaan we naar mama-peuter dans en zij vind het ook geweldig!

We gaan ons huis te koop zetten en hopelijk snel wat groter wonen.

Met Suzannah gaat het ook allemaal best heel goed. Het is wel een enorme kluns en valt heel erg veel. Het is vaak net alsof ze even een sec. geen kracht meer heeft in haar benen en dan is ze weg. Gelukkig nog nooit iets geraakt maar laatst gebeurde het op de trap en ik kon haar nog net vangen. We doen niet anders met haar als met Megan maar helaas merk je echt wel dat ze anders is. Ze ontwikkeld zich gelukkig verder wel helemaal normaal alleen is ze wat slap hier en daar ;)

Hoe gaat het met jullie?

6. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur vond school erg leuk, ze begon zelfs te huilen toen ik haar kwam ophalen want ze wilde nog niet mee.

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hihi maia, beter dan huilen als je weggaat toch???

Tess was niet echt onder de indruk van haar juf... zat gewoon te spelen en ook n beetje te zeuren... nou ja, we zien wel hoe ze het gaat vinden. 9 okt voor t eerst wennen!

8. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Vandaag met Emma bij de oogarts geweest. Emma blijkt dus een aangeboren oogafwijking te hebben. Er is een spier in haar oog wat of verlamd is of niet doorloopt in haar oog waardoor zij het linkeroog niet ver genoeg mee kan draaien zoals het hoort. Omdat het aangeboren is heeft zij zichzelf al de techniek ontwikkeld om haar hoofd zo te draaien, zodat ze het toch goed kan zien. Het heeft geen gevolgen voor later. Al zal ze waarschijnlijk wel vroeg aan de bril moeten, maar daar waren we eigenlijk wel al op voorbereid. Maar om uit te sluiten dat er niet meer met de spieren in haar ogen aan de hand, moet zij 10 oktober een heel lang en uitgebreid onderzoek en uitgebreid ogentest ondergaan. Laten we maar hopen dat dit positief uitpakt.

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hey dames! Wat is de tijd snel gegaan! Dit was de maand dat we allen in spanning zaten en nu de meeste al een kindje in hun armen hadden en sommige nog even geduld moesten hebben. En nu 4 aar later alle kindjes alweer naar school! Noa vind het echt heel leuk op school maar is ook echt heel boefig, ze moet nog echt wennen aan het groepsverband en luisteren hihi en wat is het stil in huis na de tropenjaren, jullie snappen wel de beentjes omhoog hier ;) nee maakt altijd wel plaats voor iets anders. Gefeliciteerd iedereen!

10. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Ei, gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Hoe gaat het nu?

Nathalie, wat slecht van t cb dat ze het niet opgemerkt hebben!

School, Britt is voor de herfstvakantie 3 keer wezen wennen, ze is gister 4 geworden en mag na de herfstvakantie echt beginnen. Ze was er echt aan toe, ze doet het super. Juf vond haar een aanwinst voor de klas en een heerlijke meid!

Broertje, Britt heeft in juni een broertje gekregen. 3 weken te vroeg is onze zoon Luca geboren. Heerlijk mannetje. Britt is stapelverliefd op hem en gelukkig niet jaloers. En nu Britt naar school gaat, ben ik druk met hem.

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    allemaal gefeliciteerd met jullie (bijna) 4-jarige schatjes!

Tess neemt morgen afscheid van het kdv, vrijdag is ze jarig. hier is het deze week herfstvakantie, dus maandag kan ze meteen fris van start op school!

veel van jullie volg ik ook via facebook, zo leuk!

wat geven jullie jullie kleuters voor cadeau? Tess krijgt een fiets. een roze prinsessenfiets... hihi

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Curly wat leuk een zoontje erbij! Gefeliciteerd. Fijn dat het zo goed gaat.

Hier gaat het goed met de 2 mannetjes. Ik iets minder vanwege bloedarmoede en schildklier die er deels mee is gestopt. Maar met pillen gaat t al een stuk beter.

Boaz is zondag jarig en vandaag laatste dag creche en dan maandag echt naar school. Ik moet wel wennen aan de nieuwe tijden en ophalen en studiedagen enzo hoor. Ga maar kalenders en hele roosters bij houden ;).

Sylvia voor jou zal t helemaal anders zijn na 6 jaar geen peuter meer in huis. Wat heb je toch een prachtige meiden, alle drie zo knap.

Ellen, zag de mooie prinsessenfiets en haar trotse hoofdje op fb. En ook hier, gefeliciteerd!

13. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Dank je wel ei! Jij ook gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!! Ik weet nog dat je toen schreef dat je ook voor tweede gingen, leuk dat het snel na ons gelukt is.

Mooie fiets Ellen. Hier ook een fiets gegeven.

Vraagje: zouden jullie willen stemmen op mijn kids. Is op een andere site, maar zou super zijn als we nog wat stemmen kunnen binnenslepen. Thnx!!

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Ik heb gestemd!!!
    Zo. Ff dagje rust, morgen vieren we Tess' verjaardag voor familie en vrienden.
    Tess was ZO jarig gisteren! Superleuk!

Mama's van meisjes: ervaring met Pinypon? Ik wilde echt Meisjesspeelgoed voor tess, pinypon leek mij wel leuk. Wil dan meerdere dingen van 1 soort, zodat ze niet van alles wat heeft
    Er is zoveel te krijgen, soft spots, my little pony, enz enz.
    Fijn weekend!

15. Maia

Maia Niet meer actief

(nog) gefeliciteerd allemaal.

Fleur zit alweer 3 weken op school en heeft nu een weekje herfstvakantie. Maar ze heeft het ontzettend naar haar zin. Voor haar verjaardag heeft ze een karaokeset gekregen.

16. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Ellen!! Thnx. We moeten nog 18 stemmen te winnen!
    Britt had trouwens ook een fiets voor haar verjaardag gekregen.

Alle mama's gefeliciteerd!!! Toch een bijzondere mijlpaal!

17. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    yara vandaag ook voor het eerst naar school geweest, ze heeft het super naar haar zin gehad. De vrijdag voor de herfstvakantie werd ze 4 en moest ze dus de hele week nog wachten en toen had haar school gisteren ook nog eens een studiedag dus nog een dag langer wachten.
    Inderdaad wel wennen met al die tijden en Collin zijn schema er tussendoor proppen. Maar goed vandaag is dat gelukt en het word waarschijnlijk alleen maar makkelijker

Ze heeft trouwens tiptoi en een heleboel lego friends voor haar verjaardag gehad!

Deel Deze Pagina