@wen een dikke knuffel meid. @mvj ik wou dat ik zolang riley bv had kunnen geven, maar bij mij liep het toen met 3 weken al heel snel terug waar ik flink van baalde, nu bij de 2e ga ik het weer proberen. XXX Gusam
Gusam: balen dat het toen niet langer lukte. Maar het geven van bv is ook een erge gevoelskwestie. Als je je niet lekker voelt of gestrest bent zie je heel snel dat het terug loopt. Maar met de nodige inverstering kan je het dan meestal wel weer opkrikken. Maar dit moet je ook willen dan natuurlijk. Of een lacteatiedeskundige raadplegen. Maar als je je maar voor ogen houd dat je je meissie toen 3 weken het beste van jezelf hebt meegegeven en dat is al een top prestatie en een pluim waard. Hopelijk lukt de bv nu langer dan.
Lieve Wen Een hele dikke knuf van mij!Als je Tim een nachtje uit logeren wil, ik kom zo naar je toe hem ophalen dat weet je! Mvj;Wat goed hoor zo lang bv!En je taart klinkt erg leuk en lekker! Josien;hiephiephoeraaaaaaaaaaaaa gefeliciteerd!Sam en jij jarig!!!En die taart was echt geweldig!!!Vandaag nog een stukje ervan smikkelen?? Odess;kan me voorstellen dat je nerveus bent voor de echo maar spannend!!!
mvj;daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb na een tijdje ook bezoek van lac.kundigen gehad, borstcompressie toegepast en gekolfd en wilde het ONTZETTEND graag langer geven maar toch liep mijn productie zwaar achteruit en viel meisjelief af...
Baby: ik zeg ook meestal en er kunnen ook andere oorzaken zijn. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik zei dat je het meestal dan weer op kan krikken? Dat lukt ook niet altijd natuurlijk. Er spelen meer oorzaken mee en bij sommige kom je er nooit achter wat er precies nu geweest is wat het terug deed lopen. Soms is het gewoon onverklaarbaar, tot groot verdriet. Maar het is wel bekend dat bijv. stress er van invloed op kunnen zijn. En nog meer dingen. Is soms zo moeilijk over te brengen via een forum wat ik bedoel.
Nou meer dat het vooral een gevoelskwestie is, dat gevoel is er hier genoeg hoor hihi t was er gewoon niet helaas!Maar mocht ons ooit nog een kindje gegeven zijn ga ik er toch weer voor..
Ik heb alweer gereageerd baby hihi. Maar ik bedoelde ook meer dat het een gevoelskwestie kan zijn, maar dat er meerdere oorzaken kunnen zijn en soms gewoon onverklaarbaar wat ik hierboven al zei.
Oja, en dat er dan vaak wel gezegt word van je moet ontspannender bijv. zijn maar dat is bijv. ook heel moeilijk als je niet weet dat je gespannen bent of dat je je gevoel daarin moet uitschakelen. Is soms gemakkelijk gezegt dan gedaan. Hopelijk begrijp je me nu zo.
ik denk dat bij het probleem was dat ik met een tepelhoedje voede en daarbij dat riley ook regelmatig voedingen langer opzich liet wachten. Nu heb ik me voorgenomen eerst weer zonder tepelhoedje en als ik hem toch nodig heb de kleine ook een aantal keer zonder aan te leggen. en ze hebben me geadviseerd in de 1e week ook al regelmatig te kolven. maar goed we zullen zien, ook al is het maar een paar weken, die paar weken heeft ze dan wel meegekregen. maar gevoelsmatig baalde ik er heel erg van en dat deed me ook wel verdriet, en zeker als je te horen krijgt dat je kleintje te weinig voeding binnen krijgt. XXX Gusam
@Gusam;Een tepelhoedje zorgt tijdens de voeding voor 10% minder productie per voeding...Er zijn ook vrouwen die wel makkelijk met ene tepelhoedje kunnen voeden, die hebben van zichzelf een grote productie..Indd is kolven en vaak aanleggen, de 1e dagen 8 tot 12 keer per 24 uur het beste om de voeding goed op gang te krijgen..
Klopt idd baby. En snap je helemaal. Zou soms zo makkelijk zijn als alles maar gewoon zo ging he. Maar helaas hebben we nu eenmaal geen gebruiksaanwijzing erbij gekregen. Maar dat vond ik dan ook weer leuk om je kindje te leren kennen. Maar af en toe is het ook behoorlijk frusti, tot het wanhopige toe.
mvj;volgens mij zou je aan een gebruiksaanwijzing formaat dikke van dale nog niet genoeg hebben, hihi ze gaan ook ooit nog eens puberen hihi
Wen, een hele dikke knuffel voor jou. Ik heb helaas geen advies voor osteopaat o.i.d. (geen ervaring), maar ik zou Tim wel een nachtje uit logeren brengen, dat je even je rust kan pakken. Zo'n reactie vind ik heel begrijpelijk hoor, als je zo moe bent en hij zit net op je laatste zenuw, zal iedereen wel eens uit zn slof schieten. Josien, gefeliciteerd met Sam!! Mooie taart hoor. Gusam, sterkte met de laatste loodjes meid!!! Hier, vandaag voor het eerst op gesprek geweest met een potentiele opdrachtgever. Ze hadden om mij gevraagd, uiteraard een eer. Maar ben 24 uur beschikbaar en dat vonden ze prima, maar willen me misschien na een half jaar overnemen op contract en dan voor 40 uur. Dat wil ik dus niet en dat wisten ze en toch proberen, erg jammer.... Britt gaat goed. Die is er into delen momenteel. Je krijgt overal een hapje van zo lief.
