Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ellen en Danjo van harte met de meiden!!

Hier een slechte nacht gehad, Elise heeft gisteravond de hele avond gehuild en kwam vannacht ook een keer of 5 (dat ik gemerkt heb). Ze heeft blaasjes op haar tongetje en kan daardoor niet eten en duimen = niet slapen :/ Daarnaast heeft ze ook last bvan algehele malaise, rare luiers, keelpijn etc. Hoop dat het snel over is! Morgen om 9 uur mogen we naar de HA, maar hoop dat het dan niet meer nodig is! Iemand tips om de pijn in het mondje te verzachten?

2. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Ellen, gefeliciteerd! Wat een leuke foto. Was vast een vermoeiende nacht, maar heerlijk om weer een pasgeboren kleine in je armen te hebben.

@ Danjo, gefeliciteerd! Heb je het allemaal nog op tijd voor mekaar kunnen krijgen.

@ MvJ, leuke foto's van het proeven van de taart en zag er mooi uit en zo te zien moet hij lekker gesmaakt hebben.

@ Maia, helaas blijf je dus toch weer tobben met je gezondheid

@ Curly, jeetje wat is julli meisje verwend!

@ Luna, hoop dat je gesprek vandaag toch wat opluchting geeft en je wat kan helpen om je een ritme te geven.
    Werkt je baas wel goed mee met je halve dagen?

@ alle zieke baby's, beterschap en sterkte. Je kan wel merken dat de R in de maand zit.

Hier nog steeds keelpijn en flink aan het hoesten geweest vannacht. Overdag gaat het hoesten gelukkig stukken beter.
    Vanmiddag naar een vriendin op visite die nog 3 weken te gaan heeft voor zij gaat bevallen.
    Vanavond condeleren, de vader van mijn collega is overleden vorige week aan kanker.

3. @Odess, misschien een ijsje geven? Of ijsklontje?
    Vervelend zeg dat ze zo ziek is!

Sloppy, hoe is het met Megan?

Wapa, hoe is het met Larissa?

4. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Ellen;wat een heerlijke foto!!!Geweldig dat koppie!

@Odess;ach arm meisje beterschap!

@nathalie;fijne middag!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @odess: Beterschap voor je meisje! Klinkt heel erg naar. Heb je al een waterijsje geprobeerd? Dat verdooft de tong en krijgt ze ook vocht binnen.

@NathalieH: Fijne middag en sterkte vanavond!

@maia: fijn ide gebroken nachten! Ik hoop dat de kiesjes snel door zijn.

@Mvj: mooie taarten en leuke foto's! Je meisje zat de smullen :D

@ellen: Vermoeiend maar wel heel leuk dat je vriendin belde! Gefeliciteerd met je meisje!!

@curly: WOW wat is ze verwend! MEgan heeft dat fietsje in het rood :D

@joenka: Beterschap voor je mannetje!! Ik hoop dat hij snel weer opgeknapt is!

@Wendelaa: Dat klinkt als een hele ware nacht! Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Hier net weer terug van de HA, Megan heeft nog steeds diarree en haar luiers nemen steeds meer af..
    Vanmorgen woog de eerste nog maar 150gram (vorige week nog 350gr) ook overdag komt er steeds minder uit en als er wat in zit is het diarree.
    Ze drinkt wel iets beter al maar het houd niet over.
    Ook gaat ze steeds meer slapen dus het gaat echt niet goed.
    De HA is ook bang dat als het niet snel beter gaat dat we toch weer naar de KA moeten.
    We moeten nu haar ontlasting opvangen en naar het lab brengen en kijken wat daar uitkomt......

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #506 MamavanJordy, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010
    Beterschap voor alle zieke kindjes.

Hier is ons meissie vandaag echt 1 jaar geworden!

Reageer later meer.

Even een vraagje: doen jullie al aan sinterklaas dit jaar of weer? Wat halen jullie voor de kids?

Ik vind het namelijk echt moeilijk. Het is onze derde natuurlijk al dus veel speelgoed gaat hier door. Het enige is wat ik nu bedacht heb zijn poppen enzo iets. Maar is meer voor iets ouder dan. Kleren en zo, dvd. Maar die krijgen de jongens ook al. Dusse tips zijn welkom.

En heb nu weer 1 bv voeding af laten vallen. Ik kolf nu maar 1x nog en dan alleen s'morgens. Had gisterenavond voor het eerst niet meer gekolfd en werd vanmorgen wel wakker met iets of wat stuwing en er kwam zo 190 cc vanaf haha (2 borsten). Normaal kolfde ik s'morgens zo'n 130 cc. Deze ochtendvoeding ga ik wel langzaam afbouwen want anders krijg ik weer verstopte melkkanaaltjes of een borstonsteking. En daar zit ik echt niet op te wachten!

VRAAGJE2: hoeveel melk drinken jullie kids nog? Ik vraag me af of Evi niet teveel krijgt. Ze drinkt s'morgens nu een fles halfvolle melk van 170 cc met 3,5 schep avondpapje erin van Nestle. Rond 11.15 uur krijgt ze weer een fles halfvolle melk van 170 cc met 3,5 schep avondpapje erin. En dan S'avonds nog een fles bv van 200 cc. Boterham ging op dit moment niet echt fantastisch omdat ze ziek is dus die heb ik even tijdelijk weg gelaten. Graag jullie advies.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Odess, arm ding.
    Had ze laatst ook al niet blaasjes op dr duimen?

@MvJ, hier wordt Sinterklaas gewoon gevierd.
    Hebben natuurlijk ook Eva.
    Eva krijgt w.s een baby Born, zijn nu in de aanbieding bij de Trekpleister. En dan vraag ik aan mn ouders wat spulletjes ervoor.
    En Tim, tja, dat is moeilijker. T voordeel is, dat we eigenlijk alleen meidenspullen hebben.

De melk, hier ook nog wel redelijk wat hoor.
    smorgens een papfles van 200ml, tussen de middag 150ml en dan savonds weer papfles van 200ml.
    Snachts vaak ook nog 100ml.
    De laatste tijd geef ik m smorgens ook vaak 2 boterhammen en flesje met thee en klein beetje melk.....

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, kleertjes kan altijd, of duplo voor meisjes (hello kitty heeft ook duplo, erg leuk!) of een koffertje met dr naam erop.

melk: hier nu wat minder, smorgens een volle papfles (zo`n 230 cc) na de boterham 150cc. verder niet meer ze krijgt nu om half 6 warme hap en om half 7 een schaal yoghurt. 7 uur ligt ze in bed.
    thnx voor de reacties op de foto!

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja de flessen
    hendrik krijgt sochtends 180 (gewone melk) door de bambix en dan nog 60 warme melk
    12 uur 2 boterhammen en 180 warme melk
    savonds voor de nacht 120/150 of soms 200cc gewone halfvolle melk (is maar net of hij tussen door sap/limonade heeft opgedronken)
    tussen door krijgt hij fruit/koekje en limonade ongeveer 120 maar hij wil liever warme melk
    savonds vlees/aardappelen/groente en vla/yoghurt

ik denk zelf dat hij teveel melk krijgt maar voor de nacht zonder fles nog niet geprobeerd jullie zetten me aan het denken haha

sinterklaas, tja daar doen wij wel aan (jelle word januari3 jaar en heeft het al over cadeautjes) we doen niet veel dingen, zoiezo een leuk boek over de ark van noach al gekocht speelende weg over geloof, verder denk ik duplo voor hendrik en een gereedsschapskistje voor jelle. misschien een grote tractor van beppe maar dat moeten we maar even afwachten ;)

10. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ha ladies.

sorry dat ik weinig post heb het erg druk maar lees wel trouw mee hoor hihi.

sint: hier doen wij er wel aan heb een grote famillie en zijn er echt mee opgegroeid er komt hier ook een piet enz dus ben erg benieuwd het gaat vooral om gezelligheid toch!

ladies ben er weer vandoor kom snel weer efe posten.

sloppy: veel beterschap hoop dat het snel beter gaat!

melk: hier krijgt dylan sochens pap 210cc en smiddags bij zijn brood 210cc en hij drinkt alles op!

maia: las dat jullie nog ziek zijn beterschap meis!

jarig kindjes gefeliciteerd (heb het volgens mij ook al via hyves gedaan maar in iederegeval een fijne dag!

veel liefs jaja

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    jaa nu is ons meisje echt 1. We zitten in slagharen haha. Gisteren top dag gehad.
    ellen mvj jullie ook gefeliciteerd met jullie meiden.