@josien: gefeliciteerd met Sam! @ mvj: zo knap dat je de BV zo lang volgehouden heb! Ik had dit ook heel graag gewild maar helaas dat ging niet. Ik zou het met een tweede wel weer proberen hoor. @Kitty's: jij ook al zo lang BV! Knap hoor! En senne is zeker geen zwaar mannetje, maar goed jij bent ook niet heel vors dus het zal wel in zijn genen zitten. Heb je al een andere baan gevonden? @wendela: echt heel naar dat het slapen zo moeizaam gaat! Hier gaat het gelukkig 'snachts heel goed, maar megan is al over naar 1x slapen overdag waardoor ze vaak van 13 tot 19 wakker is. Dan word ze erg baldadig Ik hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden en hij lekker kan gaan slapen! Ik zit nu ff op de bank te kijken hoe m'n meisje haar kamer onveilig aan het mkn is ik ga haar zo een pyama aan geven en dan lekker in bed stoppen. Sinds we een fles gevonden hebben die ze zelf kan vasthouden en een die niet lekt kunnen we haar drinken mee naar bed geven. Ze drinkt namelijk nog erg veel, dat is het enige waar ze wakker van word 'snachts......als ze dorst heeft. Verder is de fase: zelf doen aangebroken wat weer hele leuke eet momenten geeft en ze het beste in haar romper kan eten sloppyman vind dat wat jammer en ik kan er alleen maar om lachen.
@curly: spannend z'n gesprek met een opdrachtgever die je zelfs fulltime wil hebben! Hier ook een mega deler hoor ze haalt de afgekouwde rozijnen zoef voor je uit d'r mond .....blehh
Hee wendelaa Jee zeg snap best wel hoor hoe je je voelt. En wat slaap tekort met je doet. Onze middelste word eind nov 4jaar, ze heeft de eerste 5maanden doorgeslapen en daarna niet vaak meer. We zijn dus al jaren aan het tobben geweest met haar. rustgevende druppeltjes (homeopatisch), wel laten huilen/ niet laten huilen, huilschema's bijhouden, bij ons in bed, bij haar in de kamer blijven zitten tot ze slaapt, rustgevende massageolie op haar voetjes en borstje masseren, enz enz.... En nu na ruim 3,5jaar zijn we eindelijk achter de oorzaak. Ik ben vrijdag met haar bij de natuurarts geweest en die ontdekte dus dat ze een verstoorde nierwerking heeft dat ook snachts door gaat (veroorzaakt dus onrust in haar lijfje snachts en dat ze ws ook een geboorte trauma heeft )Nu krijgt ze druppeltjes en we merken dat ze beter in haar velletje gaat zitten en er nu nachten bijzitten dat ze heerlijk doorslaapt. Eindelijk. Maar ook wij zijn zo nu en dan boos geweest op haar en hebben heel wat tuckendozen opgetrokken.Ook blijkt ze heel gevoelig zoals de meeste kinderen en "ziet" ze ook veel wat wij niet zien want tja hoe legt een kind uit wat een engel / spook is of wat het dan ook mag zijn. Onze jongste slaapt gelukkig van het begin af aan door omdat hij overdag heel veel huilde was hij snachts uitgeput. Veel sterkte wendelaa , ik snap dat je van die gevoelens / gedachten schrikt maar er zijn echt meerdere hoor die dit ook denken (werk op een kdv en hoor het ook vaak van ouders) Hopelijk vind je snel de oorzaak. groetjes Esmeralda
@Wendelaa, ook van mij uit het aanbod Tim een keer te laten slapen hier. Ik woon denk ik het dichtste bij dus dan zou het voor je gevoel misschien ook goed te doen zijn? Als je dan een nachtje ff goed bij kan tanken. Een weekendje mag ook... laat het maar weten en hij kan hier altijd terecht! @MvJ en Kitty, nogmaals... ik vind het knap! Ik had gewild dat ik het zo lang gekund had. Helaas was het hier echt niet mogelijk, terwijl ik het zo graag wilde. Als ik op die tijd van vechten (want dat was het) terugkijk, dan maakt het me eigenlijk heel verdrietig. Jammer... heel jammer, want ik had me zo op die intieme momenten 1 op 1 met Sam verheugd . @Felicitaties, allemaal super bedankt! Liefs, Josien
@josien dat is dan er balen he, ik vond het een super moment met mijn dochtertje alleen ik moest het dan ook na 3 weken afbreken en dat viel me ook ontzettend tegen heb er ook veel traantjes om gelaten. XXX Gusam