12. Maia

Maia Niet meer actief

Ellen, MvJ en Danjo: gefeliciteerd met jullie kleine meiden!
    Hopelijk hebben jullie een leuk feestje (gehad).

@sint: ja hoor, wij doen eraan. We vieren het sowieso en nu Fleur er is al helemaal :D Fleur heeft bij haar geboorte van mijn oma pop Annabel gekregen en dat schijnt ook een lijn te zijn dus daar koop ik wat kleertjes voor en verder speelgoed.

@melk: hier allang geen flessen meer. Ze krijgt 200 cc melk en 100 cc yoghurt of vla. Ongeveer. Sommige dagen zit ze bij lange na niet op de 300 en sommige dagen zit ze er wat overheen.

nou mijn keelontsteking is voorbij. Al hebben manlief en ik dit weekend waarschijnlijk wat verkeerds gegeten want gisteravond werd hij ziek, ik vannacht. Het gaat inmiddels wel weer wat beter maar blijf gammel.

En Fleur heeft d'r volgende kies door. Dus het diarreeluiers, niet eten enzovoorts heeft daar mee te maken. Ze was net aan het huilen dus kon mooi even voelen hihi. Anders laat ze dat nooit toe.

13. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Danjo, Ellen en Mvj gefeliciteerd met jullie meiden :)

Melk: hier s'morgens een papfles smiddags thee met melk en soms savonds wat warme melk en na avondeten een schaaltje yoghurt, Eva drinkt niet graag gewone melk.

14. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Alweer een paar dreumesen erbij!

MvJ: Hiep hiep hoeraaaa voor Evi

Danjo: Gefeliciteeeeeeeerd met Noami

Ellen: Lang zal ze leven lang zal ze leven voor Tess

15. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    #515 Angel26, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010
    Hey meiden!
    Van harte met de kids he!De verjaardag van onze uk was leuk,
    Alhoewel hij meer buiten zat,omdat hij binnen alleen maar aan het huilen was!
    Maar goed ik wilde even kwijt dat ik zoooooooooo trots ben!!!!!!!
    HIJ LOOPT!
    Eerst waren het kleine stukjes,nu sins zaterdag de hele kamer door!het is zoooo leuk!

Hier begint hij met 1 boterham en dan een flesje yoghi,dan fruithap met wat drinken
    Smiddags 1 of 2 broodjes met melk, ontbijtkoekje,soepstengel enz en drinken,
    een bordje met warm eten en een toetje of fruit en voor het slapen gaan 240 cc
    zonder pap,alleen voeding!
    Hij slaapt nog 2x per dag! En van half 8 tot half 7...

Groetjes loesje

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

MvJ, jij natuurlijk van harte met Evi! Jeetje nog even en dan is er geen baby meer in dit topic!

Hier nog steeds een ziek meisje, hoop dat we de nacht goed doorkomen!

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @odess: ik hoop dat jou nacht beter is geweest als die van mij. Heel veel beterschap voor je meisje!

@angel: wat geweldig GEFELICITEERD!!

@Melk: ik heb van de voedingsdeskundige dat ze na een jaar zo'n 300ml melk per dag mogen (daar kan je ook een gemiddelde van nemen) Verder moeten ze het doen met diksap, roosvicee, thee.

@sinterklaas: die is voor de opa's en oma's :) Wij zullen hier wel een keer haar schoentje zetten maar geen zakken met cadeautjes hoor. Ze snapt er toch geen barst van nog..........gelukkig :)

@maia: fijn dat je keel ontsteking over is.

Hier een hele slechte nacht gehad en sloppyman in niet een keer wakker geweest
    Megan had om 2.30 een hele volle luier en stinken niet te kort!
    Ze had ook dorst (heeeeeel goed!) Dus roosvice stop gegeven, wat volgens mij wel een keer mag gaan werken
    Net om 6.45 weer een hele volle luier en ook weer dorst dus weer haar fles gegeven.
    Haar billen blijven zo steeds stuk gaan helaas. Ik heb al andere billen doekjes van neutral zonder parfum, dit gaat een stuk beter. En de zarqa spray gaat ook heel goed. Ik heb nog een bon liggen daar ga ik nog wel 2flesjes mee halen.
    En ze blijft maar vrolijk! Ja vannacht niet heel erg maar ook niet heel erg huilen, het is ehct ongelovelijk! Ze word wel steeds onrustiger en dat is wel een teken dat ze zich echt niet goed voeld.......
    Maar nog wel lachen en dat vind ik zo knap!
    Wie ben ik dan om te klagen over haar en de situatie?? Ik heb geen buikpijn ik hoef er alleen maar voor haar te zijn en zij doet de rest.
    Ik maakte me van het weekend niet meer zo'n zorgen maar dat doe ik nu wel weer hoor!
    Maar goed als ik het niet vertrouw ben ik de HA en sloppyman hoeft pas vanavond weer te werken dus ik kan straks nog even lekker een dutje doen

18. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@zieke kindjes: beterschap

@angel: wat goed at hij loopt zeg!

hier is alles wel weer goed :) keelontsteking is echt voorbij, voedselvergiftiging heb ik alleen nog maar een vaag gevoel van in mijn maag en ik heb weer heerlijk geslapen. Voor het eerst in een week ofzo. Fleur heeft ook lekker geslapen, die stond alweer gezellig in haar bedje te wachten. Dan staat ze daar echt zo bij het voeteneind te wachten en dan gaan die armpjes omhoog als ze ons ziet. Ze is nu met haar vader mee naar opa&oma. De auto moet voor de apk en de garage is bij hun in de buurt dus ze zijn gezellig een dagje weg. Ik ga zo weer werken.

19. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Goedemorgen dames,

Hier nog steeds een zere keel. Emma ligt nog steeds te slapen. Laat haar nog maar even. Zij was gisteren ook weer begonnen met snotteren dus zal ze zich ook wel niet helemaal zich topfit voelen.

@ sloppy, als ik dat zo eens lees dan vind ik het knap dat je nog niet een inzinking krijgt. Misschien komt dat ook omdat jij ziet dat ze vrolijk blijft. Ik maak me al vrij snel zorgen. Maar denk dat het bij jullie toch wel al iets te lang duurt. Kun je misschien niet eens proberen of je de mening van een andere ha kunt vragen?

@ Maia, gelukkig dat jij je ook alweer wat beter voelt. En dat Fleur lekker geslapen heeft.

@ sinterklaas, we vieren het wel maar kleinschalig. Ik wacht even af hoeveel en wat voor speelgoed ze krijgt voor haar verjaardag en anders krijgt ze alleen kleding van ons. We willen ook niet meer dan € 15,00 doen voor emma en ik heb al voor beide oma onderzetters met foto's van emma laten maken. Nu alleen nog een klein kado voor de opa's zoeken.

Er word er nu 1 wakker dus gaan we haar maar even wat te eten geven.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @maia: Werkse! Lief is dat hé? Als ze je staan op te wachten in bed :D Fijne dag vandaag!

@NathalieH: Ik hoop dat je keel snel over is en dan Emma het niet mee pakt.
    Tja ik was vorige week in alle staten, maar ik ben nu raar genoeg heel rustig...
    Ik was gister bij de HA en die neemt het echt heel serieus en als ik het niet vertouw stuurd ze me direct weer door naar het ziekenhuis. Het was de KA die het niet serieus nam afgelopen vrijdag. We houden alle luiers nu bij en alleen als ze gepoept heeft dan zijn ze tussen de 25 en 50gram........veder tussen de 1 en 15gram dus het gaat niet best zo.
    Morgen kan ik haar poep op kweek laten zetten en dan horen we hopelijk snel meer.
    Als ze haar AB moeten geven dan is er een hele grote kans dat dit via een infuus zal gaan omdat het dan sneller werkt........ik hoop nog steeds dat ze voor die tijd beter is hoor :)

Deel Deze Pagina